КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01601 м.Київ-1, пров. Рильський, 8 (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.06.2012 № 50/150-б
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Гарник Л.Л.
суддів: Разіної Т.І.
Доманської М.Л.
за участю представників:
ліквідатор: не з'явився;
від державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва: ОСОБА_2 (довіреність від 03.03.2012 № 11/9/10);
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва
на ухвалу господарського суду міста Києва від 17.05.2012
у справі № 50/150-б (суддя Головатюк Л.Д.)
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір"
про банкрутство
Склад колегії суддів змінено згідно розпорядження голови Київського апеляційного господарського суду від 19.06.2012.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.02.2010 порушено провадження у справі № 50/150-б за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір" про визнання його банкрутом.
Постановою господарського суду міста Києва від 16.04.2010 товариство з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатора банкрута.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.05.2012 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір" з додатком - реєстром непогашених визнаних судом вимог кредиторів; ліквідовано банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір" як юридичну особу у зв'язку з банкрутством; дію мораторію припинено; провадження у справі припинено, інше.
Не погоджуючись з винесеною ухвалою, державна податкова інспекція у Подільському районі міста Києва звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржену ухвалу, провадження у справі припинити.
Скарга мотивована порушенням місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, зокрема статей 104, 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, статті 60 Господарського кодексу України, статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Скаржник зазначає, що місцевим господарським судом затверджено ліквідаційний баланс без його перевірки податковим органом.
Відзиви на апеляційну скаргу не надійшли.
У судовому засіданні апеляційної інстанції представник скаржника висловився за задоволення апеляційної скарги.
Інші учасники провадження у справі в судове засідання апеляційної інстанції представників не направили, про причини неприбуття суд не повідомили. Враховуючи те, що інші учасники провадження у справі про дату, час та місце слухання справи повідомлялися належним чином, колегія суддів вважає можливим здійснити перегляд ухвали місцевого господарського суду в даній справі за наявними матеріалами справи та без участі їх представників.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та перевіривши правильність застосування господарським судом при прийнятті оскарженої ухвали норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір" здійснювалось в порядку ст. 51 Закону про банкрутство, норми якої встановлюють особливості правового регулювання банкрутства боржника, що ліквідується власником.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 ГК України, що встановлює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання (знаходиться у Розділі ІІ "Cуб'єкти господарювання", Глава 6 "Загальні положення"), ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
Слід відзначити, що положеннями ст. 111 ЦК України (Глава 7 "Загальні положення про юридичну особу"), яка визначає порядок ліквідації юридичної особи, передбачено складання як проміжного ліквідаційного балансу (ч. 1 ст. 111), так і ліквідаційного балансу (ч. 3 ст. 111).
Зокрема, згідно з ч. 1 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Частиною 3 ст. 111 ЦК України встановлено, що після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, крім випадків, встановлених законом.
Таким чином, вбачається, що проміжний ліквідаційний баланс та ліквідаційний баланс по своїй суті не є тотожними.
Як встановлено місцевим господарським судом та підтверджується матеріалами справи, 30.08.2011 до господарського суду надійшли звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, за результатами дослідження яких встановлено що вимоги кредиторів залишено без задоволення, у процесі ліквідаційної процедури не виявлено майнових активів банкрута з метою включення їх до ліквідаційної маси.
Оскільки вказаний ліквідаційний баланс складено після розрахунків з кредиторами, його достовірність та повнота мають бути перевірені в обов'язковому порядку органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання, як це передбачено ч. 5 ст. 60 ГК України.
Під час апеляційного провадження встановлено, що затверджений оскарженою ухвалою ліквідаційний баланс не перевірявся державною податковою інспекцією у Подільському районі міста Києва, на обліку якої перебуває товариства з обмеженою відповідальністю "Будпромжилмастір". Викладена обставина підтверджується скаржником, докази зворотного в матеріалах справи відсутні.
При затвердженні звіту ліквідатора суд попередньої інстанції у порушення вимог ст. 43 ГПК України вказаних обставин здійснення ліквідаційної процедури не дослідив, не надав їм належної правової оцінки, у зв'язку з чим передчасно затвердив звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс та ліквідував банкрута.
Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу за своєю правовою природою є судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні (Постанова Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 № 15).
Зважаючи на викладене, наявні підстави вважати, що оскаржена ухвала прийнята при неповно з'ясованих обставинах справи, у зв'язку з чим підлягає скасуванню, а справа - передачі до господарського суду першої інстанції на стадію ліквідаційної процедури.
Вимоги апеляційної скарги про припинення провадження у справі задоволенню не підлягають, оскільки питання обґрунтованості порушення провадження у справі про банкрутство в порядку статті 51 Закону про банкрутство перевіряється господарським судом у засіданні суду, в якому виноситься постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, яка в подальшому може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.
Керуючись статями 99, 101-105, 122 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва задовольнити частково.
Ухвалу господарського суду міста Києва від 17.05.2012 у справі № 50/150-б скасувати.
Справу № 50/150-б передати на розгляд до господарського суду міста Києва на стадію ліквідаційної процедури.
В іншій частині апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через суд апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.
Головуючий суддя Гарник Л.Л.
Судді Разіна Т.І.
Доманська М.Л.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2012 |
Оприлюднено | 02.07.2012 |
Номер документу | 24924131 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Гарник Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні