Ухвала
від 07.06.2012 по справі 22б/5014/1086/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


УХВАЛА

Іменем України

07.06.12 Справа № 22б/5014/1086/2012.

Суддя М.Ю. Ковалінас , при секретарі Добродзій Є.В.,

розглянувши матеріали справи за заявою

боржника - Дочірнього підприємства «Авторем»Товариства з обмеженою

відповідальністю «Керуюча компанія «Ремо», м. Свердловськ

Луганської області, в особі ліквідаційної комісії

Про банкрутство

В присутності представників:

від боржника -Кулик В.В., голова ліквідаційної комісії, протокол загальних зборів учасників ТОВ «Керуюча компанія «Ремо»№23 від 25.05.2011, паспорт серії НОМЕР_1 виданий 24.11.1998 Ленінським РВ УМВС України в Луганській області;

в присутності:

- ОСОБА_2, дов. №14 від 12.03.2012 (ДПІ у м. Свердловську).

Обставини справи: банкрутство, підготовче засідання, розгляд заяви боржника в особі ліквідаційної комісії про порушення провадження у справі про його банкрутство за нормами ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі за текстом - Закон).

Сторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені судом про час і місце розгляду справи у даному засіданні (ухвала від 08.05.2012).

Розглянувши матеріали справи та додатково надані, вислухавши присутніх, суд

в с т а н о в и в :

Ухвалою господарського суду Луганської області від 08.05.2012 порушено провадження у справі №22б/5014/1086/2012 про банкрутство боржника - Дочірнього підприємства «Авторем»Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Ремо», Луганська область, м. Свердловськ, вул. Гагаріна, буд. 1, ідентифікаційний код 21815968, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

25 травня 2011 року учасники Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «РЕМО», прийняли рішення про ліквідацію боржника - Дочірнього підприємства «АВТОРЕМ»товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «РЕМО»у зв'язку з тяжким фінансовим становищем.

Частиною 1 статті 51 Закону передбачено, що якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню у зв'язку з відсутністю підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою, передбаченою ст. 51 Закону.

Загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання за власним рішенням визначений нормами Цивільного та Господарського Кодексу України.

Згідно частини 1 статті 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 110 ЦК України встановлено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Відповідно до вимог частини 4 статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи помішає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Відповідно до вимог частини 1 статті 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Згідно з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною, зокрема, в Постанові від 25.05.2010 у справі № 12/956 - тільки після публікації оголошення у спеціальному друкованому засобу масової інформації, оцінки вартості наявного майна боржника , в порядку статті 60 Господарського кодексу України, публікації оголошення в порядку статті 105 ЦК України для виявлення кредиторів , повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу, достовірність та повнота якого повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку , можливе з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та можливе звернення до господарського суду, після закінчення строку, що передбачений ст. 105 ЦК України, з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону, яка передбачає спрощену процедуру банкрутства.

За приписами частини 4 статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї . Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи (редакція, яка діяла на момент звернення до суду з заявою).

Тоді як, у ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України чітко визначено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання , який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Слід зазначити, що тільки після оцінки майна, у встановленому законодавством порядку, у тому числі, з урахуванням вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», вартості наявного майна боржника у повному обсязі, можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів, а також можливе звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, в порядку ст. 51 Закону України.

Зазначену правову позицію викладено Вищим господарським судом України в постанові від 20.10.2009 №01/1876.

В той час, як до заяви боржника про порушення справи про його банкрутство від 04.05.2012 б/н, додано звіти про оцінку його майна датовані 04.10.2011, тобто на даний час ці висновки втратили свою актуальність .

Аналогічні положення містить ч. З ст. 60 Господарського кодексу України, яка встановлює, що ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій , а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки .

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»спеціалізований друкований засіб масової інформації - видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.

Спеціалізованим друкованим засобом масової інформації спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації є «Бюлетень державної реєстрації» Держпідприємництва (лист від 16.08.2004 № 5530 Держпідприємництва).

Між тим, у доданому до заяви боржника про порушення справи про його банкрутство від 04.05.2012 б/н, витязі з Бюлетеню державної реєстрації №180 (15) від 03.06.2011 не викладено повного тексту повідомлення про припинення юридичної особи. В цій публікації лише зазначено найменування боржника, його адреса; перелічені три різні дати та П.І.Б, до яких не має пояснень, що вони означають, в тексті оголошення не вказано порядку та строку звернення кредиторів з заявами (претензіями) до боржника.

Також, до заяви боржника від 04.05.2012 б/н, не додано персональних письмових повідомлень боржником явних (відомих) кредиторів, відповідно до приписів ч. 4 ст. 105 ЦК України і ч. З ст. 60 ГК України.

Аналогічні недоліки при проведенні ліквідації боржника за рішенням його засновників були зазначені Вищим господарським судом України у постановах від 11.08.2010 у справі № 27/576, від 04.10.2011 у справі №27/1336.

Частиною 1 статті 111 Цивільного кодексу України обумовлено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду . Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи (редакція, яка діяла на момент звернення до суду з заявою).

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. Про необхідність проведення такої перевірки зазначено у постанові Вищого господарського суду України від 10.01.2012 у справі №44/115-б.

Але, до заяви боржника від 04.05.2012 б/н, не додано доказів повідомлення органу державної податкової служби (заяви за формою №8-ОПП) про припинення платника податків, який зареєстровано у журналі за формою №6-ОПП (6).

Також, наявний в матеріалах справи проміжний ліквідаційний баланс на 04.08.2011 . банкрута суперечить приписам ч. 1 ст. 111 ЦК України, тому що не містить відомостей про склад майна юридичної особи, що ліквідується (не зазначено конкретно майно та його вартісна оцінка), переліку пред'явлених кредиторами вимог (не зазначено найменування конкретно кожного кредитора, підстави та сума кредиторських вимог), а також немає відомостей про результати їх розгляду (визнання боржником кредиторських вимог або їх відхилення з зазначенням конкретних сум та причин їх відхилення). Вказані відомості можуть бути зазначені як додатки або розшифровки до конкретної строки ліквідаційного балансу.

За наявності публікації оголошення в Бюлетені державної реєстрації, з якого не можливо встановити конкретного строку подачі претензій кредиторів до боржника, а також за наявності проміжного ліквідаційного балансу, який за своїм змістом не відповідає усім обов'язковим вимогам ч. 1 ст. 111 ЦК України, а більше нагадує баланс як форму бухгалтерської звітності, й не відповідає дійсним обставинам даної справи, неможливо зробити висновок щодо дійсного розміру пасиву та активу боржника.

Як вбачається з матеріалів справи №22б/5014/1086/2012, до заяви боржника без номеру від 04.05.2012 про порушення справи про його банкрутство за ст. 51 Закону не додано належних документів, які підтверджують факт здійснення процедури попередньої ліквідації боржника відповідно до норм Цивільного кодексу України та Статуту , так у цій заяві зазначено про проведення повторної інвентаризації майна станом на 01.01.2012 , та що на підставі Акту перевірки ДПІ у м Свердловську від 21.09.2011 №597/23/21815968 боржнику донараховано штрафні санкції, й згідно відомостей про роботу ліквідаційної комісії від 31.05.2012 б/н голови ліквідкомісії , наданих до суду за супровідним листом від 05.06.2012 б/н, протягом проведення процедури ліквідації було реалізоване майно боржника вартістю 1800грн. та погашено заборгованість по зарплаті на суму 35507грн. 04коп., в той час як проміжний ліквідаційний баланс складено за станом на 04.08.2011 , тобто на день подання боржником до суду його заяви від 04.05.2012 б/н про порушення справи про його банкрутство, проміжний ліквідаційний баланс за станом на 04.08.2011 втратив свою достовірність і не відповідає фактичним обставинам, рішення засновників - протокол загальних зборів учасників ТОВ «КК»Ремо»про затвердження зазначеного проміжного ліквідаційного балансу також прийнято ще 12.09.2011, таким чином відсутній належний проміжний ліквідаційний баланс , складений за підсумками роботи ліквідаційної комісії та відсутнє належне рішення засновників боржника (протокол загальних зборів учасників ТОВ) щодо затвердження відповідного проміжного ліквідаційного балансу банкрута та щодо необхідності звернення ліквідаційної комісії боржника до господарського суду із заявою про власне банкрутство саме за ст. 51 Закону.

У випадку невідповідності поданих документів вимогам Закону та відсутності підстав для порушення справи про банкрутство, суд має припинити провадження у справі.

У разі, якщо у підготовчому засіданні судом буде встановлено, що на момент подання у тому числі й боржником заяви, були відсутні ознаки, передбачені положеннями Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»(у даній справі - відсутність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою), порушена справа про банкрутство підлягає припиненню (Рекомендації Президії Вищого господарського суду України від 04.06.2004 №04-5/1193 «Про деякі питання практики застосування Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»), відсутність ознак неплатоспроможності боржника виключає обґрунтованість самого провадження у справі про банкрутство (зазначена правова позиція викладена у Постановах Вищого господарського суду України від 03.11.2004 № 24/384, від 01.12.2004. №2-8/7573-2004, від 25.08.2004. №2-20/4246-2004, від 21.02.2007. №23/333-б, від 30.05.2007. №2-17/16483-2006, від 04.07.2007. №22/142б, та інших, аналогічної правової позиції дотримується й Верховний Суд України - постанова ВСУ від 17.10.2006. №3/157, Постанова Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009. №15 «Про судову практику у справах про банкрутство», п. 36).

Приймаючи до уваги вищевикладене, провадження у справі №22б/5014/1086/2012 про банкрутство боржника - Дочірнього підприємства «Авторем»Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Ремо», Луганська область, м. Свердловськ, вул. Гагаріна, буд. 1, ідентифікаційний код 21815968, підлягає припиненню на підставі ч. 1 п. 1 -1 ст. 80 ГПК України, оскільки боржником не доведено наявності у боржника всіх у сукупності ознак банкрутства, тобто відсутній предмет спору (провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою, передбаченою ст. 51 Закону), але в подальшому боржник не позбавлений права повторного звернення до суду з відповідною заявою щодо власного банкрутства, за умови дотримання приписів ст. ст. 1, 7, 51 Закону.

Відповідно до ст. 12 Закону про банкрутство, припинення провадження у справі має наслідком скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів, тому мораторій на задоволення вимог кредиторів, введений ухвалою суду від 08.05.2012, скасовується.

Припинення провадження у справі про банкрутство з визначених в даній ухвалі підстав не перешкоджає повторному зверненню боржника з заявою про порушення справи про банкрутство за наявності встановлених Законом підстав та ознак неплатоспроможності.

Відповідно до п.5 ст.7 Закону України «Про судовий збір»боржнику повертається сплачений ним за платіжним дорученням від 03.05.2012 №300 судовий збір в розмірі 5365грн. 00коп., за подання заяви про порушення справи про його банкрутство, підставою для повернення є дана ухвала, завірена гербовою печаткою господарського суду Луганської області.

Крім того, ДПІ в м. Свердловську Луганської області ДПС, надала до суду клопотання від 15.05.2012 №5678/10 про зупинення провадження у цій справі з метою недопущення передчасної ліквідації ДП «Авторем»ТОВ «Керуюча компанія «Ремо» та безпідставних втрат бюджету, до розгляду по суті адміністративної справи № 2а-372/10/1270 за позовом боржника до ДПІ про визнання недійсними податкових повідомлень рішень, враховуючи, що провадження у справі № 22б/5014/1086/2012 про банкрутство боржника - ДП «Авторем»ТОВ «Керуюча компанія «Ремо», припинено, вищезазначене клопотання ДПІ судом не розглядається.

Керуючись ст. ст. 1, 7, 11, 12, 40 п.7, 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 7 Закону України «Про судовий збір», п. 1-1 ч.1 ст. 80, ст. ст. 86, 87 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

1.Провадження у справі № 22б/5014/1086/2012 про банкрутство боржника - Дочірнього підприємства «Авторем»Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Ремо», Луганська область, м. Свердловськ, вул. Гагаріна, буд. 1, ідентифікаційний код 21815968, - припинити.

2.Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3.Повернути боржнику сплачений ним за платіжним дорученням від 03.05.2012 №300 судовий збір в розмірі 5365грн. 00коп., за подання заяви про порушення справи про його банкрутство, підставою для повернення є дана ухвала, завірена гербовою печаткою господарського суду Луганської області.

Додаток: платіжне доручення від 03.05.2012 №300 про сплату судового збору в розмірі 5365грн. 00коп., -на адресу голови ліквідаційної комісії боржника Кулика В.В.

4.Дану ухвалу надіслати:

- боржнику (вул. Гагаріна, буд. 1, м. Свердловськ, Луганська область, 94800);

- голові ліквідаційній комісії Кулику В.В. (АДРЕСА_1), разом з додатком рекомендованою поштою ;

- засновнику боржника - ТОВ «Керуюча компанія «Ремо»(вул. Мічурина, 38 а, с. Валуйське, Станично-Луганський район, Луганська область, 93650);

- ДПІ у м. Свердловську Луганської області (вул. Свердлова, 10, м. Свердловськ, Луганська область, 94800);

- ВДВС Свердловського МУЮ (вул. Енгельса, 1«а», м. Свердловськ, Луганська область 94800).

- Державному реєстратору Свердловської міської ради Луганської області (вул. Енгельса, 42, м. Свердловськ, Луганська область, 94800);

- Головному управлінню юстиції у Луганській області.

Суддя М.Ю. Ковалінас

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення07.06.2012
Оприлюднено12.06.2012
Номер документу24546877
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22б/5014/1086/2012

Постанова від 23.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк В. Я.

Ухвала від 18.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Погребняк В. Я.

Постанова від 20.08.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 24.07.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 12.07.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні