Постанова
від 22.05.2012 по справі 5/206б
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

22.05.2012 р. справа №5/206б

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддівБогатиря К.В. Дучал Н.М., Склярук О.І. При секретарі: Здоренко О.Ю. за участю представників сторін:

від боржника:не з'явився від кредитора: від скаржника:не з'явився ОСОБА_4 -довір. № 3940/10/10-013 від 04.04.2012р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби на ухвалу господарського судуДонецької області від 10.04.2012р. у справі№ 5/206б (суддя Тарапата С.С.) за заявою кредиторатовариства з обмеженою відповідальністю «Спецукробладнання»м. Донецьк до боржникатовариства з обмеженою відповідальністю «КФ Аквілон» м. Донецьк пробанкрутство

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Донецької області від 29.12.2010р. за заявою ТОВ "Спецукробладнання" порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "КФ Аквілон" з урахуванням особливостей, визначених ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі-Закон), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду від 06.01.2011р. ТОВ "КФ Аквілон" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ініціюючого кредитора.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 14.03.2011р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "КФ Аквілон", юридичну особу -ТОВ "КФ Аквілон" ліквідовано, провадження у справі припинено.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 26.12.2011р. ухвалу господарського суду Донецької області від 14.03.2011р. скасовано та справу направлено на розгляд господарському суду Донецької області у зв'язку з не виконанням ліквідатором у повній мірі обов'язків.

За результатами нового розгляду ухвалою від 10.04.2012р. у справі № 5/206б господарський суд Донецької області затвердив звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ «КФ Аквілон», ліквідував юридичну особу -ТОВ «КФ Аквілон»; припинив провадження у справі № 5/206б.

Ухвала суду мотивована тим, що ліквідатором у відповідності до вимог ст. 25 Закону проведені необхідні заходи по виявленню майна та можливих кредиторів; кредитором по справі визнано лише ТОВ "Спецукробладнання". В результаті проведеної роботи встановлено, що у банкрута відсутні майнові активи, необхідні для задоволення кредиторської заборгованості в сумі 699,28 тис.грн., що підтверджено матеріалами справи та даними ліквідаційного балансу.

Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області ДПС звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою на ухвалу господарського суду Донецької області від 10.04.2012р. у справі № 5/206б за заявою ініціюючого кредитора ТОВ "Спецукробладнання" до боржника ТОВ «КФ Аквілон»про банкрутство.

Ухвалою від 14.05.2012р. апеляційна скарга була прийнята Донецьким апеляційним господарським судом до провадження.

Оскаржуючи ухвалу суду, ДПІ просить суд її скасувати та припинити провадження у справі. В підтвердження доводів інспекція посилається на те, що перевірка боржника з питань повноти та своєчасності нарахування та сплати податків до бюджету не проведена, у зв'язку з відмовою директора ТОВ "КФ Аквілон" ОСОБА_5 у наданні документів та відомостей щодо ведення фінансово-господарської діяльності боржника. У зв'язку з відсутністю кредиторських вимог, ДПІ не могла приймати участь у суді та виступати проти визнання боржника банкрутом та прийняття рішення про його ліквідацію

Статтею 101 ГПК України передбачено, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів встановила:

Згідно ст. 25 Закону з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Частиною 5 статті 52 Закону передбачено, що ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника , які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами анкрута.

Після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:

показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації);

відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;

копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна;

реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;

документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів (ч. 1 ст. 32 Закону).

Отже, законодавцем передбачено подання за наслідком проведеної ліквідаційної процедури повного звіту ліквідатора про всі дії, вчинені ліквідатором в ході процедури ліквідації, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками всієї ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою від 03.01.2012р. господарський суд прийняв справу до провадження та витребував у ліквідатора необхідні документи.

На виконання вимог суду, ліквідатор надав звіт ліквідатора станом на 01.04.2012р., реєстр кредиторських вимог станом на 01.04.2012р., ліквідаційний баланс на 01.04.2012р., лист, адресований засновнику боржника ОСОБА_5, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 23.03.2012р. № 13398508, відповідь Інспекції держтехнагляду Донецької обласної державної інспекції від 30.01.2012р. № 05-11/44, Витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження нерухомого майна від 20.03.2012р., Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 20.03.2012р.

До явних (відомих) кредиторів крім тих, що обліковані згідно бухгалтерських даних боржника, на думку колегії суддів, слід відносити усіх потенційних кредиторів в особі державних контролюючих органів, оскільки їх право контролю за повнотою сплати боржником податків, зборів та інших платежів до державного бюджету є явним та відомим для самого боржника.

Відповідно до ч. 7 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів , його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій , а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України

Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць , передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій (ч. 8 ст. 19 цього ж Закону).

У матеріалах цієї справи відсутні докази про направлення ліквідатором відомому йому потенційному кредитору -фонду соціального захисту інвалідів в м. Донецьку письмового повідомлення з метою з'ясування наявності або відсутності заборгованості банкрута - ТОВ «КФ Аквілон»перед цим фондом.

Таким чином, ліквідатор надав до господарського суду Донецької області звіт та ліквідаційний баланс станом на 01.04.2012р. без дотримання вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», що призвело до безпідставного прийняття судом ухвали від 01.04.2012р. про затвердження звіту та ліквідаційного балансу, які не в повній мірі відображають загальну суму кредиторських вимог.

Згідно ст. 104 ГПК України підставами для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду є: 1) неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи; 4) порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Відповідно до ст.106 ГПК України у випадку скасування апеляційною інстанцією ухвали про припинення провадження у справі справа передається на розгляд місцевого господарського суду.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що оскільки оскаржувана ухвала господарського суду за результатами проведення ліквідаційної процедури не відповідає нормам матеріального права та обставинам справи, вона підлягає скасуванню, а справа направленню для розгляду до господарського суду Донецької області на стадію проведення ліквідаційної процедури.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ГПК України, Донецький апеляційний господарський суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Донецької області від 10.04.2012р. у справі № 5/206б -задовольнити частково.

Ухвалу господарського суду Донецької області від 10.04.2012р. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, припинення провадження у справі № 5/206б про банкрутство -скасувати.

Справу № 5/206б направити для розгляду до господарського суду Донецької області на стадію ліквідаційної процедури.

Копію постанови направити державному реєстратору за місцем знаходження товариства з обмеженою відповідальністю «КФ Аквілон»м. Донецьк для внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису про скасування судового рішення щодо припинення провадження у справі про банкрутство.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий К.В. Богатир

Судді: Н.М. Дучал

О.І. Склярук

Надруковано: 7 прим.

1. боржнику, 1. кредитору,

1. скаржнику, 1. у справу,

1. апел. суду, 1.ГСДО,

1. дер.реєстратору

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено29.05.2012
Номер документу24256877
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/206б

Ухвала від 03.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Тарапата С.С.

Ухвала від 03.07.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гурова А.І.

Ухвала від 18.06.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гурова А.І.

Постанова від 22.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 14.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 10.04.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Тарапата С.С.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Тарапата С.С.

Ухвала від 16.02.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Ухвала від 26.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Тарапата С.С.

Постанова від 26.12.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні