Рішення
від 15.05.2012 по справі 5015/969/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.12 Справа№ 5015/969/12

За позовом : Львівського міського комунального підприємства „Львівводоканал", м.Львів

до відповідача: Українсько-англійського спільного підприємства „НТОН" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, м.Львів

про стягнення 7564грн. 65коп.

Суддя : Гоменюк З.П.

Секретар судового засідання : Гривняк Г.Т.

Представники :

від позивача : Гуковський А.В.

від відповідача : Горбова М.В.

Представникам сторін, роз'яснено зміст ст.22 ГПК України, а саме їх процесуальні права та обов'язки, зокрема, права заявляти відводи. Заяв про відвід судді не поступало.

Суть спору : Позов заявлено Львівським міським комунальним підприємством „Львівводоканал" до Українсько-англійського спільного підприємства „НТОН" у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення 6260грн. 40коп. додаткової плати внаслідок перевищення норм якісних показників стічних вод та 1304грн. 25коп. за скид наднормативних забруднень.

Ухвалою суду від 14.03.2012р. за даним позовом порушено провадження у справі та призначено її до розгляду на 09.04.2012р. В зв"язку з неявкою в судове засідання 09.04.2012р. представника позивача, ухвалою суду відкладено розгляд справи на 07.05.2012р.

З метою надання можливості сторонам представити додаткові докази у справі, ухвалою суду від 07.05.2012р. відкладено розгляд справи на 15.05.2012р.

В судовому засіданні 15.05.2012р. представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задоволити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні 15.05.2012р. та у відзиві на позов від 14.05.2012р. № 16/05 (зареєстрований канцелярією суду 14.05.2012р. за №10312/12) проти позовних вимог заперечив, просить відмовити в задоволенні позовних вимог покликаючись на те, що позивачем не було дотримано національних стандартів при відборі проб стічних вод та їх дослідження, що дає підстави вважати зазначений акт та результати вимірювань неналежними доказами перевищення відповідачем ДВП у стічних водах. Оскільки, підприємство відповідача займається готельною діяльністю, використовує воду для задоволення побутових потреб клієнтів, приготування для них їжі та миття посуду, яке проводиться із застосуванням сертифікованих в Україні миючих засобів, послуги з прання постільної білизни та столових сервірувальних предметів відповідач замовляє у третіх осіб, доставляючи їм вказані речі. Також відповідач покликається на те, що він є неналежним відповідачем у справі оскільки є орендарем ТзОВ „Овер", якому на праві спів власності належить будівля за адресою: м.Львів, вул.Шевченка, 154б.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

21.03.2006р. між ЛМКП "Львівводоканал" (Львівводоканал) та Українсько-англійським спільним підприємством у формі товариства з обмеженою відповідальністю „НТОН" (абонент) укладено договір № 302534 на подачу води з комунального водопроводу та прийняття стічних вод до каналізаційної мережі, відповідно до умов якого Львівводоканал надає послуги у забезпеченні питною водою та прийманні стічних вод, а абонент користується послугами: здійснює забір води з водопроводу, скид стічних вод у каналізацію і сплачує вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України "Про питну воду і питне водопостачання", Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України (надалі Правила користування), Правилами технічної експлуатації систем комунального водопостачання та водовідведення (надалі Правила експлуатації), Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст та селищ України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова (надалі Правила приймання).

Відповідно до пункту 2.4 обов"язкових для сторін "Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України" затверджених наказом Держбуду України №37 від 19.02.2002 р., відповідач зобов"язаний виконувати в повному обсязі вимоги місцевих Правил та договору на послуги водовідведення, дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках підприємства, оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників якості. "Правила приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова" (далі Місцеві правила) затверджено рішенням виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002р. №292.

Згідно з Місцевими правилами (п.4.3.1) уповноваженим органом Львівського міськвиконкому затверджено перелік підприємств, дозвіл на скид для яких надається на підставі доведеного Ліміту на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації (надалі Перелік).

На час виникнення спору відповідач перебував у переліку підприємств, для яких встановлюється ліміт скиду забруднювальних речовин у міську каналізацію за №488.

Згідно з вказаним переліком, який затверджений уповноваженим органом Львівського міськвиконкому, відповідач відповідно до вимог п.4.4 Місцевих правил, проекту ліміту на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації не розробив. На підставі п.п.4.5, 4.5.2, 4.5.2.3, 4.5.2.3.1. місцевих Правил відповідачу доведено Тимчасовий ліміт №1427 на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації. Таким чином, відповідач здійснював скид стічних вод, на момент відбору проб 03.08.2011р.) без дозволу, оскільки не виконав вимог п.4.4 місцевих Правил, щодо обов"язку розробити проект ліміту на скид. Відтак, коефіцієнт за скид стічних вид без дозволу (Кх5) дорівнює 4 відповідно до п.8.4.3 місцевих Правил.

Відповідно до п.2.2.1. договору абонент зобов"язується отримати у Львівводоканалі технічні умови (в разі їх відсутності) на приєднання абонента до мереж водопроводу та каналізації, погодити паспорт водного господарства (в разі його відсутності) протягом одного місяця з моменту укладення договору і у встановленому порядку отримати дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект Ліміту на скид забруднювальних речовин.

Відповідно до п.3.5.1 місцевих Правил підприємство зобо'язане здійснювати систематичний контроль за фактичними концентраціями забруднювальних речовин в своїх стічних водах і не допускати щоб у контрольних колодязях забруднювальних речовин перевищували встановлені (Тимчасовий ліміт №1427).

Скидання стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій (ДК) оплачується з відповідним коефіцієнтом кратності ( п.п.4.2.2.4, 9.2 Місцевих Правил та п.3.6 Договору).

Відповідно до п.3.1.4 та п. 3.1.5 місцевих Правил Водоканал зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства, а також за режимом і обсягом скиду. Виставляти Підприємствам до оплати рахунки за послуги водовідведення. У випадку виявлення з боку Підприємств порушень Правил (перевищення встановлених показників об"єму та якості стічних вод, скид без Дозволу, невиконання вимог Акту тощо), Водоканалом нараховується додаткова плата із застосуванням коефіцієнта кратності (розділи 8,9 Правил).

Як встановлено судом, на виконання обов"язку здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства, 03.08.2011р. Водоканалом здійснено контрольний відбір проб стічних вод відповідача, про що було складено акт №4179 про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів. Вид проби: Разова. Вказаний акт також підписаний уповноваженим представником відповідача без будь-яких зауважень, в тому числі щодо місця та порядку відбору проб та жодних скарг з цього приводу від нього не надходило. Доказів зворотнього відповідачем не подано. Частину проби для проведення головного аналізу було передано в хімбаклабораторію Водоканалу. Іншу частину проби передано відповідачу для можливості проведення її контрольного аналізу. Відповідачем контрольний аналіз не проводився.

Відповідно до пунктів 3.1.5, 4.2.2.4, 8.4.3, 9.2.2 місцевих Правил при виявленні перевищень якісних показників стічних вод, Водоканал зобов'язаний нарахувати додаткову плату за водовідведення обчислену за підвищеним коефіцієнтом кратності, а відповідач зобов'язаний її сплатити. Аналогічна вимога передбачена п. 3.6 договору, відповідно до якої скидання абонентом стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищеним коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться Львівводоканалом відповідно до правил приймання.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією позивача проведено аналіз на підставі якого складено результат вимірювань № 313 від 12.08.2011р. відповідно до п.п.2.6., 3.2.6. місцевих Правил. Лабораторні дослідження зафіксували перевищення допустимих норм якісних показників стічних вод: СПАР -в 4,1 раз, фосфати - в 11 раз, завислі речовини - в 17 раз, жири - в 21 раз, аміак -в 50 раз, БСК5 -в 67 раз.

Відповідачу була направлена претензія № 4117 від 20.10.2011р., яка залишена відповідачем без задоволення, з вимогою сплатити 1304грн. 25коп. до місцевого фонду охорони навколишнього природного середовища, що утворений у складі міського бюджету (20%) та 6260грн. 40коп. у розпорядження Водоканалу на ремонт, експлуатацію і розвиток каналізаційного господарства Львова (80%).

Приймаючи рішення у даній справі, суд виходив з наступного:

Згідно ст.11 Цивільного кодексу України, однією з підстав виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема є договори та інші правочини. Згідно ст.174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

Згідно ст.627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. За умовами ст.629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно ст.901 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов'язання.

На підставі укладеного з позивачем договору № 302534 від 21.03.2006р. відповідач користується послугами водопостачання та водовідведення і є абонентом позивача, здійснює скид стічних вод у систему каналізації м.Львова і сплачує за надані послуги відповідно до умов договору.

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.09.2002р. № 292 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова (місцеві Правила ), які встановлюють вимоги до приймання від підприємства стічних вод міської каналізації, регламентують права та обов"язки підприємств і водоканалу, порядок визначення плати за послуги водовідведення, порядок контролю за виконанням цих Правил, відповідальність та міри впливу за їх порушення. Правила є обов"язковими до виконання всіма підприємствами (незалежно від їх відомчої належності і форми власності), які користуються послугами водоканалу з водопостачання і водовівдведення, стічні води яких скидаються в міську каналізацію безпосередньо чи опосередковано.

Факт здійснення відбору контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічного аналізу підтверджується актом № 4179 від 03.08.2011р., який підписаний представником відповідача.

Відповідно до п.2.2.7. договору абонент зобов"язаний не перевищувати встановлені ліміти водопостачання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента.

Відповідно до п.3.6 договору скидання абонентом стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищених коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться Львівводоканалом відповідно до Правил приймання.

Згідно п.3.5.1. місцевих Правил, підприємства зобов"язані здійснювати систематичний контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи міської каналізації (п.7.3.). Не перевищувати встановлені ліміти водовідведення та допустимі показники стічних вод в контрольний колодязь підприємства на своїх випусках.

Відповідачу доведено тимчасовий ліміт № 1427 на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації, в якому вказано значення допустимих концентрацій забруднювальних речовин у стічних водах підприємства.

Факт перевищення відповідачем ліміту на скид забрюднювальних речовин підтверджується результатом вимірювань № 313 від 12.08.2011р. на підставі якого позивачем, згідно п.2.6, п.3.1.5., 4.2.2.4, 8.4.3, 9.2.2., 9.4.2, 9.4.2.1. місцевих Правил та п.п.3.6. договору, нараховано додаткову плату, яка згідно розрахунку № 4117/36 від 26.09.2011р. становить 7564грн. 65коп.

Порядок відбору проб передбачений п.7.2. місцевих Правил. За призначенням хімічні аналізи проби поділяються на головні; контрольні; арбітражні (п.7.2.10 місцевих Правил ).

Відповідно до п.7.2.12. місцевих Правил, головний аналіз - це аналіз, за результатами якого визначаються концентрації забруднювальних речовин (СФ), робиться висновок про якісні показники стічних вод, відсутність чи наявність у стічних водах перевищень допустимих концентрацій встановлених для даного підприємства (об"єкта).

Контрольний аналіз проби - це аналіз, який може бути використаний як контролюючою службою, так і підприємством для перевірки і уточнення результатів головного аналізу. Контрольний аналіз проводиться підприємством (п.7.2.17. місцевих Правил ).

Порядок відібрання проби для контрольного аналізу передбачений п.7.2.18. місцевих Правил, зокрема згідно п.п.7.2.18.1. проба для контрольного аналізу маркується та пломбується контрольною службою і передається підприємству з відповідним записом в акті про відбір проби.

В присутності представника відповідача позивач здійснив відбір контрольної вибіркової проби з контрольного колодязя КК-1, примірник акту № 4179 вручений відповідачу, про що свідчить підпис його працівника (головний інженер ОСОБА_3.), з правом на проведення контрольного аналізу та порядком використання результатів представник відповідача був ознайомлений, про що свідчить його підпис в акті. Зауважень щодо порушення порядку відбору проб стічної води представником відповідача надано не було. Також представник відповідача не покликався на те, що йому не було надано проби для проведення контрольного аналізу.

Відповідно до п.7.2.24 місцевих Правил приймання, результати контрольного аналізу подаються підприємством на розгляд водоканалу не пізніше 72 годин після закінчення аналізу.

Відповідач не скористався наданим йому правом на проведення контрольного аналізу у порядку та строки передбачені місцевими Правилами.

Відповідно до п. 7.2.17 місцевих Правил та акту, для перевірки і уточнення результатів головного аналізу Відповідачу передано запломбовану пробу для проведення контрольного аналізу. Відповідач своїм правом не скористався і контрольний аналіз не проводив. Відповідно до п. 7.2.22 місцевих Правил позивач виконав розрахунок додаткової плати за результатами головного аналізу.

Згідно п.7.2.19 місцевих Правил, підприємство має право контрольний аналіз не проводити (п.7.2.22) наперед погоджуючись з результатом головного аналізу.

Відповідно до п.п.3.1.5, 9.2.2. місцевих Правил та п.п.3.6. договору позивачем нараховано відповідачу плату за скид понаднормативних забруднень, яка згідно розрахунку №4117/36 від 26.09.2011р. становить 7564грн. 65коп. та відповідно до Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів" розподіляється наступним чином: 1304грн. 25коп. -до місцевого фонду охорони навколишнього середовища, що утворений у складі міського бюджету (20%); 6260грн. 40коп. -у розпорядження ЛМКП "Львівводоканал" на ремонт, експлуатацію і розвиток каналізаційного господарства Львова (80%).

Заперечення відповідача, стосовно того, що він не є належним відповідачем за даним позовом судом до уваги не приймається, оскільки договір №302534 на подачу води з комунального водопроводу та прийняття стічних вод до каналізаційної мережі від 21.03.2006р. укладений саме з відповідачем - Українсько-англійським спільним підприємством у формі товариства з обмеженою відповідальністю „НТОН"

Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З огляду на викладені обставини, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.11,627,629, 901 ЦК України, ст.ст.33,43,49,82,84 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Українсько-англійського спільного підприємства „НТОН" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 3 (ідентифікаційний код 14354227) на користь Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал", м.Львів, вул.Зелена, 64 (ідентифікаційний код 03348471) 6260грн. 40коп. додаткової плати внаслідок перевищення норм якісних показників стічних вод. Наказ видати відповідно до вимог ст.116 ГПК України.

3. Стягнути з Українсько-англійського спільного підприємства „НТОН" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 3 (ідентифікаційний код 14354227) в доход міського бюджету м.Львова (фонд охорони навколишнього природного середовища, м.Львів, пл.Ринок, 1 рахунок 33110331700002 в ГУДКУ у Львівській обл.., МФО 825014, код ЄДРПОУ 23949066, код платежу 24062100 нарахування за скид понаднормативних забруднень в сумі 1304грн. 25коп. Наказ видати відповідно до вимог ст.116 ГПК України.

Суддя Гоменюк З.П.

Повний текст рішення виготовлено

та підписано 21.05.2012р.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення15.05.2012
Оприлюднено24.05.2012
Номер документу24171848
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/969/12

Ухвала від 14.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поліщук B.Ю.

Постанова від 12.07.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 21.06.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 01.06.2012

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 22.05.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Рішення від 15.05.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 07.05.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 09.04.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні