ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23.05.12Справа №2а-847/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
судді -Дудкіної Т.М.,
за участю секретаря - Прокопенко О.О.,
за участю представників:
позивача -Варкута Т.І., Карлюка О.В.,
відповідача -Сертакової С.А. Труфанової Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Приватного малого підприємства «Шелдан» до Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя про скасування рішення,
встановив:
Приватне мале підприємство «Шелдан»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя про скасування рішення від 28.02.2012 №167 про застосування фінансових санкцій у розмірі 3 314,71 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що звіть про нараховану заробітну плату застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування був складений позивачем та направлений у електронному вигляді до відповідача у встановлений строк, сума внесків була сплачена у повному обсязі, штрафні санкції застосовані до позивача безпідставно та у не вірному розмірі.
Представник відповідача надав суду письмове заперечення на позов, у якому із заявленими вимогами не погодився, зазначив: при перевірці наданого позивачем звіту було виявлено відсутність даних у рядку 3.1.1 та у рядку 8.1, про що неодноразово повідомлявся позивач з вимогою виправити існуючі у звіті помилки; виправляти помилки позивач відмовився; за результатами перевірки, на підставі пункту 3 частини 11 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" до позивача за подання недостовірних відомостей, рішенням від 28.02.2012 №167 застосовані штрафні санкції у розмірі 3 314,71 грн. /а.с.62/.
У судовому засіданні 23.05.2012 представники позивача заявлені вимоги підтримали, наполягали на їх задоволенні.
Представники відповідача у судовому засіданні 23.05.2012 проти позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з абзацом 2 пункту 1 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010, № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон №2464-VI) платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
За правилами пунктів 1, 4 частини другої статті 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Відповідно до підпунктів 2.1, 2.2 «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010 N 22-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за N 1014/18309 (далі -Порядок №22-2), звіт до органів Пенсійного фонду подається особисто фізичною особою, страхувальником або відповідальною особою фізичної особи або страхувальника за місцем взяття на облік в органах Пенсійного фонду; звіт подається одним із способів: в електронній формі з використанням ЕЦП через центр обробки електронних звітів згідно з Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 N 7-7, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2007 за N 436/13703 (звіт на паперових носіях не подається); на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п'яти.
Згідно з підпунктом 2.3 пункту 2 "Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 N 7-7, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2007 р. за N 436/13703 (далі -Порядок №7-7) подання страхувальниками звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог цього Порядку та чинного законодавства України; подання електронного звіту у відповідності до даного Порядку надає страхувальнику право не подавати відповідні звіти на паперових носіях; електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з ЕЦП страхувальника (його посадових осіб), подані відповідно до цього Порядку, згідно з законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.
Підпунктом 3.3.1 пункту 3 Порядку №7-7 визначено, що страхувальник створює електронний звіт відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки страхувальником електронного звіту на нього накладаються ЕЦП посадових осіб страхувальника у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника (директора), третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки страхувальника. Після накладання ЕЦП страхувальник здійснює шифрування електронного звіту та направлення його до центру обробки електронних звітів через телекомунікаційні канали загального користування. Другий примірник електронного звіту зберігається у страхувальника.
На підставі вказаних положень законодавства Приватним малим підприємством «Шелдан»був сформований електронний звіт за січень 2011 року та направлений до центру обробки електронних звітів шляхом електронного зв'язку /а.с.14-15/.
Дата реєстрації звіту -15.02.2011 /а.с.16/.
За правилом підпункту 3.3.2 пункту 3 Порядку №7-7 після одержання від страхувальника електронного звіту центр обробки електронних звітів здійснює його розшифрування, перевірку цілісності електронного звіту шляхом перевірки ЕЦП, виконує перевірку відповідності електронного звіту встановленому формату та формує квитанцію про одержання електронного звіту у термін, визначений у пункті 3.1. У зазначеній квитанції у текстовому форматі визначаються реквізити одержаного електронного звіту, відповідність формату електронного звіту, результати перевірки ЕЦП, дата та час одержання електронного звіту та дані про відправника квитанції. На квитанцію накладається ЕЦП центру обробки електронних звітів і здійснюється її шифрування. Квитанція надсилається страхувальнику телекомунікаційними засобами загального користування. Другий примірник квитанції зберігається в центрі обробки електронних звітів. Датою та часом надання електронного звіту є дата та час, які зафіксовані у квитанції про одержання електронного звіту.
Центр обробки електронних звітів, здійснивши перевірку наданого Приватним малим підприємством «Шелдан»електронного звіту, надіслав останньому квитанцію, у якій визначив результати перевірки з попередженням, що у таблиці 1 рядок 3.1.1 у рядку «р.2.1.1 х (36,76 -49,7)»зазначено суму відмінну від множення рядка 2.1.1 на відсоток в межах від 36.76-49.7 /а.с.16/.
З приводу заповнення звіту по єдиному соціальному внеску позивач направив запит до особи, з якою ним укладений договір про надання послуг з ліцензійного супроводження користувача програмного забезпечення «Бест-Звіт Плюс», - Товариства з обмеженою відповідальністю «1С-Теллур. Ділова стратегія».
У листі-відповіді від 08.05.2012 за вих. №756 Товариством з обмеженою відповідальністю «1С-Теллур. Ділова стратегія»щодо заповнення стр. 3.1.1. Звіту, роз'яснено, що у відповідній строчці значення складає 6 629,41; це значення має розраховуватися як значення стр. 2.1.1 (17 792,31) помножене на 37,26 % (23 клас проф.. ризику виробництва) = 6 629,4147. При округленні до 2-ох знаків після коми значення 3.1.1 склало б 6 629,42 грн. Розбіжність у 0,01 грн., викликала відповідне попередження у Квитанції №2 /а.с.56/.
Відповідачем було проведено перевірку позивача, якою встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 6 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" -порушення порядку нарахування (заниження) єдиного внеску за січень 2011 року на суму 6 629,42 грн., - платником у рядках 3.11 та 8.1 таблиці 1 звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на зальнообов'язкове державне соціальне страхування, за січень 2011 року не нарахована сума єдиного внеску у розмірі 37,26 % відповідно до класу професійного ризику виробництва (рядок 2.1.1 х 37,26 %, 17 792,31 х 37,26 % = 6 629,22) /а.с.20-21/. Перевірку оформлено актом №31 від 27.02.2012. За результатом перевірки позивачу донараховано єдиного внеску за січень 2011 року на суму 6 629,42 грн., а також на підставі пункту 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI, пункту 7.1 та підпункту 7.2.3 Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289, рішенням №167 від 28.02.2012 застосовані штрафні санкції у 3 314,71 грн. (50 % від донарахованої суми), /а.с.13/.
Пунктом 1 частини другої статті 6 Закону №2464-VI на платника єдиного внеску покладений обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Судом встановлено, що позивачем у пункті 8.1 електронного звіту за січень 2011 року був нарахований до сплати внесок у розмірі 6 629,41 грн.
Нарахована сума внеску сплачена позивачем 10.02.2011, що підтверджується платіжним дорученням №26001247 /а.с.17/.
Наявними у матеріалах справи документами спростовується висновок відповідача про не нарахування у рядках 3.1.1 та 8.1 таблиці 1 Звіту суми єдиного внеску. Зокрема, у Квитанції № 2 Центру обробки електронних звітів, яка надійшла позивачу після перевірки його звіту за січень 2011 року, викладене попередження лише про зазначення суми, відмінної від тієї, що передбачена алгоритмом, а не про відсутність яких-небудь сум.
Отже, донарахування відповідачем позивачу суми внеску за січень 2011 року у розмірі 6 629,42 є протиправним. Правомірним мало бути донарахування у розмірі 0,01 грн.
Відповідно до пункту 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Така ж норма щодо застосування штрафу міститься у підпункті 7.2.3 Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року N 21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за N 994/18289 (далі - Інструкція №21-5).
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу Пенсійного фонду або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми (абзац 2 підпункту 7.2.3 Інструкції №21-5).
З огляду на протиправність донарахування відповідачем позивачу суми внесків у розмірі 6 629,41 грн., застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 3 314,71 грн., також є протиправним.
За таких обставин позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Постанова складена у повному обсязі 28.05.2012.
Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя (99059, м. Севастополь, пр-т Героїв Сталінграда, 56, ідентифікаційний код 22275002) від 28 лютого 2012 року №167 про застосування до Приватного малого підприємства «Шелдан»(99045, м. Севастополь, вул. Дмитра Ульянова, 2, кв. 78, ідентифікаційний код 20684331) штрафних санкцій у розмірі 3 314,71 грн.
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови, з надсиланням копії скарги до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя підпис Т.М. Дудкіна
Згідно з оригіналом
Суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2012 |
Оприлюднено | 07.06.2012 |
Номер документу | 24446231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Дудкіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні