Постанова
від 31.05.2012 по справі 2а/1270/3265/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3265/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Ушакова Т.С.,

при секретарі судового засідання - Разіній Н.В.,

за участю:

представника позивача: не з'явився,

представника відповідача: ОСОБА_1 (довіреність від 06.04.2012 № 0010/10),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустрія-2000 Алчевськторг» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2012 № 132,-

ВСТАНОВИВ:

25 квітня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустрія-2000 Алчевськторг» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2012 № 132.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що начальником Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби України було видано наказ від 17.04.2012 № 132 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Індустрія-2000 Алчевськторг» з питань дотримання податкового законодавства з податку на подану вартість по взаємовідносинам з ПП «Рамірвілбуд 2011» (код за ЄДРПОУ 37824676) за період з 01.10.2011 по 31.03.2012".

Позивачем було отримано запит від 18.04.2012 «Про надання пояснень та їх документальне підтвердження» з питань взаємовідносин ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» з контрагентом постачальником ПП «Рамірвілбуд 2011» з посиланням на п.85.2. ст. 85 та п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України. Також, ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» було отримано наказ від 14.04.2012 №132 про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» та повідомлення №3446/227 від 18.04.2012.

У наказі від 17.04.2012 №132 зазначено, що він прийнятий підставі п.п. 78.1.11 п.78.1, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, постанови слідчого відділу Управління СБ України у Луганській області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_2 від 17.04.2012 по карній справі № 1834.

Постановою Жовтневого районного суду м. Луганська від 20.04.2012 по справі №1207/3032/1207/606/12 зупинені слідчі дії на час розгляду по суті скарги на постанову про порушення кримінальної справи старшого слідчого 2-го відділення слідчого відділу Управління СБУ в Луганській області ОСОБА_2 Дана постанова набрала законної сили і підлягає негайному виконанню.

Позивач вважає, що запит не містить жодного посилання на підстави його направлення він є таким, що складений з порушенням вимог п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, в ньому не зазначено строк виконання даного запиту, у зв'язку з чим позивач має право його не виконувати.

При цьому у наказі від 17.04.2012 взагалі посилання на підстави проведення перевірки відрізняються від підстав, зазначених у запиті від 18.04.2012.

Враховуючи викладене, позивач вважає, що оскаржуваний наказ видано без дотримання положень діючого законодавства, тому він є протиправним та підлягає скасуванню.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, до початку судового засідання надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засідання позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, надав письмові заперечення проти адміністративного позову, в яких зазначив, що постановою від 17.04.12 старшого слідчого другого відділення слідчого відділу Управляння СБ України зобов'язано Алчевську ОДПІ провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Рамірвілбуд» за період 01.10.11 по 31.03.12 в рамках кримінальної справи № 1834.

Відповідно до ст. 114 КПК України постанови слідчого, винесені відповідно до закону у кримінальній справі, яка перебувають у його провадженні, є обов'язкові для виконання всіма підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами і громадянами.

З наведеного вбачається, що ОДПІ при отриманні вищезазначеної постанови від 17.04.12 повинно було здійснити перевірку, результати якої оформити відповідним актом.

Позивачу відповідно до вимог ст. 79 Податкового кодексу України було спрямовано копію наказу на проведення перевірки та повідомленню про проведення перевірки від 18.04.12 № 3446/227.

Представник відповідача вважає, що оскаржуваний акт (наказ) не породжує для позивача певних правових наслідків.

Позивач не навів належні доводи та не надав належні докази того, що вказаними діями порушені його права. Посилання позивача на ту обставину, що зазначеними діями його право може бути порушеним в майбутньому є безпідставними, оскільки завданням КАС України не може бути поновлення прав, які порушуються в майбутньому.

Представник відповідача вважає, що Алчевська ОДПІ діяла методом та в спосіб передбачений діючим податковим законодавством, а тому вважає, що позовні вимоги ТОВ «Індустрія -2000 Алчевськторг» не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

Відповідно до Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про оскарження рішень суб'єктів владних повноважень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Індустрія-2000 Алчевськторг» (далі - ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг») 10.06.2003 року зареєстровано виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області в якості юридичної особи, ідентифікаційний код 32545125.

ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» з 13.06.2003 знаходиться на податковому обліку в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області (далі - Алчевська ОДПІ) за № 45/252-03.

Згідно наказу № 1 від 20.08.2011 «Про вступ на посаду директора» диретором ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» є ОСОБА_3.

Як вбачається з матеріалів справи, 17.04.2012 начальником Алчевської ОДПІ на підставі п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, постанови старшого слідчого другого відділення слідчого відділу Управління СБ України у Луганській області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_2 від 17.04.2012 по карній справі № 1834 винесено наказ № 132 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» (код за ЄДРПОУ 32545125) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Рамірвілбуд 2011» (код за ЄДРПОУ 37824676) за період з 01.01.11 по 31.03.12».

Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Відповідно до п.п. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна (невиїзна) перевірка здійснюється, зокрема, якщо отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Як вбачається з матеріалів справи, 17.04.2012 старший слідчий другого відділення слідчого відділу Управління СБ України у Луганській області старший лейтенант юстиції ОСОБА_2, розглянувши матеріали кримінальної справи № 1834, виніс постанову про призначення комплексної позапланової документальної перевірки, якою зобов'язав Алчевську ОДПІ провести комплексну документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» (код за ЄДРПОУ 32545125) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.08.2011 по 01.04.2012 при фінансово-господарських відносинах з ПП «Рамірвілбуд 2011» (код за ЄДРПОУ 37824676).

Відповідно до ст. 114 Кримінально-процесуального кодексу України постанови слідчого, винесені відповідно до закону у кримінальній справі, які перебувають у його провадженні, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Наданими податковим органом доказами підтверджено, що наказ № 132 від 17.04.2012 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» винесено на підставі постанови старшого слідчого другого відділення слідчого відділу Управління СБ України у Луганській області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_2 від 17.04.2012 по карній справі № 1834, що відповідає вимогам Податкового кодексу України.

Оскаржуваний наказ № 132 від 17.04.2012 було отримано директором ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг»ОСОБА_3 18.04.2012, про що свідчить його особистий підпис на наказі.

Враховуючи викладене, суд вважає, що податковий орган при винесенні оскаржуваного наказу від 17.04.2012 № 132 діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, тому позовні вимоги ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Суд не знаходить підстав для стягнення судових витрат, оскільки позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 26 квітня 2012 року задоволено клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову, заборонено Алчевській ОДПІ Луганської області Державної податкової служби проводити документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» на підставі наказу від 17.04.2012 № 132 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Індустрія-2000 Алчевськторг» (код за ЄДРПОУ 32545125) з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Рамірвілбуд 2011» (код за ЄДРПОУ 37824676) за період з 01.01.11 по 31.03.12».

Оскільки судом відмовлено у задоволенні адміністративного позову та підстави для вжиття заходів забезпечення позову відпали, суд вважає за необхідне скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою суду від 26 квітня 2012 року.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 05 червня 2012 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Індустрія-2000 Алчевськторг» до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу від 17.04.2012 № 132.

Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову, вжиті ухвалою суду від 26.04.2012.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 05 червня 2012 року.

Суддя Т.С. Ушаков

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2012
Оприлюднено07.06.2012
Номер документу24445269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/3265/2012

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 22.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 06.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні