Справа № 2а/2570/1355/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2012 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі :
головуючої судді: Баргаміної Н.М.
при секретарі: Кужель А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора міста Чернігова в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, від імені якої - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автоставр-Партнер» про стягнення фінансової санкції, -
В С Т А Н О В И В :
Заступник прокурора міста Чернігова звернувся до суду в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, від імені якої - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автоставр-Партнер», в якому просив суд стягнути з відповідача в доход державного бюджету фінансову санкцію в сумі 510,00 грн.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що під час перевірки автотранспорту, належного відповідачу, виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» а саме: експлуатація транспортного засобу, облаштованого як таксі, без наявності ліцензійної картки. Постанову про застосування фінансових санкцій відповідач не оскаржив, фінансові санкції до державного бюджету не сплатив, що стало підставою для звернення до суду про стягнення коштів.
Представник прокуратури в судове засідання не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, натомість надіслав на адресу суду заяву від 11.06.2012 року про розгляд справи без його участі, а також вказував, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, надав суду заяву від 28.05.2012 року, в якій справу просив розглянути без його участі, а також вказував, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
В судове засідання представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в якому просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що відповідач також займається не ліцензованою діяльністю -
обслуговуванням урочистих подій, весіль, доставкою продуктів харчування, організацією сімейних екскурсій, рекламною підтримкою політичних партій. Крім того зазначив, що на автомобілі знаходилося рекламне табло з написом «Партнер», яке помилково було сприйнято інспекторами як ліхтар таксі.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон) передбачено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Планові перевірки здійснюються не частіше одного разу на рік. Орган державного контролю не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку проведення планової перевірки письмово повідомляє про це автомобільного перевізника, якого буде перевіряти. Позапланові перевірки здійснюються лише на підставі надходження в письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення автомобільним перевізником вимог законодавства про автомобільний транспорт уповноваженими особами органів, яким надано право здійснення державного контролю, з метою перевірки поданих фактів та виконання припису про порушення цього законодавства. Не частіше одного разу на квартал здійснюються рейдові перевірки дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху. При проведенні позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, стосовно терміну проведення перевірки не інформується.
На виконання статті 6 Закону Кабінетом Міністрів України постановою від 8 листопада 2006 року N 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб'єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень.
Відповідно до пункту 4 Порядку державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Відповідно до пунктів 14-17 Порядку рейдова перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону. Під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб у кількості не менш як дві особи відповідно до завдання на перевірку. Під час проведення такої перевірки можливе застосування спеціалізованих автомобілів, на яких розміщений напис «Головавтотрансінспекція». Рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення.
Відповідач є автомобільним перевізником у розумінні статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідно до якої автомобільний перевізник -це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Відповідно до статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен, зокрема, забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
20.10.2011 року посадовими особами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Чернігівській області на підставі завдання на перевірку від 19.10.2011 року № 088635 була проведена перевірка транспортного засобу марка - SEAT CORDOBA, номерний знак НОМЕР_1, що належить ТОВ «Автоставр-Партнер», за наслідками якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, з якого вбачається, що під час перевірки було виявлено порушення, а саме: експлуатація легкового автомобіля, облаштованого як таксі, про що свідчить розпізнавальний ліхтар оранжевого кольору на даху автомобіля без наявності ліцензійної картки на транспортний засіб.
Водія транспортного засобу було ознайомлено з актом про проведення перевірки, про що свідчить його підпис на бланку вищевказаного акту.
Відповідно до статті 39 Закону автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для фізичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі: для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України.
Згідно з абзацом 4 частини першої статті 60 Закону за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за експлуатацію легкового автомобіля, облаштованого як таксі, без наявності ліцензійної картки - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктами 25-28 Порядку встановлено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5. Фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач направляв відповідачу повідомлення № 2895 від 31.10.2011 року, відповідно до якого розгляд справи щодо порушення ТОВ «Автоставр-Партнер» законодавства про автомобільний транспорт призначено на 09.11.2011 року, яке отримано відповідачем 01.11.2011 року.
На підставі зазначеного акту та за наслідками розгляду справи про порушення відповідачем законодавства про автомобільний транспорт, начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Чернігівській області згідно вимог абзацу 4 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» прийнято постанову від 09.11.2011 року № 140311 про застосування фінансових санкцій до відповідача в сумі 510,00 грн., копія якої міститься в матеріалах справи.
З матеріалів справи вбачається, що постанова про застосування фінансових санкцій не оскаржувалась, сума накладеної фінансової санкції суб'єктом господарювання в добровільному порядку сплачена не була.
Заперечення відповідача не можуть бути прийняті до уваги судом, оскільки спростовуються матеріалами справи.
Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 104, 122, 158-163,167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Автоставр-партнер» (вул. Шевченка, 18, кв. 12, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 36045676) в доход державного бюджету на рахунок: 31118106700002 код ЄДРПОУ 22825965 КБК 21081100 МФО 853592 УДК в м. Чернігові держбюджет фінансову санкцію в сумі 510,00 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Баргаміна Н.М.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2012 |
Оприлюднено | 20.06.2012 |
Номер документу | 24738785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні