Постанова
від 28.05.2012 по справі 2а-4377/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 травня 2012 р. Справа №2а-4377/12/0170/3

(11:15) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Контрольно-рятувальної служби Криму

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

про визнання рішення протиправним та спонукання до виконання певних дій

за участю представників сторін:

від позивача - Бородай О.В., дов.,

від відповідача - Мирошніченко К.С., дов.

Суть справи:

Контрольно-рятувальна служба Криму звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання рішення протиправним та спонукання до виконання певних дій.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправне застосування відповідачем положень п. 291.5.5 ст. 291 Податкового кодексу України в частині обмеження права позивача на застосування спрощеної системи оподаткування з огляду на відсутність у позивача статутного капіталу.

Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що при переводі суб'єкта господарювання на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності відповідно до п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу підлягають врахуванню частки у статутному капіталі, що належать юридичним особам, та знаходження таких підприємств на спрощеній системі.

Вих.№ 98 від 28.05.12 р. позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог, згідно з якою прохальна частина позову викладена наступним чином:

- зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим видати Контрольно-ревізійній службі Криму з 01 січня 2012 року свідоцтво платника єдиного податку за ставкою 5 відсотків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.05.12 р. залишено без розгляду позовні вимоги Контрольно-рятувальної служби Криму в частині визнання протиправним рішення ДПІ в м.Сімферополі АР Крим від 19.01.12 р. за № 1140/10/15-4 про відмову у видачі свідоцтва про право сплати єдиного податку з 2012 року за ставкою 5%.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, просив відмовити в задоволенні позову.

Вивчивши матеріали справи, з урахуванням положень ст. 122 КАС України, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Контрольно-рятувальна служба Криму є юридичною особою приватної форми власності, ЄДРПОУ 23445839, зареєстрована Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 09.09.1997 р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 631653.

Відповідно до п. 1 Статуту Контрольно-рятувальної служби Криму остання є спеціалізованою аварійно-рятувальною службою, створеною на професійній основі громадською організацією відповідно до Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" та Закону України "Про туризм".

Засновником служби є громадська організація "Туристсько-спортивна спілка України".

Згідно з п. 4 Статуту позивача Служба є юридичною особою і має всі права та обов'язки юридичної особи відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 13, 15 Статуту майно служби становлять набуті службою основні фонди та оборотні кошти, а також цінності.

Джерелами формування майна Служби є:

- майно, передане в користування Службі через засновника,

- доходів від власної господарської діяльності,

- добровільних внесків юридичних і фізичних осіб,

- інші джерела, не заборонені законодавством України.

Джерелом фінансування діяльності Служби є кошти, отримані від засновника, і доходи від власної господарської діяльності.

19.01.2012 р. вих. № 1140/10/15-4 ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу Контрольно-рятувальної служби Криму направлено повідомлення про відмову у видачі свідоцтва про право сплати єдиного податку, посилаючись на п.291.4, 291.5 ст. 291 Закону України № 4014 від 04.11.11 р. "Про внесення змін до Податкового кодексу України і деяких інших законодавчих актів щодо спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності", згідно з яким суб'єкти ведення господарства, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку і звітності, розділяються на такі групи платників єдиного податку:

- четверта група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб;

обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.

У вказаній відмові ДПІ в м. Сімферополі зазначено також про те, що не можуть бути платниками єдиного податку:

- суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Відповідач вказує на те, що єдиним засновником КРС Криму є Туристсько-спортивна спілка України, даний суб'єкт підприємницької діяльності не є платником єдиного податку. У зв'язку з вищевикладеним КРС Криму в переході на спрощену систему оподаткування на 2012 рік - відмовлено.

Вих.№ 2 від 30.01.12 р. КРС Криму звернулось до ДПА в АР Крим зі скаргою на відмову ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 19.01.12 р. № 1140/10/15-4 у видачі свідоцтва про право сплати єдиного податку, яка вих.№ 422/10/15-0132 від 28.02.2012 р. залишена без задоволення.

Вих.№6 від 07.03.12 р. позивач звернувся до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим щодо видачі свідоцтва про сплату єдиного податку на підставі раніше поданої заяви про право застосування спрощеної системи оподаткування.

Відповідно до п.291.2 - 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Відповідно до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку, до четвертої групи відносяться юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб;

обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.

Відповідно до п.п.291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Наявність статутного капіталу в розумінні ч. 2 ст. 81, ч. 1 ст. 87 Цивільного кодексу України, ст.55 Господарського кодексу України, ч. 3 ст. 8, ст. 17 Закону України № 755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є однією з визначальних ознак юридичної особи, відомості про який містяться в установчих документах останньої.

В розумінні ч.ч.3-5 ст. 63 Господарського кодексу України статутний капітал суб'єкта господарювання формується засновником останнього.

Тобто, з урахуванням чинного законодавства п.п.291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України містить опис засновника суб'єкта господарювання, на який, свою чергу, покладений обов'язок сформування статутного фонду суб'єкта господарювання в розумінні положень Господарського кодексу України.

Заборона, яка передбачена п.п.291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України, не залежить від того, сформований чи не сформований статутний фонд суб'єкта господарювання.

Тобто вказана правова норма пов'язує зазначені в ній правові наслідки не з наявністю або відсутністю статутного фонду суб'єкта господарювання, а містить опис засновників, який відповідає чинному законодавству.

Таким чином, з урахуванням норм п.п.291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України, положень Господарського кодексу України, не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, єдиним засновником яких є юридична особа, яка не є платником єдиного податку.

Відповідно до п.п. 1.1 Статуту позивача єдиним засновником служби є громадська організація "Туристсько-спортивна спілка України".

Згідно з довідкою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПА у м. Києві вих.№ 448/7/15-821 від 23.02.2012 р., копія якої наявна в матеріалах справи, Туристсько-спортивна спілка України в 2011 році та в 2012 році знаходиться на загальній системі оподаткування.

Таким чином, позивач як суб'єкт господарювання, створений Туристсько - спортивною спілкою України, яка знаходиться на загальній системі оподаткування, тобто не є платником єдиного податку, - не може бути платником єдиного податку в розумінні п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст.291 Податкового кодексу України.

Правові підстави для задоволення позову - відсутні.

У судовому засіданні 28.05.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 01.06.12 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.05.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25170449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4377/12/0170/3

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 01.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 19.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 28.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Постанова від 28.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні