Постанова
від 26.04.2012 по справі 2а-3623/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

26.04.12Справа №2а-3623/11/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

судді - Кравченко М.М.;

при секретарі - Коваль К.М.,

за участю:

Прокурор Марченко Микола Юрійович посвідчення №21 від 06.02.2012 р.;

Представник зацікавленої особи (Управління у справах захисту прав споживачів в АР Крим) у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив;

Представник відповідача (ОСОБА_1) ОСОБА_2 довіреність № 152 від 24.01.10 НОМЕР_1, виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі 16.10.1997;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Прокурора Гагарінського району м. Севастополя Малярчука К.В. в інтересах держави в особі до ОСОБА_1 про стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави у особі Головного управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим звернувся до Окружного адміністративного суду міста Севастополя із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі Відповідач) про стягнення штрафних санкцій в сумі 8053,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 07 грудня 2011 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-3623/11/2770

7 грудня 2011 р. підготовче провадження по справі закінчене, справа призначена до судового розгляду.

У судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов з підстав, що наведені у позовні заяві.

Зацікавлена особа надала суду лист про слухання справи за відсутність її представника, просила задовольнити позовні вимоги.

Відповідач надав заперечення на позовну заяву від, просить у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі на підставі того, що фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 були надані необхідні дозволи на розміщення та використання двох зовнішніх реклам, розташованих на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м, 8км+500м.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу та дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог прокурора слід відмовити виходячи з такого.

Згідно ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постановою Господарського суду м. Севастополя від 26.07.2010 р. по справі № 2-29/5060-2008А-5020-4/323-7/177-10/153 за позовом Прокурора Залізничного району м. Сімферополя Автономної Республіки Крим в інтересах держави у особі Головного управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим звернувся до господарського суду міста Севастополя із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення 77500,00 грн., та зобов'язання вчинити певні дії - демонтувати за власний кошт рекламні носії, розташовані на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м, 8км+500м, зокрема, встановлені таки обставини.

У підтвердження того, що рекламні носії по теперішній час розташовані на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м, 8км+500м, район селища Чистеньке Сімферопольського району, Позивач надав протокол про порушення законодавства про рекламу від 09.07.2010 (в адміністративній справі № 2а-3623/11/2770 таким протоколом є протокол від 17.08.2010 р.), та листи виконавчого комітету Чистенської сільської ради Сімферопольського району від 29.06.2010 за вих. №558/02-12, Сімферопольської районної державної адміністрації від 13.07.2010 за вих. №2914/04-03 в обґрунтування відсутності дозволів на розміщення Відповідачем рекламоносіїв.

Пунктом 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 №270/96-ВР передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах та порядок надання дозволів на розміщення такої реклами регулюються та визначаються Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими Кабінетом Міністрів України від 29 грудня 2003 №2067 (далі Правила).

Пунктами 3 та 44 Правил передбачено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад; рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

Відповідно до пунктів 4, 5 Правил на територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів.

Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільською, селищною, міською радою може утворюватися відділ, управління або уповноважуватися установа, організація (далі - робочий орган).

Згідно з пунктом 6 Правил до повноважень робочого органу, зокрема, належать: розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради; ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів; подання територіальним органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Порядок звернення особи за отриманням дозволу на розміщення зовнішньої реклами у межах населеного пункту та дій робочого органу з розгляду цього звернення встановлений пунктами 9-20 Правил.

Відповідно до пунктів 24, 25 Правил дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві та є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

Згідно пункту 16 Правил дозвіл погоджується з власником місця або уповноваженим ним органом (особою) і спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.

На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:

- Державтоінспекцією - у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування;

- відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам'яток і в межах об'єктів природно-заповідного фонду;

- утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.

Згідно з пунктом 24 Правил виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

Наказом Державної служби автомобільних доріг України від 29 вересня 2005 року №414 затверджено «Порядок видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об'єктів сервісу на землях дорожнього господарства та згод і погоджень на об'єкти зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг загального користування» (далі Порядок).

Відповідно до пункту 1.1. Порядку землі дорожнього господарства - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що перебувають за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг. Землекористувач земель дорожнього господарства - Служба автомобільних доріг в АР Крим, області та в м. Севастополі.

Пунктом 1.3 Порядку передбачено, що Вимоги цього Порядку поширюються на об'єкти (у тому числі, під'їзди до них та виїзди з них), розташовані повністю чи частково на землях дорожнього господарства або суміжних з ними землях, уздовж автомобільних доріг загального користування.

Відповідно до пункту 2.1 Порядку на землях дорожнього господарства вздовж автомобільних доріг державного значення та територіальних доріг Державна служба автомобільних доріг України:

- надає дозволи на розміщення і будівництво об'єктів сервісу (додатки 1 та 2),

- надає згоду на розміщення спеціальних конструкцій і зовнішньої реклами на землях дорожнього господарства поза межами населених пунктів (додаток 3),

- погоджує дозволи на розміщення зовнішньої реклами в межах населених пунктів (додаток 4),

- реєструє і скасовує їх.

На землях дорожнього господарства вздовж автомобільних доріг місцевого значення, крім територіальних, рішення приймають Служби автомобільних доріг в АР Крим, областях та в м. Севастополі (далі - Служби).

Згідно з пунктом 2.4 Порядку Державна служба автомобільних доріг України (або уповноважений нею Орган) видає дозволи на розміщення і будівництво об'єктів сервісу (додатки 1, 2), здійснює погодження дозволів та надає згоду на розміщення зовнішньої реклами (додатки 3, 4) тільки за наявності позитивних висновків і обґрунтувань.

Господарським судом м. Севастополя встановлено, що Службою автомобільних доріг в Автономній республіці Крим фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 погоджено: дозвіл №02269/564/01-08-03 на розміщення спеціальних конструкцій і зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг у межах населених пунктів від 11.02.2008, а саме встановлення рекламного щита розміром 3000х6000 мм. на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м., та дозвіл №02269/564/01-08-04 на розміщення спеціальних конструкцій і зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг у межах населених пунктів від 11.02.2008, а саме встановлення рекламного щита розміром 3000х6000 мм. на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+500м.

Зазначені дозволи оформлені на бланках за формою, визначеною Додатком 4 до Порядку, а саме, що передбачає надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами в межах населених пунктів на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, та лише погодження дозволів на розміщення зовнішньої реклами в межах населених пунктів Службою.

Крім того, Відповідачем були надані бланки дозволів на зазначену зовнішню рекламу з відмітками про погодження Державтоінспекцією, відповідним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду, начальником відділу містобудування та архітектури, Служби автомобільних доріг в АР Крим.

У судовому засіданні Господарського суду м. Севастополя 22.07.2010 було надано Рішення Виконавчого комітету Чисменської сільської ради від 21.07.2010 про надання згоди фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 на розміщення спеціальних конструкцій рекламоносіїв у кількості 2 штуки на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м, 8км+500м.

Відповідно до пункту 20 Правил, у разі прийняття рішення про надання дозволу, керівник робочого органу протягом п'яти робочих днів підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою робочого органу.

Виходячи з викладеного, Господарський суд м. Севастополя суд дійшов висновку про безпідставність доводів Позивача щодо відсутності у Відповідача дозволу на розміщення зовнішньої реклами на автодорозі Сімферополь-Бахчисарай-Севастополь на розділовій лінії 8км+300м, 8км+500м, район селища Чистеньке Сімферопольського району.

З огляду на зазначене, керуючись ч.1 ст.72 КАС України, суд констатує наявність у відповідача необхідних дозвільних документів для розміщення зовнішньої реклами, що виключає можливість притягнення його до відповідальності та стягнення штрафних санкцій за розміщення зовнішньої реклами без дозвільних документів.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Наведені обставини свідчать, що відповідачем повністю виконаний обов'язок щодо доказування правомірності своїх дій та рішень, а доводи, що наведені позивачем в обґрунтування своїх позовних вимог спростовуються наявними доказами, тому судом до уваги не приймаються.

Зазначені обставини є підставою для задоволення адміністративного позову.

Керуючись, ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Копію постанови направити Управлінню у справах захисту прав споживачів в АР Крим.

Повний текст постанови виготовлений 27.04.2012 р.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя М.М. Кравченко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено28.05.2012
Номер документу24229629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3623/11/2770

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 26.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні