Яготинський районний суд Київської області
Справа № 1028/381/12
Провадження № 2/1028/290/12
УХВАЛА
19 липня 2012 року Яготинський районний суд
Київської області. в складі;
Головуючого; судді Карпович В.Д.
При секретарі Микитенко В.В.
З участю прокурора Лещенко С.О.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготині справу, за
позовом прокурора Яготинського району в інтересах держави в особі Яготинської РДА до ОСОБА_1, треті особи; Управління земельних ресурсів в Яготинському районі, Київська обласна філія ДП»Центр державного земельного кадастру»Управління водного господарства в м. Києві та Київської області, про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, його реєстрації та визнання права власності.
Встановив:
В позові до суду прокурор Яготинського району вказав, що на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року, ОСОБА_1 20 липня 2009 року видано Державний акт на право власності на земельну ділянку- серія ЯД № 792981, площею 1,2720 га, яка розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області.
Зазначений акт зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за № 010992400374.
Вказаним розпорядженням затверджено, розроблену ТОВ «Інвест Центр +», технічну документацію із землеустрою щодо зміни цільового використання земельних ділянок 21 громадянину України для ведення садівництва за межами населеного пункту, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради.
Пунктом 2 розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за №626 від 26.12.2008 року, змінено цільове використання земельних ділянок 21 громадянину загальною площею 34,0668 га для ведення садівництва за рахунок земельних ділянок, які знаходяться у їх власності для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, згідно із додатком.
Розпорядження Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.2008 року, прийняте з перевищенням повноважень та не у спосіб, що визначені законами України, оскільки чинне на дату прийняття розпорядження законодавство не передбачало процедури зміни цільового (функціонального) використання земельних ділянок.
Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови).
Відповідно до пункту 2 Постанови від 11.04.02 «Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб»зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту.
Згідно пункту 3 цієї ж Постанови, сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення.
Таким чином, діюче на дату прийняття розпорядження законодавство встановлювало порядок зміни цільового призначення земельної ділянки.
Відповідно до ч.5 ст. 20 ЗК України, земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами, виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу.
Лише 5 листопада 2009 Законом України № 1702-VI до статті 20 ЗК України внесені зміни, які дозволили власникам або користувачам в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою, самостійно визначати види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони).
Навіть після зазначеної дати, чинне законодавство України не наділяло жодних власників земель повноваженнями самостійно визначати види використання земель сільськогосподарського призначення (змінювати функціональне їх використання).
Крім того, чинним Законом України «Про землеустрій»та іншими актами земельного законодавства, взагалі не передбачено розроблення такого виду документації із землеустрою, як технічна документація із землеустрою щодо зміни цільового використання земельної ділянки.
20 грудня 2010 року, розпорядження голови Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.2008 року «Про зміну цільового використання земельних ділянок для ведення садівництва 21 громадянину України за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради», на підставі якого відповідачу по справі видано державний акт на право власності на земельну ділянку, опротестовано прокурором району, як незаконне, оскільки механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови)./ а.с. 10-13 /
За результатами розгляду принесеного прокурором протесту, 11 січня 2011 року зазначене розпорядження скасовано органом державної влади, який його видав, про що свідчить розпорядження виконуючого обов'язки голови Яготинської райдержадміністрації № 16 від 11.01.2011 року./ а.с. 14 /
Таким чином, земельна ділянка площею 1,2720 га, яка розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, межує з природоохоронною територією, а саме з прибережною захисною смугою ставу Двірковщина (викопіювання з проекту (схеми) формування території Двіркорвщинської сільської ради додається), оскільки знаходиться від водоймища на відстані, що не перевищує 25 метрів.
В позові до суду прокурор просив:
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1,2720 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792981, виданого Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право власності на землю Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»за № 3225581400:04:002:0066 з моменту його видачі, тобто -з 20 липня 2009 року.
Скасувати реєстрацію Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»за № 3225581400:04:002:0066 державного акту на право власності на земельну ділянку, площею 1,2720 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792981, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.
Визнати право власності на земельну ділянку, площею 1,2720 га, вартістю 15850,13 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.
В судовому засіданні прокурор збільшив свої позовні вимоги та просив:
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 0, 3182 га призначеної для садівництва, серії ЯД № 792980, виданого Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право власності на землю Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»за № 3225581400:04:002:0065 з моменту його видачі, тобто -з 20 липня 2009 року.
Скасувати реєстрацію Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»за № 3225581400:04:002:0066 державного акту на право власності на земельну ділянку, площею 0,3182 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792980, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.
Визнати право власності на земельну ділянку, площею 0,3182 га, що надавалась ОСОБА_1 та розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.
В клопотанні до суду відповідачка ОСОБА_1 просила зупинити провадження по даній справі мотивуючи тим, що в провадженні Яготинського районного суду перебуває справа за її адміністративним позовом до Яготинської РДА, про визнання незаконним та скасування розпорядження в.о. голови Яготинської РДА за № 16 від 11.01. 2001 року
Перевіривши матеріали справи, суд вважає, що дане клопотання підлягає до задоволення в пор ст.. 201 п.4 ЦПК України.
Відповідно до с т. 201 п.4 ЦПК України, суд зобов»язаний зупинити провадження у справі у разі, неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, цивільного, господарського, кримінального чи адміністративного судочинства.
Керуючись ст.. 201 п.4 ЦПК України, суд-
УХВАЛИВ:
Зупинити провадження по даній справі, в зв"язку з неможливістю її розгляду , до вирішення справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Яготинської РДА, про визнання незаконним та с касування розпорядження в.о. голови Яготинської РДА за № 16 від 11.01. 2011 року.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Київської області, протягом 5 днів, з дня її проголошення.
Суддя Карпович В.Д.
Суд | Яготинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2012 |
Оприлюднено | 31.07.2012 |
Номер документу | 25308336 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Яготинський районний суд Київської області
Карпович В. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні