Постанова
від 22.05.2012 по справі 2а-2801/11/0170/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 травня 2012 р. (14:53) Справа №2а-2801/11/0170/22

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., при секретарі судового засідання Реут А.Ю., за участю представників сторін:

від позивача - Єльцов В.В.,

від відповідача - Калінчук К.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "Будівельна компанія "Савой"

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим ДПС

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Обставини справи. Приватне підприємство "Будівельна компанія "Савой" (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0026192301/0 та №0026182301/0 від 31.12.2010 року.

Позов мотивовано протиправністю доводів відповідача, стосовно визнання укладених правочинів позивачем із контрагентами TOB "Глобал Кард Групп", TOB "ТК "Укрімпекс", TOB "ТК Сігма Груп" недійсними, а також безпідставністю застосовування наслідків цього.

Ухвалами суду від 10.03.2011 року відкрито провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Під час розгляду справи відповідача - Державну податкову інспекцію в м.Сімферополі АР Крим реорганізовано у Державну податкову інспекцію в м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби, яка є її повним правонаступником.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив останні задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала підтримавши висновки перевірки у зв'язку із чим просила в задоволенні останніх відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом 1 частини 2 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.

Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні").

Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Позивач зареєстрований як юридична особа (ЄДРПОУ 31446676) та перебуває на обліку в ДПІ м.Сімферополя ДПС.

Посадовими особами відповідача проведено невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства при правових відносинах з TOB "Глобал Кард Групп", TOB "ТК Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс" за період з 01.04.2009 року по 31.03.2010 року, за наслідками перевірки складено акт №21610/23-2/31446676 від 29.12.2010р.

За висновками даного акту та встановлених порушень відповідачем прийнято спірні податкові повідомлення-рішення №0026192301/0 від 31.12.2010 року про нарахування податку на прибуток та штрафних санкцій в сумі 112 862,40грн., та №0026182301/0 від 31.12.2010 року про нарахування податку на додану вартість та штрафних санкцій в сумі 120 066,00грн.

В основу висновків податкового органу про порушення позивачем правил оподаткування покладено наступні обставини, встановлені під час проведення перевірки.

Згідно акту перевірки ПП "БК "Савой" необґрунтовано завищило суму валових витрат у сумі 400221 грн., у тому числі: - за 2009 р. - 390900грн. (2 півріччя 88167грн., три кв. 143669 грн., рік 390900 грн.); -за 1 кв. 2010 р. - 9321 грн.

Дане завищення відбулось за рахунок наступних контрагентів: 88166,67 грн. за 2 кв. 2009 р. - TOB "Глобал Кард Групп", основних фондів немає, кількість працівників - 1, стан платника 3 (прийняте рішення про припинення, розпочато ліквідаційну процедуру); 235733,44 грн., у т.ч. 55502,38 грн. за 3 кв. 2009 р., 180231,06 грн. за 4 кв. 2009р. - TOB "ТК "Укрімпекс", основних фондів немає, кількість працівників - 1; 76321,11 грн., у т.ч. 67000,00 грн. за 4 кв. 2009 р., 9321,11 грн. за 1 кв. 2010 р. - TOB "ТК Сігма Груп", основних фондів немає, кількість працівників - 1, стан платника 9 (направлене повідомлення про відсутність за місцезнаходженням).

Також зазначено, що до перевірки, крім договорів, видаткових накладних, актів приймання виконаних робіт та податкових накладних не були надані інші, належним чином оформлені і завірені печаткою, документи, що могли б підтвердити фактичне виконання зазначених послуг та використання цих послуг та будівельних матеріалів в його господарській діяльності, а саме, товарно- транспортні накладні.

Враховуючи вищенаведене, відповідач робить висновок про те, що ПП "БК "Савой" у порушення п.1.32 ст.1, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР (із змінами та доповненнями) необґрунтовано завищило валові витрати у сумі 400221 грн. включивши до їх складу витрати на отримання інформаційних послуг та вартість будівельних товарів, без підтвердження належності цих послуг та товарів до власної господарської діяльності підприємства.

Далі в акті перевірки зазначено, що за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2010 р. ПП "БК "Савой" задекларовано від'ємне значення об'єкта оподаткування: за 2009 р. у сумі (- 68438 грн.); - за 1 кв. 2010 р. у сумі (-189656 грн.).

Враховуючи дані акту перевірки ДПІ, про завищення ПП "БК "Савой" суми валових витрат у сумі 400221 грн., у т.ч. за 2009 р. у сумі 390900,00 грн., за 1 кв. 2010 р. у сумі 9321,00 грн., позивачу зменшено задеклароване від'ємне значення об'єкта оподаткування за 2009 р. в сумі -68438 грн. на 390900,00 грн., в результаті чого підприємству встановлене позитивне значення об'єкта оподаткування у сумі 322462 (-68438 + 390900) грн.; за 1 кв. 2010 р. задеклароване підприємством від'ємне значення в сумі -189656 грн. зменшено на 9321,00 грн., та встановлене у розмірі -180335(-189656+9321 )грн.

В наслідок зазначеного позивачу донараховано податку на прибуток за 2009 р. у сумі 80616 (322462 х 25%) грн.

Дослідивши зазначені обставини суд зазначає наступне.

Законом, що визначав порядок оподаткування податком на прибуток в зазначений вище період був Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» №283/97-ВР від 22.05.1997 р. (із відповідними змінами та доповненнями далі - Закон № 283). Саме вказаним Законом встановлено порядок визначення оподатковуваного прибутку і складових його обчислення - валових доходів, валових витрат і амортизації.

Як вбачається із п. 5.1 ст. 5 Закону №283, валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до п.5.2.1. Закону №283, до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Згідно з пп. 5.3.9 Закону №283, не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Таким чином, Закон №283 не ставить право платника на валові витрати в залежність від стану розрахунків з бюджетом його постачальників. У названому Законі взагалі відсутні такі терміни, як «стан 9» або «стан 3». При цьому, п. 5.11 названого Закону прямо передбачено: «Установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється».

Враховуючи вищенаведені законодавчі норми, право покупця на валові витрати обумовлено двома законодавчими вимогами: зв'язок витрат з господарською діяльністю підприємства та наявність відповідних підтверджуючих розрахункових, платіжних чи інших документів.

Закон №283 не містить вимоги, щодо підтвердження суми валових витрат підприємства товаро транспортними накладними.

Дослідженням наданих для експертизи первинних документів ПП "БК "Савой" встановлено, що позивачем в 2 кв. 2009 р. були придбані будівельні матеріали та послуги у TOB "Глобал Кард Груп" на суму без ПДВ 88166,67грн., в 3-4 кв. 2009 р. були придбані будівельні матеріали у TOB "ТК Укрімпекс" на загальну суму без ПДВ 235733,44 грн. (в т. ч.3 кв. 2009 р-. - 55502,38 грн., за 4 кв. 2009 р. - 180231,06 грн.), в 4 кв. 2009 р. та 1 кв. 2010 р. були придбані будівельні матеріали у TOB "ТК Сігма Груп" на загальну суму без ПДВ 76321,11 грн. (у т.ч. за 4 кв. 2009 р. - 67000,00 грн., за 1 кв. 2010 р. - 9321,11 грн.). Придбання товарів підтверджується видатковими накладними постачальників та актом виконаних робіт (наданих послуг) на загальну суму без ПДВ 400221,22 грн. (а.с.74), які оформлені відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV - в них вказані дати їх складання, дані про кількість, ціну та вартість товару , підписи посадових осіб про передачу і прийом товару, завірені печаткою, придбання послуг підтверджується актом приймання виконаних робіт (надання послуг) оформленому у відповідності до названого Закону.

Оплата позивачем вартості даних товарів та послуг була проведена в повному обсязі, що підтверджується первинними документами бухгалтерського обліку - квитанціями та виписками банку по особовому рахунку ПП "БК "Савой".

Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтер ського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом МФ України № 291 від 30.11.1999 р.: Рахунок 20 "Виробничі запаси" призначено для узагальнення інформації про наявність і рух належних підприємству запасів сировини і матеріалів, будівельних матеріалів, запасних частин, матеріалів сільськогосподарського призначення, палива, тари і тарних матеріалів. За дебетом рахунку 20 "Виробничі запаси" відображаються надходження запасів на підприємство, їх дооцінка.

На субрахунку 205 "Будівельні матеріали" підприємства-забудовники відображають рух будівельних матеріалів, конструкцій і деталей, обладнання і комплектуючих виробів, які належать до монтажу, та інших матеріальних цінностей, необхідних для виконання будівельно-монтажних робіт, виготовлення будівельних деталей і конструкцій.

Рахунок 22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети" призначено для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух малоцінних та швидкозношуваних предметів, що належать підприємству та знаходяться у складі запасів. За дебетом рахунку 22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети" відображаються за первісною вартістю придбані (отримані) або виготовлені малоцінні та швидкозношувані предмети.

Рахунок 92 "Адміністративні витрати" відображаються загально господарські витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підприємства. За дебетом рахунку 92 "Адміністративні витрати" відображається сума визнаних адміністративних витрат.

До загальногосподарських витрат, зокрема, належать витрати на утримання адміністративно-управлінського персоналу, витрати на їх службові відрядження, витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського призначення (оренда, амортизація, ремонт, комунальні послуги), охорона, юридичні, аудиторські, транспортні послуги, поштово-телеграфні, канцелярські витрати, сума податків, зборів (обов'язкових платежів).

Дослідженням наданих позивачем для експертизи журналів-ордерів по б/рах. 631 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками" з первинними бухгалтерськими документами на придбання товарів, робіт, послуг (а.с.76) встановлено, що придбані в період з квітня 2009 р. по березень 2010 р. будівельні матеріали та послуги на загальну суму без ПДВ 400221,21грн. відображалися саме на рахунках 205 "Будівельні матеріали, 22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети" та 92 "Адміністративні витрати".

Відповідно до п. 1.32 Закону №283 господарська діяльність - це будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Згідно Довідки з ЄДРПОУ (матеріали справи т.1, арк.29) ПП "БК "Савой" зареєстровані основні види діяльності за КВЕД: 45.21.1 - Будівництво будівель; 60.24.0 - Діяльність автомобільного вантажного транспорту; 51.53.2 - Оптова торгівля будівельними матеріалами; 20.30.0 - Виробництво дерев'яних будівельних конструкцій та столярних виробів; 36.14.0 - Виробництво інших меблів; 74.20.1 -Діяльність у сфері інжинірингу.

Згідно наданих ПП "БК "Савой" журналів-ордерів по бухгалтерському рахунку 205 "Будівельні матеріали", позивачем за період з 01.04.09 р. по 31.03.10 р. було придбано будівельних матеріалів на суму 3137122,03 грн.

ПП "БК "Савой" надані договори з замовниками, на виконання цих договорів позивачем було виконано будівельні та підрядні роботи на загальну суму без ПДВ 1757098,45 грн. (а.с.78), що підтверджується актами виконаних будівельних та підрядних робіт.

Згідно актів на списання будівельних матеріалів, які були включені в локальні смети при виконанні будівельних та підрядних робіт на об'єктах, були використані будівельні матеріали, у тому числі придбані у TOB «Глобал Кард Груп», TOB «ТК Укрімпекс», TOB «ТК Сігма Груп» за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2010 р., на загальну суму без ПДВ 766966,76 грн.

Будівельні матеріали придбані ПП "БК "Савой" у TOB «Глобал Кард Груп», TOB «ТК Укрімпекс», TOB «ТК Сігма Груп» за період з 01.04.2009 р. по 31.03.2010 р. були використані позивачем у власній господарській діяльності.

Таким чином, включення до складу валових витрат ПП "БК "Савой" за період з 2 кварталу 2009 р. по 1 квартал 2010 р. витрат на придбання будівельних матеріалів та послуг у TOB «Глобал Кард Груп», TOB «ТК Укрімпекс», TOB «ТК Сігма Груп» відповідає вимогам п.1.32 ст.1, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №283 та документально підтверджується в загальній сумі 400221,21 грн., у т.ч. за 2009 р. у сумі 390900 грн., за 1 кв. 2010 р. у сумі 9321 грн.

Первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ПП "БК "Савой" не підтверджується зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування за 2009 рік в розмірі 68438 грн. та за 1 квартал 2010 року в сумі 9321 грн., яке було зменшене позивачу за результатами Акту перевірки ДПІ.

По останньому встановлено, що включення до складу валових витрат ПП "БК "Савой" за період з 2 кварталу 2009 р. по 1 квартал 2010 р. витрат на придбання будівельних матеріалів та послуг у TOB «Глобал Кард Груп», TOB «ТК Укрімпекс», TOB «ТК Сігма Груп» відповідає вимогам п.1.32 ст.1, п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону № 283 та документально підтверджується в загальній сумі 400221,21 грн., у т.ч. за 2009 р. у сумі 390900 грн., за 1 кв. 2010 р. у сумі 9321 грн.

З огляду на викладене, первинними документами ПП "БК "Савой" не підтверджуються висновки Акту перевірки ДПІ, щодо встановлення позивачу позитивного значення об'єкта оподатковування за 2009 р. у сумі 322462 (-68438 + 390900) грн., де (- 68438) - задеклароване позивачем від'ємне значення об'єкта оподаткування за 2009 р.; 390900 - зменшена Актом перевірки ДПІ сума валових витрат позивача за 2009 р. і відповідно донарахування ПП "БК "Савой" податку на прибуток у сумі 80616 (322462х 25%) грн. не підтверджуються первинними документами позивача.

Далі, як вже зазначалось, в акті перевірки зазначено, що перевіркою повноти визначення податкового кредиту по відносинах ПП "БК "Савой" з TOB "Глобал Кард Групп", TOB "Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс" за період з травня 2009 р. по лютий 2010 р. встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 80044,22 грн., в т.ч. за травень 2009 р. - 14300,00 грн., червень 2009 р. - 3333,33 грн., липень 2009 р. - 4166,66 грн., серпень 2009 р. - 6933,81 грн., листопад 2009 р. - 28546,49 грн., грудень 2009 р. - 20899,71 грн., лютий 2010 р. - 1864,22 грн.

Перевіркою встановлено, що TOB "Глобал Кард Групп", TOB "Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс" характеризуються однаковими показниками у частині класифікації таких контрагентів, їм присвоєно стани платника відмінні від нуля, а саме: - TOB "Глобал Кард Групп", основних фондів немає, кількість працівників -1, стан платника 3 (прийняте рішення яро припинення, розпочато ліквідаційну процедуру); - TOB "ТК "Укрімпекс", основних фондів немає, кількість працівників -1; - TOB "ТК Сігма Груп", основних фондів немає, кількість працівників - 1, стан платника 9 (направлене повідомлення про відсутність за місцезнаходженням).

В акті на стор. 14 зазначено, що в ході перевірки встановлено, що вищевказані контрагенти за юридичною адресою не знаходяться, що виключає можливість надання послуг та отримання будівельних матеріалів.

На стор. 15 акту перевірки відповідач зазначає, що в ході перевірки не встановлено використання послуг та будівельних матеріалів, отриманих від вищевказаних контрагентів за накладними та актом наданих послуг, в господарській діяльності ПП "БК "Савой", в порушення пп.7.4.1, пп.7.4.4, пп.7.4.5 п.7.4, ст.7 Закону України "Про ПДВ" ПП "БК "Савой" в податковому обліку завищена сума податкового кредиту за період, що перевірявся, на загальну суму 80044,22 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість у сумі 80044 грн., у т.ч.: травень 2009 р. - 14300 грн.; червень 2009 р. - 3333 грн.; липень 2009 р. - 4167 грн.; серпень 2009 р. - 6934 грн.; листопад 2009 р. - 28546 грн.; грудень 2009 р. - 20900 грн.; лютий 2010 р. -1864 грн.

Законом, який визначав порядок оподаткування податком на додану вартість, був спеціальний Закон України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. (із змінами і доповненнями далі - Закон №168). Саме даним Законом встановлювався порядок визначення розміру податкових зобов'язань та податкового кредиту.

Згідно до пп.1.7 ст.1 Закону №168, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Як вбачається пп. 7.4.1 ст.7 Закону №168, податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності платника.

Пп.7.4.4 ст.7 Закону №168 передбачено, що якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.

У відповідності до пп. 7.4.5 ст. 7 Закону №168, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми податку, не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до пп. 7.2.6 ст.7 Закону№168, податкова накладна є підставою для нарахування податкового кредиту.

Відповідно до пп. 7.5.1 ст. 7 Закону №168, датою виникнення права платника на податковий кредит вважається дата першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника в оплату товарів (робіт, послуг), або дата отримання податкової накладної, що свідчить про факт придбання товарів (робіт, послуг).

Діюче на той час законодавство України не зобов'язувало платника перевіряти, чи виконують його постачальники вимоги податкового законодавства, щодо відображення своїх податкових зобов'язань у своїй податковій звітності. Пунктом 10.1 названого Закону прямо встановлено, що відповідальність за нарахування, утримання та сплату податку до бюджету покладається на платника, який його нараховує та утримує, тобто на продавця.

В Законі України «Про податок на додану вартість» взагалі відсутні такі терміни, як "стан 1", "стан 3", "стан 9". Право покупця на податковий кредит обумовлено тільки двома законодавчими вимогами: зв'язок витрат на придбання товарів з господарською діяльністю платника та наявність належно оформленої податкової накладної (чека або ВМД).

Як зазначалось вище, товари та послуги, суми ПДВ у вартості яких були віднесені до складу податкового кредиту (про завищення якого зазначено в Акті перевірки), на загальну суму без ПДВ 400221,21 грн. (ПДВ 80044,24 грн., усього 480265,45 грн.) були придбані позивачем у TOB "Глобал Кард Групп", TOB "Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс" для використання у власній господарській діяльності - будівництві будівель.

Дослідженням наданих позивачем податкових накладних, отриманих позивачем від TOB "Глобал Кард Групп", TOB "Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс", встановлено, що вони оформлені відповідно до вимог пп. 7.2.1 Закону «Про ПДВ», включені до податкового кредиту, згідно пп. 7.5.1 Закону, у відповідних отриманню податкових періодах, і тому є належним підтвердженням права ПП "БК "Савой" на податковий кредит за досліджуваний період в загальній сумі 80044,24 грн. (додаток 3 до цього висновку), у т.ч.: травень 2009 р. - 14300,00 грн.; червень 2009 р. - 3333,33 грн.; липень 2009 р. - 4166,66 грн.; серпень 2009 р. - 6933,81 грн.; листопад 2009 р. - 28546,49 грн.; грудень 2009 р. - 20899,71 грн.; лютий 2010 р. - 1864,22 грн.

З огляду на викладене, встановлено, що віднесення позивачем до складу податкового кредиту перевіряемого періоду, ПДВ в сумі 80044,24 грн. у вартості будівельних матеріалів та послуг придбаних у TOB "Глобал Кард Групп", TOB "Сігма Груп", TOB "ТК "Укрімпекс", відповідає вимогам пп.7.4.1, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про ПДВ". А відповідно висновки викладені в Акті перевірки ДПІ від 29.12.2010 р., щодо заниження позивачем податку на додану вартість в розмірі 80044 грн. за період травень 2009 - лютий 2010 рр., первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ПП "БК "Савой" не підтверджуються.

Викладене вище цілком підтверджується також і висновком проведеної по справі судово-економічної експертизи, якою встановлено, що первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ПП "БК "Савой" не підтверджується викладені в акті перевірки від 29.12.2010 р. висновки відповідача щодо донарахування позивачу податку на прибуток в сумі 80616 грн., зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування за 2009 рік в розмірі 68438 грн. та за 1 квартал 2010 року в сумі 9321 грн. та заниження позивачем податку на додану вартість в розмірі 80044 грн. за період травень 2009- лютий 2010 рр.

Таким чином оскільки висновки викладені у акті перевірки ДПІ у м. Сімферополі про донарахування позивачу податку на прибуток у сумі 80616 грн., та висновки щодо заниження податку на додану вартість в розмірі 80044 грн., не підтверджуються первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ПП "БК "Савой", тому відсутні підстави для нарахування і штрафних санкцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи висновок про задоволення позову суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму сплаченого при зверненні до суду судового збору, в порядку, встановленому ст. 94 КАС України.

Під час судового засідання, яке відбулось 22.05.2012 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повний текст постанови складено 28.05.2012 року.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0026192301/0 від 31.12.2010 року про нарахування податку на прибуток та штрафних санкцій в сумі 112 862,40грн.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0026182301/0 від 31.12.2010 року про нарахування податку на додану вартість та штрафних санкцій в сумі 120 066,00грн.

4. Стягнути на користь Приватного підприємства "Будівельна компанія "Савой" судовий збір у розмірі 3,40 грн. із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим ДПС.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Радчук А.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.05.2012
Оприлюднено06.06.2012
Номер документу24381383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2801/11/0170/22

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 19.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 22.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні