Рішення
від 14.05.2012 по справі 16/5025/389/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"14" травня 2012 р.Справа № 16/5025/389/12

За позовом Прокурора Кам'янець-Подільського району в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Кам'янець-Подільської райдержадміністрації, м. Кам'янець-Подільський

до Приватного підприємства „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району

за участю третьої особи , що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -Головного управління державної казначейської служби України у Хмельницькій області, м. Хмельницький

про стягнення 110 600,0 грн. коштів

Суддя Магера В.В.

Представники сторін:

від позивача: не з'явився;

від відповідача: ОСОБА_1 - за дорученням №18/08 від 23.01.2012р.;

ОСОБА_2 - за довіреністю від 09.04.2012р.;

від третьої особи: ОСОБА_3 -за довіреністю від 16.01.2012р. №15-07/20-354;

за участю: Шкадька В.В. -прокурора відділу прокуратури Хмельницької області.

В засіданні суду 14.05.2012 р. оголошено вступну та резолютивну частину рішення згідно ст.85 ГПК України.

Суть спору: Прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 193 500,0 грн. коштів, що були надані на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях", розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №428/2008-р. від 12.08.2008р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 року на території Хмельницької області", розпорядження голови Кам'янець-Подільської райдержадміністрації м.Кам'янець-Подільський №460/2008-р від 18.08.2008р., посилаючись на ст.ст.526, 530 ЦК України.

Посилається на п.11 Порядку використання коштів резервного фонду, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 415 від 29.03.2002р., розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях", згідно яких кошти виділялися із резервного фонду державного бюджету, вказує на обов'язковість повернення виділених коштів.

Управління агропромислового розвитку Кам'янець-Подільської райдержадміністрації м.Кам'янець-Подільський, в судове засідання повноважного представника не направило, про причини не явки та неподання доказів не повідомило.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.

Представники відповідача в судовому засіданні, відповідач у письмовому відзиві на позов проти позову заперечують та просять в позові відмовити. Крім того вказують, що вимога позивача від 15.03.2012 року за № 73-001-11 щодо повернення наданої суми в розмірі 110 600 грн. також не передбачала умов та строків повернення виділених з резервного фонду бюджету коштів.

Представники відповідача вважають дану вимогу прокурора протиправною, оскільки він не є стороною господарського зобов'язання. При цьому відповідач зазначає, що вимога повинна була бути виставлена Управлінням агропромислового комплексу Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації, як стороною господарського зобов'язання.

Повноважним представником 3-ї особи надано письмові пояснення, в яких зазначено, що Головним управлінням Державного казначейства України у Хмельницькій області відповідно до платіжних доручень № 195 від 29.08.2008р. та №363 від 25.12.2008р. були використані бюджетні кошти на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у червні-липні 2008 року на території Хмельницької області ПП „Кочубіївське" у сумі 110 600,00 грн. за КЕКВ 1310 „Субсидії і поточні трансфертні підприємствам (установам, організаціям)", що відповідає розпорядчим документам Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Хмельницької обласної та Кам'янець-Подільської районної державних адміністрацій.

Крім того зазначає, що відповідно до Роз'яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженого Наказом Державного казначейства України № 330 від 08.12.2006р. до категорії видатків „Субсидії і поточні трансферти (1300)" відносяться всі невідплатні державні платежі, які не підлягають поверненню і передбачаються лише на поточні цілі одержувача бюджетних коштів.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

Приватне підприємство „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа зареєстроване Чемеровецькою райдержадміністрацією 26.11.2002р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №219459 серія А00, значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців згідно довідки статистики №300023 серія АБ.

За результатами проведеної КРВ в Кам`янець-Подільському районі зустрічної звірки щодо документального підтвердження виду, обсягів та якості проведених операцій та розрахунків ПП „Кочубіївське" із Управлінням агропромислового розвитку Кам`янець-Подільської РДА по компенсації витрат внаслідок стихії за період з 01.07.2008р. по 01.01.2009р. було встановлено, що ПП „Кочубіївське" від управління агропромислового розвитку Кам`янець-Подільської РДА отримало кошти резервного фонду державного бюджету на компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в липні 2008р., в сумі 110 600,00 грн.

На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України №1010-р від 28.07.2008 р. „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях" спрямовано кошти, виділені з резервного фонду державного бюджету для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась на території Хмельницької області.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №428/2008-р від 12.08.2008р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 р. на території Хмельницької області" визначено спрямувати кошти, виділені з резервного фонду державного бюджету, райдержадміністраціям для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася на території Хмельницької області. Зобов'язано голови відповідних райдержадміністрацій визначити розпорядника по використанню коштів із дотриманням встановлених вимог на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, відповідно до розподілу.

Розпорядженням голови Кам`янець-Подільської РДА від 18.08.2008р. №460/2008-р „Про розподіл коштів, виділених на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в червні-липні 2008 року на території Кам`янець-Подільського району" визначено розпорядником по використанню коштів із дотриманням встановлених вимог на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, відповідно до розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 12.08.2008 р. №428/2008 р. - Управління агропромислового розвитку Кам`янець-Подільської райдержадміністрації.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації №628/2008-р від 19.12.2008р. „Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 12.08.2008 р. 3 428/2008-р" внесено відповідні зміни про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 р. на території Хмельницької області" визначено спрямувати кошти, виділені з резервного фонду державного бюджету, райдержадміністраціям для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася на території Хмельницької області.

Згідно додатку до розпорядження №628/2008-р від 19.12.2008р. „Зміни до розподілу коштів на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії" відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008 р. № 1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків від стихії, що сталася в Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях в розрізі підприємств та культур Хмельницької області для закупівлі паливно-мастильних матеріалів, насіння, садивного матеріалу, міндобрив, гербіцидів, пестицидів, протруйників" відповідачу визначено суму на компенсацію витрат у розмірі 110 600,00 грн.

На підставі заяви відповідача від 21.08.2008р. кошти в сумі 110 600,00 грн. були перераховані останньому згідно платіжного доручення №195 від 29.08.2008р. на суму 100 200,00 грн. та №363 від 25.12.2008р. на суму 10 400,00 грн., що не заперечується відповідачем.

Згідно письмового зобов'язання ПП „Кочубіївське" від 21.08.2008р. останній взяв на себе зобов'язання повернути кошти до бюджету у місячний термін у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання або нецільового використання.

15.03.2012р. прокурором району на адресу відповідача було направлено лист-вимогу №73-001-11, згідно якого вимагалось повернути кошти в сумі 110 600,00 грн. Управлінню агропромислового розвитку Кам`янець-Подільської райдержадміністрації, оскільки ці кошти були виділені з резервного фонду державного бюджету України на поворотній основі.

Відповіді на лист про повернення коштів не було отримано, кошти до бюджету відповідач не повернув.

У зв'язку з неповерненням відповідачем коштів із резервного фонду бюджету в розмірі 110 600,00 грн. прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся з позовом до суду про примусове стягнення вказаних коштів.

Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги таке:

Відповідно до ст.11 Цивільного кодексу України та ст.174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

З положень ст.509 ЦК України та ст.173 ГК України вбачається, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Згідно ст.193 Господарського кодексу України та ст.ст.525,526 Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язань або їх зміна не допускається.

Невиконання зобов'язання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання) стаття 610 ЦК України визначає як порушення зобов'язання.

Частиною 1 ст.612 ЦК України встановлено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Положеннями ст.530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Таким чином, з огляду на вимогу від 15.03.2012р. №73-007-11 про повернення коштів в сумі 193 500,00 грн., виділених з резервного фонду Державного бюджету, у позивача виникло право вимагати від відповідача повернення вказаних грошових коштів у судовому порядку.

Пунктом 3 ст.116 Конституції України визначено, що Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування.

Відповідно до ч.1 ст.117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови та розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

Абзацом 18 підпункту 2 ч.1 ст.20 Закону України „Про Кабінет Міністрів України" передбачено, що Кабінет Міністрів України у сферах соціальної політики, охорони здоров'я, освіти, науки, культури, спорту, туризму, охорони навколишнього природного середовища та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій: забезпечує здійснення заходів, передбачених державними програмами ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, приймає рішення з питань ліквідації наслідків інших аварій, а також пожеж, катастроф, стихійного лиха.

Відповідно до абзаців 10, 14 підпункту 1 ч.1 ст.20 Закону України „Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України утворює згідно із законом державні резервні фонди фінансових і матеріально-технічних ресурсів та приймає рішення про їх використання; приймає рішення про використання коштів резервного фонду Державного бюджету України.

Згідно з ч.1 ст.24 Бюджетного кодексу України резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.2 п.11 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 29.03.2002 р. № 415, кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

З огляду на викладене, визначений Кабінетом Міністрів України порядок використання коштів з резервного фонду бюджету передбачає, що кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності виділяються лише на умовах повернення.

Як встановлено судом, відповідач -Приватне підприємство „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району згідно статистичної довідки №300023 серія АБ є приватним підприємством, засноване на приватній власності, відомості про наявність державної частки власності у майні підприємства відсутні.

За таких обставин, отримані відповідачем грошові кошти в розмірі 110 600,00 грн. підлягають поверненню позивачу.

При цьому відсутність у відповідних актах розпорядників цих коштів умов щодо строку та умов їх повернення не може вважатись умовою неповернення таких коштів та підставою для відмови у їх стягненні, оскільки в такому випадку застосовуються загальні положення п.11 постанови КМ України від 29.03.2002 р. №41. Аналогічна позиція викладена в постанові Львівського апеляційного господарського суду від 21.10.2010 р., яка залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 22.12.2010 р.

Судом приймається до уваги, що відповідач не заперечує факту отримання коштів в сумі 110 600,00 грн. згідно розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №628/2008-р від 12.08.2008 р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 р. на території Хмельницької області".

Вказані вище нормативні акти спростовують позицію відповідача, викладену у відзиві на позов, щодо відсутності підстав для повернення бюджетних коштів. Крім того, судом не приймаються до уваги заперечення відповідача щодо повернення коштів, у зв'язку із направленням прокуратурою листа про їх повернення разом із копією матеріалів позову, оскільки в разі отримання такої вимоги відповідач не був позбавлений можливості її виконати при розгляді справи в суді.

Згідно ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до ст.34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Доказів повернення грошових коштів в розмірі 110 600,00 грн. відповідачем не надано, доводи прокурора не спростовано.

За таких обставин, позовні вимоги прокурора щодо стягнення з відповідача 110 600,00 грн. коштів, виділених з резервного фонду Державного бюджету України, обґрунтовані матеріалами справи, підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню судом.

Відповідно до ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по даній справі підлягають стягненню з відповідача в доход бюджету.

Керуючись ст.ст.1, 2, 4 5 , 12, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, СУД -

В И Р І Ш И В:

Позов Прокурора Кам'янець-Подільського району в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Кам'янець-Подільської райдержадміністрації, м.Кам'янець-Подільський до Приватного підприємства „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -Головного управління державної казначейської служби України у Хмельницькій області м. Хмельницький про стягнення 110 600,00 грн. коштів задовольнити.

Стягнути із Приватного підприємства „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району (вул. Леніна, 20, код ЄДРПОУ 31949131) на користь Управління агропромислового розвитку Кам'янець-Подільської райдержадміністрації, м. Кам'янець-Подільський, вул. Огієнко, 74 (код ЗКПО 23653710) кошти в сумі 110 600,00 грн. (сто десять тисяч шістсот гривень 00 коп.)

Видати наказ.

Стягнути із Приватного підприємства „Кочубіївське", с. Кочубіїв Чемеровецького району (вул. Леніна, 20, код ЄДРПОУ 31949131) для зарахування до Державного бюджету України на рахунок №31218206783002 через УДКСУ у м. Хмельницькому, м. Хмельницький, код ЄДРПОУ отримувача 38045529, банк одержувача -ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, м. Хмельницький, МФО 815013 судовий збір в сумі 2 212,00 грн. (дві тисячі двісті дванадцять гривень 00 коп.).

Видати наказ.

Повне рішення підписано 18.05.2012р.

Суддя В.В. Магера

Віддруковано 3 прим.

1-до матеріалів справи

2-позивачу- м. Кам`янець-Подільський, вул. Огієнка,74, рекоменд. із повідомлен.

3- відповідачу - с. Кочубіїв Чемеровецького району, вул. Леніна, 20, наручно згідно заяви

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.05.2012
Оприлюднено24.05.2012
Номер документу24176562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/5025/389/12

Ухвала від 27.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 18.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 03.08.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 03.08.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 06.06.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Постанова від 20.06.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 14.05.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 02.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні