ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.10.08 Справа №2-а-400/08
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі
головуючого судді
Яковлєва С.В. , при секретарі Лісецькій Г.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Приватного під приємства «Аметист»
до Ялтинського міського у правління земельних ресурс ів
про визнання дії неправомі рними та спонукання до вико нання певних дії
за участю представників:
від позивача - Єремчук В.В. - пред-к , дов. від 29.05.2008 р.
від відповідача - не з' я вився
Суть спору: Приватне підпри ємство «Аметист» (далі позив ач) звернулось до суду з поз овом, в якому просило визнати неправомірними дії Ялтинсь кого міського управління зе мельних ресурсів (далі відпо відач), зобов' язати останн ього провести державну реєст рацію договору купівлі - пр одажу земельної ділянки, ро зташованої за адресою: м.Ялта , смт. Гурзуф, вул. Нікіта, будин ок № 9-А, укладеного 30.01.2007 р. з Гурз уфською селищною радою та ви дати йому державний акт на зе мельну ділянку. Вимоги мотив овані тим, що відповідач непр авомірно відмовив позивачу у реєстрації договору купівлі - продажу земельної ділянк и, який був укладений з Гурзу фською селищною радою , безпі дставно вимагаючи проведенн я експертизи її вартості.
Представник позивача на полягав на задоволенні позов них вимог у повному обсязі.
Відповідач явку свого пр едставника у судові засіданн я не забезпечив, про час та дні їх проведення був сповіщени й належним чином.
Представник позивача на полягав на розгляді справи з а наявними в неї матеріалами .
Суд, приймаючи до уваги н енадання відповідачем доказ ів неможливості участі його представника у судовому засі данні з поважних причин, відс утність у матеріалах справи його клопотання про неможлив ість розгляду справи без уча сті його представника, керую чись ст. 128 КАС України, вважає м ожливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали с прави, дослідивши надані док ази, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Гурзуфська селищна рада 05.09.2003 р. прийняла рішення № 9 про надання позивачу дозволу н а викуп земельної ділянки, ро зташованої за адресою: м.Ялта , смт.Гурзуф, вул.Нікіта, 9 , за ри нковою , визначеною експертн им шляхом, у розмірі 10170 грн. Заз начена ціна викупу була затв ерджена Гурзуфською селищно ю радою (п.2 рішення). Згідно з п . 3 рішення після оформлення д оговору купівлі - продажу з емельної ділянки та оплати ї ї вартості позивач мав отрим ати державний акт на право вл асності.
Рішенням Гурзуфської се лищної ради № 37 від 14.05.2004 р. були в несені зміни у зазначено виш е рішення у частини уточненн я адреси земельної ділянки, ї ї цільового використання.
Між позивачем та Гурзуф ською селищною радою 30.01.2007 р. бу в укладений договір купівлі -продажу земельної ділянки н есільськогосподарського пр изначення, відповідно до яко го на підставі рішень 19 сесії Гурзуфської селищної ради 24 с кликання від 20.09.2003 р. № 9 та № 37 від 16.05.2004 р. перший придбав земельн у ділянку площею 0,0226 га, яка роз ташована за адресою за адрес ою: м.Ялта, смт. Гурзуф, вул. Нікі та, 9 - а (далі земельна ділянк а) для здійснення підприємни цькою діяльності . Земельна д ілянка була продана для обсл уговування торгівельного п авільйону , який належить поз ивачу ( п. 1.2).
У ст. 2 зазначеного дого вору було визначено , що ціна п родажу земельної ділянки скл ала 10170 грн. , яка була встановле на експертним шляхом.
У п. 6.1. зафіксована домов леність сторін про те, що дого вір вважався вчиненим з мом енту його нотаріального посв ідчення та державної реєстр ації . Право власності на зем ельну ділянку виникало у поз ивача після одержання ним Д ержавного акту про право вла сності на землю та його держ авної реєстрації . Згідно з п. 6.2. цей договір був визначений як підстав для надання позив ачу Державного акту на прав о приватної власності на зем лю .
Господарським судом АР К 07.08.2007 р. по справ № 2-11/9686-2007 прийня то рішення, згідно з яким визн ачений дійсним договір купі влі-продажу земельної ділянк и , укладений 30.01.2007 р. між позива чем та Гурзуфською селищною радою .
Ст. 19 Конституції Украї ни зобов' язує орган влади д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Отже «на підставі » означає, що суб' єкт владни х повноважень повинний бути утворений у порядку, визначе ному Конституцією та законам и України та зобов' язаний д іяти на виконання закону, за у мов та обставин, визначених н им.
«У межах повнова жень» означає, що суб'єкт влад них повноважень повинен вчин яти дії, не виходячи за межі пр ав та обов' язків, встановле них законами.
«У спосіб» означ ає, що суб'єкт владних повнова жень зобов' язаний дотримув атися встановленої законом п роцедури вчинення дії, і пови нен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації св оїх владних повноважень.
Суд має з' ясувати, чи використане повноваження, н адане суб' єкту владних повн оважень, з належною метою; обґ рунтовано, тобто вчинено чер ез вмотивовані дії; безсторо нньо, тобто без проявлення не упередженості до особи, стос овно якої вчиняється дія; доб росовісно, тобто щиро, правди во, чесно; розсудливо, тобто до цільно з точки зору законів л огіки і загальноприйнятих мо ральних стандартів; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації, тоб то з рівним ставленням до осі б; пропорційно та адекватно; д осягнення розумного балансу між публічними інтересами т а інтересами конкретної особ и.
Ст. 140 Конституції Укра їни встановлює, що місцеве са моврядування є правом терит оріальної громади - мешканц ів села, селища, міста - самост ійно вирішувати питання міс цевого значення в рамках Кон ституції і законів України. М ісцеве самоврядування здій снюється територіальною гр омадою у порядку, встановлен ому законом, як безпосереднь о, так і через органи місцевог о самоврядування: сільські, с елищні, міські ради і їх орган и.
Порядок обрання орган ів місцевого самоврядування , їх функціонування та повнов аження передбачено в Законі України «Про місцеве самовря дування в Україні».
До виключної компетен ції селищних рад, передбачен их ст. 26 Закону України «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні», відноситься вирішення в ідповідно до закону питань р егулювання земельних віднос ин.
Згідно зі ст. 14 Конститу ції України земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою о хороною держави. Право на зем лю набувається і реалізуєть ся громадянами і суб'єктами г осподарської діяльності (юри дичними і фізичними особами) виключно відповідно до зако ну.
На час розгляду спору п орядок регулювання земельн их відносин встановлений у З емельному кодексі України ( д алі ЗК України).
Серед передбачених ст . 12 ЗК України повноважень сіл ьських, селищних , міських рад в галузі земельних відносин є передача земельних діляно к комунальній власності у вл асність громадянам та юриди чним особам , надання їх у кори стування відповідно до вимо г цього кодексу.
Ст. 140 Конституції Украї ни визначає, що місцеве самов рядування є правом територі альної громади - мешканців села, селища, міста - самостій но вирішувати питання місце вого значення в рамках Конст итуції і законів України. Міс цеве самоврядування здійсн юється територіальною гром адою у порядку, встановленом у законом, як безпосередньо, т ак і через органи місцевого с амоврядування: сільські, сел ищні, міські ради і їх органи.
Органи місцевого само врядування в межах повноваж ень, визначених законом, прий мають рішення, які є обов'язко вими до виконання на відпові дній території (ст. 144 Конститу ції України).
Порядок обрання органі в місцевого самоврядування, їх функціонування та повнова ження передбачено в Законі У країни «Про місцеве самовряд ування в Україні».
Відповідно до Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні» сільські, се лищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, я кі представляють відповідні територіальні громади і зді йснюють від їх імені та у їх ін тересах функції і повноважен ня місцевого самоврядування , визначені Конституцією Укр аїни, іншими законами (ст. 10 ).
До виключної компетен ції селищних рад, передбачен их ст. 26 Закону України «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні», відноситься вирішення в ідповідно до закону питань р егулювання земельних віднос ин.
Ст. 46 Закону України «Пр о місцеве самоврядування в У країні» встановлює, що сільс ькі, селищні, міські, районні в місті, районні, обласні ради п роводять свою роботу сесійно .
Ст. 73 Закону України «Пр о місцеве самоврядування в У країні» визначає, що акти міс цевих рад, прийняті в межах на даних їм повноважень, обов'яз кові для виконання всіма роз ташованими на відповідній те риторії органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян , підприємствами, установами , організаціями і громадяна ми
Матеріали справи свід чать про те, що позивач , викон уючи рішення Гурзуфської сел ищної ради № 09 від 05.09.2003 р. та умов и договору купівлі - продаж у земельної ділянки від 30.01.2007 р. , звернувся до відповідача з з аявою провести державну реє страцію договору та видати державний акт на земельну ді лянку.
Відповідач 18.01.2008 р. надіс лав на адресу позивача листа № 989-1/10-25 , яким відмовив у наданн і державного акту на земельн у ділянку , посилаючись на те, що вказівками Рескомзему АР К №7 від 02.03.2007 р. передбачено про ведення державної землевпор ядної експертизи для отриман ня державного акту.
Позивачем надані докум енти, які свідчать про те , що для встановлення ціни викуп у земельної ділянки до прийн яття Гурзуфською селищною ра дою була проведена експертна оцінка вартості земельної д ілянки, яка визначена у рішен ні № 9 від 05.09.2003 р., зафіксована у д оговорі купівлі - продажу від 30.01.2007.
Господарським судом АР К при розгляді справи № 2-11/9686-2007 б ув встановлений факт сплати позивачем до місцевого бюдже ту вартості земельної ділянк и, визначеної у рішенні Гур зуфської селищної ради № 9 ві д 05.09.2003 р., що було одної з підстав для визнання дійсним догово рі купівлі-продажу від 30.01.2007 р.
В порядку , передбачено му ст. 71 КАС України , відповід ачем не надано доказів обґру нтованості непроведення дер жавної реєстрації вказаного договору купівлі-продажу та невидачі Державного акту.
Вивчивши зазначені ви ще документи, вислухавши поя снення позивача , приймаючи д о уваги те, що на час розгляду справи не скасовано рішення Гурзуфської селищної ради № 9 від 05.09.2003 р., суд вважає, що відпо відачем 18.01.2008 р. надана відпові дь на заяву позивача без з' я сування всіх обставин справи , він безпідставно відмовив останньому в реєстрації дого вору та наданні державного акту на земельну ділянку.
Крім того, суд вважає нео бхідним визначити, що правов і, економічні, організаційні засади створення у складі де ржавного земельного кадастр у єдиної системи державної р еєстрації речових прав на зе мельні ділянки та інше нерух оме майно, визначені в Законі України «Про державну реєст рацію речових прав на нерухо ме майно та їх обмежень».У ст. 2 зазначеного Закону вказано , що земельні ділянки є об' є ктами нерухомого майна, прав о користування якими строком більш ніж один рік підлягає державної реєстрації (ст.4 Зак ону).
Ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх о бмежень» визначено, що може б ути відмовлено у державній реєстрації прав, якщо:заявле не право не підлягає державн ій реєстрації відповідно до цього Закону; нерухоме майно або більша за площею його час тина перебуває в іншому реєс траційному (кадастровому) ок рузі; із заявою про державну р еєстрацію звернулася особа, яка відповідно до цього Зако ну не може бути суб'єктом прав а власності на даний об'єкт не рухомого майна або представн иком такого суб'єкта; подані д окументи не відповідають вим огам, установленим цим Закон ом та іншими нормативно-прав овими актами, або не дають змо ги установити відповідність заявлених прав документам, щ о їх посвідчують; заяву про де ржавну реєстрацію права влас ності відповідно до правочин у про відчуження нерухомого майна було подано після держ авної реєстрації обмежень, в чинених щодо цього майна; зая влене право власності або ін ше речове право вже зареєстр оване. Відмова у державній ре єстрації прав з підстав, не пе редбачених цим Законом, забо ронена.
У порядку, передбаченом у ст. 71 КАС України, відповідач ем не надані докази існуванн я будь-яких, передбачених ст. 2 4 Закону України «Про державн у реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежен ь» підстав для відмови позив ачу у державній реєстрації у кладеного 30.01.2007 з Гурзуфською селищною радою договору купі влі-продажу земельної ділянк и .
За таких обставин суд вв ажає, що відмовляючи позивач у у реєстрації зазначеного в ище договору купівлі-продажу земельної ділянки , відповід ач порушує встановлені чинни м законодавством України пра ва позивача на земельну діля нку, діє способом, який непер едбачений законодавством У країни, в наслідок чого позов ні вимоги підлягають задовол енню.
Під час судового засіда ння, яке відбулось 21.10.2008 р. були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено 28.10.2008р.
Керуючись ст. ст. 98, 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити .
2. Визнати протиправним д ії Ялтинського міського упр авління земельних ресурсів (м.Ялта, вул. Руданського , 7) по в ідмові Приватному підприємс тву «Аметист» ( м. Ялта, смт. Гу рзуф, вул. Соловьйова12, кв 5, код ЄДРПОУ 22290748) у реєстрації дого вору купівлі - продажу земе льної ділянки, розташованої за адресою: м.Ялта, смт. Гурзуф , вул. Нікіта, будинок № 9-А, укла деного 30.01.2007 р. з Гурзуфською се лищною радою.
3.Зобов' язати Ялтинське міське управління земельни х ресурсів ( м. Ялта, вул.Руданс ького , 7) провести державну ре єстрацію договору купівлі - продажу земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Ял та, смт. Гурзуф, вул. Нікіта, буд инок № 9-А, укладеного 30.01.2007 р. між Приватним підприємством «А метист» ( м. Ялта, смт. Гурзуф, ву л. Соловьйова12, кв 5, код ЄДРПОУ 22290748) та Гурзуфською селищною р адою, та видати державний акт на земельну ділянку, розташо ваної за адресою: м.Ялта, смт. Г урзуф, вул. Нікіта, будинок № 9-А .
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь П риватного підприємства «Ам етист» ( м. Ялта, смт. Гурзуф, вул . Соловьйова12, кв 5, код ЄДРПОУ 2229 0748, банківські реквізити неві домі) 3,40 грн. судового збору.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення (у разі складання постан ови у повному обсязі, відпові дно до ст. 160 КАСУ - з дня складен ня у повному обсязі).
Якщо після подачі заяв и про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана , постанова вступає в законну силу через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Постанова може бути о скаржена в порядку і строки , п ередбачені ст. 186 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2008 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 2453075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Калашник В.П.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні