Постанова
від 05.06.2012 по справі 2а/0570/2239/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/2239/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Логойда Т.В.

при секретарі Сметана М.В.

з участю представника позивача Ляпко Т.П., представника відповідача Ящук Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» про стягнення коштів,

в с т а н о в и в :

У лютому 2012 року Донецький обласний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначав, що 14 жовтня 2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Донецького обласного центру зайнятості проведена планова перевірка комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району», за результатами якої складено акт від 14 жовтня 2011 року №295, яким встановлено факт неповідомлення Новоазовського районного центру зайнятості у письмовій формі в десятиденний строк після вивільнення працівника ОСОБА_3 на підставі п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку із скороченням чисельності штату), що є порушенням п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

На підставі акту 14 жовтня 2011 року прийнято рішення про накладення штрафних санкцій за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», яким на комунальну установу накладено штраф в розмірі 15 433,54 грн.

В цей же день складено припис, яким відповідачу приписано в місячний строк сплатити штраф.

Оскільки штраф в установлений строк сплачено не було, тому просив стягнути його з відповідача.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06 березня 2012 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №2а/0570/161/2012 за позовом комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» до Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, третя особа Новоазовський районний центр зайнятості, про скасування рішення від 14 жовтня 2011 року №295, яка перебуває в провадженні Донецького окружного адміністративного суду.

Ухвалою того ж суду від 05 червня 2012 року - провадження поновлено.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених в позові. Просив задовольнити позов.

Представник відповідача позов визнав, про що надав суду відповідну заяву.

Судом встановлено, що 14 жовтня 2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття проведено планову перевірку додержання законодавства про зайнятість комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району», за результатами якої складено акт від 14 жовтня 2011 року №295, яким встановлено факт неповідомлення Новоазовського районного центру зайнятості у письмовій формі в десятиденний строк після вивільнення працівника ОСОБА_3 на підставі п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку із скороченням чисельності штату), що є порушенням п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Так, під час перевірки встановлено, що наказом директора вказаної комунальної установи від 30 липня 2010 року №33-к на підставі п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (у зв'язку із скороченням чисельності штату) звільнено ОСОБА_3 Розмір річної заробітної плати вказаного працівника становив 15 433,54 грн.

В журналі реєстрації вихідної кореспонденції, який на час перевірки був не прошитий, не пронумерований, не завірений підписом керівника і печаткою, внесено запис від 01 липня 2010 року №159: «Новоаз. РІДЗ» «вивільнення». Документи, які б підтверджували направлення списку про фактичне вивільнення працівника до відповідного центру зайнятості, а саме поштова квитанція про направлення списку рекомендованою поштою, або копія списку з відміткою центру зайнятості про його прийняття, під час перевірки надані не були.

На підставі акту 14 жовтня 2011 року прийнято рішення №295 про накладення штрафних санкцій за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», яким на комунальну установу накладено штраф в розмірі 15 433,54 грн.

В цей же день складено припис, яким відповідачу приписано в місячний строк сплатити штраф.

Вказані документи отримані відповідачем, 18 жовтня 2011 року на акт перевірки подані заперечення, однак штраф сплачено не було.

Відповідно до листа Новоазовського районного центру зайнятості від 13 листопада 2011 року до вказаного центру зайнятості від комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» письмова інформація про фактичне вивільнення у зв'язку із скороченням чисельності штату працівників працівника ОСОБА_3 - звіт про фактичне вивільнення працівників форми 4-ПН) не надходив і в журналі вхідної кореспонденції не зареєстрований.

Судом також встановлено, що постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 лютого 2012 року в справі № 2а/0570/161/2012, яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 08 травня 2012 року в задоволенні позову комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» до Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, третя особа Новоазовський районний центр зайнятості, про скасування рішення від 14 жовтня 2011 року №295 відмовлено.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до п. 5 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 року №47, основними завданнями інспекції є, зокрема, здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість та забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Пунктами 6 й 8 Положення визначено, що Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцям.

Інспекції надається право, зокрема, безперешкодно відвідувати підприємства, установи та організації усіх форм власності з метою контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення; ознайомлюватися з документами та одержувати від підприємств, установ та організацій копії наказів, розпоряджень, протоколів, дані обліку і звітності та інформацію з питань додержання законодавства про зайнятість населення, інші документи і відомості, необхідні для виконання інспекцією своїх завдань; давати власнику (керівнику) підприємства, установи та організації або уповноваженому ним органу та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень законодавства про зайнятість населення приписи про їх усунення, які підлягають обов'язковому виконанню з повідомленням у місячний строк інспекції про вжиті заходи; ставити перед керівниками підприємств, установ, організацій або вищестоящих господарських органів питання про накладення стягнення на службових осіб, винних у порушенні законодавства про зайнятість населення; застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення» і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Суб'єктом владних повноважень встановлено порушення відповідачем п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме факт неповідомлення відповідного центру зайнятості у письмовій формі в десятиденний строк після вивільнення працівника у зв'язку із скороченням чисельності штату, що є порушенням п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Відповідно до вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Згідно з п. 8 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 року №47, державна служба зайнятості має право, зокрема, у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення» стягувати відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

За порушення норм законодавства про зайнятість населення, що знайшло підтвердження в ході розгляду справи, суб'єктом владних повноважень щодо відповідача рішенням від 14 жовтня 2011 року №295 правомірно застосовані санкції у вигляді штрафу в порядку та розмірах, що відповідали вимогам законодавства.

Правомірність рішення суб'єкта владних повноважень була предметом розгляду в судовому порядку, за результатом чого Донецьким окружним адміністративним судом прийнято постанову від 21 лютого 2012 року, якою в задоволенні позову комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» до Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, третя особа Новоазовський районний центр зайнятості, про скасування рішення від 14 жовтня 2011 року №295 відмовлено.

Судом встановлено, що суб'єкт владних повноважень правомірно прийняв оскаржене рішення про накладення штрафних санкцій.

Постанова набрала законної сили.

Судове рішення набрало законної сили і обставини, встановлені ним, відповідно до ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для звільнення від доказування.

Оскільки протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи сума штрафу сплачена не була, тому вона підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов Донецького обласного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» про стягнення коштів задовольнити.

Стягнути з комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Новоазовського району» (код ЄДРПОУ 25342776) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття штраф в розмірі 15433 (п'ятнадцять тисяч чотириста тридцять три) грн. 54 (п'ятдесят чотири) коп.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови.

Суддя Логойда Т. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2012
Оприлюднено11.06.2012
Номер документу24493339
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/2239/2012

Ухвала від 25.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 19.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 22.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Постанова від 05.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 06.03.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні