cpg1251
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РУХУ
21 травня 2012 року Справа № 0870/4641/12
м. Запоріжжя
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Бойченко Ю.П., перевіривши позовну заяву та додані до неї матеріали
за позовом Запорізького районного центру зайнятості
до Державного підприємства «Світанок»
про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття,
ВСТАНОВИВ:
18 травня 2012 року Запорізький районний центр зайнятості (далі - позивач або Запорізький РЦЗ) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства «Світанок» (далі - відповідач або ДП «Світанок») в якій просить суд стягнути пеню зі збору на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 12031,53.
Відповідно до п.3 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Стаття 106 КАС України встановлює обов'язкові вимоги до позовної заяви.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 106 КАС України, у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частиною третьою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Зміст позову складають два елемента - підстава та предмет позову. Підставою адміністративного позову є юридичні факти, на яких позивач обґрунтовую свої позовні вимоги до відповідача, тобто юридичні факти, з наявністю або відсутністю яких закон пов'язує виникнення, зміну або припинення правовідносин. Зазначення підстави позову сприяє встановленню спірних правовідносин та можливості прийняття справи до провадження суду. Предметом позову є та конкретна матеріально-правова вимога до відповідача, яка випливає із спірного матеріального публічно-правового відношення та з приводу якої адміністративний суд має прийняти рішення.
Також, згідно з ч. 2 ст. 106 КАС України, на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом.
Згідно з ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.(ч.4 ст.70 КАС України).
Права та обов'язки позивача, в тому числі щодо проведення перевірок та звернення до суду за їх наслідками, регламентуються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 за № 30/5221 зі змінами та доповненнями (далі - Інструкція №339).
Розділ 7 Інструкції №339, регламентує порядок контролю за сплатою страхових внесків.
Відповідно до п. 7.2. Інструкції №339, контроль на підприємствах, в установах, організаціях, військових формуваннях та у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, грошове забезпечення, повноти нарахування страхових внесків, платіжних документів про перерахування сум страхових внесків на рахунок Фонду, розрахункових та касових документів.
Згідно до п. 7.4. зазначеної Інструкції, за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку.
В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення при нарахуванні і сплаті страхових внесків.
У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.
До винних у порушеннях посадових осіб застосовується адміністративна відповідальність у порядку, визначеному Інструкцією з оформлення органами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженою постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 24.04.2003 N 196, зареєстрованою в Мін'юсті 21.05.2003 за N 382/7703.
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.
Рішення приймається, якщо загальна сума недоїмки, пені та штрафу складає не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, та протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.
Якщо роботодавець відмовився від отримання рішення, воно вважається врученим з дня отримання повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про відмову в його отриманні.
У разі, якщо відділення поштового зв'язку не може вручити роботодавцю рішення через відсутність уповноважених осіб за місцезнаходженням (місцем проживання) платника страхових внесків або зміну місцезнаходження (місця проживання) без повідомлення центру зайнятості, рішення розміщується на інформаційному стенді для роботодавців у приміщенні центру зайнятості. При цьому день розміщення такого рішення вважається днем його отримання платником.
Згідно з п.7.5. Інструкції №339, у разі коли роботодавець не згоден з розрахунком суми недоїмки, пені та штрафу, зазначених у рішенні, він має право протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання рішення, звернутися до центру зайнятості, який його прийняв, із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які роботодавець уважає за потрібне надати.
Центр зайнятості протягом двадцяти робочих днів, наступних за днем отримання скарги, зобов'язаний розглянути її та надіслати роботодавцю вмотивоване рішення. У разі, коли центр зайнятості відмовив у задоволенні скарги повністю або частково, роботодавець має право звернутися до центру зайнятості вищого рівня.
Днем подання скарги вважається день фактичного подання скарги до відповідного центру зайнятості, а в разі надсилання скарги поштою - дата відправлення скарги, зазначена відділенням поштового зв'язку з повідомленням про вручення поштового відправлення або на конверті чи на фіскальному чеку про оплату послуг зв'язку з пересилки скарги.
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, роботодавець також має право оскаржити в судовому порядку, про що він повідомляє центр зайнятості, який прийняв зазначене рішення.
Отже, відповідно до вищезазначених норм, за результатами перевірки та складання акту (у разі виявлення порушень):
- до винних у порушеннях посадових осіб застосовується адміністративна відповідальність;
- керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків приймається Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу;
- рішення вручається роботодавцю чи надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
До матеріалів позовної заяви позивачем лише додано Акт перевірки №9 від 12.03.2012, рішення про стягнення заборгованості до позову не додано.
Також в позовній заяві не зазначено:
- чи притягувались винні особи до адміністративної відповідальності;
- чи виносилось рішення про стягнення заборгованості (в тому числі пені);
- чи направлялось (вручалось) дане рішення відповідачу;
- чи сплачував (повністю або частково) відповідач зазначену в Акті перевірки суму заборгованості;
- чи оскаржував відповідач в судовому чи адміністративному порядку вказане рішення;
- за який період нарахована пеня;
- тощо.
Отже, з наданих документів та відомостей не зрозуміло чи виникло у позивача право та чи має він адміністративно-правову дієздатність (відповідно до норм чинного Законодавства) звертатись до суду з даним позовом.
Відповідно до ст. 108 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
За таких обставин позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків.
При усуненні недоліків позовної заяви позивачу необхідно врахувати вимоги п.4 «Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів», затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №1149 від 12.12.2007р.
Керуючись ст. ст. 106, 108, 160, 165 КАС України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Запорізького районного центру зайнятості до Державного підприємства «Світанок» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 20 червня 2012 року.
Недоліки позовної заяви можуть бути усунені шляхом фактичного отримання судом до дати, встановленої судом:
1. Копії Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу винесене керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником;
2. В письмовому виді пояснень та документальних доказів на їх підтвердження, стосовно:
- чи притягувались винні особи до адміністративної відповідальності;
- чи виносилось рішення про стягнення заборгованості (в тому числі пені);
- чи направлялось (вручалось) дане рішення відповідачу;
- чи сплачував (повністю або частково) відповідач зазначену в Акті перевірки суму заборгованості;
- чи оскаржував відповідач в судовому чи адміністративному порядку вказане рішення;
- за який період нарахована пеня;
Роз'яснити позивачу, що згідно з п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС України, якщо у встановлений судом строк, позивач не усуне недоліки позовної заяви, її буде повернуто позивачу з усіма доданими до неї матеріалами.
Копію цієї ухвали надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.П.Бойченко
20 червня 2012 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2012 |
Оприлюднено | 05.06.2012 |
Номер документу | 24382311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні