Постанова
від 13.06.2012 по справі 2а-1398/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" червня 2012 р. Справа № 2a-1398/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Скільського І.І.

при секретарі Бурда М.Р.

за участю:

представників позивача -Василюка М.В., Гринь О.С.,

представника відповідача - Кудла О.Й,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Захід"

до відповідача: Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000330152 від 20.04.2012 року,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Захід" (далі-позивач) звернулося в суд із адміністративним позовом до Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області (далі-відповідач), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000330152 від 20.04.2012 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем здійснено додаткову невиїзну позапланову документальну перевірку ТзОВ «Транс-Захід» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість заявленого до відшкодування на розрахунковий рахунок платника за вересень 2009 року, жовтень 2009 року, листопад 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року, березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, листопад 2010 року, яка виникла в рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувався до відшкодування. На підставі висновків акту перевірки №857/154/30906034 від 12.04.2012 року відповідачем прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000330152 від 20.04.2012 року. У вказаному акті перевірки відповідачем зазначено, що попередніми позаплановими документальними перевірками правильності визначення сум бюджетного відшкодування перевірено правильність задекларованих позивачем до відшкодування сум ПДВ за вересень 2009 року, жовтень 2009 року, листопад 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року, березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, листопад 2010 року, однак відповідачем у відповідності до п.4.3-4.5 наказу Державної податкової адміністрації України від 18.08.2005 року № 350 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість» по проведених перевірках були надіслані запити до ДПІ де зареєстровані відповідні контрагенти позивача по ланцюгу до виробника. Щодо декотрих контрагентів відповідачем були отримані відповіді про їх ліквідацію, чи про не встановлення місцезнаходження суб'єкта господарювання. В результаті чого відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000330152 від 20.04.2012 року яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування у розмірі 686427,00 грн., зокрема за вересень 2009 року - 46 640,00 грн., жовтень 2009 року - 97 754,00 грн., листопад 2009 року - 73 469,00 грн., грудень 2009 року -- 97 504,00 грн., січень 2010 року - 59 730,00 грн., березень 2010 року - 33 180,00 грн., квітень 2010 року - 94 800,00 грн., травень 2010 року - 99 685,00 грн., листопад 2010 року 83 665,00 грн.

Позивач зазначає, що Довідками Долинської об'єднаної державної податкової інспекції від 09 грудня 2009 року № 237/23-020/30906034, від 25 грудня 2009 року № 248/23-020/30906034, від 10 лютого 2010 року № 14/23-020/30906034, від 12 березня 2010 року № 39/23-020/30906034 перевіркою достовірності нарахування суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за вересень, жовтень, листопад, грудень 2009 року відповідно порушень не встановлено. Відображене позивачем у деклараціях за вказаний податковий період суми бюджетного відшкодування Долинською ОДПІ підтверджено. Актом Долинської об'єднаної державної податкової інспекції від №1286/234/30906034 від 17.06.2010 року позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (за березень місяць 2010 ) на 320, 00 грн., Довідкою № 137/23-020/30906034 від 15.07.2010 року, Актом № 687/234/30906034 від 15.04.2010 року по деклараціях за січень, березень, квітень 2010 року відповідачем підтверджено суму бюджетного відшкодування - 225 762,00 грн., з якої відшкодовано 38 052,00 гривень, не відшкодовано 187 710,00 грн. Довідкою № 155/23-020/30906034 від 11.08.2010 року по декларації за травень 2010 року відповідачем підтверджено заявлену суму бюджетного відшкодування - 99685,00 грн. Довідкою № 407/234/30906034 від 18.02.2010 року по декларації за листопад 2010 року відповідачем підтверджено суму бюджетного відшкодування - 83 665,00 грн. Позивач вважає, що ним виконано всі дії передбачені підпунктом 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та має право на відшкодування податку на додану вартість в загальній сумі 686 427, 00 грн., згідно поданих декларацій з ПДВ та враховуючи розрахунок погашених сум., натомість відповідачем всупереч Закону України «Про податок на додану вартість», безпідставно прийнято рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування.

Крім того позивач зазначає, що жодною нормою чинного законодавства не покладено на платника податків повноважень, щодо контролю за справлянням податків його контрагентами, не зобов'язує платника податків накопичувати у себе документи, які не відносяться до власної господарської діяльності, а також не передбачає делегування функцій органів державної податкової служби щодо збирання доказів інших суб'єктів господарської діяльності. Також позивачем зазначено, що право товариства «Транс-Захід» на бюджетне відшкодування податку на додану вартість в сумі 686 427,00 гривень підтверджене постановами Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.08.2010 року у справі № 2а-1528/10/0970, від 29.11.2010 року у справі №2а-3262/10/0970, від 27.04.2011 року у справі №2а-1126/11/0970, від 09.11.2011 року у справі № 2а-3164/11/0970. З огляду на зазначені обставини позивач вважає податкове повідомлення-рішення Долинської ОДПІ № 0000330152 від 20.04.2012 року таким, що порушує законні права та інтереси ТзОВ«Транс-Захід», упередженим, протиправним, та таким, що підлягає скасуванню.

Представники позивача в судовому засіданні пред'явлений позов підтримали в повному обсязі, надали аналогічні за змістом пояснення, просили позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечила з підстав наведених у письмових запереченнях, що містяться в матеріалах справи (а.с. 85-89). Просила в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

ТзОВ ''Транс-Захід'' 25 жовтня 2000 року зареєстроване Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області, як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, включене в ЄДРПО України та являється платником податку на додану вартість.

Судом встановлено, що Долинською об'єднаною державною податковою інспекцією Івано-Франківської області Державної податкової служби проведено додаткову документальну позапланову невиїзну перевірку ТзОВ «Транс-Захід» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість заявленого до відшкодування на розрахунковий рахунок платника за вересень 2009 року, жовтень 2009 року, листопад 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року, березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, листопад 2010 року.

За результатами перевірки податковим органом складено Акт №857/154/30906034 від 12.04.2012 року., на підставі якого винесено спірне податкове повідомлення-рішення за №0000330152 від 20.04.2012 року, згідно якого ТзОВ «Транс-Захід» зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 686427,00 грн.

Як встановлено в ході перевірки та зафіксовано в Акті №857/154/30906034 від 12.04.2012 року., порушення вимог п.п.7.4.1, п.7.4 п.7.7 ст.7, та п.1.8 ст.1, Закону України «Про податок на додану вартість» ТзОВ «Транс-Захід» завищено суму бюджетного відшкодуваня на 686472,00 грн., податку на додану вартість по деклараціях за вересень 2009 року, жовтень 2009 року, листопад 2009 року, грудень 2009 року, січень 2010 року, березень 2010 року, квітень 2010 року, травень 2010 року, листопад 2010 року, в тому числі за вересень 2009 року - 46 640,00 грн., жовтень 2009 року - 97 754,00 грн., листопад 2009 року - 73 469,00 грн., грудень 2009 року -- 97 504,00 грн., січень 2010 року - 59 730,00 грн., березень 2010 року - 33 180,00 грн., квітень 2010 року - 94 800,00 грн., травень 2010 року - 99 685,00 грн., листопад 2010 року 83 665,00 грн.

В актах (довідках) перевірок достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за вересень 2009 року від 09.12.2009 року №237/23-020/30906034; жовтень 2009 року від 25.12.2009 року №248/23-020/30906034; листопад 2009 року від 10.02.2010 року №14/23-02/30906034; грудень 2009 року від 12.03.2010 року №39/23-020/30906034; січень 2010 року від 15.04.2010 року №687/234/30906034; березень 2010 року від 17.06.2010 року №1286/234/30906034; квітень 2010 року від 15.07.2010 року №137/23-020/30906034; травень 2010 року від 11.08.2010 року №155/23 -020/30906034; листопад 2010 року від 18.02.2011 року №407/234/30906034, зазначено, що перевірками підтверджено заявлені ТзОВ «Транс-Захід» суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, які буде відшкодовано на розрахунковий рахунок платника при отриманні матеріалів зустрічних перевірок до виробника.

З метою вирішення питання щодо обґрунтованості відшкодування ПДВ з бюджету, Долинською ОДПІ у відповідності до п.4.3, 4.5, Наказу ДПА України від 18.08.2005 року № 350 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість» направлено запити з питань включення сум ПДВ до податкових зобов'язань, а саме:

до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Славія", 32280625, залученого до схеми постачання дизпалива у третій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Волинь-Паливо" 36394874 (2-а ланка) запит від 25.02.2011 349/7/23-04/11, ТОВ "Закарпатнафта", 36297868 (2-а ланка) запити №64/7/23-04/11 від ,.01.2011, від 08.02.2011 №227/7/23-04/11, ТОВ "Іф-Тренд", 36117052 (2-а ланка) запити від 167/7/23-04/11 від 14.01.2011, від 08.02.2011 №225/7/23-04/11, ТОВ "Львівпаливо", 36417435 запити від 18.01.2011 №92/7/23-04/11, від 08.02.2011 №228/7/23-04/11, ТОВ "Ойл-Тренд", 36416379 запити від 31.01.2011 №159/7/23-04/11, від 08.02.2011 №230/7/23-04/11, ТОВ "Соббі", 36071482 запити від 11.01.2011 №49/7/23-04/11 від 08.02.2011 №226/7/23-04/11.

Згідно отриманих відповідей ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська за 46997/7/23-321 від 25.10.10 та №43226/7/23-321 від 04.10.10р, повідомляє що встановлено порушено ч.1 ст. 203, 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними (п. 5 ст. 203 ЦК України) по правочинах, здійснених по ланцюгу. Акт виїзної документальної перевірки ТОВ "Славія" (код за ЄДРПОУ 32280625 № 4713/23-32280625 від 01.10.10)

- надіслано запити до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо

проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Вест-Траст", 35395395, залученого до схеми

постачання дизпалива у третій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ «Закарпатпетроль» 36030066 (2-а ланка) запит від 12.01.2011 №52/7/23-04/11, ТОВ "Лорант"

36333654 (2-а ланка) запит від 16.08.2011 №922/7/23-04/11, ТОВ "Ойл Енерджи», 36410796 (2-а ланка) запит від 24.10.2011 №1053/7/23-04/11, ТОВ "Презент-ойл групп" 36321832 (2-а ланка) запит від 14.01.2011 №70/7/23-04/11, ТОВ "Рівне-Петроль" 36170996 (2-а ланка) запит від 08.02.2011 №234/7/23-04/11, ТОВ ТБ "Петроль" 36119065 (2-а ланка) запит від 25.03.2011

484/7/23-04/11.

Згідно отриманої відповіді ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська за № 1860/7/23-321 від 27.04.11, встановлено факт, що не дає змогу провести невиїзну документальну перевірку ТОВ «Вест-Траст» (код за ЄДРПОУ 35395395), а саме: підприємство ТОВ «Вест-Траст» знаходиться у розшуку, має 9 стан - НАПРАВЛЕНО ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДСУТНІСТЬ ЗА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ та надсилає акт про неможливість проведення перевірки ТОВ «Вест-Траст» (код ЄДРПОУ 35395395) у відповідності до п. 4.4 «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення перевірок підтвердження отриманих від платника податків (іншої особи) відомостей стосовно відносин з контрагентом та податкового законодавства», затверджених наказом ДПА України від 01.10.08 № 622 . АКТ № 332/233/35395395 від " 26" квітня 2011 р.

- надіслано запити до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо

проведення зустрічних перевірок по ТОВ «Агістель», 36440291, залученого до схеми

постачання дизпалива у третій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ

«Закарпатпетроль» 36030066 (2-а ланка) запит від 12.01.2011 №53/7/23-04/11, від 28.02.2011

№358/7/23-04/11, ТОВ "Солара-М", 36071495 (2-а ланка) запит від 26.01.2011 №131/7/23-04/11, від 08.02.2011 №229/7/23-04/11, а також запит щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ «Агістель», 36440291, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТзОВ "ІФ-ТРЕНД" 36117052 (1-а ланка) запит від №675/7/23-04/3 від 05.07.2010, № 49/7/23-04/11 від 30.01.2012 .

Згідно отриманих відповідей ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська за №43109 /7/23-321 від 01.10.10, повідомляє що встановлено порушено ч.1 ст. 203, 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними (п. 5 ст. 203 ЦК України) по правочинах, здійснених по ланцюгу . Акт невиїзної документальної перевірки ТОВ «Агістель» (код ЄДРПОУ 36440291) №4690/233/36440291 від 01.10.10р.). Також отримано відповідь №33072/7/23-321 07.10.2011 станом "10" - ЗАПИТ НА ВСТАНОВЛЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ (МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ).

- надіслано запити до ДПІ у м. Хмельницькому, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Айленд Ойл" 36171434, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ ВТФ "АВІАС" 32560942 (1-а ланка) запит від 27.12.2010 № 1613/7/23-04/11.

Згідно отриманої відповіді від ДПІ у м. Хмельницькому за № 14334/7/23-4 від 18.01.2011р. повідомляє що Проведення звірки даного суб'єкта господарювання неможливо у зв'язку з тим, що ТОВ «Айленд Оіл» в ДПІ у м. Хмельницькому обліковується зі станом 3 (прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру), від Державного Реєстратора отримано відомості № 16731100002006182 від 25.10.2010р. акт від 18.01.2011р. №28/23-4/36171434.

- надіслано запити до ДПІ у м. Хмельницькому, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Альфа-Нафта Поділля" 36397866, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ ВТФ "АВІАС" 32560942 (1-а ланка) запит від 27.12.2010 № 1614/7/23-04/11.

Згідно отриманої відповіді від ДПІ у м. Хмельницькому за №1555/7/23-4 від 19.01.2011р. повідомляє що проведення перевірки даного суб'єкта господарювання неможливо у зв'язку з тим, що ТОВ «АЛЬФА НАФТА ПОДІЛЛЯ» в ДПІ у м. Хмельницькому обліковується зі станом 3 (прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру), акт про неможливість проведення перевірки від 19.01.2011р. №31/23-4/36397866.

- надіслано запити до Тернопільської ОДПІ, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Пантеон Групп" 36121844, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ ВТФ "АВІАС" 32560942 (1-а ланка) запит від 27.12.2010 № 1622/7/23-04/11, від 11.04.2011 № 586/7/23-04/11.

Згідно отриманої відповіді від Тернопільської ОДПІ від 20.10.2011 р. № 46125 /4/23-06 повідомляє, що постановою Господарського суду Тернопільської області ТОВ «Пантеон-Груп» (код ЄДРПОУ 36121844) від 19 серпня 2011 року за№ 17/Б-5022/1333/2011 визнано банкрутом.

- надіслано запити до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо проведення

зустрічних перевірок по ТОВ "Аура" 31201940, залученого до схеми постачання дизпалива у

п'ятій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Юком" 31575358 (4-а ланка)

запит від 27.12.2010 № 1622/7/23-04/11, від 05.07.2010 №676/7/23-04/4, №743/7/23-04/11 від

19.07.2010, №910/7/23-04/11 від 19.08.2010, №1069/7/23-04/11 від 14.09.2010, №1169/7/23-04/11 від 29.09.2010, №1320/7/23-04/11 від 20.10.2010 року.

- отримано відповіді №6692/7/23-1106 від 02.06.2010, №8830/7/23-1106 від 29.06.2010, №10079/7/23-1106 від 15.07.2010р., №12672/7/23-1106 від 18.08.2010, №17250/7/23-1106 від 10.09.2010, №18523/7/23-1106 від 27.09.2010, №20320/7/23-1106 від 19.10.2010 Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва на Ваш запит повідомляє, що здійснити перевірку ТОВ "Аура" (код 31201940) не має можливості у зв'язку з тим, що згідно БД АРМу "Облік" стан платника (11)-Припинено, але не знято з обліку.

- надіслано запити до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо проведення

зустрічних перевірок по ТОВ "МІКОСС" 36002510, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТзОВ "РЕСУРС СТАНДАРТ", 35670879 (5-а ланка) запит від 30.11.2010 №1514/7/23-04/11, №1369/7/23-04/11 від 28.10.2010р.

- отримано відповіді №22914/7/23-1106 від 10.11.2010р. №22915/7/23-1106 від 10.11.2010р. Державна податкова інспекція у Шевченківському р-ні м. Києва на Ваш запит, щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ "МІКОСС" (36002510), повідомляє, що провести зустрічну перевірку немає можливості, в зв'язку з тим, що стан платника (8) ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВІДСУТНІСТЬ ЗА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ.

- надіслано запити до ДПІ у Вишгородському р-ні Київської обл., щодо проведення

зустрічних перевірок по ТОВ "НЕКВІС"36076886, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТзОВ "РЕСУРС СТАНДАРТ", 5670879 (5-а ланка) запит №1115/7/23-04/11 від 21.09.2010, №1291/7/23-04/11 від 14.10.2010, № 1331/7/23-04/11 від 21.10.2010, №1371/7/23-04/11 від 28.10.2010р.

- отримано відповідь №3517/7/23-1/2511 від 20.10.2010 неможливо у зв'язку з тим, що підприємство має стан "32" - фактична адреса не встановлена, юридична адреса масової реєстрації. Повторно отримано 04.11.2010 №3765/7/23-1/2680 Акт Про неможливість проведення перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "НЕКВІС" код за ЄДРПОУ 6076886 від 04.11.2010 №676/23-1.

- надіслано запити до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо проведення

зустрічних перевірок по ТОВ "Основа" 32449421, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТзОВ "РЕСУРС СТАНДАРТ", 5670879 (5-а ланка) запит від № 1114/7/23-04/11 від 21.09.10, №1421/7/23-04/11 від 08.11.2010.

-отримано відповіді 4190/7/23-1106 від 06.12. 2010 Державна податкова інспекція у Шевченківському р-ні м. Києва повідомляє, згідно БД АРМу "Облік" стан платника (10) -ЗАПИТ НА ВСТАНОВЛЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ (МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ)

- надіслано запити до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва щодо проведення

зустрічних перевірок по ТзОВ "Тірас-Арс"35211344, залученого до схеми постачання дизпалива у четвертій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТзОВ "Континіум - Укрнафто-Ресурс" 33680822 (3-а ланка) запит від №710/7/23-04/11 від 13.07.2010, №803/7/23-04/11 від 27.07.2010, №913/7/23-04/11 від 20.08.2010, №1146/7/23-04/11 від 27.09.2010, №1318/7/23-04/11 від 20.10.2010, крім того ТзОВ "Тірас-Арс"35211344, залученого до схеми постачання дизпалива сьомій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" (6-а ланка) запит №1312/7/23-04/11 від 20.10.2010 року.

- отримано відповідь №13061/7/23-11 від 27.08.2010, №20367/7/23-11 від 12.10.2010, №24423/7/23-1106 від 09.12.2010 Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва повідомляє, що здійснити перевірку ТОВ "Тірас -Арс" код 35211344 - не має можливості у зв'язку з тим, що згідно БД АРМу "Облік" стан платника (23) - Місцезнаходження не встановлено.

- надіслано запити до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо проведення зустрічних перевірок по ПП "Група Сталь", 35864062, залученого до схеми постачання дизпалива у сьомій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" 36464113 (6-а ланка) запит від №1314/7/23-04/11 від 20.10.2010 , №1372/7/23-04/11 від 26.10.2010, №1313/7/23-04/11 від 20.10.2010, №1311/7/23-04/11 від 20.10.2010, №1276/7/23-4/11 від 13.10.2010 року.

- отримано відповідь №47856/7/23-38 від 28.10.10 від ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська відповідно якої повідомлено що, провести перевірку ПП "ГРУПА СТАЛЬ" (ЄДРПОУ 5864062) з питань взаємовідносин з ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" не можливо, тому як ПП «ГРУПА СТАЛЬ" порушено впровадження у справі про банкруцтво згідно ухвали Господарського суду 31.08.2010 (№Б38/182-10) (стан 14). А також отримано відповідь №56926/7/23-38 від 23.12.2010р., що, провести перевірку ПП «Группа Сталь» (ЄДРПОУ 5864062) з питань взаємовідносин з ТОВ "ТРАНС-ТРЕЙД-ОЙЛ" не можливо, тому як ПП « Группа Сталь» 28.10.2010р., визнано банкрутом. (16 стан) 05.11.2010 ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська отримано відомість № 12241170017042436 від держреєстратора щодо зняття ПП "Группа Сталь" з обліку. Внаслідок вищевикладеного ПП «Группа Сталь» 15.11.2010 знято з податкового обліку.

- надіслано запити до ДШ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо

проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Маджестік", 36493888, залученого до схеми

постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" 36464113 (5-а ланка) запит від №1277/7/23-04/11 від 13.10.2010.

- отримано відповідь №47695/7/23-38 від 28.10.10 від ДШ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська про те, що на даний час неможливо провести перевірку ТОВ "Маджестік", тому як підприємство має 8 стан - ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВІДСУТНІСТЬ ЗА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ.

- надіслано запити до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо

проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Інфостар"36493940, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" 36464113 (5-а ланка) запит від №1278/7/23-04/11 від 13.10.2010, №1370/7/23-04/11 від 28.10.2010.

- отримано відповідь №47185/7/23-38 від 26.10.2010 та №47892/7/23-38 від 29.10.10 від ДШ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повідомляємо що на даний час неможливо провести перевірку ТОВ "Інфостар", тому як підприємство має 8 стан - ДО ЄДР ВНЕСЕНО ЗАПИС ПРО ВІДСУТНІСТЬ ЗА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ.

- надіслано запити до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, щодо

проведення зустрічних перевірок по ТОВ "ДПС Груп" 36365686, залученого до схеми

постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс- Трейд-Ойл" 36464113 (5-а ланка) запит від №1280/7/23-04/11 від 13.10.2010, №1373/7/23-04/11 від 26.10.2010.

- отримано відповідь №47272/7/23-321 від 26.10.2010 та №25403/7/23-321 від 03.08.2011 та №47781/7/23-321 від 29.10.10 від ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська надіслано, АКТ №409/233/36365686 від 25.10.10р. про неможливість проведення перевірки контрагента ТОВ "ДЛС ГРУП" (ЄДРПОУ 36365686) з питань підтвердження відомостей, отриманих від ТОВ "ТРАНС-ТРЕЙД-ОЙЛ" (код ЄДРПОУ 36464113). Посадові особи підприємства ТОВ "ДЛС Груп" на телефонні дзвінки не відповідають, за юридичною адресою підприємство не знаходиться. Лист - запит повернувся з відміткою "Укрпошти" про відсутність адресата. На підставі вищевикладеного ТОВ "ДЛС Груп" передано на розшук до Бабушкінського ВПМ (згідно запиту про встановлення місцезнаходження від 22.02.10 за № 633/23-326). 27.07.10 до ВПМ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська повторно передано службову записку за № №2779/233-26. Стан платника - 8.23.09.10 ухвалою Господарського Суду Дніпропетровської області по ТОВ "ДЛС Груп" порушено провадження у справі про банкрутство №Б29/217-10.

- надіслано запити до ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, щодо проведення зустрічних перевірок по ТзОВ "Енергомаш"36495026, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" 36464113 (5-а ланка) запит від №1279/7/23-04/11 від 13.10.2010

- отримано відповідь №23757/7/23-518 від 26.10.2010р. ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровську повідомляє, що провести зустрічну перевірку не є можливим в зв'язку з тим, що ТОВ «Єнергомаш» має «16» стан - ліквідовано по причині банкрутства (Ухвала господарського суду № Б34/266-10 від 28.09.2010 р.). Знято з обліку ДПІ у Кіровському районі 18.10.2010 року.

- надіслано запити до ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ "Днепротех" 36641063, залученого до схеми постачання дизпалива у шостій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ТОВ "Транс-Трейд-Ойл" 36464113 (5-а ланка) запит від №1281/7/23-04/11 від 13.10.2010.

- отримано відповідь №23883/7/23-518 від 27.10.2010р. ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровську повідомляє, що провести зустрічну перевірку не є можливим в зв'язку з тим, що ТОВ «Днепротех» має «16» стан - ліквідовано по причині банкрутства (Ухвала господарського суду про визнання підприємства банкрутом №Б34/268-10 від 28.09.2010 р.). Знято з обліку ДПІ у Кіровському районі 18.10.2010 року.

- надіслано запити до ДШ у Голосіївському районі м. Києва, щодо проведення зустрічних перевірок по ТзОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРНАФТОПРОМ" 36483424, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ПП "Авантіс" 32308954 (1-а ланка) запит від №110/7/23-04/11 від 18.02.2010.

- отримано відповідь від ДШ у Голосіївському районі м. Києва №3542/7/23-0910 від 03.03.2010р. де вказано, що провести документальну невиїзну перевірку ТОВ "ТД "Укрнафтопром" неможливо у зв'язку з тим, що стан платника "23" (МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ НЕ ВСТАНОВЛЕНО).

- надіслано запити до Кіровоградської ОДПІ, щодо проведення зустрічних перевірок по ТзОВ ПП "НАФТАГАЗБУД-ЦЕНТР" 35958747, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ПП "Авантіс"32308954 (1-а ланка) запит від №111/7/23-04/11 від 18.02.2010.

- отримано відповідь №1779/7/23-50 від 16.03.2010р. де вказано, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою м. Кіровоград, вул. Гоголя 132/13 про що свідчить складений акт від 13.03.2010р. Стан платника "10 - Запит на встановлення місцезнаходження" При цьому, в ході організації проведення перевірки, з метою забезпечення проведення перевірки з питань підтвердження відомостей за результатами встановлених фактів здійснено такі заходи Матеріали по вищевказаному підприємству із запитом № 94/23-10 від 13.03.2010р. на встановлення місцезнаходження посадових осіб передано до ГВПМ ДПІ у м. Кіровограді.

- надіслано запити до ДПІ у Жовтневому р-ні м. Дніпропетровська, щодо проведення

зустрічних перевірок по ТОВ "НК Полюс" 36162414, залученого до схеми постачання дизпалива у третій ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ЗАТ "Калина ЛТД" (2-а ланка) запитвід 10.11.2010 №1440/7/23-04/11, №51/7/23-04/11 від 30.01.2012.

- отримано відповідь №3760/7/23-610 від 30.01.2012р. де вказано, що станом на дату надання інформації підприємство ТОВ „НК Полюс" (код ЄДРПОУ 36162414) обліковується в ДПІ у Жовтневому районі зі станом 14 (визнано банкрутом).

- надіслано запити до ДПІ у Оболонському р-ні м. Києва, щодо проведення зустрічних

перевірок по ТОВ "Палтеск" 33347030, залученого до схеми постачання дизпалива у другій

ланці ланцюга та є безпосереднім постачальником ПП "Авантис" (1-а ланка) запит від

№491/7/23-04/3 28.03.2011, №43/7/15-04/3 від 19.03.2012.

- отримано відповідь 11.05.2011 р. №101-23-7-33347030 де вказано, що неможливо провести зустрічну перевірку у зв'язку з тим, що до ЄДР внесено запис: ЗАПИТ НА ВСТАНОВЛЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ (МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ).

- надіслано запити до ДПІ у м. Полтаві, щодо проведення зустрічних перевірок по ТОВ

"Стекр" 35026090, залученого до схеми постачання дизпалива у другій ланці ланцюга та є

безпосереднім постачальником ПП "Авантис" (1-а ланка) запит від №492/7/23-04/3 від

28.03.11р., №623/7/23-04/3 від 18.04.11р.

- отримано відповідь №6208/7/23-738 від 27.04.2011р. ДПІ у м. Полтаві повідомляє: провести зустрічну звірку ТОВ «Стекр» (код за ЄДРПОУ 35026090) немає можливості, оскільки стан платника згідно АІС РПП «16» - ПРИПИНЕНО (ЛІКВІДОВАНО, ЗАКРИТО).

Із наданих відповідачем в обґрунтування заперечень на адміністративний позов документальних доказів, не вбачається факту несплати до бюджету податку на додану вартість постачальниками продукції.

При цьому суд вважає за необхідне зазначити, що в контексті ст.527 Цивільного кодексу України виконання зобовязання (в спірному випадку сплата податку на додану вартість) покладається на боржника (постачальника).

Аналіз матеріалів справи та пояснень представників сторін дає підстави для висновку суду про обґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.

Законом України «Про податок на додану вартість» встановлено механізм визначення суми та порядку бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Так, відповідно до пп.7.7.1 та пп.7.7.2ст.7 вищевказаного Закону, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобовязання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пп.7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При відємному значенні суми, розрахованої згідно з пп.7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

При цьому бюджетним відшкодуванням згідно із пп.1.8 ст.1 цього ж закону є сума, що підлягає поверненню платникам податків з бюджету у звязку з надмірною сплатою податку у випадках, передбачених цим законом.

П.п.7.7.4. п.7.7ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Аналіз вищенаведених норм закону дає підстави для висновку суду про те, що підставою для отримання бюджетного відшкодування є дані податкової декларації за звітний період.

Крім того, відповідно до пп 7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Підпунктом 7.4.5 п.7.4 ст.7 цього ж закону визначено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Право Товариства на бюджетне відшкодування податку на додану вартість в сумі 686427,00 грн., підтверджене рішеннями суду, зокрема постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.08.2010 року у справі № 2а-1528/10/0970, постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29.11.2010 року у справі № 2а-3262/10/0970, постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.04.2011 року у справі № 2а-1126/11/0970, постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.11.2011 року у справі № 2а-3164/11/0970.

Суд не приймає до уваги твердження представника відповідача про те, що ТзОВ «Транс-Захід» порушено приписи Закону України «Про податок на додану вартість», оскільки не підтверджено факт сплати постачальниками до бюджету податку на додану вартість, так як чинне законодавство не передбачає залежності відшкодування платнику податку з бюджету сум податку на додану вартість від факту сплати цього податку контрагентами зазначеного платника.

Підпунктом 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено відповідальність платника податку в єдиному випадку - коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами.

Крім того, слід зазначити, що чинним законодавством України на сторону цивільно-правової угоди покупця товару (робіт, послуг), яка є платником податків, не покладено обовязку здійснювати контроль за дотриманням усіма постачальниками у ланцюгу постачання вимог законодавства щодо здійснення господарської діяльності, сплати податку і в подальшому за можливі будь-які неправомірні дії будь-кого з постачальників у ланцюгу постачання або через відсутність висновків зустрічних перевірок таких постачальників зазнавати певних негативних наслідків у вигляді позбавлення права на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявленого у межах сум податку, фактично сплачених ним у попередніх податкових періодах постачальникам товару (робіт, послуг).

Лише встановлення в ході судового розгляду факту узгодженості дій платника податків з такими постачальниками з метою незаконного отримання податкових вигод або його обізнаності з такими діями чи сприяння ухиленню постачальниками товару у ланцюгу постачання від виконання податкових зобовязань може слугувати підставою для відмови в отриманні бюджетного відшкодування.

Відповідачем не наведено жодних доводів щодо наявності в діях позивача ознак таких дій, а наведені податковою інспекцією доводи не є такими, що спростовують обставину щодо фактичного здійснення позивачем господарських операцій.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене, суд вважає, що податковим органом не доведено суду достатніх підстав, які б свідчили, що позивачем недотримано наведених норм Закону України «Про податок на додану вартість» при нарахуванні суми бюджетного відшкодування, тобто не доведено правомірності оспорюваного податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Факт сплати позивачем до бюджету судового збору в розмірі 2146,00 грн., підтверджується платіжним дорученням за №2102 від 07.05.2012 року (а.с.3).

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000330152 від 20.04.2012 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Захід" понесені ним судові витрати в розмірі 2146,00 гривень судового збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складена в повному обсязі 18.04.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24837817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1398/12/0970

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 26.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Постанова від 13.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 11.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 20.02.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Постанова від 13.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні