Постанова
від 22.06.2012 по справі 2а-1142/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2012 р. № 2а-1142/12/1370

Львівський окружни й адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Гулкевич І.З.

за участю секретаря Галійчук А.В.

за участю представників сторін:

від позивача Танасієнко М.О.

від відповідача Павлової А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс»до Державної податкової інспекції у Залізничному районі міста Львова Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000022200/2381 від 26 січня 2012 року, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс»звернулося у Львівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Залізничному районі міста Львова Львівської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000022200/2381 від 26 січня 2012 року.

Позовні вимоги позивача мотивовані тим, що зазначене податкове повідомлення-рішення винесене на підставі необґрунтованого висновку акту перевірки про порушення позивачем порядку розрахунків в іноземній валюті. При цьому, позивач посилається на те, що ним здійснені розрахунки з контрагентом-нерезидентом виключно шляхом безготівкового переказу на банківський рахунок фірми нерезидента, що підтверджується банківськими виписками, заявами про купівлю іноземної валюти, платіжними дорученнями про оплату товару.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.

Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що проведеною перевіркою було встановлено, що позивачем порушено вимоги ст. 7 Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю». Також відповідач у запереченнях на позов посилається на те, що в одному випадку позивачем грошова сума була внесена готівкою в касу нерезидента фірми-контрагента згідно касового чеку, що, на думку відповідача, вказує на порушення порядку розрахунків в іноземній валюті між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечила з підстав, зазначених у запереченні.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

У період з 17.01.2012р. по 19.01.2012р. Державною податковою інспекцією у Залізничному районі міста Львова було проведено позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс»(код ЄДРПОУ 35969408) з питань дотримання вимог валютного законодавства України при здійсненні взаємовідносин з фірмою нерезидентом «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща за період з 02.07.2008 по 30.09.2010р., за результатами якої було складено Акт №94/22-0/35969408 від 19 січня 2012 року про результати позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс» (код ЄДРПОУ 35969408) з питань дотримання вимог валютного законодавства України при здійсненні взаємовідносин з фірмою нерезидентом «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща за період з 02.07.2008 по 30.09.2010р.

На підставі акту перевірки ДПІ у Залізничному районі міста Львова було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000022200/2381 від 26 січня 2012 року, яким позивачу нараховано суму штрафних санкцій за платежем: за порушення резидентами порядку розрахунків в іноземній валюті в сумі 70804,97 грн.

Прийняття даного податкового повідомлення-рішення мотивовано висновками акту перевірки про порушення позивачем вимог статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», в результаті чого позивачу нараховано штраф у розмірі 70804,97 грн.

Зокрема, в ході перевірки було встановлено, що у відповідності до умов контракту від 23.03.2010 року №1-23/03/2010, укладеного з нерезидентом «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща ТзОВ «Імпорт плюс»здійснено оплату за товар по імпорту (код товару 3402209000 -мийні засоби та засоби для чищення; код товару 3401300000 -косметичні препарати для душу; код товару 3405200000 -полірувальні препарати) в загальній сумі 72381,88 Євро. За перевірений період отримано товару по імпорту на загальну суму 72381,88 Євро.

Актом перевірки встановлено, що у відповідності до умов контракту №1-23/03/2010 від 23.03.2012р. нерезидент фірма «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща здійснила експорт товарів згідно наступних інвойсів: 011/ZAL/10 від 25.03.10р. на суму 6690 Євро; 121012207 від 26.03.10р. на суму 8292,85 Євро; 121015388 від 15.06.10р. на суму 5124,76 Євро; 121100807 від 20.07.10р. на суму 12691,98 Євро; 121100808 від 20.07.10р. на суму 1189,98 Євро; 121100850 від 21.07.10р. на суму 114,25 Євро; 121102671 від 30.08.10р. на суму 18802,75 Євро; 121103105 від 06.09.10р. на суму 1874,84 Євро; 121103106 від 06.09.10р. на суму 10891,02 Євро;

121103888 від 22.09.10р. на суму 11444,28 Євро; 121103889 від 22.09.10р. на суму 1955,17 Євро.

Цим же актом перевірки встановлено, що позивач здійснив платежі по вищевказаних документах шляхом банківського переказу на банківський рахунок № 25 1500 1575 1215 7005 9352 0000 наступними сумами: №4192 від 28.05.2010р. -8292,85 Євро; №4678 від 15.07. 2010р. -5124,76 Євро; №4747 від 20.07.2010р. -13996,21 Євро; №5148 від 30.08.2010р. -18802,75 Євро; №5214 від 03.09.2010р. -12765,86 Євро; №5454 від 01.10.2010р. -13399,45 Євро.

Як зазначається у акті перевірки, в одному випадку позивачем грошова сума була внесена готівкою в касу нерезидента фірми «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща згідно касового чеку КР № D-040 від 25.03.2010р. в сумі 6690,0 Євро. Вищезазначену інформацію відповідач отримав згідно листа ДПА у Львівській області від 14.12.2011р. №33002/7/22-222/445.

На підставі викладеного відповідачем сформульовано висновок, що позивачем порушено вимоги статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993р. №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»із змінами і доповненнями, в результаті чого позивачу нараховано штраф у розмірі 70804,97 грн.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи: між позивачем та фірмою нерезидентом «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща укладено Контракт №1-23/03/2010 від 23 березня 2010 року. Відповідно до п. 1.1. цього Контракту фірма нерезидент «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща -Постачальник, зобов'язалася постачати у власність позивача -Покупця, замовлений товар виробництва компанії INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o, Robert McBride Ltd. (Велика Британія), Yplon S.A. McBride International (Бельгія), а позивач зобов'язався приймати цей товар та сплачувати за нього встановлену грошову суму. Відповідно до п. 5.1. даного Контракту строк його дії встановлено з моменту підписання до 31 грудня 2012 року. На виконання умов Контракту №1-23/03/2010 від 23.03.2010р. постачальник поставив, а покупець (позивач) отримав товар згідно наступних інвойсів та вантажно-митних декларацій, а саме:121012207 від 26.03.10р. на суму 8292,85 Євро;121015388 від 15.06.10р. на суму 5124,76 Євро;121100807 від 20.07.10р. на суму 12691,98 Євро;121100808 від 20.07.10р. на суму 1189,98 Євро;121100850 від 21.07.10р. на суму 114,25 Євро;121102671 від 30.08.10р. на суму 18802,75 Євро;121103105 від 06.09.10р. на суму 1874,84 Євро;121103106 від 06.09.10р. на суму 10891,02 Євро;121103888 від 22.09.10р. на суму 11444,28 Євро;121103889 від 22.09.10р. на суму 1955,17 Євро, загальна вартість отриманого товару склала 72381,88 Євро. Позивач перерахував постачальнику оплату за товар на банківський рахунок наступними платежами: 27.05.10р. -8292,85 Євро; 14.07.10р. -5124,76 Євро; 19.07.10р. -13996,21 Євро; 27.08.10р. -18802,75 Євро; 02.09.10р. -12765,86 Євро; 30.09.10р. -13399,45 Євро; 18.10.10р. -11500,59 Євро; 03.12.10р. -7083,85 Євро; 16.11.11р. -6472,61 Євро, усього перераховано 97438,93 Євро.

Як було вказано вище, відповідач у акті перевірки покликається на те, що позивачем в одному випадку грошова сума була внесена готівкою в касу нерезидента фірми «INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o», Польща згідно касового чеку КР № D-040 від 25.03.2010р. в сумі 6690,0 Євро. Проте, суд не приймає цього твердження до уваги, оскільки із документу, представленого відповідачем, вбачається, що кошти отримані фірмою INTERSILESIA McBride Polska Sp.Z.o.o від платника «Імпорт Україна», а не від позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс». Інших доказів, які б підтверджували факт часткової оплати товару готівковими коштами, відповідачем не пред'явлено та не подано.

Враховуючи викладене, не знаходять свого підтвердження доводи відповідача щодо порушення позивачем вимог частини 1 статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, згідно якої у розрахунках між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту використовується як засіб платежу іноземна валюта. Такі розрахунки здійснюються лише через уповноважені банки.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із абз. 5 ч. 2 статті 16 Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»із змінами і доповненнями, передбачено, що до резидентів, нерезидентів, винних у порушенні правил валютного регулювання і валютного контролю, застосовуються такі міри відповідальності (фінансові санкції): за порушення резидентами порядку розрахунків, установленого статтею 7 цього Декрету, - штраф у розмірі, еквівалентному сумі валютних цінностей, що використовувалися при розрахунках, перерахованій у валюту України за обмінним курсом Національного банку України на день здійснення таких розрахунків.

Цією ж статтею Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»із змінами і доповненнями встановлено, що санкції, передбачені цим пунктом, застосовуються Національним банком України та за його визначенням -підпорядкованими йому установами.

Відповідно до статті 2 Закону України № 679-XIV від 20.05.1999р. «Про Національний банк України»Національний банк України (далі - Національний банк) є центральним банком України, особливим центральним органом державного управління, юридичний статус, завдання, функції, повноваження і принципи організації якого визначаються Конституцією України, цим Законом та іншими законами України.

Згідно із статтею 2 Закону України №509-ХІІ від 04.12.1990р. «Про Державну податкову службу в Україні»із змінами і доповненнями, завданнями органів державної податкової служби є: 1) здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); 2) внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; 3) прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; 4) формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; 5) надання податкових консультацій; 6) запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним

законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Виходячи і вищевикладеного, суд вказує на відсутність у відповідача повноважень щодо притягнення позивача до юридичної відповідальності, передбаченої статтею 7 Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 від 19.02.1993р. «Про систему валютного регулювання і валютного контролю».

Відповідно до ч. 3 ст. 2 та до ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. А згідно ст. 86 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення №0000022200/2381 від 26 січня 2012 року підлягає скасуванню, а отже позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Керуючись ст.ст. 7-14, 86, 143, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Залізничному районі міста Львова №0000022200/2381 від 26 січня 2012 року.

3.Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпорт плюс»708,10 грн. судового збору.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 27 червня 2012 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25150621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1142/12/1370

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Р.М.

Постанова від 22.06.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні