УКРАЇНА
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
16.10.08р.
Справа
№ Б15/29/264-07
За
заявою Управління Пенсійного фонду України в
Дніпровському районі м. Дніпродзержинська, м. Дніпродзержинськ
Дніпропетровської області
до боржника товариства з обмеженою
відповідальністю "Юг-Нафта", м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської
області
про
визнання банкрутом
Суддя
Петренко Н.Е.
Представники
сторін:
від
кредитора - не з'явився
від
боржника - ОСОБА_1., ліквідатор
ОСОБА_2., представник
ліквідатора
СУТЬ
СПРАВИ:
Суть
справи викладена в ухвалі господарського суду від 18.07.2007р.
Провадження
у справі про банкрутство ТОВ "Юг-Нафта" перебуває на стадії
ліквідації за процедурою передбаченою статтею 52 Закону України "Про
відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
До
господарського суду надійшло клопотання ліквідатора ТОВ "Юг-Нафта"
про зняття активів боржника з-під податкової застави.
Розглянувши
матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд
вважає, що клопотання ліквідатора щодо зняття активів боржника з-під податкової
застави підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно
до статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника
або визнання його банкрутом", що встановлює наслідки визнання боржника
банкрутом, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника
банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: можливо укладення угод,
пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам,
допускається в порядку, передбаченому цим розділом; скасовується арешт,
накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо
розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших
обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
Зазначене
вище положення статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом" кореспондується, окрім іншого, з
виконанням ліквідатором підприємства повноважень передбачених статтею 25 цього
ж Закону і направлені на задоволення вимог кредиторів, а саме: приймає до свого
відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує
функції з управління та розпорядження майном банкрута; очолює ліквідаційну
комісію та формує ліквідаційну масу; реалізує майно банкрута для задоволення
вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим
Законом.
Згідно
частини 1 статті 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом", усі види майнових активів (майно та
майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного
господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в
ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси.
З
Витягу з державного реєстру обтяжень рухомого майна від 19.08.2008 р. №20322951
(запис №5, зареєстровано 19.02.2005 р. за №1697049, та запис №6, зареєстровано
01.03.2005 р. за №1725475) господарським судом встановлено, що всі активи
платника податків (рухоме майно) -ТОВ "Юг-Нафта" обтяжені податковою
заставою, де обтяжувачами є Державна податкова інспекція у м. Дніпродзержинську
Дніпропетровської області та Державна податкова інспекція у м. Ялта Автономної
Республіки Крим відповідно.
В
пункті 1.7 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"
визначено, що активи платника податків -кошти, матеріальні та нематеріальні
цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або
повного господарського відання.
Відповідно
до вимог пункту 1.17 статті 1 Закону України "Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими
фондами" податкова застава -це спосіб забезпечення податкового
зобов'язання платника податків не погашеного у строк. Податкова застава виникає
в силу закону.
У
силу податкової застави орган стягнення має право у разі невиконання
забезпеченого податковою заставою податкового зобов'язання одержати задоволення
з вартості заставленого майна переважно перед іншими кредиторами у порядку,
встановленому законом.
Частина
III преамбули Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачає, що
цей Закон не регулює питання погашення податкових зобов'язань або стягнення
податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені
Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання
його банкрутом".
Закон
України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом" встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності
суб'єкта підприємницької діяльності - боржника або визнання його банкрутом та
застосування ліквідаційної процедури, повного або часткового задоволення вимог
кредиторів.
Відповідно
до вимог статті 4 вказаного Закону щодо боржника застосовуються такі судові
процедури банкрутства: розпорядження майном боржника, мирова угода, санація
(відновлення платоспроможності), ліквідація банкрута.
Виходячи
з вказаних норм, після порушення справи про банкрутство боржника майно боржника
не може бути обтяженим податковою заставою, яка виникає в силу Закону України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами", погашення грошових вимог кредитора у
вигляді суми податкових зобов'язань боржника здійснюється, відповідно до вимог
Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання
його банкрутом".
Згідно
з пунктом 7.8 статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" з
моменту прийняття ухвали господарським судом про порушення провадження у справі
про банкрутство платника податків порядок сплати податкового зобов'язання або
погашення податкового боргу такого платника податків, зазначених у заяві, яка
подається до господарського суду, визначається згідно з нормами Закону України
"Про відновлення платоспроможності боржника або про визнання його
банкрутом" без застосування норм Закону України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами".
Підпунктом
8.7.1 статті 8 підпунктом "є", "з", підпунктом 9.5 статті 9
Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що активи платника
податків звільняються з податкової застави з дня прийняття відповідного рішення
судом у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства, яке
передбачає обов'язкове ухвалення господарським судом судового акта про
звільнення з податкової застави майнових активів боржника.
Відповідно
до абзацу четвертого пункту 2 Порядку ведення Державного реєстру обтяжень
рухомого майна, адміністратором Єдиного
реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру
обтяжень рухомого майна відповідно -є державне підприємство "Інформаційний
центр" Міністерства юстиції України та його регіональні філії.
Разом
з тим, відповідно до п. 8.3 ст. 8 Закону України "Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими
фондами" податковий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову
заставу у відповідному державному реєстрі застав за умови строку дії такої
податкової застави більш як десять календарних днів.
У
відповідності до підпункту "ж" пункту 6.1 Порядок застосування
податкової застави органами державної податкової служби, затвердженого наказом
Державної податкової адміністрації України від 28.08.2001 р. №338,
зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.10.2001 р. за №857/6048, який
розроблено відповідно до статті 8 Закону України "Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими
фондами" і визначає механізм застосування податкової застави органами
державної податкової служби, активи платника податків звільняються (за
повідомленням згідно з додатком 4) з-під податкової застави з дня прийняття
відповідного рішення судом (господарським судом) у межах процедур, визначених
законодавством з питань банкрутства.
Таким
чином, чинним законодавством визначено,
що обов'язок як реєстрації податкової застави у відповідному державному реєстрі
застав так і направлення повідомлення про його виключення -покладено на органи
державної податкової служби.
За
таких обставин, господарський суд дійшов висновку, що існування податкової
застави, як одного з виду обтяжень, зумовлюють неможливість використання прав
наділених ліквідатора для виконання покладених на нього обов'язків, що
унеможливлює проведення процедури ліквідації у порядку встановленому Законом
України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом".
Згідно
абзацу першого частини 1 статті 12 Закону України "Про відновлення
платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд
має право за клопотанням сторін або учасників провадження у справі про
банкрутство чи за своєю ініціативою вживати заходів щодо забезпечення вимог
кредиторів.
На підставі викладеного, керуючись
підпунктом "з" пункту 8.7.1 статті 8 Закону України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами", статтями 12, 23, 24 Закону України "Про відновлення
платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 12, 86 ГПК
України, суд,-
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ліквідатора
ТОВ "Юг-Нафта" ОСОБА_1 про зняття активів боржника з-під податкової
застави -задовольнити.
2.
Звільнити всі активи платника податків -рухоме майно Товариства з обмеженою
відповідальністю "Юг-Нафта" (ідентифікаційний код юридичної особи
30685985, місцезнаходження: 51900, Дніпропетровська область, м.
Дніпродзержинськ, пр. Металургів, 2-А) з-під податкової застави.
3.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Дніпродзержинську
Дніпропетровської області (ідентифікаційний код: 20288776, місцезнаходження:
51931, Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, вул. Медична, 9)
направити повідомлення про виключення з Державного реєстру застав рухомого
майна запис про податкову заставу №5, зареєстровано 19.02.2005 р. за №1697049,
всіх активів платника податків.
4.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Ялта Автономної Республіки Крим
(ідентифікаційний код: 23192025, місцезнаходження: 98600, Автономна Республіка
Крим, м. Ялта, вул. Васильєва, 16) направити повідомлення про виключення з
Державного реєстру застав рухомого майна запис про податкову заставу №6,
зареєстровано 01.03.2005 р. за №1725475, всіх активів платника податків.
Ухвала
набирає законної сили з моменту її підписання та може бути пред'явлена до
примусового виконання протягом 3 (трьох) років з дня набрання ухвалою законної
сили.
Ухвала
може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з моменту її
підписання.
Суддя
Н.Е. Петренко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2008 |
Оприлюднено | 17.12.2008 |
Номер документу | 2511562 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні