Ухвала
від 18.07.2012 по справі 2а-7761/12/0170/29
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-7761/12/0170/29 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 УХВАЛА про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог      18 липня 2012 р.Справа № 2а-7761/12/0170/29    Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим  Аблякимов Е.Е.,  розглянувши адміністративний позов         Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотек"      до  Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим        про визнання протиправними дій та скасування податкового повідомлення-рішення   ВСТАНОВИВ:    Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотек" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до  Державної податкової інспекції                      м. Сімферополі АР Крим, в якому просить визнати протиправними дії  Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим, які полягають у викладенні в Акті № 692/23-2/3208856 від 26.01.2012 року про результати позапланової документальної невиїзної перевірки з питань взаємовідносин з ТОВ "Хорс-Енерджі" за вересень 2011 року, та скасувати податкове повідомлення-рішення  №0001392204 від 23.05.2012 року про донарахування податку на додану вартість та штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 103 208,75 грн., у тому числі штрафні санкції на суму  20642,75 грн., яке було винесено ДПІ в м. Сімферополі за наслідками перевірки згідно Акту про результати  позапланової документальної невиїзної перевірки з питань взаємовідносин з ТОВ "Хорс-Енерджі" за вересень 2011 року , № 692/23-2/3208856 від 26.01.2012 року. Згідно ч.1 ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;  має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу;  належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення); немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Розглянувши адміністративний позов, суд дійшов висновку про відмову у відкриття провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог,  виходячи з наступного. Відповідно до ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Пунктом 1 частини 2 ст. 17 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Акт позапланової невиїзної перевірки податкового органу не є нормативно-правовим актом чи правовим актом індивідуальної дії з наступних підстав. Акт державного чи іншого органу (нормативно-правовий акт чи правовий акт індивідуально дії) –це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язків характер для суб'єктів цих відносин. В свою чергу акт індивідуальної дії породжує права та обов'язки тільки у одного суб'єкта, якому він адресований та застосовується одноразово. Відповідно до абз. 1 п. 3 розділу І Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 року № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2011 року № 34/18772, визначено, що акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Отже, акт податкового органу не є нормативним актом, оскільки він не встановлює, не змінює і не скасовує норми права, не носить загальний чи локальний характер і не застосовується неодноразово. Також цей документ не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не породжує прав і обов'язків у позивача. Тобто, в зазначеному акті не міститься вимог та приписів ДПІ, які є обов'язковими для виконання позивачем за цим позовом. Викладені в ньому обставини можуть бути лише підставою для вжиття керівником податкового органу відповідних заходів, які, в подальшому, можуть бути оскаржені до суду саме як правові акти індивідуальної дії. Також, в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України “Щодо застосування норм процесуального права” від 30.11.2009 року № 1619/10/13-09, зазначається, що акти перевірки не є рішеннями суб'єкта владних повноважень, не спричиняють виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а, отже, не породжують правовідносини, що можуть бути предметом спору. Акт перевірки не містить норм права, тобто не є нормативно - правовим актом, він не містить приписів обов'язкового характеру, не встановлює прав та обов'язків позивача, тобто не є актом індивідуальної дії, а, отже, не може бути оскаржений до суду. При цьому, за своєю правовою природою названий акт є виключно доказовим документом, тому дії по його складанню не можуть бути визнані протиправними, в розумінні приписів КАСУ, та не можуть порушувати прав або інтересів перевіряємої особи. Отже, такий спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, виходячи зі змісту п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України. Вказані обставини, згідно з приписами ст. 109 КАС України, є підставою для відмови у відкритті провадження у адміністративній справі. На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 109, 160, 165 КАС України, суд     УХВАЛИВ:  Відмовити у відкритті провадження  в адміністративній справі  за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотек" до  Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим в частині  позовних вимог про визнання протиправними дій державної податкової інспекції в м. Сімферопролі, які викладенні в Акт  № 692/23-2/3208856 від 26.01.2012 року про результати позапланової документальної невиїзної перевірки з питань взаємовідносин з ТОВ "Хорс-Енерджі" за вересень 2011 року. Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів  з дня її отримання. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового  провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя                                                                   Аблякимов Е.Е.  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.07.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25296733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7761/12/0170/29

Постанова від 31.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 31.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні