Ухвала
від 21.05.2012 по справі 2а-297/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-297/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кармазін О. А.

Суддя-доповідач: Межевич М.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"21" травня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого -судді Межевича М.В., суддів Земляної Г.В. та Ісаєнко Ю.А., за участю секретаря Галай Т.О.,та представника позивача Данілішина Є.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 лютого 2012 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Концерн «Фреш Ап»до Державної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києва про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 лютого 2012 року адміністративний позов задоволено.

Відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову в задоволені позовних вимог, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача,пояснення представника позивача,перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи скарги та заперечення, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.

Суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем не доведено обставин та підстав, які б відповідно до положень ПК України унеможливлювали формування позивачем податкового кредиту.

З таким висновком суду першої інстанції не можна не погодитися, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача за взаємовідносинами з ПП «Автекс ХІМ»за лютий 2011 року.

Під час перевірки були встановлені порушення вимог п. 46.1., 54.1., 185.1., 198.6., 201.1., 201.4., 201.6., 201.7. ПК України занижено податковий кредит на загальну суму 211118 грн. за лютий 2011 року, про що складено акт від 22.07.2011 р. № 353-22-1-00204429.

За наслідками складення вищезазначеного акту відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення ДПІ у Оболонському районі міста Києва № 0000612302 від 04.08.2011 року

Порядок формування податкового кредиту визначено Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.6. статті 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п.201.10. ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

З наведеного слідує, що підставою для виникнення права на включення сум ПДВ до податкового кредиту та одночасно підтвердженням такого права є саме податкова накладна, оформлена у відповідності до приписів ПК України.

Цей висновок узгоджується з тим, що п.п. 44.1. ст. 44 ПКУ встановлений обов'язок ведення обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тим самим підпунктом передбачена заборона платникам податків формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Такими документами у відповідності до п.п. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 та п.201.10. ст.201 ПК України є податкові накладні. Саме вони мають підтверджувати дані податкової звітності.

Отже, ПК України визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема, це: не пов'язаність здійсненої операції з господарською діяльністю, фіктивність операцій/нездійснення поставок, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником ПДВ (відсутність податкової правосуб'єктності).

При цьому, суд враховує, що виходячи з наведених вище положень законодавства, при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку, а також те, що норми податкового законодавства не містять приписів, відповідно до яких результати «автоматизованого співставлення»є підставою для змін у структурі податкового кредиту покупця навіть у випадку, якщо контрагентом відповідача не відображено податкових зобов'язань за відносинами з покупцем.

У той же час, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що сукупність наданих позивачем документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції, підтверджують фактичне здійснення спірних операцій та реальність господарських операцій.

Характер спірних операцій відповідає звичайній господарській діяльності позивача та його основним видам діяльності на що вказує аналіз операції з придбання будівельних матеріалів та їх подальшого використання позивачем у власній господарській діяльності

Податкова накладна за формою та змістом відповідає вимогам, встановленим наведеним ПК та Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України від 21.12.2010 № 969 та зареєстрованого в Мінюсті України 29.12.2010 р. за № 1401/18696 стосовно порядку оформлення та підстав її видачі, наведені в ній дані відповідають та кореспондуються з даними первинних та банківських документів.

Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що контрагент позивача на момент вчинення господарських операцій, видачі податкових накладних був зареєстрований платником ПДВ, а отже видача ним податкових накладних за вчиненою операцією є правомірною.

Щодо доводів ДПІ про відсутність у контрагента трудових ресурсів та відсутності матеріальних ресурсів, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що наявність ліцензії № 515682 від 10.08.2010 р. на здійснення господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури свідчить про наявність у цієї особи відповідних ресурсів для виконання спірних операцій, наявність яких перевіряється під час видачі ліцензії Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю.

Також, відповідачем, на виконання вимог ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано будь-яких доказів та не зазначено будь-яких обставин, які б ставили під сумнів фактичне здійснення спірної операції.

На підтвердження доводів щодо суперечності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам, ДПІ не надала рішення суду про визнання спірного правочину недійсним, як то встановлено ч. 3 ст. 228 ЦК України. Під час розгляду справи судом також не встановлено обставин, які б свідчили про нікчемність спірної операції.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем не наведено обставин та не надано доказів на їх підтвердження, які б відповідно до положень ПК України унеможливлювали формування позивачем податкового кредиту за вищезгаданими операціями.

Виходячи з вищенаведеного в сукупності, при наявності документального підтвердження фактичного здійснення спірних операцій, наявності у позивача первинних та інших документів, що супроводжують такого роду операції, у т.ч. податкової накладної, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що позивач здійснював податковий облік та формував податковий кредит відповідно до вимог чинного законодавства України, а отже правових підстав для невизнання права позивача на спірні суми податкового кредиту не має

Підсумовуючи вищевикладене колегія суддів вважає обґрунтованими висновки суду першої інстанції, що спірне податкове повідомлення-рішення відповідача про збільшення грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість»на суму 211118 грн. за основним платежем та 1 грн. за штрафними фінансовими санкціями прийнято ним необґрунтовано та всупереч чинного законодавства.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляються, оскільки вони вже були предметом розгляду суду першої інстанції і їм дано належну правову оцінку.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст.160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києва залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 лютого 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Межевич М.В.

Судді: Земляна Г.В.

Ісаєнко Ю.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2012
Оприлюднено01.06.2012
Номер документу24367741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-297/12/2670

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 12.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 25.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 21.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 16.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні