Постанова
від 15.06.2012 по справі 2а/0470/13493/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/13493/11

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Павловського Д.П., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Аквахлор»до Державної податкової інспекції у м.Дніпродзержинську про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и в :

25 жовтня 2011р. до суду надійшов даний адміністративний позов, у якому позивач просить визнати нечинним повністю видане ДПІ у м. Дніпродзержинську податкове повідомлення-рішення від 10.06.2011р. за №0001422301 (21826/10/23-408) по нарахуванню ПП «Аквахлор»по датку на додану вартість в сумі 135270,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано адміністративним позовом від 25.10.2011р.

Представники сторін не заперечували проти розгляду даної справи у письмовому провадженні.

У матеріалах справи наявне заперечення на позовну заяву, у якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог та яким обґрунтована така позиція.

Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні.

Також, у судовому засіданні були досліджені письмові докази, а саме: копії наказу №1169 від 23.05.2011р., акту №2149/164/23-410/34683489 від 01.06.2011р., повідомлення-рішення від 10.06.2011р. за №0001422301 (21826/10/23-408), договорів, актів виконаних робіт, податкових накладних, рахунків-фактур, залізничних та інших документів, звіт з надання послуг.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

10.06.2011р. Державною податковою інспекцією у м.Дніпродзержинську винесено податкове повідомлення-рішення за №0001422301 (21826/10/23-408) по нарахуванню ПП «Аквахлор»податку на додану вартість в сумі 135270,00 грн.

Підставою для видання вказаного вище повідом лення-рішення послужив Акт №2149/164/23-410/34683489 від 01.06.2011р. «Про результати документа льної позапланової невиїзної перевірки ПП «Аквахлор», код 34683489 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ «Дедлайн», код 33854995, правонаступника ПП «Аквахімпобут». код 33854995, за січень 2011р.».

ПП «Аквахлор»оскаржило вищезгадане податкове повідомлення-рішення до ДПА у Дніпропет ровській області і ДПА України. У задоволенні скарг було відмовлено.

Як зазначено у Акті, підставами для проведення перевірки послужили: 1) службове посвідчен ня серії УДН НОМЕР_1 від 12.04.2011р. ОСОБА_1; 2) наказ ДПІ у м. Дніпродзержинську № 1070 від 12.05.11р.; 3) ст.ст. 78 та 79 Податкового кодексу України. При перевірці використовувались: акти ви конаних робіт від 31.01.2011р. та податкові накладні, договори від 01.09.2010р. №1/10, від 20.12.2010р. №141290, рахунок-фактура від 31.01.2011р. №12, інші.

Згідно ст.ст.75 та 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку у тому числі письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки та з використанням наданих платником податків регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачене законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському і податковому обліку та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку у тому числі письмового повідомлення про дату початку і місце проведення такої перевірки.

Рішення про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки платника податків, згідно ст.79 Податкового кодексу України, оформляється наказом керівника органу державної податкової служби за умови наявності обставин для її проведення, визначених статею 78 Кодексу. В наказі наявність обставин для проведення позапланової документальної невиїзної перевірки не зазначені.

Однак, п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI встановлює право на віднесення сум податку до податкового кредиту. Це право, у тому числі, виникає у разі здійснення операцій з придбання послуг. Таким чином, отримання ПП «Аквахлор»додаткових послуг по супроводженню хлору рідкого від ТОВ «Дедлайн»(правонаступника ПП «Аквахімпобут») не тільки не суперечить вказаній нормі закону, а, навпаки, надає право підприємству на податковий кре дит з ПДВ.

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, згідно п.201.10 Податкового кодексу України є податкова накладна, видана платником податку, який здійснює операції з постачання послуг, на вимогу покупця, а не умови цивільно-правових угод. Необхідні податкові накладні ПП «Аквахлор»має, що і зазначалось у самому Акті перевірки, але податкова служба протиправно не вважає їх документами, підтверджуючими податковий кредит по ПДВ.

Так, у періоді, що перевірявся, ПП «Аквахлор»(замовник) укладено договір від 01.09.2010 року №1-10 ПП з ПП «Аквахімпобут»(виконавець), на що виписано на адресу покупця накладні та податкові накладні. Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображено у реєстрах виданих податкових накладних, яка відповідає даним додатків 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість та даним декларацій з ПДВ за січень, березень 2011 року, а саме за податковою звітністю.

За результатами автоматизованого співставлення розшифровок податкового кредиту в розрізі контрагентів - за даними автоматизованої бази ДПІ, при звірці обсягів між підприємствами, а саме ПП «Аквахлор»по декларації з ПДВ за січень 2011р. станом на 23.04.2011р. встановлено відхилення у податковому кредиті по взаємовідносинам з ТОВ «Дедлайн »у сумі ПДВ - 135269,94 грн. (категорії 20), а саме ПК >ПЗ на суму більше 1тис. грн. (ознака ризикового кредиту).

На момент проведення даної перевірки декларацію з податку на додану вартість ТОВ «Дедлайн»(правонаступник ПП «Аквахімпобут») за січень 2011 року згідно АРМу «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»визнано як „не визнано як податкова декларація".

Відповідно договору на надання послуг від 01.09.2010 року № 1/10 ПП «Аквахлор»(замовник) ПП «Аквахімпобут»(виконавець) надає „замовнику" послуги по супроводженню хлору. Послуги складають щомісячну плату відповідно наданих рахунків. Замовник сплачує „виконавцю" на підставі наданих рахунків за виконані послуги.

Оплата проводиться у гривнях у безгрошовій формі, шляхом взаємозаліку однорідних вимог, вексельної форми розрахунків. Підпис щомісячно акту виконаних робіт є узгодженою сумою оплати за місяць. „Виконавець" несе відповідальність за якість наданих послуг. Договір вступає в дію з моменту підписання та діє до 31.12.2011 року. Розрахунки між ПП «Аквахлор»та ПП «Аквахімпобут»проводились у безготівковій формі через розрахунковий рахунок у сумі 811619,62 грн. (в тому числі ПДВ - 135269,94 грн.), а саме: січні 2011 року - 811619,62 грн., в т.ч. ПДВ - 135269,94 грн.

Станом на 01.01.11р. по бухгалтерському рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками»рахується кредиторська заборгованість у сумі 1699676,68 грн. Станом на 31.01.11р. за бухгалтерським рахунком 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками»рахується кредиторська заборгованість у сумі 1663296,30 грн.

ПП «Аквахлор»не має власних виробничих потужностей для виробництва хлору рідкого та є посередником реалізації хімічної продукції.

Постачальником хімічної продукції є ВАТ «ДніпроАЗОТ». До перевірки надано договір за №141290 від 20.12.2010р. між ВАТ «ДніпроАЗОТ»(продавець) та ПП «Аквахлор»(покупець).

Відповідно п.3.1 договору за №141290 від 20.12.2010р. постачання продукції здійснюється на умовах поставки СРТ - перевезення залізничним транспортом оплачене до залізничної станції на території України, вказаній у письмовій заяві на поставку (відвантаження) хімічної продукції, згідно Міжнародних правил тулмачення торгівельних термінів МТП -Інкотермс, в редакції 2000р. (Інкотермс-2000) (транспортування сплачене до місця призначення).

Відповідно до п.3.7 постачання хімічної продукції здійснюється залізничним транспортом у призначеному для її перевезення рухомому складі. Хімічна продукція постачається у власних (орендованих) вагонах, постачальника. Сторони вправі окремо письмово погодити постачання хімічної продукції у вагонах, що надаються покупцем. Постачання хімічної продукції і навантаження вагонів здійснюються згідно з нормами навантаження вагонів та вимогами Правил перевезення наливних вагонів, затверджених наказом Міністерства транспорту від 18.04.2003р. №299.

Відповідно до п.3.8 Згідно правил перевезення наливних вантажів транспортування хімічної продукції здійснюється у супроводі представників (провідників) вантажовідправника або вантажоодержувача хімічної продукції . Обов'язок забезпечення супроводження вагонів із хімічною продукцією покладається на ту сторону договору, яка надає вагони для постачання. Представники (провідники) слідують разом із вантажем в окремому вагоні супроводження до місця вивантаження хімічної продукції. Покупець зобов'язаний за свій рахунок відправити вагон супроводження постачальника на станцію приписки на адресу постачальника по повних перевізних документах протягом однієї доби з моменту одержання вантажу (хімічної продукції) від перевізника.

За договором від 20.12.2010р. №141290 між ВАТ «ДніпроАЗОТ»(продавець) та ПП «Аквахлор»(покупець) одержано продукцію, на що одержано податкові накладні.

Суми податку на додану вартість по зазначеним податковим накладним включено до податкового кредиту відображено у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за січень 2011 року.

За результатами автоматизованого співставлення розшифровок податкових зобов'язань в розрізі контрагентів - за даними автоматизованої бази ДПІ, при звірці обсягів між підприємствами, а саме ПП «Аквахлор»по декларації з ПДВ за січень 2011р. не встановлено відхилення в сумі ПДВ у податковому кредиті ВАТ «ДніпроАЗОТ», а саме «Заниження ПК»2 категорії.

Розрахунки між підприємствами проводились в безготівковій формі. Станом на 01.01.2011р. заборгованість між ПП «Аквахлор»та ВАТ «ДніпроАЗОТ»відсутня. Перераховано грошовими коштами 520000,00 грн. Станом на 01.02.2011р. кредиторська заборгованість між ПП «Аквахлор»та ВАТ «Дніпро АЗОТ»складає 1264773,20 грн. Ціна придбання 1т хлору рідкого від ВАТ «Дніпро АЗОТ»у січні 2011 року складає 1790,00 грн. (без ПДВ). Ціна послуг по супроводженню 1т хлору рідкого одержаного від ПП «Аквахімпобут»складає 1585,69 грн. (без ПДВ) за 255,0 т та 1700,00 грн. (без ПДВ) за 160,0 т.

Так, згідно пояснень представника відповідача, за договором від 20.12.2010р. №141290 ПП „Аквахлор" є власником вказаного небезпечного вантажу, але перевіряючим не було надано документів, що підтверджують одержані послуги по супроводженню хлору рідкого за січень 2011 року.

Відповідно до ст.1 Закону України від 06.04.2000р. № 1644-ІП "Про перевезення вантажів" небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин.

Відповідно до підпункту 2.5.8 наказу Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644 цистерни, завантажені рідким хлором перевозяться тільки у супроводі провідників відправника або одержувача. Провідниками призначаються працівники, які знають разом з обов'язками, що передбачені Правилами перевезень вантажів у супроводі провідників відправників (одержувачів), властивості вантажу і заходи безпеки при перевезенні їх, яки пройшли навчання з охорони праці і вміють користуватись засобами захисту, мають слюсарні навички і здали техмінімум в обсязі цього розділу правил.

У відповідності до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»№ 996-ХІУ від 16.07.1999р. (зі змінами та доповненнями) «Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.»Відповідно до наданого представником позивача у судовому засіданні звіту з надання послуг з організації супроводження транспортування хімічно-небезпечної речовини додаток до Акту прийняття робіт (надання послуг) №115-11 за січень 2011 року - не може бути первинним документом, що фіксуює певні господарські операції у звичайному розумінні, але вказаний документ є належним доказом надання послуг з організації супроводження транспортування хімічно-небезпечної речовини відповідно до укладеного договору на надання послуг від 01.09.2010 року №1/10 ПП, тобто документ, створений у документальній формі, який містить визначені обов'язкові реквізити, що фіксуює та підтверджує належним чином залізничне транспортування вантажу, цистернами з вказанням номерів, вагової кількості, кількісний фізичний супровід транспортування речовини переллельно маршруту її переміщення, пробіг транспорту, візуального контролю цілостності тари і відсутності витоків на зупинках, здійсненням постійного контролю за цистернами вагонів, наявністю та цілісністю пломбування, відповідно до вимог законодавства України.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Всі надані позивачем документи, складені після закінчення здійснення господарських операцій та за результатами складання підписані повноважними особами замовника та виконавця.

Таким чином, надання послуг з організації супроводження транспортування хімічно-небезпечної речовини підтверджено документально, а саме встановлений конкретний перелік робіт, зміст та обсяг наданих послуг з боку виконавця ПП «Аквахімпобут», який викладений в деталізованому звіті до Акту прийняття робіт (надання послуг).

Таким чином, за вищевикладених підстав, суд доходить висновку щодо правомірності позовних вимог та їх доведеності, і вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати видане Державною податковою інспекцією у м.Дніпродзержинську податкове повідомлення-рішення від 10.06.2011р. за №0001422301 (21826/10/23-408) по нарахуванню приватному підприємству «Аквахлор» по датку на додану вартість в сумі 135270,00 грн.

Стягнути на користь приватного підприємства «Аквахлор» документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України у сумі 03 (три) грн. 40коп.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.П. Павловський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2012
Оприлюднено18.06.2012
Номер документу24698413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/13493/11

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 26.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 15.06.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні