Рішення
від 02.07.2012 по справі 21/052-12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" липня 2012 р. Справа № 21/052-12

Господарський суд Київської області у складі судді Яреми В.А., розглянувши матеріали справи

за позовом Броварського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саліт», Київська обл., м. Бровари

про заборону вчинення певних дій

за участю представників:

від прокуратури: не з'явився

від позивача: ОСОБА_1 (довіреність №7/10-5 від 03.01.2012р.)

від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність від 04.05.2012р.)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

30.04.2012р. Броварський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області (далі-позивач) звернувся до господарського суду Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Саліт»(далі-ТОВ «Саліт»/відповідач) про заборону відповідачу експлуатувати цех по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, склад-ангар, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15, до введення його в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідач позов не визнав з підстав, викладених у запереченнях на позовну заяву, та просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.05.2012р. порушено провадження у справі №21/052-12 та призначено справу до розгляду на 21.05.2012р.

Ухвалами господарського суду Київської області від 21.05.2012р. та 05.06.2012р. розгляд даної справи відкладався на 05.06.2012р. та 02.07.2012р. відповідно.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні у ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

22.09.2011р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, якою було встановлено факт проведення ТОВ «Саліт»будівельних робіт по будівництву цеху по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, складу-ангару, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15, без затвердженої проектної документації та отримання дозволу на виконання будівельних робіт, а також факт експлуатації відповідачем зазначеного об'єкту нерухомості без прийняття його в експлуатацію згідно встановленого порядку, що є порушенням вимог ст. ст. 31, 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»та ст. 5 Закону України «Про основи містобудування».

За результатами проведеної перевірки, 22.09.2011р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області було складено акт №92м-1.

У зв'язку зі встановленими порушеннями вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»та Закону України «Про основи містобудування», 22.09.2011р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області винесено припис №21 щодо заборони експлуатації відповідачем цеху по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, складу-ангару, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15, до введення його в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства.

Постановою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області №195 від 26.09.2011р. на відповідача накладно штраф у сумі 1 700,00 грн. за адміністративне правопорушення.

08.02.2012р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області було проведено повторну перевірку дотримання ТОВ «Саліт»вимог містобудівного законодавства, за результатами якої було встановлено, що відповідачем припис №21 від 22.09.2011р. щодо припинення експлуатації цеху по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, складу-ангару, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15 до введення його в експлуатацію не виконано.

За результатами проведеної перевірки, 08.02.2012р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області було складено акт №92м-1.

Посилаючись на те, що відповідачем здійснюється експлуатація цеху по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, складу-ангару, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15 без введення його в експлуатацію, Броварський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області просить суд заборонити відповідачу експлуатувати зазначений цех до введення його в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства, з підстав ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідач, заперечуючи проти позову посилається на відсутність в нього обов'язку по введення спірного об'єкту нерухомості в експлуатацію з огляду на те, що він являється набувачем майна на підставі договору купівлі-продажу нежитлового приміщення (комплексу) від 03.12.2009р.

Дослідивши матеріали справи та подані докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що заявлена позовна вимога підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 1, 5, 17 Закону України «Про основи містобудування»містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

При здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, зокрема, розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил, а також розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об'єктів.

Статтею 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»встановлено, що проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

У відповідності до пунктів 2, 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №461, прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).

У разі прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків I та II категорії складності, побудованих без наявності дозволу на виконання будівельних робіт до 31 грудня 2009 р., особливості реєстрації декларації та її форма визначаються Мінрегіоном.

Прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до IV і V категорії складності, здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі Інспекцією сертифіката.

Частиною 8 ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Натомість, перевірками проведеними Інспекцією архітектурно-будівельного контролю у Київській області 22.09.2011р. та 08.02.2012р. встановлено, що ТОВ «Саліт» в порушення ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»здійснюється експлуатація цеху по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, складу-ангару, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15 без введення його в експлуатацію згідно встановленого порядку. Доказів скасування зазначених актів суду не надано.

Відтак, беручи до уваги наведені нормативні приписи, а також те, що станом на день прийняття рішення відповідачем в порушення вимог ст. 29 Закону України «Про планування та забудову територій»здійснюється експлуатація спірного цеху без введення його в експлуатацію, суд дійшов висновку, що вимога позивача про заборону відповідачу експлуатувати цех по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, склад-ангар, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15, до введення його в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства підлягає задоволенню як така, що доведена позивачем належними та допустимими доказами та не спростована у встановленому порядку відповідачем.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Київського апеляційного господарського суду від 21.02.2011р. у справі №8/143-10, від 05.07.2011р. у справі №21/018-11.

Посилання ж відповідача на відсутність в нього обов'язку по введення спірного об'єкту нерухомості в експлуатацію з огляду на те, що він являється набувачем майна на підставі договору купівлі-продажу нежитлового приміщення (комплексу) від 03.12.2009р. судом не приймаються, оскільки підстава набуття спірного об'єкту нерухомості не спростовує вимог п. 10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №461, відповідно до якого у разі коли на самочинно збудоване нерухоме майно визнано право власності за рішенням суду, воно приймається в експлуатацію згідно з цим Порядком.

Наявність же укладених відповідачем договорів, необхідних для функціонування спірного об'єкту нерухомості ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, на які відповідач посилається як на факт правомірної експлуатації ним спірного майна, судом оцінюється критично, з огляду на ч. 8 ст. 39 Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " відповідно до якої, експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Витрати по сплаті судового збору, у відповідності до статті 49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються судом на відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю «Саліт»(07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Черняхівського, 23 Б, кв. 75, ідентифікаційний код 33927366) експлуатувати цех по виготовленню металопластикових та алюмінієвих конструкцій, склад-ангар, що розташований за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Щолківська, 15, до введення його в експлуатацію відповідно до вимог чинного законодавства.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Саліт»(07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Черняхівського, 23 Б, кв. 75, ідентифікаційний код 33927366) на користь Державного бюджету України 1 073 (одну тисячу сімдесят три) грн. 00 коп. судового збору.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення та підписання, і може бути оскаржено в апеляційному порядку.

Повне рішення складено 02.07.2012р.

Суддя В.А. Ярема

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.07.2012
Оприлюднено09.07.2012
Номер документу25103766
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/052-12

Постанова від 10.10.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Смірнова Л.Г.

Ухвала від 23.08.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Смірнова Л.Г.

Ухвала від 26.07.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Рішення від 02.07.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Ухвала від 05.06.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Ухвала від 21.05.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

Ухвала від 04.05.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Ярема В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні