Постанова
від 30.05.2012 по справі 2а-1489/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2012 року 2а-1489/12/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Панченко Н. Д., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Сквирської міжрайонної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до третя особаДержавного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області Товариство з обмеженою відповідальністю «Аларіт - Пром» проскасування запису про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів та змін про юридичну особу В С Т А Н О В И В :

Сквирська міжрайонна державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби (далі -позивач або Сквирська МДПІ) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області (далі - відповідач), за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Аларіт - Пром»(далі -ТОВ «Аларіт - Пром») про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Аларіт - Пром»код ЄДРПОУ 35461897 щодо зміни місцезнаходження з адреси: 03069, м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, 38/58, л.В на адресу -09000, Київська обл., Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, корп. Літ. Д та запис за № 10681050017027320 від 08.12.2011; скасування запису про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Аларіт - Пром»код ЄДРПОУ 35461897, що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 10681050017027320 від 08.12.2011; зобов'язання відповідача внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Аларіт - Пром»код ЄДРПОУ 35461897 та внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Аларіт - Пром»код ЄДРПОУ 35461897, що не пов'язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Державним реєстратором на підставі рішення ТОВ «Аларіт - Пром»внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо місцезнаходження підприємства. Проте, за результатами виходу посадових осіб податкового органу за новою адресою ТОВ «Аларіт - Пром», а саме - Київська область, Сквирський район, вул. Рози Люксембург, буд. 66, літ. Д встановлено відсутність підприємства за вказаною адресою. Таким чином, на думку позивача, документи щодо зміни місцезнаходження та реєстраційна картка, які подавалися державному реєстратору, містили неправдиві відомості, тому реєстраційні дії підлягають скасуванню.

У судове засідання представники позивача, відповідача та третьої особи не з'явились.

Від позивача та відповідача до суду надійшли клопотання, в якому сторони просили суд здійснювати розгляд справи без їх участі.

Третя особа повідомлена судом належним чином про дату, час та місце судового засідання, про що свідчать дані наявного в матеріалах справи повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0113300302555 у судове засідання не з'явився. Причини неявки суду не відомі. Жодних заяви чи клопотань про розгляд справи за його відсутності чи про відкладення судового засідання до суду не надходило.

Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши наявні матеріали справи у їх сукупності та враховуючи, що про час, дату та місце розгляду справи третя особа була повідомлена своєчасно та належним чином, зважаючи на відсутність підстав для відкладення судового розгляду, передбачених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Аларіт - Пром»20.12.2011 взято на облік Сквирською РДА Київської області у зв`язку зі зміною місцезнаходження із адреси: м. Київ, Голосіївський район, вул. Кіровоградська, 38/58 літ. В на адресу: Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, копр. Літ. Д, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

8 грудня 2011 року ТОВ «Аларіт - Пром»подало до Державного реєстратора Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації документи для внесення змін до установчих документів юридичної особи та внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах в частині зміни місцезнаходження ТОВ «Аларіт - Пром».

За результатами розгляду поданих документів державним реєстратором Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації 08.12.2011 вчинено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційний запис № 10681050017027320, згідно з яким зокрема, визначено нову юридичну адресу ТОВ «Аларіт - Пром», а саме: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, літ. Д.

У подальшому державним реєстратором Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації було знято з обліку ТОВ «Аларіт - Пром»та передано реєстраційну справу до державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

Після отримання реєстраційної справи 20.12.2011 ТОВ «Аларіт - Пром» взято на облік за новою юридичною адресою державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

Поряд з цим, як вбачається із змісту позовної заяви, 20.01.2012 посадовими особами ВПМ Білоцерківської ОДПІ Київської області в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків було здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Аларіт - Пром»та встановлено відсутність підприємства за адресою його реєстрації, про що складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 20.01.2012 № 48/7/2601.

24 січня 2012 року позивачем було складено повідомлення форми № 18-ОПП про відсутність юридичної особи - ТОВ «Аларіт - Пром»за місцезнаходженням, а саме за адресою: 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, літ. Д.

26 січня 2012 року державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області внесено до Єдиного державного реєстру запис № 13461430019000944 про відсутність ТОВ «Аларіт - Пром»за юридичною адресою, а саме 09000, Київська область, Сквирський район, м. Сквира, вул. Рози Люксембург, 66, літ. Д.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Спеціальним Законом, який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, є Закон України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі -Закон України № 755-IV).

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з положеннями частини першої статті 17 Закону України № 755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів (стаття 29 Закону України № 755-IV).

Пунктом 14 вказаної статті передбачено, що Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Враховуючи, що державному реєстратору були подані усі необхідні документи для внесення відомостей про зміну місцезнаходження, що підтверджується документами, які наявні в матеріалах реєстраційної справи ТОВ «Аларіт - Пром», дії державного реєстратора щодо внесення змін до установчих документів є правомірними.

В силу положень частини одинадцятої статті 29 Закону України № 755-IV, державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Таким чином, законодавцем визначений вичерпний перелік підстав, за наявності хоча б однієї з яких державний реєстратор має право залишити подані юридичною особою документи для реєстрації без розгляду.

Проте, позивач не надав суду доказів, які б свідчили про невідповідність поданих ТОВ «Аларіт - Пром»документів щодо зміни місцезнаходження підприємства.

Крім того, суд звертає увагу, що положеннями статті 31 Закону України № 755-IV встановлено підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, якими є судове рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Однак, позивачем не надано суду доказів наявності судового рішення, яке набрало законної сили про скасування рішення ТОВ «Аларіт - Пром»про зміну місцезнаходження або судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів підприємства.

Твердження податкового органу про те, що ТОВ «Аларіт - Пром»подано державному реєстратору неправдиві відомості, не приймаються судом до уваги, оскільки підстави для неприйняття документів, залишення їх без розгляду та скасування рішення про внесення змін до установчих документів чітко визначені вимогами Закону України № 755-IV.

Проте така підстава, як надання неправдивих відомостей у даному нормативно-правовому акті відсутня.

Крім цього, суду не надано жодного доказу надання ТОВ «Аларіт - Пром»державному реєстратору, на дату подання документів та здійснення реєстраційних дій, неправдивих відомостей.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Водночас, докази подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог.

З огляду на зазначене та беручи до уваги достатній і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності , суд дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими, а його вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відповідач не надав суду доказів понесення ним судових витрат, тому підстави для присудження їх на його користь відсутні.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову, - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2012
Оприлюднено14.06.2012
Номер документу24575100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1489/12/1070

Постанова від 30.05.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні