справа № 0670/5167/11
категорія 6.2.1
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2012 р. м. Житомир
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Липи В.А.
при секретарі - Карасюк Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бердичівської районної державної адміністрації, Житомирської регіональної філії "Центру державного земельного кадастру", за участю третіх осіб: Відділу державного комітету України із земельних ресурсів у Бердичівському районі Житомирської області, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, Фермерського господарства "ОСОБА_1" про визнання недійсним та скасування розпорядження,-
встановив :
ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив визнати недійсними та скасувати:
1) пункт 2 розпорядження голови Бердичівської районної державної адміністрації від 04.06.2007 року № 367 в частині видання державного акту на право власності на землю ОСОБА_2 площею 3,2001 га, в т.ч. ріллі 3,2001 га із земель позивача для ведення фермерського господарства, ОСОБА_3 площею 3,2001 га, в т.ч. ріллі 3,2001 га із земель позивача для ведення фермерського господарства, ОСОБА_4 площею 3,2001 га, в тому числі ріллі 3,2001 га із земель позивача для ведення фермерського господарства, ОСОБА_5 площею 3,2001 га, в т.ч. ріллі 3,2001 га із земель позивача для ведення фермерського господарства:
- державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795429) розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0301;
- державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 855227 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0306;
- державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 8555228 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0307;
- державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795426 від 07.08.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0302.
2) пункт 11 розпорядження голови Бердичівської районної державної адміністрації від 05.09.2008 року № 547.
3) Зобов'язати Житомирську регіональну філію "Центру державного земельного кадастру" виключити з державного земельного кадастру відомості про: державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795429) розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0301; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 855227 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0306; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 8555228 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0307; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795426 від 07.08.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0302.
Позивач та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених позовній заяві.
Представник Бердичівської районної державної адміністрації в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення, посилаючись на які просив відмовити у задоволенні позову.
Представник Житомирської регіональної філії "Центру державного земельного кадастру" в судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений вчасно та належним чином. Надав до суду письмові заперечення на адміністративний позов, в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог та заяву, в якій просив справу розглядати без його участі.
Представник Відділу державного комітету України із земельних ресурсів у Бердичівському районі Житомирської області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в задоволенні.
Треті особи, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, у судове засіданні не з'явилися, про час та місце судового засідання повідомлені вчасно та належним чином. Надали до суду заяви, в яких просять розгляд справи проводити без їх участі.
Представник Фермерського господарства "ОСОБА_1" в судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений вчасно та належним чином. Про причини неявки до суду не повідомив.
Частиною 2 статті 49 КАС України визначено, що особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.
Отже, суд вважає що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення третіх осіб належним чином про час, дату і місце розгляду судової справи з їх участю та реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів, яким останні не скористались.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача та представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
Згідно із частиною 1 статтю 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У відповідності із п. 1 частини 1 статті 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із ч. 2 ст. 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09 квітня 1999 року N 586-XIV, місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Частиною 3 вказаного Закону України встановлено, що місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Таким чином, Бердичівська районна державна адміністрація у відносинах з фізичними та юридичними особами, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо визнання нечинними та скасування розпоряджень Бердичівської РДА № 367 від 04.06.2007 року за № 547 від 05.09.2008 року, яка є суб'єктом владних повноважень, суд зобов'язаний встановити, чи діяв відповідач на підставі закону, чи являються його розпорядження обґрунтованими, безсторонніми та добросовісними.
Судом встановлено, що рішенням дев'ятої сесії двадцять першого скликання Бердичівської районної ради народних депутатів Житомирської області від 27.03.1992 року "Про виділення земельних ділянок для створення селянських (фермерських) господарств" було виділено ОСОБА_1 земельну ділянку площею 40,0 га в АДРЕСА_1 для вирощування зернових і технічних культур.
На підставі зазначеного рішення ОСОБА_1 було видано Державний акт на постійне користування 41.5 га землі в с. Підгородне Бердичівського району Житомирської області.
Рішенням тринадцятої сесії двадцять першого скликання Бердичівської районної ради народних депутатів Житомирської області від 18.02.1993 року було зареєстровано Селянське (фермерське) господарство "ОСОБА_1" жителя с. Скраглівка ОСОБА_1 за № 5 з розміром земельної ділянки 41,5 га.
У подальшому голова Селянського (фермерського) господарства "ОСОБА_1" ОСОБА_1 звернувся до Бердичівського РДА із заявою про видачу Державних актів на право власності на земельні ділянки для ведення фермерського господарства ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5
04 червня 2007 року відповідно до ст. ст. 6, 13 ,21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. ст.8, 13, 25 Закону України "Про землеустрій", ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство", ст. ст. 17, 118, 121, п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розглянувши заяву голови Селянського (фермерського) господарства "ОСОБА_1" ОСОБА_1, проект відведення земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації та враховуючи висновок комісії з питань земельних відносин райдержадміністрації т.в.о. голови Бердичівської РДА Л. Бакановським було прийнято розпорядження № 367 "Про затвердження проекту відведення земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації членам ФГ "ОСОБА_1" та видано Державні акти на право власності на земельну ділянку громадянам-членам фермерського господарства "ОСОБА_1": державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795429) розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0301; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 855227 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0306; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 8555228 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0307; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795426 від 07.08.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0302.
Також, т.в.о. голови Бердичівської РДА Л. Бакановським було прийнято розпорядження від 05.09.2008 року № 547 "Про виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості) громадянам, згідно Державних актів на право власності на земельну ділянку", яким було виділено громадянину ОСОБА_2 земельну ділянку в натурі (на місцевості) на території Скраглівської сільської ради, згідно державного акта серії ЖТ № 090046 зареєстрованого 22.07.2008 року № 010820400359.
Згідно із ст. 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів - накази.
Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство", для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.
Громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Це положення не поширюється на громадян, які раніше набули права на земельну частку (пай).
Згідно із ч. 2 ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Земельні ділянки, на яких розташовані житлові будинки, господарські будівлі та споруди фермерського господарства, передаються безоплатно у приватну власність у рахунок земельної частки (паю).
Право на отримання безоплатно у власність земельної ділянки із зазначених земель має кожен член фермерського господарства, незважаючи на те, що земельна ділянка надана у постійне користування для ведення фермерського господарства його голові.
Стаття 118 Земельного кодексу встановлює, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. До заяви додаються матеріали, передбачені частиною п'ятою статті 151 цього Кодексу, а також висновки конкурсної комісії (у разі відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
У відповідності із ст. 126 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
Право власності на земельну ділянку, набуту у власність із земель приватної власності без зміни її меж, цільового призначення, посвідчується: цивільно-правовою угодою щодо відчуження земельної ділянки, укладеною в порядку, встановленому законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою; свідоцтвом про право на спадщину.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 як голова Фермерського господарства "ОСОБА_1 звернувся із заявою до Бердичівської РДА про видачу Державних актів на право власності на земельні ділянки для ведення фермерського господарства ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 в АДРЕСА_1.
Розглянувши заяву голови Селянського (фермерського) господарства "ОСОБА_1 ОСОБА_1, проект відведення земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації та висновок комісії з питань земельних відносин райдержадміністрації т.в.о. голови Бердичівської РДА Л. Бакановським було прийнято розпорядження № 367 від 04.06.2007 року "Про затвердження проекту відведення земельної ділянки в межах норм безоплатної приватизації членам ФГ "ОСОБА_1 та видано Державні акти на право власності на земельну ділянку громадянам-членам фермерського господарства "ОСОБА_1: державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795429) розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0301; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 855227 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0306; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯБ № 8555228 від 15.06.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0307; державний акт на право власності на земельну ділянку (серія ЯГ № 795426 від 07.08.2007 року) на земельну ділянку розміром 3,2001 га на території Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області для ведення фермерського господарства, кадастровий номер земельної ділянки 1820886000:05:000:0302 та розпорядження від 05.09.2008 року № 547 "Про виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості) громадянам, згідно Державних актів на право власності на земельну ділянку", яким було виділено громадянину ОСОБА_2 земельну ділянку в натурі (на місцевості) на території Скраглівської сільської ради, згідно державного акта серії ЖТ № 090046 зареєстрованого 22.07.2008 року № 010820400359.
З огляду на викладене, позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню, оскільки розпорядження були прийняті відповідно до вимог діючого законодавства, підстав для визнання їх недійсними та скасування суду не надано.
Згідно із ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи те, що позивач не надав суду доказів того, що діями відповідача порушені його права, не довів суду правомірність позовних вимог, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 158-163, 186, 254 КАС України, суд, -
постановив :
Відмовити у задоволенні позовних вимог.
Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя: В.А. Липа
Повний текст постанови виготовлено: 07 червня 2012 р.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2012 |
Оприлюднено | 25.06.2012 |
Номер документу | 24836476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні