18/243
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 18/243
24.07.08
За позовом: ТОВ „Буклія”;
До: Київської міської ради (відповідач 1);
Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної
адміністрації (відповідач 2);
Про: визнання права на оренду та визнання договору оренди укладеним.
Суддя Мандриченко О.В.
Представники
Від позивача: Вісневська О.М., представник, довіреність №52/8
від 23.06.2008 р.;
Від відповідача 1: не з'явились;
Від відповідача 2: Колодрубський О.О., представник, довіреність №06-34/31173
від 01.11.2006 р.
На підставі статті 77 ГПК України у справі була оголошена перерва з 11.07.2008 р. до 24.07.2008 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач у поданій до господарського суду позовній заяві просить визнати право позивача на оренду земельних ділянок на вул. Богатирській зі КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством; визнати укладеним договір оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції на вул. Богатирській за КП ДАІ в Оболонському районі м. Києва, укладений між позивачем та відповідачем 1, в редакції, підписаній позивачем та вважати переданими дані земельні ділянки з моменту набрання чинності судовим рішенням на умовах, визначених договором оренди; зобов”язати відповідача 2 зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід”ємними частинами, укладений між позивачем та відповідачем 1, у встановленому законом порядку, з мотивів, вказаних у позовній заяві.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач 1 у наданому відзиві на позов позовні вимоги позивача заперечує, у задоволенні позову просить відмовити, посилаючись на те, що відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом.
Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності та право користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельної ділянкою, та його державної реєстрації.
Відповідачем 1 не приймалось рішення про передачу позивачеві в користування земельних ділянок на вул. Богатирська для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції.
Відповідач 2 у наданому відзиві на позов та представник останнього у судовому засіданні позовні вимоги позивача заперечує, у задоволенні позову просить відмовити, посилаючись на те, що позивач не подавав на реєстрацію до відповідача 2 укладений між позивачем та відповідачем 1 на підставі рішення останньої про передачу в оренду земельних ділянок на вул. Богатирській у м. Києві для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції, а відповідач 2 не відмовляв в державній реєстрації такого договору. Відповідач 2 також зазначає про те, що згідно з вимогами статті 124 Земельного кодексу України відсутні правові підстави для укладення договору оренди земельних ділянок, оскільки Київською міською радою рішення про передачу позивачеві земельних ділянок на вул. Богатирська у м. Києві для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції не приймалось. Відповідач 2 також стверджує про те, що згідно з вимогами статті 124 Земельного кодексу та статті 16 Закону України „Про оренду землі” набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, набуття права на оренди земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні). Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени (під творчі майстерні).
Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача 2, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд,—
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до частини 1 ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно частини 5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві, затверджений рішенням Київради від 15.07.2004 №457/1867.
На виконання зазначених вимог законодавства позивач 03.12.2002 року звернувся до відповідача 1 –Київської міської ради з клопотанням про виділення в оренду двох земельних ділянок (площею 700 та 1300 кв метрів) на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції.
На підставі клопотання позивача, відповідно до рішення відповідача 1 –Київської міської ради було отримано доручення Київської міської ради (№225-КР-30509/2 від 09.12.2002) на розроблення проекту відведення зазначених земельних ділянок на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва.
Позивач замовив розробку відповідного проекту відведення у Комунального підприємства „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.
Розроблений за замовленням позивача КП „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі” проект відведення земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю „Буклія” для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції, був погоджений з відповідними органами, про що свідчать їх позитивні висновки.
Відповідач 2 –Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), листом від 17.03.08 № 05-358/9517, повідомив позивача про те, що позивач не має прав на оформлення земельних ділянок в оренду, оскільки відповідно до статті 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України «Про оренду землі»із змінами, внесеними Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
Оцінюючи наявні в матеріалах справи документи та досліджені в засіданні суду докази, господарський суд вважає позовні вимоги позивача обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. При цьому, господарський суд виходить з наведеного нижче.
Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Суд не може погодитись з висновками Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), оскільки зазначені висновки не відповідають частині першій статті 5 Цивільного кодексу України, оскільки акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності.
Зокрема, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Також, статтею 5 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача 1–Київської міської ради у 2002 році з клопотанням про виділення в оренду двох земельних ділянок на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції.
Київською міською радою була надана згода та отримане доручення ((№225-КР-30509/2 від 09.12.2002) на розроблення проекту відведення зазначених земельних ділянок.
Тобто, від позивача до відповідача надійшла оферта стосовно встановлення та оформлення правовідносин оренди, яка була акцептована відповідачем 1 –Київською міською радою шляхом надання згоди на розроблення проекту відведення земельних ділянок, внаслідок чого в позивача виникло право на розробку та погодження проекту відведення земельних ділянок до 01.01.2008 року.
Правовідносини з оформлення права оренди є триваючими, оскільки укладенню договору оренди в письмовій формі передує вчинення певних дій учасниками правовідносин. Таким чином, правовідносини щодо оформлення земельних ділянок виникли до 01.01.2008 року і не закінчені, тривають до цього часу, тому норми ст.124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України „Про оренду землі” (в редакції від 01.01.2008 року та в редакції від 04.06.2008 року) в даному випадку не застосовуються.
Зважаючи на ст.58 Конституції України та ст. 5 Цивільного кодексу України, згідно з якою визначено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, суд приходить до висновку, що відносини по оформленню оренди земельних ділянок виникли до 01.01.2008, тому закінчення оформлення права на земельні ділянки має регулюватись законодавством, що діяло до 01.01.2008.
Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Таким чином, при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, Київська міська рада приймає протягом місяця рішення про передачу земельної ділянки.
Протягом місяця з моменту подання до Київської міської ради погодженого у встановленому законодавством України порядку проекту відведення земельної ділянки, Київська міська рада не прийняла відповідного рішення, що зазначено в листі Головного управління земельних ресурсів від 17.03.08 № 05-358/9517. Відсутність вчинення відповідних дій збоку Київської міської ради не заперечується відповідачами, таким чином, суд приходить до висновку, що внаслідок бездіяльності відповідачів було порушено права позивача у справі, які підлягають відновленню в судовому порядку.
Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України, господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
Як випливає з матеріалів справи, позивач звернувся до відповідача 1 (Київської міської ради) з пропозицією стосовно укладення договору оренди двох земельних ділянок на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції, та додав підписані 2 примірники договору оренди, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.
Протягом встановленого строку (двадцяти днів з моменту направлення пропозиції стосовно укладення договору) відповідачем 1 не було оформлено протоколу розбіжностей до підписаного позивачем договору. Таким чином, суд приходить до висновку, що у відповідача 1 відсутні застереження стосовно умов договору оренди, в редакції, запропонованій позивачем. Однак, відповідачі, всупереч вимогам чинного законодавства, зокрема, статті 181 Господарського кодексу України, не здійснили належне оформлення договору оренди, що призвело до порушення прав позивача.
Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.
Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання прав.
Відповідно до статті 1 Закону України „Про оренду землі” оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 10 Господарського процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.
Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Позивач відповідно до ст.123 Земельного кодексу України та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” вчинив всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі. Розпорядження землями територіальної громади м. Києва, передача земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради (стаття 9 Земельного кодексу України, пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України). Підставами набуття права на землю, відповідно до статті 116 Земельного кодексу України, є рішення органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності та право користування земельною ділянкою виникає після одержання документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону (стаття 126 Земельного кодексу України).
Статтею 13 Закону України „Про оренду землі” передбачено, що договір оренди землі –це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 125 Земельного кодексу України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та держаної реєстрації забороняється.
Протиправна бездіяльність відповідачів перешкоджає позивачу використовувати земельну ділянку, таким чином, обмежує його права та унеможливлює їх реалізацію.
Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею. Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. №182/342, Головне управління земельних ресурсів організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію. Відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року №433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ТОВ „Буклія” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Державне мито, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.
Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю „Буклія” (інд. 03062, м. Київ, пр. Перемоги, 65, оф. 220, код ЄДРПОУ 31282993) на оренду земельних ділянок площею 700 кв.м. та 1300 кв.м., що знаходяться на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством.
3. Визнати укладеним договір оренди земельних ділянок площею 700 кв.м. та 1300 кв.м. для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції на вул. Богатирській за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва між Товариством з обмеженою відповідальністю „Буклія” (інд. 03062, м. Київ, пр. Перемоги, 65, оф. 220, код ЄДРПОУ 31282993) та Київською міською радою (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36), що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220, в наступній редакції:
ДОГОВІР
оренди земельних ділянок
Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю „Буклія” (м. Київ, проспект Перемоги, 65, зареєстроване Радянською районною державною адміністрацією міста Києва 12.03.2001 за № 13330, ідентифікаційний код 31282993) –далі у тексті –„Орендар”, в особі директора Борданова Ігоря Вікторовича, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельних ділянок (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельні ділянки (далі –об'єкт оренди або Земельні ділянки), визначені цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельні ділянки з наступними характеристиками:
- місце розташування –вулиця Богатирська за КП ДАІ у Оболонському районі м. Києва;
- розмір –земельна ділянка №1 (кадастровий номер 8 000 000 000:78:139:0073) –700 кв.м.,
- земельна ділянка №2 (кадастровий номер 8 000 000 000:78:139:0072) - 1300 кв.м.;
- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції;
2.2. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельні ділянки, які передаються в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати їх ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Строк дії договору становить:
щодо земельної ділянки №1 (кадастровий номер 8 000 000 000:78:139:0073) - 700 кв.м 5 (п'ять) років;
щодо земельної ділянки №2 (кадастровий номер 8 000 000 000:78:139:0072) - 1300 кв.м –1 (один) рік.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельні ділянки становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельними ділянками у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельні ділянки встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від їх нормативної грошової оцінки.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33210812700006, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Оболонському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077916.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельних ділянок.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельних ділянок
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на Земельних ділянках не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельних ділянок. Зміна цільового призначення Земельних ділянок можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельних ділянок у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельних ділянок та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;
5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельних ділянок на день підписання цього Договору відсутні.
6. Умови і строки передачі земельних ділянок в оренду
6.1. Земельні ділянки є переданими з моменту державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельних ділянок виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення земельних ділянок
7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельні ділянки у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованих земельних ділянок, пов'язаних із зміною їх стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання земельних ділянок за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельні ділянки третій особі із зазначенням їх ціни та інших умов, на яких вони продаються;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельними ділянками;
- передати в користування земельні ділянки у стані, що відповідають умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;
- переважне право на купівлю Земельних ділянок у разі їх продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний:
- приступати до використання земельних ділянок в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;
- використовувати земельні ділянки відповідно до їх цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- забезпечити вільний доступ до земельних ділянок представнику контролюючих органів;
- повернути Земельні ділянки Орендодавцю у стані, придатному для їх подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельних ділянок про сплату орендної плати;
- майново-правові питання вирішувати в установленому порядку;
- земельні ділянки в межах червоних ліній використовувати з обмеженнями відповідно до вимог містобудівного законодавства;
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 10.12.2007 № 09-14508, від 15.11.2007 № 19-13240, Дочірнього підприємства „Інститут генерального плану міста Києва” № 207 від 13.02.2004 року, від 18.01.2007 № 65, Головного державного санітарного лікаря м. Києва від 21.04.2003 № 2525, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 25.07.2007 № 05-08/3153, Державної служби з питань національної культурної спадщини від 04.12.2007 р. № 22-3047/35, Київського науково-методичного центру по охороні, реставрації та використанню пам'яток історії, культури і заповідних територій від 16.08.2006 № 4177, Головного управління охорони культурної спадщини № 4177 від 16.08.2006 року, Головного управління пожежної безпеки та аварійно-рятувальних робіт в місті Києві від 19.09.2003 р. № 4377, Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста „Київзеленбуд” від 24.12.2004 р. № 148-2976, Головного управління транспорту від 28.02.2003 р. № 423-ГУ, Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації від 30.03.2005 № 04-3799;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах закріплюваної території;
- питання пайової участі вирішити відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;
-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельних ділянок надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору
11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.3.Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельних ділянок для суспільних потреб та примусового відчуження Земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельних ділянок та орендаря;
- ліквідації юридичної особи –орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору в односторонньому порядку забороняється.
11.7. Поновлення Договору:
- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.6. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельні ділянки, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельних ділянок Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.7.Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельних ділянок
13.1. Орендар має право передати земельні ділянки або їх частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельних ділянок або їх частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3.Умови договору суборенди земельних ділянок повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план земельних ділянок;
- кадастровий план земельних ділянок;
- акт визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі земельних ділянок.
15. Реквізити сторін
ОрендодавецьОрендар
Київська міська РадаТовариство з обмеженою відповідальністю „Буклія”
адреса: інд. 01044, м. Київ,вул. Хрещатик, 36,код ЄДРПОУ: 22883141адреса: інд. 03062, м. Київ, пр. Перемоги, 65, оф. 220код ЄДРПОУ: 31282993
Договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис від «____»
та визнати земельні ділянки переданими з моменту набрання чинності судовим рішенням на умовах визначених договором.
4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (інд. 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 26199097) зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –Товариством з обмеженою відповідальністю „Буклія” у встановленому порядку. Видати наказ.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя О.В. Мандриченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2008 |
Оприлюднено | 10.12.2008 |
Номер документу | 2462875 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні