Ухвала
від 20.08.2012 по справі 2а-847/12/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-847/12/2770

20.08.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Цикуренка А.С.,

суддів Горошко Н.П. ,

Лядової Т.Р.

секретар судового засідання Бражникова Ю.В.

за участю сторін:

представник позивача - Приватного малого підприємства "Шелдан" - Карлюк Олександр Віталійович, паспорт серії НОМЕР_1,,виданий Гагарінським РВУМВС України в м. Севастополі , від 07.12.01

представник відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя - Шпік Сергій Борисович, довіреність № 3961/07-14 від 20.08.12

представник відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя - Сертакова Світлана Анатоліївна, довіреність № 1504/07-14 від 03.04.12

розглянувши матеріали справи № 2а-847/12/2770 за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Дудкіна Т.М. ) від 23.05.12

за позовом Приватного малого підприємства "Шелдан" (вул. Одеська, 19, м. Севастополь,99011)

до Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя (пр. Гер. Сталінграду, 56, м. Севастополь,99059)

про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 23.05.12 адміністративний позов Приватного малого підприємства "Шелдан" до Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя про скасування рішення, - задоволено.

Скасовано рішення Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя від 28 лютого 2012 року №167 про застосування до Приватного малого підприємства "Шелдан" штрафних санкцій у розмірі 3 314,71 грн.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 23.05.12 та прийняти нове рішення по справі.

У судове засідання з'явився представник позивача, проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 23.05.12 без змін.

Представники відповідача у судовому засіданні просили задовольнити апеляційну скаргу з наведених у ній підстав, скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 23.05.12 та прийняти нове рішення про відмову у задоволені позовних вимог.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, зокрема норми Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»№2464, Постанову правління Пенсійного фонду України 19.04.2007 № 7-7 «Про затвердження Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 27.04.2007, Постановою правління Пенсійного фонду України «Про порядок формування та додання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 08.10.2010 № 22-2, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 01.11.2010.

06 квітня 2012 року Приватне мале підприємство «Шелдан»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя про скасування рішення від 28.02.2012 №167 про застосування фінансових санкцій у розмірі 3 314,71 грн. (а.с.5-8)

Платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. (п.1 ч.1 ст.4 Закону України від 08.07.2010, № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування")

Відповідно ч.2 ст.6 Закону №2464, платник єдиного внеску зобов'язаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Відповідно до підпунктів 2.1, 2.2 «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 08.10.2010 №22-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за №1014/18309 (далі -Порядок №22-2), звіт до органів Пенсійного фонду подається особисто фізичною особою, страхувальником або відповідальною особою фізичної особи або страхувальника за місцем взяття на облік в органах Пенсійного фонду; звіт подається одним із способів:

в електронній формі з використанням ЕЦП через центр обробки електронних звітів згідно з Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 №7-7, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2007 за №436/13703 (звіт на паперових носіях не подається);

на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п'яти.

Згідно з підпунктом 2.3 пункту 2 "Порядку подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 19.04.2007 №7-7, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2007 р. за №436/13703 (далі -Порядок №7-7) подання страхувальниками звітів в електронній формі здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог цього Порядку та чинного законодавства України; подання електронного звіту у відповідності до даного Порядку надає страхувальнику право не подавати відповідні звіти на паперових носіях; електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з ЕЦП страхувальника (його посадових осіб), подані відповідно до цього Порядку, згідно з законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у досудовому порядку.

Страхувальник створює електронний звіт відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки страхувальником електронного звіту на нього накладаються ЕЦП посадових осіб страхувальника у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника (директора), третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки страхувальника. Після накладання ЕЦП страхувальник здійснює шифрування електронного звіту та направлення його до центру обробки електронних звітів через телекомунікаційні канали загального користування. Другий примірник електронного звіту зберігається у страхувальника. (п.п.3.3.1 пп3 Порядку №7-7)

На підставі вказаних положень законодавства Приватним малим підприємством «Шелдан»був сформований електронний звіт за січень 2011 року та направлений до центру обробки електронних звітів шляхом електронного зв'язку (а.с.14-15).

Дата реєстрації звіту -15.02.2011 (а.с.16).

Відповідно п.п.3.3.2 п.3 Порядку №7-7, після одержання від страхувальника електронного звіту центр обробки електронних звітів здійснює його розшифрування, перевірку цілісності електронного звіту шляхом перевірки ЕЦП, виконує перевірку відповідності електронного звіту встановленому формату та формує квитанцію про одержання електронного звіту у термін, визначений у пункті 3.1. У зазначеній квитанції у текстовому форматі визначаються реквізити одержаного електронного звіту, відповідність формату електронного звіту, результати перевірки ЕЦП, дата та час одержання електронного звіту та дані про відправника квитанції. На квитанцію накладається ЕЦП центру обробки електронних звітів і здійснюється її шифрування. Квитанція надсилається страхувальнику телекомунікаційними засобами загального користування. Другий примірник квитанції зберігається в центрі обробки електронних звітів. Датою та часом надання електронного звіту є дата та час, які зафіксовані у квитанції про одержання електронного звіту.

Центр обробки електронних звітів, здійснивши перевірку наданого Приватним малим підприємством «Шелдан»електронного звіту, надіслав останньому квитанцію, у якій визначив результати перевірки з попередженням, що у таблиці 1 рядок 3.1.1 у рядку «р.2.1.1 х (36,76 -49,7)»зазначено суму відмінну від множення рядка 2.1.1 на відсоток в межах від 36.76-49.7 (а.с.16).

Стосовно заповнення звіту по єдиному соціальному внеску позивач направив запит до особи, з якою ним укладений договір про надання послуг з ліцензійного супроводження користувача програмного забезпечення «Бест-Звіт Плюс», - Товариства з обмеженою відповідальністю «1С-Теллур. Ділова стратегія».

У листі-відповіді від 08.05.2012 за вих. №756 Товариством з обмеженою відповідальністю «1С-Теллур. Ділова стратегія»щодо заповнення стр. 3.1.1. Звіту, роз'яснено, що у відповідній строчці значення складає 6 629,41; це значення має розраховуватися як значення стр. 2.1.1 (17 792,31) помножене на 37,26 % (23 клас проф.. ризику виробництва) = 6 629,4147. При округленні до 2-ох знаків після коми значення 3.1.1 склало б 6 629,42 грн. Розбіжність у 0,01 грн., викликала відповідне попередження у Квитанції №2 (а.с.56).

Відповідачем проведено перевірку позивача, якою встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 6 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" -порушення порядку нарахування (заниження) єдиного внеску за січень 2011 року на суму 6 629,42 грн., - платником у рядках 3.11 та 8.1 таблиці 1 звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на зальнообов'язкове державне соціальне страхування, за січень 2011 року не нарахована сума єдиного внеску у розмірі 37,26 % відповідно до класу професійного ризику виробництва (рядок 2.1.1 х 37,26 %, 17 792,31 х 37,26 % = 6 629,22) (а.с.20-21). Перевірку оформлено актом №31 від 27.02.2012. За результатом перевірки позивачу донараховано єдиного внеску за січень 2011 року на суму 6 629,42 грн., а також на підставі пункту 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI, пункту 7.1 та підпункту 7.2.3 Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289, рішенням №167 від 28.02.2012 застосовані штрафні санкції у 3 314,71 грн. (50 % від донарахованої суми), (а.с.13).

Пунктом 1 частини другої статті 6 Закону №2464-VI на платника єдиного внеску покладений обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Встановлено, що позивачем у пункті 8.1 електронного звіту за січень 2011 року був нарахований до сплати внесок у розмірі 6 629,41 грн.

Згідно матеріалів справи нарахована сума внеску сплачена позивачем 10.02.2011, що підтверджується платіжним дорученням №26001247 (а.с.17).

Матеріалами справи спростовується висновок відповідача про не нарахування у рядках 3.1.1 та 8.1 таблиці 1 Звіту суми єдиного внеску. Зокрема, у Квитанції № 2 Центру обробки електронних звітів, яка надійшла позивачу після перевірки його звіту за січень 2011 року, викладене попередження лише про зазначення суми, відмінної від тієї, що передбачена алгоритмом, а не про відсутність яких-небудь сум.

Отже, донарахування відповідачем позивачу суми внеску за січень 2011 року у розмірі 6 629,42 є протиправним.

Відповідно до пункту 3 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

Аналогічна норма зазначена у підпункті 7.2.3 Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року №21-5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за №994/18289.

Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу Пенсійного фонду або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми (абзац 2 підпункту 7.2.3 Інструкції №21-5).

З огляду на протиправність донарахування відповідачем позивачу суми внесків у розмірі 6 629,41 грн., застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 3 314,71 грн., також є протиправним.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Гагарінському районі м. Севастополя залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 23.05.12 по справі № 2а-847/12/2770 залишити без змін.

Рішення набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення рішення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення рішення в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 27 серпня 2012 р.

Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко

Судді підпис Н.П.Горошко

підпис Т.Р.Лядова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя А.С. Цикуренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2012
Оприлюднено08.10.2012
Номер документу26291938
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-847/12/2770

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Весельська Т.Ф.

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 23.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні