ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 квітня 2012 р. (16:15) Справа №2а-3229/12/0170/23
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі
головуючої судді Алексєєвої Т.В., при секретарі Фурлетовій Г.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП № 579371»
про стягнення
за участю представників:
від позивача - не з'явився;
відповідач - не з'явився
Обставини справи: позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з відповідача заборгованості, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем у встановленому законом порядку не сплачуються узгоджені суми податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб у сумі 386041,29 грн.
Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце його проведення був повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання не з'явився, заперечення на позов до суду не надав, про дату, час та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ч.6 ст. 71 та ч.4 ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач знаходиться на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим.
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Суд зазначає, що на момент виникнення спірних правовідносин діяли Закони України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-ІІІ, «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889-ІV від 22.05.2003 року.
24.11.2010 року Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі була проведена позачергова документальна перевірка правильності, повноти і своєчасності перерахування до бюджету утриманого податку з доходу фізичних осіб, своєчасності нарахування та сплати заробітної плати ТОВ «АТП № 579371».
Перевіркою були встановлені порушення п.п. 8.1.2 п. 8.2 ст. 8, ст. 19 закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» - не перерахування до бюджету утриманого податку з доходів фізичних осіб у загальній сумі 386041,29 грн., за результатами перевірки позивачем складено акт № 18001/17-1 від 24.11.2010 року.
Заборгованість виявлена при перевірці згідно даних за формою 1-ДФ та складає 386041,29 грн., у тому числі податок з доходів фізичних осіб за 2 квартал 2007 року - 21164,50 грн., 3 квартал 2007 року - 86213,99 грн., 4 квартал 2007 року - 36191,81 грн., 1 квартал 2008 року-32307,91 грн., 2 квартал 2008 року - 52744,61 грн., 3 квартал 2008 року - 152076,89 грн., 4 квартал 2008 року-376,76 грн., 1 квартал 2009 року-1712,65 грн., 2 квартал 2009 року - 2742,92 грн., 3 квартал 2009 року - 1262,77 грн.
Згідно акту перевірки встановлено, що відповідачем були надані декларації за формою 1-ДФ за 2 квартал 2007 року 24.07.2007 року, за 3 квартал 2007 року 08.11.2007 року, за 4 квартал 2007 року 01.02.2008 року, за 1 квартал 2008 року 24.04.208 року, за 2 квартал 2008 року 30.07.2008 року, за 3 квартал 2008 року 31.10.2008 року, за 4 квартал 2008 року 29.01.2009 року, за 1 квартал 2009 року 05.05.2009 року, за 2 квартал 2009 року 04.11.2009 року.
Згідно п.п. 4.1.1 пункту 4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Відповідно до п. 5.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
П.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Як встановлено позивачем відповідач не в повному обсязі сплачував самостійно узгоджені суми податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб у звязку з чим має борг у сумі 386041,29 грн.
З адміністративним позовом про стягнення вказаної заборгованості позивач звернувся до суду у березні 2012 року, після набрання чинності Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 102.1. ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Незважаючи на те, що перевірка відповідача Державною податковою інспекцією в м. Сімферополь АР Крим була проведена у листопаді 2011 року, судом відповідно до даних вказаніх в акті перевірки встановлено, що податкові декларації відповідачем були надані самостійно, тобто суми податку були узгоджені відповідачем не на момент перевірки а відповідно на моменти надання податкових декларацій, тому строки давності суд вважає можливим відраховувати від моменту надання податкових декларацій, тобто узгодження суми податкових зобов'язань.
Виходячи з наведеного суд зазначає, що суми податкових зобов'язань за 2007-2008 роки узгоджені позивачем більш за 1095 днів до дня надання адміністративного позову до суду, у встановлені законодавством строки будь які дії щодо стягнення несплачених своєчасно сум податку з доходів фізичних осіб за період 2007-2008 року позивачем не здійснювалось.
У зв'язку з наведеним суд вважає, що позовні вимоги стосовно стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб за 2007-2008 рік у сумі 380322,95 грн. не підлягають задоволенню у зв'язку з пропуском позивачем строку давності відносно стягнення.
Сума заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5718,34 грн. за 2009 рік доведена позивачем та підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП № 579371» (вул. Київська, 5/2, м. Сімферополь, 95000, ЄДРПОУ 33980262) на користь Державної податкової інспекції у м. Сімферополь АР Крим (вул. М. Залки, 1/9, м. Сімферополь, 95053) заборгованість з податку на доходи фізичних осіб у сумі 5718,34 грн. перерахувавши до місцевого бюджету м. Сімферополь (р/р 33219800700005 в ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код податку 11010100)
3. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Алексєєва Т.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25142946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні