Ухвала
від 25.06.2012 по справі 5009/856/12
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40

У Х В А Л А

25.06.2012 р. справа № 5009/856/12

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого: М'ясищева А.М.

Суддів: Москальової І.В.

Шевкової Т.А.

За участю представників сторін:

від кредитора -не з'явився

від боржника -не з'явився

від скаржника -не з'явився

Розглянув у судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, м.Дніпропетровськ

на ухвалу господарського суду Запорізької області

від 24.04.2012р.

по справі № 5009/856/12 (суддя Юлдашев О.О.)

за заявою кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Опінтел", м.Дніпропетровськ

до боржника -Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс. 7" м.Запоріжжя

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 24.04.2012р. у справі №5009/856/12 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута. ТОВ "Альянс. 7" м.Запоріжжя- ліквідовано. Припинено провадження у справі. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, визнані погашеними. Зобов'язано ліквідатора передати до архівних організацій фінансово-господарські документи підприємства-банкрута для їх подальшого зберігання згідно із законодавством.

Ухвала суду мотивована тим, що звіт та ліквідаційний баланс банкрута, судом встановлено, що за період ліквідаційної процедури до ліквідатора з майновими (грошовими) вимогами до банкрута не заявився жоден кредитор.

Таким чином, ліквідатором до реєстру вимог кредиторів було внесено вимоги тільки ініціюючого кредитора у сумі 18 000,00 грн. основного боргу.

Заборгованість перед ініціюючим кредитором залишилась не погашеною у зв'язку з відсутністю майна та грошових коштів у підприємства-банкрута.

Згідно ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення своєї підприємницької діяльності.

Оскаржуючи ухвалу суду від 24.04.2012р. по справі №5009/856/12 Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, м.Дніпропетровськ просить її скасувати та скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 12.03.2012р. по справі №5009/856/12 про визнання банкрутом ТОВ "Альянс. 7", а провадження у справі припинити.

В обґрунтування своїх вимог скаржник зокрема, посилається на те, що виходячи із положень статті 78 Податкового кодексу України копія постанови про визнання підприємства банкрута повинна була бути направлена на адресу ДПІ для розгляду питання про проведення перевірки, передбаченої п.п. 78.1.7. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, разом з тим процесуальні документи на адресу ДПІ не надходили.

Також, на те, що на час порушення у справі про банкрутство, винесення постанови про визнання боржника банкрутом в порядку ст.52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" запис про відсутність боржника за її місцезнаходженням в Єдиному державному реєстрі відсутній, що має істотне значення для справи.

Розглянувши матеріали справи, судова колегія встановила.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 05.03.2012р. за заявою ТОВ "Опінтел", м.Дніпропетровськ порушена справа про банкрутство відсутнього боржника ТОВ "Альянс .7", м.Дніпропетровськ в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" .

Постановою господарського суду Запорізької області від 12.03.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ініціюючого кредитора - Товариство з обмеженою відповідальністю "Опінтел", м.Дніпропетровськ, якого зобов'язано повідомити про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, у т.ч. ВАТ "Запоріжгаз", ВАТ "Запоріжжяобленерго", КП "Міські теплові мережі". Зобов'язано ліквідатора прийняти заходи щодо виявлення кредиторів банкрута та здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно з статтею 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Відповідно до частини 1 статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Отже, законодавцем передбачено, що подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється на момент завершення ліквідаційної процедури, визначено обов'язковий перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із звітом ліквідатора та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури та за участі кредиторів (комітету кредиторів).

З матеріалів справи вбачається, що ліквідатор 09.04.2012р. подав для затвердження суду першої інстанції звіт про результати проведення ліквідаційної процедури № 09-А від 09.04.12р. (а.с.27-29), ліквідаційний баланс станом на 26.03.2012р. (а.с.30-32), реєстр вимог кредиторів, згідно якого єдиним кредитором боржника є ініціюючий кредитор на суму 18 000 грн. (а.с.33).

За приписами частини 5 статті 52 Закону про банкрутство ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

Як вбачається з доданих до звіту документів, ліквідатором направлені запити до ДПІ в Бабушкінському районі (а.с.34), УПФУ в Бабушкінському районі (а.с.35), Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (а.с.36); Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (а.с.37); Бабушкінського районного центра зайнятості (а.с.38).

Згідно отриманої відповіді від Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України заборгованість перед Фондом відсутня.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записів за ідентифікаційним кодом юридичної особи -засновника (учасника) юридичної особи: 37302999 (ТОВ "Альянс. 7")-не знайдено (а.с.41).

В Державному реєстрі обтяжень рухомого майна ТОВ "Альянс. 7" (ідентифікаційний код 37302999) інформація відсутня, що підтверджується відповідним витягом (а.с.42).

Відповідно до ч. 1 ст. 91 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.

Між тим, згідно з ч. 6 ст. 106 ГПК України апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду можуть подавати сторони та інші учасники судового процесу, зазначені у цьому Кодексі та Законі про банкрутство.

Відтак, в силу особливостей справи про банкрутство (ст. 4-1 ГПК України), коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необґрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

У відповідності до абз. 22 ст. 1 Закону про банкрутство учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони (кредитори, боржник), арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю.

При цьому вищевказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відносить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом про банкрутство, беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Проте інші випадки участі органу державної податкової служби у справі про банкрутство платника податків Законом про банкрутство не передбачені.

Отже, орган державної податкової служби не віднесений чинним законодавством до інших, окрім кредиторів, учасників справи про банкрутство.

Згідно приписів чинного законодавства особа, яка має грошові вимоги до боржника, набуває статусу кредитора лише після подачі у встановленому порядку заяви з грошовими вимогами до боржника.

Тільки після цього така особа має процесуальне право на оскарження процесуальних документів у справі про банкрутство.

З матеріалів справи вбачається, що ліквідатором по справі ініціюючим кредитором ТОВ "Опінтел", представником якого є адвокат ОСОБА_2 листом від 19.03.2012р. ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС, м.Дніпропетровськ було запропоновано звернутися з грошовими вимогами до боржника, повідомити про наявність у власності банкрута будь-якого майна, а також рахунків, відкритих в установах банку.

Вказаний лист отриманий Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, м.Дніпропетровськ 19.03.2012р., про що свідчить відбиток штампу ДПІ на запиті (а.с.34).

Однак, у матеріалах справи відсутні докази надання відповідної відповіді органом ДПІ та звернення скаржника з грошовими вимогами до ліквідатора боржника в установленому законом порядку, (ч. 5 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

При цьому в апеляційній скарзі Інспекція жодним чином не посилається на наявність у Товариства заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), та відповідно, будь-яких майнових (грошових) претензій до банкрута, розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові). Окрім цього, в скарзі відсутнє посилання на будь-які докази, з їх наданням, що підтверджують такі вимоги.

Крім того, до апеляційної скарги не додані докази того, що при винесенні оскаржуваної ухвали вирішено питання про права та обов'язки ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС, м.Дніпропетровськ.

Тому, з огляду на приписи чинного законодавства, у скаржника відсутнє право на звернення з апеляційною скаргою, а провадження за нею підлягає припиненню.

Посилання скаржника на те, що тільки 16.05.12р. йому стало відомо про визнання ТОВ "Альянс.7" банкрутом спростовуються матеріалами справи.

Крім того, з апеляційної скарги вбачається, що ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська оскаржуючи тільки ухвалу суду від 24.04.2012р. по справі №5009/856/12 просить також скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 12.03.2012р. про визнання банкрутом ТОВ "Альянс. 7", м.Запоріжжя.

Відповідно до ст. ст. 91, 106 ГПК України, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на конкретне рішення, яке набрало законної сили. Ухвали місцевого господарського суду оскаржуються в апеляціному порядку окремо від рішення господарського суду лише у випадках передбачених статтею 106 цього Кодексу, тобто, перегляд конкретного судового рішення здійснюється в окремому апеляційному провадженні на підставі поданої окремої апеляційної скарги.

У зв'язку з цим, викладена в апеляційній скарзі вимога щодо скасування постанови господарського суду Запорізької області від 12.03.2012р. може бути розглянута після подачі належно оформленої апеляційної скарги на це судове рішення.

Керуючись ст.ст. 80, 91, 106 ГПК України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А:

Апеляційне провадження за скаргою Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, м.Дніпропетровськ на ухвалу господарського суду Запорізької області від 24.04.2012р. по справі № 5009/856/12- припинити.

Головуючий А.М. М'ясищев

Судді: І.В. Москальова

Т.А. Шевкова

Надруковано 6 примірників:

1. кредитору

2. боржнику

3. скаржнику

4. у справу

5. ДАГС

6. ГСЗО

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.06.2012
Оприлюднено09.07.2012
Номер документу25104679
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5009/856/12

Ухвала від 17.04.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Постанова від 05.11.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 17.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 08.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Постанова від 12.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 31.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 25.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 12.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 24.04.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Постанова від 12.03.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні