Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2012 р. Справа № 2а/0570/4923/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15 год. 52 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Козаченка А.В.
при секретарі Шалагіновій М.В.
за участю:
представників позивача Гукова О.О., Сердюка А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітки 4В» до державного реєстратора Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Жужи Тетяни Олександрівни про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітки 4В» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державного реєстратора Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Жужи Тетяни Олександрівни про зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позову (з урахуванням уточнених позовних вимог) позивач зазначив, що 10.10.2007р. на підставі рішення Виконкому Сніжнянської міської ради здійснена державна реєстрація ОСББ «Квітки 4В».
20.12.2012р. позивач звернувся до відповідача з метою проведення реєстраційної дії «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах», у зв'язку з припиненням повноважень голови правління ОСББ «Квітки 4В», та надав усі необхідні для цього документи.
Повідомленням №315 від 20.02.2012р. відповідач відмовила позивачу у розгляді документів щодо здійснення вищевказаних реєстраційних дій. Підставами відмови зазначені: реєстраційна картка не заповнена; документи подані не в повному обсязі.
Позивач не погоджується з таким рішенням відповідача, оскільки у відповідності до ч.ч.1-3 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», як зазначає позивач, ним надані відповідачу всі документи, необхідні для проведення реєстраційної дії «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах», що підтверджується відповідним описом цих документів. Інших підстав для відмови у проведенні вищевказаних реєстраційних дій, на думку позивача, не має.
За таких обставин, позивач вважає, що відповідачем порушені вимоги ст.19 Конституції України та ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
На підставі викладеного просив зобов'язати відповідача провести реєстраційні дії «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах», згідно реєстраційної картки і відповідних документів, наданих 20.02.2012р. у відповідності до опису.
Представники позивача у судовому засіданні підтримали уточнені позивні вимоги, надали пояснення аналогічно викладеному в позові, просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явилася, про час, дату та місце розгляду справи була повідомлена належним чином, надала до суду заяву про розгляд справи без її участі, а також зазначила підстави залишення без розгляду документів, що подані позивачем для проведення державної реєстрації.
Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що 10.10.2007р. Виконавчим комітетом Сніжнянської міської ради зареєстровано ОСББ «Квітки 4В» як юридичну особу, про що зроблено відповідний запис про державну реєстрацію (а.с.7).
Згідно протоколу зборів правління та ревізійної комісії №02 від 19.09.2009р. головою правління ОСББ «Квітки 4В» обрано ОСОБА_1, про що зроблено відповідний запис в ЄДР (а.с.27-29).
Розпорядженням №1 від 03.01.2012р. припинено повноваження голови правління ОСББ «Квітки 4В» ОСОБА_1 (а.с.9), у зв'язку з чим позивач звернувся до відповідача з метою проведення реєстраційної дії «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах».
Повідомленням №315 від 20.02.2012р. відповідач залишила без розгляду документи, що подані позивачем для проведення державної реєстрації «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах» (а.с.6). Підставами для залишення документів без розгляду зазначені: реєстраційна картка не заповнена; документи подані не в повному обсязі.
Проблемою даного спору є питання щодо правомірності відмови у внесенні змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюється Конституцією України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та нормативно-правовими актами, прийнятими у відповідності до цього Закону (стаття 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755 від 15.05.2003р.).
Статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755 від 15.05.2003р. (далі за текстом - Закон України №755) передбачений вичерпний перелік дій, яким державний реєстратор, як посадова особа управління керується при здійснені тієї або іншої реєстраційної дії.
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України №755, державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
- оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;
- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;
- повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Таким чином, відповідач є суб`єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані йому діючим законодавством України повноваження.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Крім того, відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владний повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Частиною 1 ст. 104 КАС України, яка кореспондується з вимогами ч.1 ст.2 КАС України, передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно ч.3 ст.4 Закону України №755, зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України №755, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
Згідно ч.2 ст.8 Закону №755, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
З частини 1 статті 17 Закону України № 755 вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості про органи управління юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України №755, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно ч.2 ст.19 Закону України №755, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Частиною 4 ст.19 Закону України №755 передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.
Відповідно до ч.6 ст.19 Закону України №755, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо: документи подані не за місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
У разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Як вбачається з опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язано із змінами до установчих документів», позивачем надано відповідачу реєстраційну картку за формою 4 та розпорядження про припинення повноважень голови правління ОСББ «Квітки 4В» (а.с.8-13).
Також, суд зазначає, що згідно абз.1 ч.1 ст.5-1 Кодексу законів про працю України (далі за текстом - КЗпП України), держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України, зокрема, вільний вибір виду діяльності.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.36 КЗпП України, підставами припинення трудового договору є, зокрема, розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового, чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45).
Згідно ч.1 ст.38 КЗпП України, працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом; догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або інвалідом I групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.
За таких обставин, суд вважає, що скласти повноваження як голови правління ОСББ «Квітки 4В» є правом ОСОБА_1, і як наслідок, припинення таких повноважень є внесення до ЄДР змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язано із змінами до установчих документах.
Таким чином, виходячи з вищенаведених правових норм та досліджених обставин, суд вважає, що відповідач зобов'язаний внести до ЄДР зміни до відомостей про ОСББ «Квітки 4В» щодо припинення повноважень голови правління, у зв'язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квітки 4В» до державного реєстратора Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Жужи Тетяни Олександрівни про зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити в повному обсязі.
Зобов'язати державного реєстратора Виконавчого комітету Сніжнянської міської ради Жужу Тетяну Олександрівну провести реєстраційні дії «внесення змін у відомості про юридичну особу, які не пов'язані із змінами в установчих документах», згідно реєстраційної картки і відповідних документів, наданих 20.02.2012р. у відповідності до опису.
Постанова в повному обсязі виготовлена 22.06.2012 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Козаченко А.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2012 |
Оприлюднено | 26.06.2012 |
Номер документу | 24890725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Козаченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні