Постанова
від 03.07.2006 по справі 3/124
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/124

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

    ПОСТАНОВА  

 "03" липня 2006 р. Справа №  3/124

   Господарський суд Кіровоградської області у складі судді  Болгар Н.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні  03.07.06 о 11:40 адміністративну справу № 3/124

      за позовом:  Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області;    

до відповідача:  Приватного підприємства "Технічне земельне бюро";      

про стягнення 7 422 грн.

за участю:

секретаря судового засідання Маринич Т.П.;  

представників

від позивача - у засіданні 27.06.06 - начальника відділу контролю на ринках послуг Ямко О.Ю , довіреність № 7-06  від 11.01.06 ;

від позивача - у засіданні 03.07.06 - завідувача сектором організаційно-аналітичної та правової роботи Бондаренко Г.М., довіреність № 17-02 від 11.01.06;  

від позивача - у засіданні 27.06.06, 03.07.06 - головного спеціаліста-юрисконсульта сектору організаційно-аналітичної та правової роботи Куницького В.В. , довіреність № 13-02  від 11.01.06 ;  

від відповідача - у засіданні 27.06.06 директора Згинник О.М.   ;  

Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області звернулася до господарського суду з позовною заявою, у якій просить стягнути з приватного підприємства (ПП)  "Технічне земельне бюро" до державного бюджету  7422 грн. економічних санкцій згідно рішення від 22.03.06 № 12 та уточнення до нього.

Відповідач проти вимог заявника заперечує, вважаючи, що  завищення цін на виконання робіт по приватизації та переоформленню державних актів не відбувалося; до складу робіт з землеустрою не включені послуги за транспортування до об'єкту роботи у зворотньому напрямку, вартість отримання координат вихідних пунктів державної геодезичної мережі, витрати на покладання теодолітних ходів від пунктів полігонометрії до земельної ділянки, витрати на проведення державної землевпорядної експертизи  згідно ст. 1 Закону України "Про землеустрій".  

Представники Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області  у засіданні  висловилися на підтримку вимог, викладених у позовній заяві і просять господарський суд задовольнити позов.

Представник ПП "Технічне земельне бюро" просить відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що всі суми були одержані підприємством законно.

У судовому  засіданні 27.06.06 о 14:47 господарським судом, на підставі п. 2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за клопотанням представника відповідача оголошувалася перерва до 11:15 03.07.06.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату час і місце судового засідання, після оголошеної перерви у засіданні 03.07.06 участі не брав; про причини неявки не повідомив.

При дослідженні обставин справи, письмових доказів, заслуховуванні пояснень представників сторін у судовому засіданні 27.06.06 та представників позивача у судовому засіданні 03.07.06 господарський суд встановив наступне:

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.

Основним завданням Державної інспекції з контролю за цінами за п. 3 "Положення про державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.00 № 1819, є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

За ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення", п. п. 5 п. 5 названого вище Положення Державна інспекція з контролю за цінами має право приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією  виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, звертатися з позовами до судів про стягнення з підприємств, установ, організацій таких сум у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами.

Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області діє на підставі "Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами в Кіровоградській області", затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами від 29.03.01 № 9, є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки та підпорядковується їй.

22.03.06 Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області прийняла рішення № 12 про вилучення у ПП "Технічне земельне бюро" в доход державного бюджету 2 405 грн. та штрафу у сумі 4 810 грн. за порушення вимог Законів України "Про ціни і ціноутворення", "Про захист конституційних прав громадян на землю", п. 1 "б" наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 12.08.04 № 264 з завищення плати за послуги щодо виготовлення Державного акту на право власності на земельну ділянку понад граничні розміри, встановлені чинним законодавством.

22.03.06 на адресу відповідача позивач направив претензію № 360-06 на суми 2 405 грн., 4 810 грн.

Уточненням до рішення № 12 від 22.03.06 "про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін" Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровоградській області вирішила вилучити у ПП "Технічне земельне бюро" до державного бюджету 2 474 грн. та штраф у сумі 4 948 грн. і надала останньому строк для виконання - 10 днів.

21.04.06 позивач направив відповідачу претензію № 541-06 на суми 2 474 грн. та 4 948 грн. з метою досудового врегулювання спору.

Докази оскарження рішення № 12 від 22.03.06 та уточнення до нього у встановленому законом порядку або докази сплати сум у строки, зазначені у таких рішенні та уточненні,  докази сплати сум у строки, зазначені у претензіях, надання відповідей (про погодження або заперечення) на претензії приватним підприємством відсутні.

Рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, за яким вилученню в доход державного бюджету підлягають 2 474 грн. та 4 948 грн. прийнято державною інспекцією з контролю за цінами в Кіровоградській області за результатами матеріалів перевірки ПП "Технічне земельне бюро".

Результати перевірки оформлені актом № 225 від 24.02.06.

Як вбачається із матеріалів перевірки, відповідачем у  періоді, що перевірявся, - лютий 2005 р. по лютий 2006 р. допускалося завищення граничного рівня вартості робіт з землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності громадян на земельні ділянки та їх передачі громадянам безоплатно у власність.

ПП "Технічне земельне бюро" у зазначеному періоді одержувало від громадян плату у розмірі 120 грн. за роботи із землеустрою щодо виготовлення документів на земельні частки (паї), при встановленні законом сумі - 85 грн.,  в результаті чого від 34 фізичних осіб було одержано без належних підстав 1 190 грн.; з громадян, що приватизували присадибні земельні ділянки стягувалася плата за роботи у сумах - 180, 190, 250, 270, 290 грн., які є більшими за встановлений розмір - 153 грн., всього від 12 фізичних осіб необґрунтовано одержано 1 284 грн.   

Згідно ст. 1 Закону України "Про захист конституційних прав громадян на землю" вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документів, які посвідчують право власності на земельні ділянки, при виділенні в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) не може перевищувати п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; вартість робіт із землеустрою щодо виготовлення документа, який посвідчує право власності на земельну ділянку, при передачі безоплатно земельних ділянок у власність громадян України відповідно до статті 121 Земельного кодексу України, крім випадків, визначених частиною першою цієї статті, не може перевищувати дев'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Документація із землеустрою при виділенні земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), відповідно до ст. 8 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" включає проект землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) та технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку.

Перелік технічної документації із землеустрою щодо складання документів,  що посвідчують право на земельну ділянку, містить ст. 56 Закону України "Про землеустрій".

Роботи із землеустрою - це, згідно ст. 1 Закону України "Про землеустрій", обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні, що виконуються з метою складання документації із землеустрою.  

Розробниками документації із землеустрою, згідно ст. 26 названого Закону є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до закону і їх взаємовідносини із замовниками документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.

Складовою частиною цієї документації є зазначені у п. "г" ст. 56 Закону України "Про землеустрій" матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, що згідно  Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" відноситься до  кадастрових робіт і відповідно до ст. 13 цього Закону складаються суб'єктами підприємницької діяльності, які мають ліцензію (спеціальний дозвіл) на виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт спеціального призначення.

За ст. 6 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) органи місцевого самоврядування, державні та інші землевпорядні організації зобов'язані безоплатно передавати в установленому законодавством порядку землевпорядним організаціям, які укладали договори на виконання робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), наявні у них геодезичні та картографічні матеріали і документи, необхідні для виконання робіт.

ПП "Технічне земельне бюро" не довело господарському суду правомірності підстав одержання від громадян за роботи із землеустрою сум у розмірах більших, ніж встановлено ст. 1 Закону України "Про захист конституційних прав громадян на землю", тоді як за ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до п. п. 1, 4 2.1 "Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами", затвердженої  спільним наказом Міністерства економіки та з питань Європейської інтеграції і Міністерства фінансів України 03.12.01 № 298/519, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.12.01 за № 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний термін; необґрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в доход бюджету обчислюється при неправомірному застосуванні вільних цін замість фіксованих або регульованих (декларованих) як різниця між фактичною виручкою від реалізації продукції (послуг, робіт) та її вартістю за цінами і тарифами, сформованими згідно з вимогами законодавства.   

На підставі вищевикладеного та ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" позов про стягнення з ПП "Технічне земельне бюро" 7 422 грн. економічних санкцій підлягає задоволенню господарським судом.

Керуючись  ч. ч. 1, 2 ст. 160, ч. ч. 1-4 ст. 254, ч. 1 ст. 258, п. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                         П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з приватного підприємства "Технічне земельне бюро" (адреса юридична : Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Леніна, 94-а; адреса фактична: Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Богуна, 11; і. код 32259043) на користь державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області (адреса: 25022, м. Кіровоград, вул. Дзержинського, 53/35; і. код 23092298) до державного бюджету (р/р 31116106600012, одержувач коштів - ВДК у м. Світловодську, код одержувача - 23231432, код бюджетної класифікації - 23030300, банк УДК у Кіровоградській області, МФО 823016) 7 422 грн. 00 коп. економічних санкцій, згідно рішення від 22.03.06 № 12 та уточнення до нього.

3. Виконавчий лист  видати за заявою позивача після набрання постановою законної сили.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі  відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня  складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.  

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили  після закінчення цього строку.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.     

  

Суддя (підпис) Н. В. Болгар

 

 04.07.06 12:00

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення03.07.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу25165
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/124

Ухвала від 20.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 02.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 31.01.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Судовий наказ від 20.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 24.12.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Судовий наказ від 26.08.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 18.07.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 26.04.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні