18/319
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа №
За позовом ТОВ «Промінвестгруп»;
до Київської міської ради (відповідач 1);
Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної
адміністрації (відповідач 2);
про визнання права на земельну ділянку, визнання договору укладений та спонукання до виконання дії.
Суддя: Мандриченко О.В.
Представники
Від позивача: Подопрєлова Ю.Ю., представник, довіреність №02-012 від 20.10.2008 р.;
Від відповідача 1: не з'явились;
Від відповідача 2: Кузьменкова Ю.М., представник, довіреність №06-34/2560 від 25.01.2008 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду м. Києва подані позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” про:
визнання права товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” на оренду земельної ділянки на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством;
визнання укладеним договору оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” та Київською міською радою в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 та переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення;
зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” у встановленому порядку.
У судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги і просить суд їх задовольнити.
Представниками відповідачів надано суду відзиви на позовну заяву, відповідно до яких Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) проти позову заперечують, та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог, посилаючись на те, що Київська міська рада не приймала рішення про передачу товариству з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” спірної земельної ділянки, а відтак відсутні правові підстави для укладення договору оренди земельної ділянки. Крім того, відповідач-2 зазначає, що позивач не звертався з приводу державної реєстрації зазначеної вище угоди до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача 2, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд,—
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно ч. 5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Товариство є власником нежитлової будівлі (літера Б) на підставі договору купівлі-продажу нежилого будинку від 19.06.2007 №2355, зареєстрованого в Київському міському бюро технічної інвентаризації 22.06.2007 р. за №7691п.
Відповідно до ст. 377 Цивільного кодексу України та ст. 120 Земельного кодексу України до особи, яка придбала будинок, будівлю або споруду, переходить право власності (право користування) на земельну ділянку.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві, передбачений рішеннями Київради від 15.07.2004 р. №457/1867 та від 14.03.2002 р. №313/1747.
На виконання вимог законодавства, Товариство звернулось до Київської міської ради із клопотанням від 26.06.2007 № К-11087 про відведення земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва.
На підставі згоди Київського міського голови від 10.07.2007 Д-3034 землевпорядною організацією –закритим акціонерним товариством „Інститут землевпорядних технологій” за замовленням товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” було розроблено проект відведення земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва (кадастрова справа Д-3034).
Зазначений проект відведення був погоджений з відповідними органами, про що свідчать позитивні висновки та пройшов державну землевпорядну експертизу (позитивний висновок від 20.09.2007 №709-07).
Погоджений у встановленому порядку зазначений проект відведення земельної ділянки Товариству для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства відповідна рада або орган виконавчої влади (в даному випадку Київська міська рада) приймає рішення про передачу земельної ділянки.
Київська міська рада на протязі одного місяця не прийняла відповідного рішення, що зазначено в листі Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 13.08.08 №05-358/33282, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав Позивача на оформлення землі.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.
Частиною другою статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
З матеріалів справи вбачається, що позивач звернувся листом до Київської міської ради з пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки та надіслав підписаний зі свого боку договір у двох примірниках, який відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та проекту відведення.
Протягом встановленого строку з боку Київської міської ради не надано жодних зауважень до договору оренди земельної ділянки.
Таким чином, на виконання ст. 181 Господарського кодексу України договір оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва був підписаний позивачем та переданий на підпис Київському міському голові, який у двадцятиденний термін зобов'язаний був його підписати або надати 2 примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Вказаний договір оренди земельної ділянки залишається не підписаним до теперішнього часу.
Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.
Зазначена норма Земельного кодексу України закріплює, що у випадку встановлення відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, питання про передачу земельної ділянки вирішується судом.
Відповідно до статті 1 Закону України „Про оренду землі” оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 10 Господарського процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.
Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
Відповідно до ч. 5 ст. 188 Господарського кодексу України визначено, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Ст. 8 Цивільного кодексу України визначає, якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).
Враховуючи те, що відповідно до ст.123 Земельного кодексу України та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” позивач вчинив всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі, а відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право користування посвідчується договором оренди земельної ділянки, то за наявності всіх підстав для укладання договору (в даному випадку всі підстави є), та зважаючи на те, що одна із сторін ухиляється від укладання договору, інша сторона чиє право на оформлення землі порушується може звернутись до суду та просити суд визнати право користування на землю. В даному випадку позивач просить визнати договір оренди земельної ділянки для будівництва адміністративного корпусу з подальшою його експлуатацією та обслуговуванням укладеним, оскільки право користування посвідчується договором.
Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. № 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Також, відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року № 433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України “Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації
Згідно ст. 18 Закону України “Про оренду землі” договір оренди набирає чинності після його державної реєстрації.
Таким чином, судом встановлено, що Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не забезпечило підготовку договору оренди земельної ділянки та не здійснило його державну реєстрацію.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Державне мито, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” (інд. 01010, м. Київ, вул. Січневого повстання, 11-а, к. 54, код ЄДРПОУ 32110865) на оренду земельної ділянки на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством.
3. Визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва між Ьовариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” (інд. 01010, м. Київ, вул. Січневого повстання, 11-а, к. 54, код ЄДРПОУ 32110865) та Київською міською радою (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36) в редакції, яка підписана Товариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 та переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення на умовах, визначених договором:
ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) –далі у тексті –"Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“ - з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” (код ЄДРПОУ 32110865, м. Київ, вул. Січневого повстання, буд.11-А, кв.54, зареєстроване Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією 30.07.2002 р., номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 070 120 0000 013269) - далі у тексті - “Орендар”, в особі Генерального директора Шовкалюка Олександра Вікторовича, який діє на підставі Статуту - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті – Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець, передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є земельна ділянка з наступними характеристиками:
- місце розташування – вул. Лютеранська, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва;
- розмір –370 кв.м;
- цільове призначення – для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення;
- кадастровий номер - 8000000000:76:032:0001.
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Договір укладено на 1 (один) рік.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування земельною ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33219812700007, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Печерському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077922.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням земельної ділянки. Зміна цільового призначення земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення, сплачує Орендар.
5.2. Обмеження та сервітути щодо земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.
6.Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1. Земельна ділянка є переданою в день державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення земельної ділянки
7.1. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися земельною ділянкою;
- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;
- переважне право на купівлю земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний:
- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;
- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- при зміні функціонального використання об'єкта нерухомості, що розташований на земельній ділянці, у десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку земельної ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем розташування земельної ділянки;
- письмово повідомити Орендодавця про відчуження об'єкта (його частини), що розташований на земельній ділянці і належить Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін, або до цього Договору вносяться відповідні зміни, з моменту укладання договору оренди земельної ділянки з новим власником об'єкта, який був відчужений;
- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування земельної ділянки про сплату орендної плати;
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 13.08.2007 №19-8173, Київської міської санепідстанції від 13.08.2007 №6371, Управління охорони навколишнього природного середовища від 09.08.2007 №071/04-4-22/4157, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 22.02.2008 №05-08/801, Головного управління охорони культурної спадщини від 30.07.2007 №5581, Державної служби з питань національної культурної спадщини від 29.08.2007 №22-2155/35, дочірнього підприємства „Інститут генерального плану міста Києва” від 02.08.2007 №2368 та Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації від 30.08.2007 №05-1197;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;
- питання пайової участі вирішити до початку реконструкції відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 “Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;
- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (висновок обстеження зелених насаджень від 08.08.2007 №23) та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;
- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
9.1.Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
10.1 Сторони домовились про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11.Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору
11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.3. Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та Орендаря;
- ліквідації юридичної особи –Орендаря.
- Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом.
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Поновлення Договору:
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;
- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.7. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.8. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи –Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду, шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план земельної ділянки;
- кадастровий план земельної ділянки;
- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі земельної ділянки.
Київський міський голова
Орендар
4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (інд. 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а) зареєструвати договір оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування існуючої споруди під офісні приміщення на вул. Лютеранській, 14 (літ.Б) у Печерському районі м. Києва з усіма додатками, що є його невід'ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –Товариством з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” у встановленому порядку. Видати наказ.
5. Стягнути з Київської міської ради (інд. 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” (01010, м. Київ, вул. Січневого повстання, 11А, к.54, код ЄДРПОУ 32110865) 127 (сто двадцять сім) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Видати наказ.
6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (інд. 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Промінвестгруп” (01010, м. Київ, вул. Січневого повстання, 11А, к.54, код ЄДРПОУ 32110865) 127 (сто двадцять сім) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Видати наказ.
7. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
8. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
СуддяО.В. Мандриченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2008 |
Оприлюднено | 18.12.2008 |
Номер документу | 2519263 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мандриченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні