копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 березня 2012 р. Справа № 2a-1870/9204/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кунець О.М.
за участю секретаря судового засідання - Козир І.С.,
представника позивача - Солов'я П.О.,
представників відповідача - Кравченка М.М., Мартишко О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області до управління агропромислового розвитку Охтирської райдержадміністрації про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція в Сумській області (далі позивач, ДФІ в Сумській області) звернулась до суду з адміністративним позовом в якому просить зобов'язати Управління агропромислового розвитку Охтирської районної державної адміністрації (далі відповідач, Управління) виконати пункти 2 та 3 листа-вимоги ДФІ в Сумській області від 15.07.2011р. №18-07-14/4663 «Про усунення виявлених ревізією порушень».
В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що Контрольно-ревізійним управлінням в сумській області (яке в подальшому було перейменовано на Державну фінансову інспекцію в Сумській області) було проведено планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління агропромислового розвитку Охтирської РДА. За наслідками проведеної ревізії позивачем було встановлено, що відповідачем порушено п.п.4 п.7 Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.09.2010р. № 897. Внаслідок виявленого порушення, як стверджує позивач державному бюджету було завдано шкоди на загальну суму 648 550 грн. з яких: 85000 грн. шкода заподіяна державному бюджету внаслідок прийняття відповідачем до виконання пакет документів від Іванівської дослідно-селекційної станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук при відсутності сертифікату на насіння цукрових буряків чи насіння України. Внаслідок цього, Іванівською дослідно-селекційною станцією Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук було отримано зайво бюджетної дотації на загальну суму 85000,00 грн. Також, позивачем було встановлено, що відповідачем прийнято пакет документів від Хухрянської філії Приватного акціонерного товариства «Райз-Максимко» на отримання бюджетної дотації. При цьому, в пакеті відсутні документи, які засвідчують посівні якості висіяного насіння сорту «Вінчест», сорту «Сара», сорту «Дрена» та сорту «Дана», F1. Як стверджує позивач, внаслідок зазначеного порушення, державному бюджету було завдано матеріальної шкоди на суму 563550 грн.
Зважаючи на те, що в строки визначені законодавством вимога ДФІ в сумській області від 15.07.2011р. №18-07-14-14/4665 щодо відшкодування зазначених сум до державного бюджету відповідачем фактично не виконана, позивач просить суд винести відповідне рішення, яким зобов'язати відповідача виконати пункти 2 та 3 листа-вимоги, оскільки позивач вважає її законною і такою, що підлягає виконанню.
В судовому засіданні представник позивача в повному обсязі підтримав позицію ДФІ в Сумській області, яку викладено в позовній заяві та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні зазначили, що позовні вимоги ДФІ в Сумській області не визнають з підстав, викладених у письмовому запереченні (а.с.50-53). Так, згідно письмових пояснень відповідача вбачається, що згідно п.2, п.3 листа-вимоги Контрольно-ревізійного управління (ДФІ в Сумській області) від 15.07.2011 року № 18-07-14-14-/4463 управління АПР Охтирської РДА було зобов'язано направити претензії Іванівській дослідно-селекційній станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук про повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 85000 гривень та до Хухрянської філії ПрАТ «Райз-Максимко» щодо повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 563500 гривень, а в випадку не врахування претензій звернутися з позовом до суду. Відповідач просить суд врахувати, що на виконання п.2, п.3 вимоги КРУ управлінням АПР Охтирської РДА було направлено лист претензію від 25.07.2011 року за №320/07-22 Іванівській дослідно-селекційній станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук про повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 85000 гривень та лист-претензію від 25.07.2011р. за №321/07-22 до Хухрянської філії ПАТ «Райз-Максимко» про повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 563500 грн. Однак, вказаними підприємствами не було відреаговано на листи-претензії та не було вжито заходів щодо повернення бюджетних коштів. Враховуючи те, що з набуттям чинності 1 листопада 2011 року Закону України «Про судовий збір» значно збільшився розмір сплати судового збору при зверненні до суду , а в кошторисі витрат управління АПР Охтирської РДА відсутні кошти на такі витрати, управління агропромислового розвитку 21.11.2011 року листом №522/07-22 звернулось до Охтирської міжрайонної прокуратури з прохання подати позови до суду в інтересах держави в особі управління агропромислового розвитку Охтирської РДА до Іванівської дослідно-селекційної станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук про стягнення зайво виділених бюджетних коштів в сумі 85000 гривень та до Хухрянської філії ПрАТ «Райз-Максимко» про стягнення зайво виділених бюджетних коштів в сумі 563500 гривень. Однак, згідно листа-відповіді від 20.12.2011 року за №100-6094 Охтирським міжрайонним прокурором було повідомлено про відсутність порушень при виділенні бюджетної дотації Іванівській ДСС у сумі 85000 грн. та Хухрянській філії ПрАТ «Райз-Максимко» в сумі 563500 грн., оскільки дані підприємства мали право на отримання такої дотації та отримали її на законних підставах. Таким чином підстав для подання Охтирською міжрайонною прокуратурою позовів до суду в інтересах Управління АПР Охтирської РДА до Іванівської ДСС та Хухрянської філії ПрАТ «Райз-Максимко» про відшкодування бюджетних коштів не вбачалося. Отже, відповідач вважає, що управлінням агропромислового розвитку Охтирської РДА було вжито вичерпних заходів, щодо виконання п.2,п. 3 вимоги Контрольно-ревізійного управління від 15.07. 2011 року № 18-07-14- 14-/4463. З урахуванням викладеного, відповідач просив суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши наявні докази по справі, судом було встановлено наступне:
Згідно з ч. 2, 5, 6 ст. 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. Порядок проведення державною контрольно-ревізійною службою державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Як свідчить з матеріалів справи, Контрольно-ревізійним управлінням в Сумській області (на даний час ДФІ в Сумській області) на виконання п.2.32 Плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ на ІІ квартал 2011 року, було проведено планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Охтирської районної державної адміністрації за 2010 рік.
Представниками КРУ було встановлено, що в порушення п.п.4 п.7 «Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва», затвердженого постановою КМУ від 29.09.2010 року №897 (далі порядок №897), комісією управління АПР Охтирської РДА, створеною для формування реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки продукції рослинництва у 2010 році, прийнято до виконання пакет документів від Іванівської дослідно-селекційної станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук при відсутності сертифікату на насіння цукрових буряків чи насіння України (по висіяному сорту «Олександрія»), що призвело до зайвого виділення бюджетної дотації даному господарству та нанесення матеріальної шкоди державному бюджету на загальну суму 85 000 грн.
Крім цього, в Акті ревізії йдеться про аналогічне порушення п.п.4 п.7 Порядку №897, яке полягає в тому, що комісією управління АПР Охтирської РДА прийнято рішення про включення до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки продукції рослинництва у 2010 році Хухрянської філії Приватного акціонерного товариства «Райз-Максимко» при відсутності сертифікату на насіння цукрових буряків чи насіння України (по висіяному насінню сорту «Вінчест», сорту «Сара», сорту «Дрена»), що призвело до зайвого виділення бюджетної дотації даному підприємству та нанесення матеріальної шкоди державному бюджету на загальну суму 563550 грн.
З метою усунення вищезазначених порушень, відповідачем у відповідності до п.7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» було надіслано на адресу позивача лист-вимогу від 15.07.2011р. №18-07-14-14/4665 (а.с.5-7).
Згідно п.2 та п. 3 вимоги КРУ від 15.07.2011 року № 18-07-14-14-/4463 управління агропромислового розвитку Охтирської РДА було зобов'язано направити претензії Іванівській дослідно-селекційній станції Інституту цукрових буряків Української академії аграрних наук про повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 85000 гривень та до Хухрянської філії ПрАТ «Райз-Максимко» щодо повернення зайвих виділених бюджетних коштів в сумі 563500 гривень, а в випадку не врахування претензій звернутися з позовом до суду.
Позивач вважає, що оскільки дана вимога не була скасована та визнана у встановленому порядку неправомірною, вона є законною та підлягає обов'язковому виконанню, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом в якому просить зобов'язати відповідача виконати законні вимоги ДФІ в Сумській області викладені в пунктах 2 та 3 листа-вимоги від 15.07.2011р.
Однак, дослідивши обставини справи суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог виходячи з наступного:
Механізм використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених пунктом1 частини першої статті 74 Закону україни «Про Державний бюджету України на 2010 рік», що спрямовуються для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, визначає Порядок використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної політики підтримки виробництва продукції рослинництва, який затверджено постановою КМУ від 29.09.2010 року №897 (далі Порядок №897).
Відповідно до даного Порядку головним розпорядником бюджетних коштів є Мінагрополітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є головні управління агропромислового розвитку обласних та управління агропромислового розвитку районних державних адміністрацій.
Відповідно до пункту 2 Порядку №897 бюджетні кошти виділяються на безповоротній основі та спрямовуються сільськогосподарським підприємствам для виплати дотацій на вирощування цукрових буряків для виробництва цукру в межах квоти «А» та льону-довгунцю на тресту в розмірі 500 грн. на 1 гектар посівів.
Згідно пункту 3, 5, 6 Порядку №897 Головні управління агропромислового розвитку обласних держадміністрацій розподіляють протягом трьох робочих днів після надходження повідомлення від Мінагрополітики бюджетні кошти між районами пропорційно площам посіву сільськогосподарських культур, надсилають у триденний строк повідомлення управлінням агропромислового розвитку районних держадміністрацій, затверджують кошториси та плани асигнувань у розрізі районів і подають їх відповідним органам Державного казначейства.
Управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій протягом трьох робочих днів після надходження повідомлення про розподіл бюджетних коштів розміщують у засобах масової інформації оголошення, в якому зазначаються перелік, строк та умови подання документів, необхідних для отримання бюджетних коштів.
Для формування реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів (далі - реєстр), управління агропромислового розвитку районної держадміністрації утворює комісію, до складу якої входять начальник управління (голова комісії), представники фінансового органу, органу державної контрольно-ревізійної служби, державної податкової служби, управління земельних ресурсів, державної насіннєвої інспекції та державної інспекції захисту рослин, а також за згодою представники громадських організацій агропромислового комплексу та цукрових заводів (далі - комісія).
Сільськогосподарські підприємства, які вирощують сільськогосподарські культури, мають право подати до 1 грудня поточного року комісії за місцем провадження діяльності заявку на отримання бюджетних коштів, крім сільськогосподарських підприємств, які визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство, або які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним та місцевим бюджетами, іншими цільовими фондами.
До заявки на отримання бюджетних коштів додаються документи, перелік яких наведено в пункті 7 Порядку №897.
Комісія розглядає подані сільськогосподарським підприємством згідно з пунктом 7 цього Порядку документи, проводить перевірку достовірності наведених у них даних, за результатами якої складає акт і приймає рішення про включення підприємства до реєстру . У разі відмови у включенні сільськогосподарського підприємства до реєстру комісія у триденний строк після прийняття такого рішення видає (надсилає) йому обґрунтовану відповідь.
Як свідчить з матеріалів справи, відповідно до Наказу управління АПР Охтирської РДА від 28.10.2010р. за №4 управлінням було створено комісію для формування реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки продукції рослинництва у 2010 році (а.с.119), відповідно до даного Наказу було визначено склад комісії.
Відповідно до пункту 8 Положення про комісію (а.с.121-122) до складу комісії входять, серед інших, представники контрольно-ревізійного відділу в м.Охтирка та Охтирського району, представник Охтирської МДПІ та ін..
Як було встановлено в судовому засіданні, 26.11.2010 року та 01.12.2010р. комісією управління АПР Охтирської РДА, до складу якої входив і представник КРВ в м.Охтирка та Охтирському районі, було складено Акти №3 (а.с.39) та №4 (а.с.35) про перевірку документів, які було подано Хухрянською філією ПрАТ «Райз-Максимко» та Іванівською ДСС, у яких відображено, що одноголосно, усіма присутніми членами комісії (в тому числі і представником КРВ) прийнято рішення про відповідність документів вимогам чинного законодавства.
Крім цього, матеріалами справи підтверджується, що проведені працівниками КРУ в сумській області, зустрічні звірки від 10.06.2011р. №07-06-06/39 та 22.06.2011р. №07-06-06/10 на Іванівській ДСС та Хухрянській філії ПрАТ «Райз Максимко» повністю підтвердили вид, обсяг та якість розрахунків, що здійснювалися останніми із управлінням АПР Охтирської РДА, що свідчить про достовірність наданих на розгляд комісії документів.
Слід також зазначити, що дійсно комісією управління АПР Охтирської РДА прийнято документи від Хухрянської філії ПрАТ «Райз-Максимко» та Іванівської ДСС без сертифікату на насіння цукрових буряків чи насіння України (по висіяному насінню сорту «Олександрія», «Вінчест», «Сара», «Дрена»), проте посів саме вказаних буряків підтверджується наступними документами: копією свідоцтва цукрових буряків від 28.04.2010р., копією свідоцтва про державну реєстрацію сорту «Олександрія», копією результатів аналізу цукрових буряків №221 та №220 від 22.03.2011р., копіями сертифікатівна насіння цукрових буряків серії ЦБ №034322, ЦБ №0343314, ЦБ №034316, копіями протоколів випробувань насіння цукрового буряка №331, 333 від 29.04.2011р., наданими зазначеними товариствами (копії в матеріалах справи).
Вищезазначені факти знайшли своє відображення у поясненнях, наданих працівникам КРУ, в.о. начальника управління АПР (на дату підписання акту ревізії завідувач зоотехнічного сектору) - головою комісії Мартишко О.І., головним спеціалістом - бухгалтером - секретарем комісії Мальчиковою О.О., головним спеціалістом по насінництву Роскошною Т.В.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що виділення комісією управління АПР Охтирської РДА бюджетної дотації Іванівській ДСС в сумі 85 000 грн. та Хухрінській філії ПрАТ «Райз Максимко» у сумі 563550 грн. не можна розцінювати як нанесення матеріальної шкоди державному бюджету, оскільки формальні порушення комісією п.п.4 п.7 «Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної політики підтримки виробництва продукції рослинництва, який затверджено постановою КМУ від 29.09.2010 року №897, у вигляді відсутності сертифікату на насіння цукрових буряків чи насіння України в документах поданих на отримання дотації, є лише недотримання певної законодавчо-передбаченої процедури, бо Іванівська ДСС та Хухрянська філія ПрАТ «Райз-Максимко» мали право на отримання такої дотації та отримали її на законних підставах.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Зважаючи на вищевикладені обставини, суд вража, що вимоги позивача щодо зобов'язання Управління агропромислового розвитку Охтирської РДА виконати пункти 2 та 3 листа-вимоги ДФІ в Сумській області від 15.07.2011р. №18-07-14/4663 «Про усунення виявлених ревізією порушень» є необґрунтованими, безпідставними і, відповідно, не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Державної фінансової інспекціїв Сумській області до управління агропромислового розвитку Охтирської райдержадміністрації про зобов'язання вчинити дії -відмовити в повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений 20.03.2012 року.
Суддя (підпис) О.М. Кунець
З оригіналом згідно
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2012 |
Оприлюднено | 07.07.2012 |
Номер документу | 25079260 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні