Постанова
від 22.12.2011 по справі 0670/10719/11
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 0670/10719/11

категорія 8.2.1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2011 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Липи В.А.,

при секретарі - Мельник К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Брукіт" до Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкового повідомлення-рішення № 0000301601 від 07.07.2011 р.,-

встановив :

У листопаді 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Брукіт" звернулося до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило скасувати податкове повідомлення-рішення Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Форми "В4" за № 0000301601 від 07 липня 2011 року. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що головним державним податковим інспектором сектору адміністрування податку на додану вартість відділу оподаткування юридичних осіб Коростенської ОДПІ Філоненко Т.І. проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2011 року, за результатами якої складено Акт № 991/15-02 від 17.06.2011 року. Перевіркою зафіксовано порушення з боку товариства пп. 4.6.1 розділу ІV "Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість" затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 197/18935 від16.02.2011 року, а саме при заповненні податкової декларації з ПДВ за квітень 2011 року допущено арифметичну помилку, що вплинула на розрахунки з бюджетом. На підставі п. 6 розділу ІV "Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року № 984, товариством було подано заперечення на Акт перевірки. Коростенською ОДПІ було розглянуто заперечення на Акт перевірки та листом від 04.07.2011 року за № 11645/10/15-02 було залишено їх без задоволення. На підставі Акту перевірки від 17.06.2011 року за № 991/15-02 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення Форми "В4" від 07 липня 2011 року за № 0000301601, яким товариству зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 149023,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1,00 грн. Позивач не погоджується з винесеним податковим повідомленням - рішенням, вважає його протиправним, а тому просить скасувати його.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві. При цьому пояснив, що виявлені під час камеральної перевірки порушення, а саме не заповнення в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року рядка 21.3 "Зменшено/збільшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки податкового органу" сумою 149023,00 грн. зі знаком "-", були виправлені в поданій податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2011 року.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення, в яких просив відмовити в задоволенні позовних вимог. Пояснив, що після отримання ТОВ "Брукіт" податкового повідомлення-рішення Коростенської ОДПІ Форми "В4" від 07 липня 2011 року за № 0000301601 про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 149023,00 грн., позивачем було подано до податкового органу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2011 року за № 27831 від 20.07.2011 року, в якій самостійно відобразило суму в розмірі 149023,00 грн. у рядку 21.3 податкової декларації зі знаком "-" і тим самим узгодили дану суму.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і Законами України.

Права органів державної податкової служби визначені статтею 75 Податкового кодексу України.

Зокрема, відповідно до вказаної статті Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Згідно із статтею 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Брукіт" як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа зареєстроване виконавчим комітетом Коростенської міської ради 04.07.2005 року (ЄДРПОУ 33555087) та як платник податків перебуває на податковому обліку в Коростенській об'єднаній державній податковій інспекції.

В судовому засіданні встановлено, що 19 травня 211 року ТОВ "Брукіт" було подано до Коростенської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний період квітень 2011 року.

Відповідно до наказу в.о. начальника Коростенської ОДПІ Бродської Г.В. від 25.03.2011 року за № 468 та на підставі статей 78, 200 Податкового кодексу України головним державним податковим інспектором сектору адміністрування податку на додану вартість відділу оподаткування юридичних осіб Філоненко Т.І. проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2011 року вх. № 22294 від 19.05.2011 року.

Перевіркою встановлено порушення з боку товариства вимог пп. 4.6.1 розділу ІV "Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість" затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 197/18935 від16.02.2011 року, а саме при заповненні податкової декларації з ПДВ за квітень 2011 року допущено арифметичну помилку, що вплинула на розрахунки з бюджетом.

На підставі п. 6 розділу ІV "Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року № 984, товариством було подано заперечення на Акт перевірки. Коростенською ОДПІ було розглянуто заперечення на Акт перевірки та листом від 04.07.2011 року за № 11645/10/15-02 було залишено їх без задоволення. На підставі Акту перевірки від 17.06.2011 року за № 991/15-02 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення Форми "В4" від 07 липня 2011 року за № 0000301601, яким товариству зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 149023,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1,00 грн.

Надаючи оцінку податковому повідомленню-рішенню Коростенської ОДПІ від 07 липня 2011 року за № 0000301601 суд зазначає наступне.

Так, під час проведення перевірки податковим органом було використано податкову декларацію з ПДВ за квітень 2011 року, службову записку від 11.05.2011 року № 73/23-01 про результати позапланової документальної перевірки (Акт від 14.04.2011 року за № 521/23-01/33555087).

В Акті перевірки зазначено, що в травні 2011 року від підрозділу податкового контролю юридичних осіб отримано службову записку за № 73/23-01 від 1.05.2011 року, в якій викладено, що на товаристві в 2011 році проводилась позапланова виїзна документальна перевірка.

Даною перевіркою було встановлено порушення з боку товариства пп. 7.4.1, пп. 7.4.4, пп. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого завищено рядок 26 "Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду " за грудень 2009 року на суму 149023,00 грн.

Відповідно до пп. 4.6.7 розділу ІV "Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість", затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 197/18935 від 16.02.2011 року, сума в розмірі 149023,00 грн. належить до відображення в рядку 21.3 податкової декларації зі знаком "мінус".

В результаті проведеної перевірки встановлено, що платником податків при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року порушено вимоги розділу ІV "Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість", затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 197/18935 від16.02.2011 року, а тому на підставі пп. 54.3.2 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, зменшується залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (рядок 24) на 149023,00 грн.

Відповідно до п.2.1 розділу ІІ Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року № 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року № 1440 (далі Порядок), орган державної податкової служби визначає суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення у таких випадках: якщо платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію; якщо дані перевірки результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках; якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є орган державної податкової служби; якщо рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків; якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, таким податковим агентом; в інших випадках, коли здійснення такого розрахунку передбачено статтею 58 розділу II Кодексу.

Згідно із п. 2.2 Порядку, у випадках, що зазначені у пункті 2.1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення за формою згідно з додатком 8 про зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість платника (форма "В4").

Пунктом 3.1 Порядку встановлено, що структурний підрозділ органу державної податкової служби, який склав податкове повідомлення-рішення, уносить його до реєстру податкових повідомлень-рішень, направлених (вручених) платникам податків - юридичним особам (додаток 12), або реєстру податкових повідомлень-рішень, направлених (вручених) платникам податків - фізичним особам (додаток 13), які ведуться в цілому в органі державної податкової служби в електронному вигляді.

У судовому засіданні встановлено, що після отримання ТОВ "Брукіт" податкового повідомлення-рішення Коростенської ОДПІ Форми "В4" від 07 липня 2011 року за № 0000301601 про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 149023,00 грн., позивачем було подано до податкового органу податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2011 року за № 27831 від 20.07.2011 року, в якій він самостійно відобразив суму в розмірі 149023,00 грн. у рядку 21.3 податкової декларації зі знаком "-" і тим самим узгодив суму визначену у податковому повідомленні - рішенні як від'ємне значення з податку на додану вартість. Даний факт представником позивача в судовому засіданні не заперечувався.

Оскільки ТОВ "Брукіт" самостійно було виправлено встановлені Актом перевірки від 17.06.2011 року № 991/15-02 порушення, суд вважає його позовні вимоги безпідставними, а тому відмовляє в їх задоволенні.

Керуючись ст. ст. 158-163, 186, 254 КАС України, суд -

постановив :

Відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня проголошення.

Уразі застосування судом ч.3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя: В.А. Липа

Повний текст постанови виготовлено: 29 грудня 2011 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2011
Оприлюднено24.05.2012
Номер документу24123372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/10719/11

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні