ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/1836/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Молодецького Р.І.,
при секретарі - Лазаренко У.І.,
за участю:
представника позивача - Коваленка С.І.,
представника відповідача - Фастівець Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс" до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
04 квітня 2012 року Дочірнє підприємство "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві про стягнення помилково сплачених страхових внесків на загальну суму 16 974,09 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що протягом 2010 року позивач перебував на обліку в УПФ Київського району в м. Полтаві та сплачував страхові внески в загальному порядку. Разом з цим позивач був зареєстрований платником єдиного податку та сплачував єдиний податок, 42% з яких підлягає відрахуванню до Пенсійного фонду. Згідно додатку 4-А до довідки № 281 від 21.10.2011 року про перевірку позивача за ДП "Легіон" товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват-Плюс" рахується переплата в сумі 16 974,09 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що зазначена в позові сума 16 974,09 грн. є часткою єдиного податку, і не являється страховими внесками на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, тому позивач переплати страхових внесків не допускав.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що дочірнє підприємство "Легіон" товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват -Плюс" (далі ДП "Легіон") зареєстроване виконавчим комітетом Полтавської міської ради 27.11.2009 року, свідоцтво серії А00 № 791330, ідентифікаційний код 36864629.
Згідно повідомлення управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві ДП "Легіон" взято на облік Управлінням Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві 27.11.2009 року.
У перевіряємому періоді (2010 році) ДП "Легіон" перебувало на спрощеній системі оподаткування (свідоцтво про право сплати єдиного податку № 1601019513 від 01.01.2010 року).
Протягом 2010 року позивач подавав звіти та сплачував страхові внески до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
Разом з цим, ДП "Легіон" сплачував єдиний податок, що підтверджується платіжними дорученнями, які містяться в матеріалах справи, 42 % якого надходить до органів Пенсійного фонду України.
Згідно акту № 281 управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві від 21.10.2011 про результати позапланової перевірки ДП "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс" не виявлено порушень правильності нарахування та сплати страхових внесків за 2010 рік. При цьому, згідно додатку 4 -А до акту № 281 ДП "Легіон" повинно було сплатити 33 860,59 грн., а фактично сплатило 50 834,68 грн., відхилення склало 16 974,09 грн.
Карткою особового рахунку страхувальника ДП "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс", наданою відповідачем, також підтверджується переплата в сумі 16 974,09 грн.
10 жовтня 2011 року позивач звернувся до УПФ Київського району в м. Полтаві із заявою за вих. № 13 про повернення надлишково сплачених коштів зі сплати страхових внесків в сумі 17 120,04 грн.
14 листопада 2011 року УПФ Київського району в м. Полтаві надіслало відповідь за № 8778/03-13, якою відмовило в поверненні коштів позивачу.
18 січня 2012 року позивач повторно звернувся до УПФ Київського району в м. Полтаві із заявою за вих. № 1 про повернення надлишково сплачених коштів зі сплати страхових внесків в сумі 17 120,04 грн., проте станом на час розгляду справи відповіді не отримав.
Перевіряючи правомірність бездіяльності УПФ Київського району в м. Полтаві щодо неповернення ДП "Легіон" суми зайво сплачених страхових внесків в розмірі 16 974,09 грн. суд виходить з наступного.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками відповідно до цього Закону є підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно з частиною 3 статті 15 зазначеного Закону страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.
Пунктом 6 частини 2 статті 17 цього Закону встановлено, що страхувальники зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідно до частини 13 статті 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.
Зазначене положення міститься і у пункті 11.17 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.
Згідно п. 2 Указу Президента України від 03.07.1998 р. № 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах:
до Державного бюджету України - 20 відсотків;
до місцевого бюджету - 23 відсотки;
до Пенсійного фонду України - 42 відсотки;
на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Пунктом 7 Постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів" від 19 січня 2002 року № 2-4 встановлено, що облік сум переплати за платежами, які на певну дату надійшли понад зобов'язання, визначені як безпосередньо у звітності платника, так і за іншими документами, здійснюється органом Пенсійного фонду України в особових рахунках платників у графі "Переплата". Повернення платнику зайво або помилково внесених сум платежів до Пенсійного фонду України або зарахування переплат у рахунок сплати інших платежів в особових рахунках платників проводиться органом Пенсійного фонду України на підставі заяви платника. Надміру сплачені суми платежів, що обліковуються в особових рахунках платників більше 1095 днів без руху (відсутні нарахування або зменшення та сплата), за умови відсутності заяви платника про повернення зараховуються до бюджету відповідного органу Пенсійного фонду України. Зарахування здійснюється на підставі висновку, складеного органом Пенсійного фонду України.
Відповідно до Порядку зарахування, розмежування і обліку податку субґєктів малого підприємництва, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 29.12.1998 року № 107, що діяв під час сплати позивачем єдиного податку, розмежування та перерахування коштів місцевим бюджетам та позабюджетним фондам здійснюють органи Державного казначейства України за місцем реєстрації субґєкта підприємницької діяльності, що сплачує єдиний податок.
Враховуючи те, що дочірнім підприємством "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс" в 2010 році зайво сплачено страхових внесків в сумі 16 974,09 грн., що підтверджується додатком 4 -А до акту № 281 від 21.10.2011 року про перевірку позивача, карткою особового рахунку страхувальника, а відповідач безпідставно відмовляється повертати кошти, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Управління Пенсійного фонду України Київського району в місті Полтаві щодо ненадання відповіді на заяву Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват-Плюс" від 18 січня 2012 року № 1, та щодо не повернення надміру сплачених коштів, суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що Дочірнім підприємством "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват-Плюс" на ім'я начальника УПФУ Київського району в м. Полтаві 18.01.2012 року було направлено заяву (вих. №1) з проханням повернути надлишково перераховані кошти в сумі 17 120,04 грн., яка отримана адресатом 20.01.2012 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення, яка міститься в матеріалах справи.
Згідно пояснень представника позивача та доказів наданих в обґрунтування позовних вимог відповідь на вказану заяву не надійшла підприємству до теперішнього часу. Письмові заперечення відповідача не містять пояснень щодо вказаних обставин, в судовому засіданні їх також не було надано, як і доказів на підтвердження надання відповіді позивачу.
Враховуючи, що в ході судового розгляду встановлено та доведено матеріалами справи, що дочірнім підприємством "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс" в 2010 році зайво сплачено страхових внесків на загальну суму 16 974,09 грн., а відповідач безпідставно відмовляється повертати кошти, а також те, що належних доказів надіслання/отримання позивачем відповіді на заяву Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват-Плюс" від 18 січня 2012 року №1 відповідачем суду не надано, суд вважає позовні вимоги щодо бездіяльності відповідача обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Згідно із частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього ж Кодексу.
Згідно частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів суду правомірність своїх дій, відсутність з його боку порушень прав та охоронюваних законом інтересів позивача, а тому суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс" до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві про стягнення коштів - задовольнити.
Визнати бездіяльність управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві протиправною.
Стягнути з управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві на користь Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс" (ідентифікаційний код 36864629) помилково сплачені страхові внески на загальну суму 16 974 (шістнадцять тисяч дев'ятсот сімдесят чотири) грн. 09 коп.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства "Легіон" товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват - плюс" витрати зі сплати судового збору в розмірі 169 (сто шістдесят дев'ять) грн. 74 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 28 травня 2012 року.
Суддя Р.І. Молодецький
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2012 |
Оприлюднено | 01.06.2012 |
Номер документу | 24338165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Р.І. Молодецький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні