Постанова
від 20.06.2012 по справі 2а/0470/5301/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2012 р. Справа № 2а/0470/5301/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя - Юрков Е.О.

при секретарі - Кисельові К.П.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Чорнило О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро», представника позивача: ОСОБА_1 до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро», представника позивача: ОСОБА_1 до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області у якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить:

- визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови ТОВ КЦ ФК «Дніпро», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю за 2009-2012 роки із застосуванням до земельної ділянки площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво);

- зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати ТОВ КЦ ФК «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2009 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050);

- зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати ТОВ КЦ ФК «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2010 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050);

- зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати ТОВ КЦ ФК «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2011 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050);

- зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати ТОВ КЦ ФК «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2012 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050).

В обгрунтування позову позивач зазначив, що відповідач безпідставно відмовив позивачу щодо надання даних державного земельного кадастру на земельну ділянку, розташовану за адресою АДРЕСА_1 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання 0,5.

Проведення нормативної грошової оцінки землі має відбуватись виключно в порядку, передбаченому Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджено спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Українською Академією аграрних наук від 27.01.2006р. №18/15/21/11, що однозначно та імперативно визначає коефіцієнт функціонального використання землі за наявності поточного будівництва у розмірі Кф=0,5.

Тому з моменту початку будівництва відповідно до Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.11.2008р. №90/39 змінився вид функціонального використання такої земельної ділянки, що потребує застосування до нормативно грошової оцінки коефіцієнт функціонального використання у іншому розмірі, з цього ж моменту не підлягає застосуванню Довідка про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2008 року № 769 з коефіцієнтом функціонального використання 2,5.

Представник позивача в судовому засіданні, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.

Відповідач у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях та зазначив, що класифікація категорій земель за функціональним використанням, визначеним в додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 р. за №388/12262, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці.

Договори оренди землі укладаються у відповідності до вимог чинного законодавства України, на підставі рішень відповідних органів та містять інформацію про цільове використання земельної ділянки та цільове призначення земельної ділянки.

Отже, відповідач вважає, що земельна ділянка використовується для комерційної діяльності (п. 1.2 Договору оренди землі від 12.10.2007р.) та дії Управління Держкомзему у місті Дніпропетровськ Дніпропетровської області при здійсненні грошової оцінки вищезазначеної земельної ділянки у частині застосування коефіцієнта функціонального використання землі Кф-2,5 відповідають вимогам діючого законодавства та є правомірними.

Відтак в Управління Держкомзему у місті Дніпропетровськ Дніпропетровської області немає підстав для зміни коефіцієнта функціонального використання землі на земельну ділянку що знаходиться АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га, кадастровий номер 1210100000:07:280:0050.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, дійшов висновку, що позов підлягаючим задоволенню у повному обсязі.

Судом встановлено, що 12.10.2007 року на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 10.08.2007 року № 102/18 між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю комерційним центром футбольного клубу «Дніпро» (надалі - Позивач) укладено договір оренди землі, у відповідності до якого Дніпропетровська міська рада передала, а Позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,3490 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (Красногвардійський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:07:280:0050.

Даний договір було підписано сторонами, посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_4, за реєстровим номером 6902.

Крім того, означений договір зареєстровано ДМВ ДРФ ДП «Центр державного земельного кадастру» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 28.11.2007р. № 040710400742.

Відповідно до п. 4.1. Договору - річна орендна плата за земельну ділянку встановлена з коефіцієнтом функціонального використання землі -2,5.

25.11.2008 року до означеного договору оренди земельної ділянки була укладена додаткова угода, посвідчена приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_4, за реєстровим номером 7565, зареєстрована Управлінням Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 12.04.2011р. № 121010005000031.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідності до п. 3.1. договору від 12.10.2007 року - означений договір укладено на десять років.

Пунктом 4.1. додаткової угоди до договору від 25.11.2008 року визначено, що річна оренда плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України «Про оренду землі», незалежно від мети використання.

Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи проводження його дії (п. 4.2 договору).

Відповідно до ч. 1 статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.11.2008 №90/39 надано дозвіл ТОВ КЦ ФК «Дніпро» на проектування та будівництво багатофункціонального комплексу (житловий будинок із готельними апартаментами, вбудовано-прибудованими торгівельно-офісними приміщеннями та паркінгом) у районі АДРЕСА_1, з урахуванням знесення будівель і споруд, розташованих на зазначеній ділянці, згідно зі схемою, що додається, у межах наданої замовнику земельної ділянки (договір оренди землі від 12.11.2007р. зареєстрований 28.11.2007р. за № 040710400742 ). Термін проектування та будівництва - три роки.

12.06.2011р. набрав чинності Закон України № 3038-VI від 17.02.2011р. «Про регулювання містобудівної діяльності». У пункті 8 розділу V прикінцевих положень зазначено, що дозволи на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними до завершення будівництва об'єкта.

З урахуванням даного Рішення Дніпропетровської міської ради від 26.11.2008р. №90/39 Позивачем на адресу Відповідача було направлено лист за № 17/43 від 19.03.2012р., щодо надання даних державного земельного кадастру на земельну ділянку, розташовану за адресою АДРЕСА_1 із застосуванням коефіцієнту функціонального використання 0,5.

Відповідач, в свою чергу, листом від 17.04.2012 № 7/7-249 відмовив у надані даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з використанням коефіцієнту функціонального використання 0,5, без обґрунтування такої відмови положеннями чинного законодавства, а саме зазначено, що: «Для внесення змін у Державний земельний кадастр щодо коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки з подальшим наданням «Даних Державного земельного кадастру про нормативно грошову оцінку земельної ділянки для плати за землю» за 2009-2012 року Вам необхідно надати до Управління додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки щодо змін умов використання земельної ділянки, викладених у пункті 5.1, з урахуванням вимог пункту 12.1, вищевказаного договору оренди земельної ділянки».

Суд вважає, що такі дії відповідача є безпідставними та неправомірними з огляду на наступне.

Відповідно до п. 4.3 додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки від 25.11.2008 року - зміна нормативного грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України.

Згідно зі статтями 5, 13, 20 Закону України «Про оцінку земель» 11.12.2003 № 1378-IV залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель, грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативно грошова оцінка земельних ділянок проводиться у тому числі, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативно грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земель.

Відповідно до статті 204 Земельного Кодексу України державний земельний кадастр ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Згідно пункту 1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 року № 445/2011, та пункту 2 даного Указу центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів і правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів є Державне агентство земельних ресурсів України, яке входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про управління (відділ) Держкомзему в місті (обласного та районного значення), затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 17.06.2008 року № 123, управління є територіальним органом Держкомзему, підзвітним та підконтрольним Держкомзему та відповідно Республіканському комітету із земельних ресурсів Автономної Республіки Крим, головному управлінню Дердкомзему в області, одним з основних завдань управління є ведення державного земельного кадастру, і відповідно до покладених на нього завдань управління видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

На підставі викладеного Відповідачем 17.03.2008 року видано Позивачу Довідку про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2008 року № 769, на підставі якої сторонами складено розрахунок розміру орендної плати.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.11.2008 №90/39 надано дозвіл ТОВ КЦ ФК «Дніпро» на проектування та будівництво багатофункціонального комплексу.

Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджено спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Українською Академією аграрних наук 27.01.2006р. №18/15/21/11.

Відповідно до додатку 1 Порядку «Коефіцієнти, які характеризують використання земельної ділянки (Кф)» до земель зайнятих поточним та відведеним під майбутнє будівництво застосовується коефіцієнт 0,5.

Проведення нормативної грошової оцінки землі має відбуватись виключно в порядку, передбаченому Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, що однозначно та імперативно визначає коефіцієнт функціонального використання землі за наявності поточного будівництва у розмірі Кф=0,5.

Частиною 1 ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Так, нормами Закону України «Про плату за землю» ( в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який визначав розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку до введення в дію Податкового кодексу України), грошова оцінка це капіталізований рентний доход із земельної ділянки, землі житлової та громадської забудови це земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування (ст. 1 Закону), використання землі в Україні є платним, плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель, розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом, за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата (ст. 2 Закону), об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди (ст. 5 Закону), ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки (ст. 7 Закону) , підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки (ст. 13 Закону), платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (ст. 14 Закону), власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (ст. 15 Закону).

Відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995р. (з наступними змінами та доповненнями) (далі -Методика) нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (пункт 1 Методики) інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування грунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території (пункт 2 Методики), нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = ---------- х Кф х Км, (7)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6 %);

Нк - норма капіталізації (3 %);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006р. за №388/12262 (далі - Порядок) нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою

В х Нп

Цн = ------------- х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить:

- для категорії земель за функцією використання - землі житлової забудови (склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової несадибної забудови, землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф=1,0 ;

- землі промисловості -Кф=1,2;

- землі комерційного використання Кф= 2,5;

- інші землі до яких за функцією використання віднесено - землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництвоКф=0,5.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Сукупний аналіз вищенаведених норм законодавства, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, дає можливість зробити висновок про те, що орендна плата та земельний податок сплачується користувачем земельної ділянки щорічно з дня виникнення права користування земельною ділянкою, та у разі припинення права користування земельною ділянкою орендна плата та земельний податок сплачується користувачем за фактичний період перебування землі у користуванні, розмір орендної плати та ставка земельного податку визначається у відсотках від грошової оцінки земельної ділянки, яка у свою чергу залежить від коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки, який співпадає з видами категорій земель за цільовим призначенням, які встановлені ст. 19 Земельного кодексу України.

Таким чином з моменту початку будівництва відповідно до Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.11.2008 №90/39 змінився вид функціонального використання такої земельної ділянки, що потребує застосування до нормативно грошової оцінки коефіцієнт функціонального використання у іншому розмірі, з цього ж моменту не підлягає застосуванню Довідка про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.03.2008 року № 769.

У ч. 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого наказом Держкомзему, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року N 18/15/21/11 зазначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Крім того, судова практика в адміністративних справах Вищого Адміністративного суду України вже висловлювала правову позицію щодо застосування норм права при розгляді спорів цієї категорії. Зокрема в ухвалі від 27 жовтня 2011 року (справа № К/9991/44428/11) викладено висновок про те, що орендна плата та земельний податок сплачується користувачем земельної ділянки щорічно з дня виникнення права користування земельною ділянкою, та у разі припинення права користування земельною ділянкою орендна плата та земельний податок сплачується користувачем за фактичний період перебування землі у користуванні, розмір орендної плати та ставка земельного податку визначається у відсотках від грошової оцінки земельної ділянки, яка у свою чергу залежить від коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф).

Відтак, у результаті безпідставного застосування зазначеного коефіцієнту 2,5, грошова оцінка земельної ділянки що знаходиться у користування позивача збільшилася, що порушує його права та відповідно викликає значне збільшення плати за землю.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно ч. 2 ст. 70 КАС України, сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Таким чином, як вбачається з наданих суду доказів, правових підстав, для встановлення відповідачем нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальної площею 0,3490 га, з цільовим призначенням для проектування та будівництво багатофункціонального комплексу (житловий будинок із готельними апартаментами, вбудовано-прибудованими торгівельно-офісними приміщеннями та паркінгом), з застосуванням коефіцієнту функціонального використання величиною 2,5, відповідачем наведено не було.

Відповідно до ст.ст. 70, 71 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин суд дійшов висновку, що застосування коефіцієнту функціонального використання землі з зазначенням коефіцієнту 2,5, при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні позивача є неправомірним, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро», представника позивача: ОСОБА_1 до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови Товариству з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для розрахунку плати за землю за 2009-2012 роки із застосуванням до земельної ділянки площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на підставі чого надати Товариству з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2009 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050).

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на підставі чого надати Товариству з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2010 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050).

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на підставі чого надати Товариству з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2011 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050).

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на підставі чого надати Товариству з обмеженою відповідальністю комерційний центр футбольного клубу «Дніпро» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2012 рік, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 0,3490 га (кадастровий номер 1210100000:07:280:0050).

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови викладений 18.06.2012 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2012
Оприлюднено22.06.2012
Номер документу24808203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/5301/12

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 20.06.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 06.06.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні