cpg1251
Справа № 1570/3258/2012
УХВАЛА
25 травня 2012 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Андрухів В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж»до Державної податкової інспекції в Овідіпольському раойні Одеської області ДПС, Державної подасткової адміністрації в Одеській області, Державної податкової служби України про скасування податкового повідомлення-рішення від 22.12.2011 року, скасування рішення ДПА в Одеській області від 20.01.2012 року, скасування рішення ДПС України від 23.02.2012 року,
ВСТАНОВИВ:
23.05.2012 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж»до Державної податкової інспекції в Овідіпольському раойні Одеської області ДПС, Державної подасткової адміністрації в Одеській області, Державної податкової служби України про скасування податкового повідомлення-рішення від 22.12.2011 року, скасування рішення ДПА в Одеській області від 20.01.2012 року, скасування рішення ДПС України від 23.02.2012 року.
Відповідно до вимог ст. 56 Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Скарги на рішення державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі подаються до Державної податкової адміністрації України. Рішення Державної податкової адміністрації України, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. Процедура адміністративного оскарження закінчується в т.ч. днем отримання платником податків рішення Державної податкової адміністрації України. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
Виходячи із загального розуміння правового спору, публічно-правовий спір відносини, які виникають внаслідок реального або уявного порушення прав, свобод та інтересів учасників публічно-правових відносин.
Пунктом 1 частиною 1 статті 17 КАС України встановлено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб'єкт владних повноважень»відповідно до п. 7 ч.І ст. З КАС визначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень. Таким чином, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади,органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є правильність рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших публічно-правових відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативно-правові і такі, що не мають нормативно-правового характеру, тобто індивідуальні.
Нормативно-правовий акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово.
Що ж до актів індивідуальної дії, то вони породжують права і обов'язки тільки у
того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані. ^
Пунктом 56.18. ст. 56 ПК України визначено, що платник податків має право|, оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
Отже, оскаржуване рішення органу ДПС повинно породжувати або змінювати певні права та обов'язки суб'єкта якому вони адресовані.
Як вбачається зі змісту позовних вимог, позивач просить суд скасувати рішення ДПА в Одеській області від 20.01.2012 року за № 1899/10/25-0007 про залишення без задоволення його первинної скарги, а також про скасування рішення ДПС України від 23.02.2012 року про залишення без задоволення його повторної скарги, тобто оскаржуваними рішеннями не здійснювалось нарахування грошового зобов'язання позивачу в межах процедури адміністративного оскарження.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, суд дійшов висновку про те, що у відкритті провадження в адміністративній справі в частині вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж»до Державної подасткової адміністрації в Одеській області, Державної податкової служби України про скасування рішення ДПА в Одеській області від 20.01.2012 року, скасування рішення ДПС України від 23.02.2012 року належить відмовити.
Що стосуєтсья вимог позивача до Державної податкової інспекції в Овідіпольському раойні Одеської області ДПС про скасування податкового повідомлення-рішення від 22.12.2011 року, дана позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Позовна заява відповідає вимогам ст.106 КАС України. Судовий збір сплачено правильно.
Даний позов належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, позов підсудний даному суду.
Відповідно ч.1 п.5 ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення);
Згідно ч.2 ст.107 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.
Як вбачається з матеріалів позову, позивач вже звертався до суду з цим позовом, однак ухвалою від 18.04.2012 року позивачу були повернуті матеріали позовної заяви. Таким чином, строк зверення до суду з даним позовом був пропущений з поважної причини.
Підстав для повернення позовної заяви, злишення позову без розгляду та відмови у відкритті провадження у справі немає.
На підставі викладеного, з метою з'ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду справи та забезпечення всебічного та об'єктивного вирішення справи протягом розумного строку, керуючись п.1 ч.1 ст. 109, 105, 107, 110 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
У відкритті провадження у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж»в частині вимог до Державної подасткової адміністрації в Одеській області, Державної податкової служби України про скасування рішення ДПА в Одеській області від 20.01.2012 року, скасування рішення ДПС України від 23.02.2012 року - відмовити.
Відкрити провадження у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморенергоспецмонтаж»до Державної податкової інспекції в Овідіпольському раойні Одеської області ДПС про скасування податкового повідомлення-рішення від 22.12.2011 року.
Розпочати підготовку справи до судового розгляду.
Запропонувати відповідачу надати свої заперечення проти позову та наявні у нього докази в обґрунтування своїх заперечень до 08.06.2012 року.
Справа розглядатиметься Одеським окружним адміністративним судом, одноособово, під головуванням судді Андрухіва В.В.
Апеляційна скарга може бути подана протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суддя: Андрухів В.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24232194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні