Рішення
від 24.01.2013 по справі 1028/381/12
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа 1028/381/12

Провадження №2/382/10/13

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

(заочне)

24 січня 2013 року Яготинський районний суд

Київської області в складі:

Головуючого; судді Карпович В.Д.

При секретарі Микитенко В.В.

Розглянувши у відкритому судовому засідання в м. Яготині, справу за позовом прокурора Яготинського району в інтересах держави в особі Яготинської РДА до ОСОБА_1, треті особи: Реєстраційна служба Яготинського районного управління юстиції Київської області, Управління земельних ресурсів в Яготинському районі, Київська обласна філія ДП "Центр державного земельного кадастру" Управління водного господарства в м. Києві та Київської області, про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, його реєстрації та визнання права власності

Встановив:

На підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року відповідачу по справі -ОСОБА_1, 20 липня 2009 року видано державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯД № 792981, площею 1,2720 га, що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області. Згідно листа Управління земельних ресурсів в Яготинському районі Київської області № 08-6/07-1196 від 20.10.2011 грошова оцінка зазначеної земельної ділянки не проводилась. Проте, станом на 01.10.11 року грошова оцінка 1 га земель сільськогосподарського призначення (ріллі) за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району становить 12460,80 грн. З врахуванням викладеного, грошова оцінка земельної ділянки площею 1,2720 га становить 15850,13 грн.

Розпорядженням голови Яготинської РДА за №626 від 26.12.08 затверджено, розроблену ТОВ "Інвест Центр+", технічну документацію із землеустрою щодо зміни цільового використання земельних ділянок 21 громадянину України для ведення садівництва за межами населеного пункту, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради. Пунктом 2 вказаного розпорядження, змінено цільове використання земельних ділянок 21 громадянину загальною площею 34,0668 га для ведення садівництва за рахунок земельних ділянок, які знаходяться у їх власності для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, згідно із додатком. Розпорядження Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.08 прийняте з перевищенням повноважень та не у спосіб, що визначені законами України, оскільки чинне на дату прийняття розпорядження законодавство не передбачало процедури зміни цільового (функціонального) використання земельних ділянок. Так, категорії земель (цільове призначення) та правовий режим їх використання визначено у Земельному кодексі України.

Відповідно до положень статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

В силу положень статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови). Відповідно до пункту 2 Постанови, зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту. Згідно пункту 3 Постанови, сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення. Таким чином, діюче на дату прийняття розпорядження законодавство встановлювало порядок зміни цільового призначення земельної ділянки.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, Яготинською районною державною адміністрацією прийнято рішення про зміну цільового використання земельних ділянок з земель для ведення особистого селянського господарства в землі садівництва.

Визначення земель сільськогосподарського призначення та порядок їх використання передбачений положеннями статті 22 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Поряд з цим, положення Земельного кодексу України передбачають використання земель сільськогосподарського призначення громадянами для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва (частина третя статті 22 Земельного кодексу України). Тобто, законодавець розмежував для юридичних та фізичних осіб можливі види використання земельних ділянок за їх функціональним призначенням в межах категорії земель сільськогосподарського призначення. Однак, на дату прийняття розпорядження, не визначив порядок (механізм) зміни їх функціонального використання.

З врахуванням вищевикладеного, просив визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку: серії ЯД № 792981, площею 1,2720 га (№ 3225581400:04:002:0066), для ведення садівництва, з моменту його видачі, тобто -з 20 липня 2009 року, скасувати реєстрацію Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру»за № 3225581400:04:002:0066 державного акту на право власності на земельну ділянку, площею, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792981, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, визнати право власності на земельну ділянку, площею 1,2720 га, вартістю 15850,13 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

В судовому засіданні прокурор уточнив позовні вимоги та просив: визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯД № 792981, площею 1,2720 га для ведення садівництва, та серії ЯД № 792980, площею 0,3182 га для ведення садівництва з моменту їх видачі, тобто -з 20 липня 2009 року. Скасувати реєстрацію Реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області, державних актів на право власності на земельні ділянки: серії ЯД № 792981, площею 1,2720 га для ведення садівництва, та серії ЯД № 792980, площею 0,3182 га для ведення садівництва, виданих 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1. Визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675474, площею 1,2720 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675473, площею 0,3182 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.Скасувати реєстрацію Реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області, державних актів на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675474, площею 1,2720 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675473, площею 0,3182 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.Визнати право власності на земельну ділянку, площею 1,2720 га, вартістю 28575,48 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.Визнати право власності на земельну ділянку, площею 0,3182 га, вартістю 7148,36 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Відповідачка в судове засідання не з"явилась, про день та час розгляду справи повідомлена належним чином.

Суд вважає, що по даній справі необхідно винести заочне рішення так як відповідач, про день та час розгляду справи повідомлений відповідно до ст.74 ЦПК України.

Представник третьої особи Управління земельних ресурсів у Яготинському районі в судове засідання не з"явився, звернувшись до суду з заявою, в котрій просив розглядати справу у його відсутності, проти позовних вимог не заперечував.

Представник третьої особи Трубізьке міжрайонне управління водного господарства в судове засідання не з"явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином. Представник третьої особи Реєстраційної служби Яготинського РУЮ в судове засідання не з"явився, звернувшись до суду з заявою, в котрій просив розглядати справу у його відсутності, проти позовних вимог не заперечував.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, дослідивши докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

В силу ст. 17 ЗК України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності.

Відповідно до положень статті 19 ч.1 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

В силу статті 20 ч.1, ч.2 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Згідно з ч.ч.2-3 ст. 22 ЗК України до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва

Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови). Відповідно до пункту 2 Постанови від 11.04.02 "Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб "зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту. Згідно пункту 3 цієї ж Постанови, сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення.

В силу ст. 59 ч.3, ч.4 Земельного кодексу України, державним водогосподарським організаціям за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування землі водного фонду для догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами тощо. Громадянам та юридичним особам, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо.

Відповідно до ст. 60 ч.2 Земельного кодексу України та ч. 2 ст. 88 Водного кодексу України для малих річок, струмків і потічків земельні ділянки по їх берегах шириною 25 м. виділяються під прибережні захисні смуги.

Згідно вимог ст. 61 ч.1 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги, як і водоохоронні зони, є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

В силу ст. 116 ч.1 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ст. 126 ЗК України право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Відповідно до вимог ст. 155 ч.1 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта. яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

В силу ч.5 ст.20 ЗК України ( стаття доповнена ч.5 на підставі Закону України № 1702-VI від 5.11.09р.) види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31,33-37 цього кодексу…

Статтею 56 Закону України "Про землеустрій" та п.1.6. Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі" в редакції від 15.07.2008 року передбачено, що до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку додаються технічне завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журнал польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки.

Згідно ст. 88 Водного кодексу України передбачено, що прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води шириною для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 м.

З викопіювання з проекту формування території Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, кадастрових планів (а.с.16-18) вбачається, що земельні ділянки орієнтовною площею 0,3182 га та площею 1,2720 га розташовані за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, та передбачені для передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1

З копії паспорту (а.с.19) вбачається, що ОСОБА_1 народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 року в с.Осокорівка Новоронцовського р-ну Херсонської області.

З копії державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯД № 792980 від 20 липня 2009 року, виданого на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації від 26.12.2008 року № 626 (а.с.70) вбачається, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,3182 га розташованої в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначеної для ведення садівництва..

З даних тахеометричної зйомки земельної ділянки від 10.07.2012 ( а.с.73-73а), що перебуває у власності відповідачки в системі координат СК-63 на території Двірківщинської сільської ради та нанесення на матеріали зйомки координат поворотних точок зазначеної земельної ділянки, видно, що відстань від урізу води става до точки №2 земельної ділянки складає 39,64 м, відстань від урізу става до точки № 4 земельної ділянки складає 36,38 м.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації від 26 грудня 2008 року № 626 відповідачка 20 липня 2009 року отримала державний акт серія ЯД № 792981 на право власності на земельну ділянку площею 1,2720 га та державний акт серія ЯД № 792980 на право власності на земельну ділянку площею 0,3182 га. Земельні ділянки розташовані в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначені для ведення садівництва. Вказані державні акти видані з порушенням вимог ст. 56 Закону України "Про землеустрій" та п.1.6. Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі " в редакції від 15.07.2008 року, без долучення до технічної документації технічного завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журналу польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки. Грошова оцінка зазначеної земельної ділянки не проводилась. Проте, станом на 01.01.2012 року грошова оцінка 1 га земель сільськогосподарського призначення (ріллі) населеного пункту в адміністратвиних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району станом на 19.10.2012 року становить 12460,80 грн. З врахуванням викладеного, грошова оцінка земельної ділянки площею 1,2720 га становить 15850,13 грн., земельної ділянки площею 0,3182 га становить 3965,03 грн.

Розпорядженням голови Яготинської РДА затверджено розроблену ТОВ "Інвест Центр+", технічну документацію із землеустрою щодо зміни цільового використання земельних ділянок 21 громадянину України для ведення садівництва за межами населеного пункту, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради та пунктом 2 розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року, змінено цільове використання земельних ділянок 21 громадянину загальною площею 34,0668 га для ведення садівництва за рахунок земельних ділянок, які знаходяться у їх власності для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, згідно із додатком. За результатами розгляду внесеного прокурором протесту, 11 січня 2011 року розпорядження голови Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року було скасоване. Земельна ділянка площею 0,3182 га, яка належить відповідачці, частково займає природоохоронну територію, а саме, прибережну захисну смугу ставу Двірківщина, так як знаходиться від водоймища на відстані, що не перевищує 50 метрів. Вищевказані державні акти на право власності на земельні ділянки виготовлені з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки п.13 Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі "передбачено, що складання державного акта на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою при передачі земельної ділянки, що була раніше надана громадянам, підприємствам, установам, організаціям і об'єднанням громадян всіх видів, у постійне користування або при переоформленні правовстановчих документів на ці земельні ділянки, проводиться після відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною технічною документацією.

Відповідно до положень статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням землі поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

В силу положень статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів і природоохоронного та історико-культурного призначення.

Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502.

Таким чином, діюче на дату прийняття оскаржуваного розпорядження законодавство встановлювало порядок зміни цільового призначення земельної ділянки.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, відповідачем прийнято рішення про зміну функціонального використання земельних ділянок з земель для ведення особистого селянського господарства в землі для садівництва.

Визначення земель сільськогосподарського призначення та порядок їх використання передбачений положеннями статті 22 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарського продукції, землі тимчасової консервації тощо). При цьому, положення Земельного кодексу України передбачають використання земель сільськогосподарського призначення саме громадянами для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва (частина третя статті 22 Земельного кодексу України). Тобто, законодавець розмежував для юридичних та фізичних осіб можливі види використання земельних ділянок за їх функціональним призначенням в межах категорії земель сільськогосподарського призначення. Разом з тим, на дату прийняття оскаржуваного рішення, не визначив порядок (механізм) зміни їх функціонального використання. Лише 05.11.2009 року законом України № 1702-VI до статті 20 Земельного кодексу України внесені зміни, які дозволили власникам або користувачам в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою, самостійно визначати види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони). Таким чином, навіть після 05.11.2009 року чинне законодавство України не наділяло жодних власників земель повноваженнями самостійно визначати види використання земель сільськогосподарського призначення (змінювати функціональне їх використання).

Відповідно до пункту 15 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України до 1 січня 2013 року не допускається купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб. Відтак, прийняття оскаржуваного розпорядження про зміну виду використання земельної ділянки в межах категорії земель сільськогосподарського призначення з земель для ведення особистого селянського господарства на землі для ведення садівництва суперечить приписам пункту 16 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України.

Керуючись ст. ст. 10,60,209,212, 213-215, 218, 224, 226 ЦПК України, ст. ст. 17,19,20,22,59,60,61,116,125, 126,155 ЗК України, пунктом 15 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, ст. ст. 88,89 Водного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯД № 792981, площею 1,2720 га для ведення садівництва, та серії ЯД № 792980, площею 0,3182 га для ведення садівництва з моменту їх видачі, тобто -з 20 липня 2009 року.

Скасувати реєстрацію Реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області, державних актів на право власності на земельні ділянки: серії ЯД № 792981, площею 1,2720 га для ведення садівництва, та серії ЯД № 792980, площею 0,3182 га для ведення садівництва, виданих 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675474, площею 1,2720 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675473, площею 0,3182 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Скасувати реєстрацію Реєстраційною службою Яготинського районного управління юстиції Київської області, державних актів на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675474, площею 1,2720 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675473, площею 0,3182 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Визнати право власності на земельну ділянку, площею 1,2720 га, вартістю 28575,48 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Визнати право власності на земельну ділянку, площею 0,3182 га, вартістю 7148,36 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави 357 (триста п'ятдесят сім) гривень 23 коп.

Рішення може бути оскаржено позивачем до апеляційного суду Київської області протягом 10 днів, з дня закінчення розгляду справи.

Заява про перегляд заочного рішення, може бути подана відповідачем до суду протягом 10 днів, після отримання копії рішення.

Суддя Карпович В. Д.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено01.02.2013
Номер документу28933202
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —1028/381/12

Ухвала від 04.10.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

Ухвала від 04.08.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

Рішення від 24.01.2013

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Постанова від 24.07.2012

Адмінправопорушення

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Ухвала від 19.07.2012

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні