Постанова
від 20.04.2012 по справі 2а/1770/5704/2011
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/1770/5704/2011

20 квітня 2012 року 11год. 35хв. м.Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., за участю секретаря судового засідання Пушкової О.В., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

представник позивача: Павлюк С.І.,

представник відповідача: Красовський А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство" Костопільський держспецлісгосп" до Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення, ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Костопільський держспецлісгосп" (далі - ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп") звернулося з адміністративним позовом до Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції (далі - Костопільська МДПІ) про скасування податкового повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341 про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 537632,25грн. (430910,00грн. - за основним платежем, 106722,25грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

У зв'язку з реорганізацією податкового органу під час розгляду справи судом за клопотанням представника відповідача було допущено заміну відповідача, Костопільської МДПІ, її правонаступником - Костопільською міжрайонною державною податковою інспекцією Рівненської області Державної податкової служби.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що акт перевірки, на підставі якого прийнято оспорюване податкове повідомлення-рішення, не відображає фактичні обставини справи, зазначені в ньому порушення вимог податкового законодавства не підтверджені документально, а відтак податкове повідомлення-рішення є незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та пояснив суду, що оспорюване податкове повідомлення-рішення прийняте Костопільською МДПІ на підставі акта позапланової виїзної перевірки від 03.10.2011р. №807/23/33318900, в якому відповідач прийшов до висновку про порушення позивачем пп.7.3.1, п.7.3, пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997р., п.187.1 ст.187, п.209.1 ст.209 Податкового кодексу України. Вказаних порушень підприємством допущено не було. Так, у період з 30.01.2009р. по 01.08.2011р. згідно зі свідоцтвом про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість №100163723, виданим Костопільською МДПІ, позивач користувався пільгами в оподаткуванні як виробник сільськогосподарських товарів, передбаченими ст.8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" та ст.209 Податкового кодексу України. Одними з основних видів діяльності ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" за КВЕД є надання послуг у лісовому господарстві (02.02.0) і лісівництво та лісозаготівлі (02.01.1). Вказані види діяльності належать до Переліку, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2009р. №23 та п.209.15 ст.209 Податкового кодексу України. Видаючи підприємству свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, податковий орган підтвердив статус позивача як суб'єкта спеціального режиму оподаткування за обумовленими видами діяльності, натомість, пізніше, анулювавши 29.07.2011р. вказане свідоцтво та провівши перевірку, стверджує, що на вказані види діяльності не поширюється дія ст.8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" та відповідно ст.209 Податкового кодексу України. У періоді, що підлягав перевірці, позивачем вироблено та реалізовано наступну лісопродукцію: ділову деревину, баланси, фансировину, тріску технологічну, техсировину, дрова, пиломатеріали, що є продуктами обробки (переробки) живих лісових дерев та інших рослин, які належать до групи 06 УКТ ЗЕД. Відтак, висновок Костопільської МДПІ про заниження позивачем податку на додану вартість при оподаткуванні зазначеної продукції та донарахування у зв'язку з цим 430910,00грн. податкового зобов'язання і застосування відповідних штрафних санкцій є неправомірним. Просив позов задовольнити повністю та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341.

У судовому засіданні представник відповідача позов не визнав та суду пояснив, що донарахування ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 430910,00грн. є правомірним, оскільки проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем пп.7.3.1, п.7.3, пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997р., п.187.1 ст.187, п.209.1 ст.209 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 430910,00грн. Позивач з 30.01.2009р. користувався пільгою в оподаткуванні податком на додану вартість як суб'єкт спеціального режиму оподаткування. По спеціальному режиму оподаткування обсяг поставки за 2009р., 2010р. та 7 місяців 2011 року по спецдеклараціям з податку на додану вартість складав 3282734,00грн., сума податку на додану вартість - 43010,00грн. У зв'язку із застосуванням спеціального режиму оподаткування підприємство користувалося пільгою в оподаткуванні податком на додану вартість. За 2009р., 2010р. сума пільги по коду 14010369 становила 426885,00грн., за 7 місяців 2011 року - по коду 14010451 становила 4025,00грн. Проте, 29.07.2011р. свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість було анульоване Костопільською МДПІ у зв'язку з тим, що питома вага вартості реалізації несільськогосподарських товарів перевищила 25%. Згідно з вимогами ст.8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" спеціальний режим оподаткування може обрати сільськогосподарське підприємство, яке провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства, рибальства. Відповідно до п.209.1 ст.209 Податкового кодексу України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті, може обрати спеціальний режим оподаткування. При цьому, сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менше 75 відсотків вартості всіх видів товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно. Сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у групах 1-24, 4101, 4102, 4103, 4301 УКТ ЗЕД згідно із Законом України "Про Митний тариф", якщо такі товари вирощуються, відгодовуються або збираються (заготовляються) безпосередньо платником податку спеціального режиму оподаткування (крім придбаних таких товарів у інший спосіб). Відповідно до документів, наданих для перевірки, позивачем вироблено та реалізовано у 2008 році (без ПДВ) ділової деревини, балансів, фансировини, тріски технологічної, техсировини, дров, пиломатеріалів на суму 2660613,00грн., у 2009 році - на суму 1380223,00грн., у 2010 році - на суму 1367049,00грн., за 7 місяців 2011 року - на суму 529441,00грн., що належить до виду діяльності відповідно до КВЕД 51.53.1 - оптова торгівля деревиною. За даними перевірки позивачем у деклараціях з податку на додану вартість (скорочених) за 2009р., 2010р. у рядку 1 та за 7 місяців 2011 року у рядку 4 «Операції звільнені від оподаткування» відображено реалізацію товарів товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТЗЕД на суму 4633546,00грн. Товари даних позицій не належать до сільськогосподарських товарів, які визначено ст.8-1 Закону України «Про податок на додану вартість» та ст.209 Податкового кодексу України. Обсяги поставки даних товарів товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД потрібно відображати у загальній декларації. Позивач безпідставно користувався пільговим режимом оподаткування податком на додану вартість з 30.01.2009р. по 29.07.2011р., що призвело до заниження податкових зобов'язань на суму 430910,00грн. Таким чином, за наслідками перевірки Костопільською МДПІ правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341 про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 537632,25грн. (430910,00грн. - за основним платежем, 106722,25грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями). Просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Костопільською МДПІ з 20.09.2011р. по 26.09.2011р. було проведено позапланову виїзну документальну перевірку ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" (код ЄДРПОУ 33318900) з питань правомірності перебування підприємства на спеціальному режимі оподаткування податком на додану вартість за період з 01.10.2008р. по 31.07.2011р., за наслідками якої складено акт від 03.10.2011р. №807/23/33318900 (т.1 - а.а.с.7-35).

У вказаному акті встановлено порушення позивачем пп.7.3.1, п.7.3, пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997р., п.187.1 ст.187, п.209.1 ст.209 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено податок на додану вартість всього у сумі 430910,00грн., у тому числі: січень 2009р . - 8798,00грн., лютий 2009р. - 18369,00грн., березень 2009р. - 27575,00грн., квітень 2009р. -17059,00грн., травень 2009р. - 20911,00грн., червень 2009р. - 17602,00грн., липень2009р. - 10232,00грн., серпень 2009р. - 17604,00грн., вересень 2009р. - 19537,00грн., жовтень 2009р. - 16478,00грн., листопад 2009р. - 24739,00грн., грудень 2009р. - 17621,00грн., січень 2010р. - 11910,00грн., лютий 2010р. - 19784,00грн., березень 2010р. - 25902,00грн., квітень 29010р. - 15090,00грн., травень 2010р. - 19992,00грн., червень 2010р. - 15411,00грн., липень 2010р. - 11539,00гн., серпень 2010р. - 16466,00грн., вересень 2010р. - 11853,00грн., жовтень 2010р. - 20511,00грн., листопад 2010р. - 25312,00грн., грудень 2010р. - 16590,00грн., березень 2011р. - 1218,00грн., квітень 2011р. - 2807,00грн.

На вказаний акт перевірки СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" було подано заперечення, які податковим органом враховано не було (т.1 - а.а.с.36-46).

На підставі висновків акта від 03.10.2011р. №807/23/33318900 Костопільською МДПІ було прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 537632,25грн. (430910,00грн. - за основним платежем, 106722,25грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями) (т.1 - а.с.47).

Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в адміністративному порядку до ДПА в Рівненській області, рішенням якої від 22.12.2011р. №25325/25-16/512 податкове повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341 залишено без змін, а скарга позивача - без задоволення (т.1 - а.а.с.49-54).

Як встановлено в ході судового розгляду, ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" зареєстроване як юридична особа Костопільською районною державною адміністрацією Рівненської області 06.12.2004р., видами діяльності за КВЕД позивача є: 02.01.1 - лісівництво та лісозаготівлі, 02.02.0 - надання послуг у лісовому господарстві, 51.53.1 - оптова торгівля деревиною, 52.48.9 - роздрібна торгівля іншими непродовольчими товарами, не віднесеними до інших групувань, 20.10.0 - лісопильне та стругальне виробництво, просочування деревини, 20.40.0 - виробництво дерев'яної тари. Вказані обставини підтверджуються довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АБ №162284 (т.1 - а.с.56).

З 01.01.2009р. ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" зареєстроване органом державної податкової служби як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість за видом діяльності - надання послуг у лісовому господарстві, лісівництво та лісозаготівлі, що підтверджується свідоцтвом №100163723 (бланк серії НБ №031214) (т.1 -а.с.55).

Рішенням Костопільської МДПІ від 29.07.2011р. №8 ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" було виключене з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування на підставі п.209.11, абз. б) п.209.12 ст.209 Податкового кодексу України у зв'язку з тим, що суб'єкт спеціального режиму оподаткування поставляє протягом 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків всіх поставлених товарів/послуг. На підставі цього рішення податкового органу проведені анулювання спеціального свідоцтва та реєстрація сільськогосподарського підприємства як платника податку на додану вартість на загальних умовах із формуванням нового свідоцтва за процедурами перереєстрації (т.17- а.а.с.70-71).

У період з 01.01.2009р. по 01.08.2011р. за спеціальним пільговим режимом оподаткування податком на додану вартість обсяг поставки ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" за 2009 рік, 2010 рік та 7 місяців 2011 року склав у сумі 3282734,00грн., сума податку на додану вартість - 430910,00грн. При цьому, сума пільги по коду 14010369 за 2009-2010 роки становить 426885,00грн., по коду 14010451 за 7 місяців 2011 року - 4025,00грн. Вказане підтверджується підтверджується деклараціями з податку на додану вартість (скороченими) ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" та відповідними первинними документами (т.1 - а.а.с.71-250; т.2- а.с.1-250; т.3 -а.а.с.1- 250; т.4 -1-250; т.5 -а.а.с.1- 250, т.6 - а.а.с.1-250, т.7 - а.а.с.1-250, т.8 - а.а.с.1-250, т.9 - а.а.с.1-250, т.10 - а.а.с.1-250, т.11 - а.а.с.1-250, т.12 - а.а.с.1-250, т.13 - а.а.с.1-250, т.14 - а.а.с.1-250, т.15 - а.а.с.1-250, т.16 - а.а.с.1-250, т.17 - а.а.с.1-69).

Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства до 01.01.2011р. було врегульовано ст.8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР (далі - Закон №168/97-ВР), а починаючи з 01.01.2011р. - Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до п.8-1.1 ст.8-1 Закону №168/97-ВР резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 8-1.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Пунктом 8-1.2 ст.8-1 Закону №168/97-ВР передбачено, що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів (послуг), не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Згідно з п.8-1.6 ст.8-1 Закону №168/97-ВР сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Підпунктом 8-1.15.7 пункту 8-1.15 ст.8-1 Закону №168/97-ВР передбачено, що Кабінет Міністрів України визначає та оприлюднює повний перелік видів діяльності, на які поширюються норми цієї статті, згідно з Національним класифікатором України "Класифікація видів економічної діяльності", затвердженим відповідно до Закону України "Про стандартизацію".

На виконання вказаної норми Закону №168/97-ВР Кабінетом Міністрів України постановою від 21.01.2009р. N23 (чинною до 01.01.2011р.) було затверджено Перелік видів діяльності, на які поширюються норми статті 8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" (далі - Перелік №23).

Згідно з Переліком №23 лісівництво та лісозаготівлі, а саме: вирощування будівельного лісу - посадка, підсадка саджанців, охорона лісу та лісосік, вирощування молодого порослевого лісу та балансової деревини, вирощування лісосадивних матеріалів, вирощування різдвяних ялинок, лісозаготівлі, рубання лісу та виробництво ділової деревини такої як колоди, стовпи, жердини, одержування паливної деревини, вирубування (дерев) лісу з метою зробити землі придатними для сільськогосподарського виробництва, вирощування рослинних матеріалів для плетіння, - є тими видами діяльності, на які поширюється спеціальний режим оподаткування, передбачений ст.8-1 Закону №168/97-ВР.

Для підприємств, які провадили діяльність у сфері лісового господарства (як і для підприємств сільського господарства та рибальства), на момент виникнення спірних правовідносин спеціальний режим оподаткування поширювався лише на операції, що здійснювалися в межах діяльності, визначених Законом №168/97-ВР і Переліком №23, та в результаті яких відбувалася поставка сільськогосподарських товарів, що відповідають визначенню, наданому п.8-1.7 ст.8-1 Закону №168/97-ВР.

Всі інші види діяльності та продукція, що одержувалася суб'єктами спеціального режиму оподаткування, які здійснювали діяльність у сфері сільського, лісового господарства та рибальства, оподатковувалися податком на додану вартість поза межами спеціального режиму оподаткування у загальновстановленому порядку.

Відповідно до п.8-1.7 ст.8-1 Закону №168/97-ВР сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у групах 1 - 24 УКТ ЗЕД згідно із Законом України "Про Митний тариф України", якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються) безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів у інших осіб), а також продукти обробки (переробки) таких товарів, які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником.

Вказаній нормі не суперечить п.2.15 ст.2 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" від 24.06.2004р. N1877-IV, згідно з яким сільськогосподарська продукція (сільськогосподарські товари) - товари, зазначені у групах 1 - 24 УКТ ЗЕД згідно із Законом України "Про Митний тариф України", якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах).

Відповідно до пп.8-1.15.6 п.8-1.15 ст.8-1 Закону №168/97-ВР обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільського та лісового господарства і рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови, якщо така продукція вирощується, відгодовується, виловлюється або збирається (заготовлюється) безпосередньо платником податку (крім їх придбання в інших осіб).

Згідно з п.п.209, 202 ст.209 ПК України резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування. Згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Підпунктом 209.6 статті 209 ПК України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Згідно з п.209.7 ст.209 ПК України сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у товарних групах 1-24, товарних позиціях 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТ ЗЕД, та послуги, які отримані в результаті здійснення діяльності, на яку відповідно до пункту 209.17 цієї статті поширюється дія спеціального режиму оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, якщо такі товари вирощуються, відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються), а послуги надаються, безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів/послуг у інших осіб), які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником.

Відповідно до пп.209.17.10 та пп.209.17.16 п.209.17 ст.209 ПК України дія спеціального режиму оподаткування діяльності поширюється на лісівництво та лісозаготівлі (02.01.1 КВЕД) та надання послуг у лісовому господарстві (02.02.0 КВЕД).

Національний класифікатор України ДК 009:2005 "Класифікація видів економічної діяльності" затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 26.12.12005р. №375.

За визначенням КВЕД:

- перероблення - це технологічний процес, здійснення якого змінює форму, властивості або склад сировини, напівфабрикатів або в окремих випадках, готової продукції з метою отримання нової продукції;

- оброблення - це технологічний процес, який здійснюється з метою збереження певних видів продукції, надання їм деяких властивостей або для упередження шкідливого впливу, який може виявлятися у результаті їх використання. Наприклад, оброблення сільськогосподарських культур, деревини, металів або оброблення відходів.

Як зазначалося судом вище, одними з основних видів діяльності ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" за КВЕД є: 02.02.0 - надання послуг у лісовому господарстві, 02.01.1 - лісівництво та лісозаготівлі.

Товари, зазначені у групах 1-24 УКТ ЗЕД - група 06, код 0602904100, назва - дерева лісові, вирощуються або заготовлюються безпосередньо платником податку - позивачем. Ці обставини не заперечуються відповідачем.

Як встановлено у ході судового розгляду та підтверджено актом перевірки від 03.10.2011р. №807/23/33318900 у періоді, що підлягав перевірці, підприємство отримувало доходи від реалізації готової лісопродукції (проводило основну діяльність), а саме: ділової деревини, балансів, фансировини, тріски технологічної, техсировини, дров, пиломатеріалів (а.21 акта перевірки - т.1 - а.с.17).

Товари групи 44 "деревина і вироби з дерева" за УКТ ЗЕД є продуктом переробки товарів групи 06 за кодом 0602904100 "дерева лісові", а отже є сільськогосподарськими товарами відповідно до вимог ст.8-1 Закону №168/97-ВР та ст.209 ПК України, адже, як це передбачено згаданими нормами, товар "дерева лісові" вирощений безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування та ним же перероблений, у результаті чого створено новий продукт групи 44 УКТ ЗЕД - "деревина і вироби з дерева". Крім цього, продукт переробки товару групи 06 за кодом 0602904100 "дерева лісові" є товаром, який не можливо віднести до інших товарних груп за УКТ ЗЕД, окрім групи 44.

Таким чином, ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" як сільськогосподарське підприємство, на законних підставах оподатковувало податком на додану вартість в межах спеціального режиму оподаткування зазначені в акті перевірки види діяльності та продукцію, як такі, що визначені Законом №168/97-ВР і Переліком №23, а також надалі ПК України.

Крім того, суд зазначає, що застосовувати спеціальний режим оподаткування мають право лише сільськогосподарські підприємства, які підтвердили вказаний статус шляхом отримання свідоцтва про реєстрацію суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

З дотриманням вимог розд.VI Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.03.2000р. №79, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.04.2000р. за N208/4429, чинного на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Положення №79), позивачем 01.01.2009р. було подано заяву про реєстрацію суб'єктом спеціального режиму оподаткування (т.1 - а.с.70). За наслідками розгляду заяви Костпільською МДПІ і було видано ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" свідоцтво №100163723 (бланк серії НБ №031214) (т.1 -а.с.55).

Пунктом 4 розділу VI Положення №79 передбачено, що податковий орган відмовляє сільськогосподарському підприємству у реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування, якщо такий платник податків:

а) вказує у заяві про реєстрацію види діяльності, які не входять до визначеного та оприлюдненого Кабінетом Міністрів України повного переліку видів діяльності, що підпадають під дію статті 81 Закону;

б) перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності за єдиним податком за ставкою 10 відсотків;

в) був виключений із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування та від дати такого виключення до дати подання заяви про повторну реєстрацію суб'єктом спеціального режиму оподаткування не сплило дванадцяти послідовних звітних податкових періодів;

г) поставляє протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари (послуги), питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів (послуг) або не відповідає іншим критеріям, встановленим пунктом 81.6 статті 81 Закону (підпункт 1.1 пункту 1 цього розділу);

ґ) не підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, є особою, яка не може бути зареєстрована як суб'єкт спеціального режиму оподаткування чи на яку не поширюються норми статті 81 Закону;

д) не підпадає під визначення платника ПДВ згідно з пунктом 5 розділу I цього Положення або за наявності підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ, визначених пунктом 1 розділу V цього Положення, або при яких підлягає анулюванню Спеціальне свідоцтво згідно з пунктами 81.11, 81.12 статті 81 Закону (пункти 5, 9 цього розділу);

е) подав заяву з порушенням строків, визначених підпунктом "в" пункту 9.6 статті 9 Закону та підпунктом 3.1 пункту 3 цього розділу.

Отже, відповідач, здійснив перевірку отриманої заяви та, з'ясувавши відсутність підстав для відмови, видав позивачу вказане свідоцтво, чим підтвердив право останнього на застосування спеціального режиму оподаткування за обраними видами діяльності: надання послуг у лісовому господарстві, лісівництво та лісозаготівлі.

Як встановлено в ході судового розгляду та підтверджено актом від 03.10.2011р. №807/23/33318900, у періоді, що підлягав перевірці, види діяльності ДП СЛАП "Костопільський держспецлісгосп" не змінилися, незмінними залишилися і товари, реалізацію яких здійснювало підприємство (ділова деревина, баланси, фансировина, тріска технологічна, техсировина, дрова, пиломатеріали). Проте, в акті перевірки вказано, що саме на операції з реалізації вказаних товарів не поширюється спеціальний режим оподаткування. З цих же підстав відповідачем було прийнято рішення від 29.07.2011р. №8 про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування. Це вказує на суперечливу позицію податкового органу та неоднозначне трактування відповідачем прав та обов'язків платника податків.

Відповідно до п.56.21 ст.56 ПК України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Всупереч вказаним вимогам, відповідачем було прийнято рішення на користь контролюючого органу, чим порушено права та охоронювані законом інтереси позивача.

Таким чином, суд прийшов до висновку про відсутність у відповідача підстав для збільшення позивачу податкового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 537632,25грн., у т.ч.: 430910,00грн. - за основним платежем, 106722,25грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи на вищевикладене, суд приходить до висновку, що Костопільською МДПІ не доведено правомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 17.10.2011р. №0000942341, а відтак адміністративний позов підлягає до задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Костопільської міжрайонної державної податкової інспекції від 17.10.2011р. №0000942341 про збільшення грошового зобов'язання на загальну суму 537632,25грн. (430910,00грн. - за основним платежем, 106722,25грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)).

Присудити на користь позивача Державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство" Костопільський держспецлісгосп" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 28,23грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дудар О.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2012
Оприлюднено25.06.2012
Номер документу24839887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/5704/2011

Ухвала від 30.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Постанова від 20.04.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 20.04.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 30.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні