Cправа № 1570/3466/2012
У Х В А Л А
01 червня 2012 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В., розглянувши адміністративний позов приватного підприємства «Укрспецтехніка»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення, скасування акту перевірки,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Укрспецтехніка»звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення від 21 травня 2012 року №0000692201, скасування акту перевірки №171/23-6/32642105 від 25 травня 2012 року «Про результати позапланової невиїзної перевірки ПП «Укрспецтехніка»по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ «Олдеко»за період з 01 грудня 2010 року по 31 грудня 2010 року».
Відповідно ч.2 ст. 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування акта перевірки суд вважає безпідставними, оскільки, акт перевірки -це службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання. Вказаний акт не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є актом застосування норм права та не встановлює конкретні приписи, звернені до окремої особи. Такий акт є лише передумовою прийняття суб'єктом владних повноважень правових актів індивідуальної дії та встановлює факти, які самі по собі не є актом застосування норм права та не встановлюють конкретні приписи до позивача. Також, слід зазначити, що акт перевірки лише фіксує обставини, встановлені під час проведення перевірки, факти виявлених порушень законодавства та не є остаточним документом, що зобов'язує до вчинення будь-яких дій, оскільки акт перевірки не носить обов'язкового характеру для особи, яка перевіряється, не встановлює, припиняє або змінює правовідносини, права та обов'язки осіб, не породжує правових наслідків. Права та обов'язки для суб'єкта господарювання, перевірку якого проведено, породжує саме рішення, прийняте на підставі складеного за результатами перевірки акта. Таким чином, зазначений в позовній заяві акт перевірки фіксує лише дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби при проведенні ними перевірки.
Таким чином, законодавством не передбачено можливості для оскарження в судовому порядку, та відповідно, для визнання протиправними актів, складених за результатами перевірок .
Виходячи з положень ст. 55 Конституції України у позивача є право на оскарження в суді рішень органів державної влади та їх посадових осіб, зважаючи на те, що предметом адміністративної юстиції є спори фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (правових актів індивідуальної дії) прийнятих на підставі актів (в тому числі, актів перевірок).
Враховуючи викладене, суддя вважає необхідним відмовити позивачу у відкритті провадження в адміністративній справі у частині скасування акту перевірки податкового органу відповідно до ст. 109 КАС України.
В частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення справа підсудна Одеському окружному адміністративному суду, підстав для відмови у відкритті провадження у справі згідно ст.109 КАС України, для залишення позову без розгляду чи повернення позовної заяви відповідно до 108 КАС України - відсутні.
Позовна заява подана з додержанням вимог ст.ст. 106 -107 КАС України.
Керуючись ст.ст. 11, 23, 107, 109, 110, 122 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом приватного підприємства «Укрспецтехніка»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби у частині скасування акту перевірки №171/23-6/32642105 від 25 травня 2012 року «Про результати позапланової невиїзної перевірки ПП «Укрспецтехніка»по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ «Олдеко»за період з 01 грудня 2010 року по 31 грудня 2010 року».
Відкрити провадження по справі за адміністративним позовом приватного підприємства «Укрспецтехніка»до Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Суворовському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби від 21 травня 2012 року.
Призначити судове засідання на 14 червня 2012 року o 12:00 у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14, зала судових засідань №17.
Запропонувати позивачу, у разі наявності, надати суду додаткові докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а, у разі необхідності, клопотання про залучення до участі у справі свідків та інших осіб, у строк до 14 червня 2012 року.
Направити відповідачу копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів та зазначити про їх обов'язок надати до 14 червня 2012 року у разі заперечення проти позову всі матеріали, що були або мали бути взяті ними до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов.
Копію ухвали направити сторонам у справі разом з інформацією про їхні процесуальні права та обов'язки.
Справа розглядатиметься суддею одноособово.
Ухвалу у частині відмови у відкритті провадженні у справі може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду заяви про апеляційне оскарження протягом п'яти днів з дня отримання позивачем ухвали, а також подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя О.В. Глуханчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2012 |
Оприлюднено | 11.06.2012 |
Номер документу | 24494475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні