У Х В А Л А
"04" липня 2012 р. № 19781/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Гуляка В.В., Судової-Хомюк Н.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 05 лютого 2010 року у справі за позовом ОСОБА_1 до міського голови м. Тернополя, управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради, треті особи: комунальний заклад «Тернопільська міська поліклініка», товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопільський комбайновий завод» про визнання протиправною бездіяльності ,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся в суд першої інстанції з позовом до міського голови м. Тернополя, управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради, третіх осіб комунального закладу «Тернопільська міська поліклініка», товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільський комбайновий завод» в якому просив визнати протиправною бездіяльність управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради з приводу затвердження взірців підписів головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_1 та головного бухгалтера ОСОБА_2, зобов'язати управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради затвердити такі взірці підписів, визнати протиправною бездіяльність міського голови м. Тернополя з приводу не видачі розпорядження про призначення на посаду головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_1 та зобов'язати міського голови м. Тернополя видати таке розпорядження.
Постановою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 05 лютого 2010 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції ОСОБА_1 оскаржив його в апеляційному порядку, вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права.
В апеляційній скарзі зазначає, що відмовляючи в позові в частині визнання протиправною бездіяльності міського голови та зобов'язання видати розпорядження про призначення позивача на посаду, суд першої інстанції виходив з того, що медико-санітарна частина в/о «ТКЗ» і медико-санітарна частина ВАТ «ТКЗ» не належали до об'єктів комунальної власності, міський голова не наділений повноваженнями щодо призначення керівників установ державної форми власності, ОСОБА_1 був допущений до роботи саме на підприємстві МСЧ ВАТ «ТКЗ», а не МСЧ в/о «ТКЗ». Однак апелянт зазначає, що встановлюючи вказані обставини, судом залишено поза увагою, що МСЧ ВАТ «ТКЗ» та МСЧ в/о «ТК3» не можуть бути різними юридичними особами, а є одним закладом з різними в часовому проміжку назвами. Про вказане свідчать ті ж самі довідки управління статистики, на які посилається суд в підтвердження вказаних обставин, і в яких зазначений той самий код в ЄДРПОУ - 03397104. Крім цього, 04.09.2009 року в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включено відомості про медико-санітарну частину в/о «Тернопільський комбайновий завод» та отримано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №441565.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» від 15.05.2003 року, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. На момент виникнення спору в Єдиному державному реєстрі зазначені відомості про те, що МСЧ в/о «Тернопільський комбайновий завод» є комунальним закладом і пройшов державну реєстрацію 08.04.1992 року, а ОСОБА_3 є її керівником, в силу наведеної вище статті суд при постановленні судового рішення повинен був керуватися саме вказаними відомостями, а не довідками Тернопільського обласного управління статистики.
Крім цього, наглядовою перевіркою прокуратури м. Тернополя, за наслідками якої внесено протест від 26.10.09 року за № 9626 вих., встановлено, що засновником та власником закладу охорони здоров'я - медико-санітарної частини ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» є органи влади, які затвердили статут та фінансували заклад, тобто виконавчий комітет Тернопільської міської ради, який вправі приймати рішення щодо діяльності медсанчастини, призначення органів управління, тощо.
Таким чином, призначення ОСОБА_1 як керівника комунального закладу відповідно до п.10 ч.4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» належить до повноважень міського голови, а не керівництва ВАТ «Тернопільський комбайновий завод».
Крім того при розгляді справи судом не взято до уваги наказ №42 від 25.09.2009 року щодо перейменування з 25.09.2009 року посади головного лікаря медико-санітарної частини ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» на головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод», оскільки протестом прокурора міста Тернополя від 26.10.2009 року №9626 даний наказ скасовано. Однак судом залишено поза увагою факт відхилення протесту листом від 09.11.2009 року. Вказаний наказ є важливим доказом ряду обставин на яких ґрунтуються позовні вимоги. Зокрема, в задоволенні позовних вимог про визнання протиправною бездіяльність управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради з приводу затвердження взірців підписів головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_3 та головного бухгалтера ОСОБА_2 відмовлено з тих підстав, що як підтверджено матеріалами справи ОСОБА_1 не займав посади головного лікаря МСЧ в/о «ТКЗ». Саме Наказ №42 від 25.09.2009 року підтверджує той факт, що ОСОБА_1, який (що не заперечується судом) був призначений в 1998 році на посаду головного лікаря МСЧ ВАТ «ТКЗ», після перейменування посади став головним лікарем МСЧ в/о «ТКЗ».
Відмовляючись визнати бездіяльність протиправною, суд посилається на те, що листом від 23.10.2009 року №1159/08-2 ОСОБА_1 повідомлено, що розгляд питання буде проведено після отримання відповіді з прокуратури. При цьому апелянт зазначає, що жодних доказів направлення такої відповіді ОСОБА_3 управлінням охорони здоров'я не представлено, та судом вказаний факт залишено поза увагою.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Натомість, згідно зазначеного вище листа від 23.10.2009 року №1159/08-2 ОСОБА_1 начебто повідомили, що розгляд даного питання буде проведене після отримання відповіді з прокуратури з питання правомірності проведення перереєстрації установи МСЧ в/о «ТКЗ». Тобто, законом встановлено місячний термін не на відлиску, що звернення буде розглянуте, а на сам розгляд і більше того - вирішення питання. відповідачами не представлено-жодного доказу того, що були допущені порушення при перереєстрації закладу, однак взірці підписів завірені не були.
Управління охорони здоров'я, як головний розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний був завірити взірці підписів посадових осіб бюджетної установи вказаного не зробив, що спричинило порушення термінів виплати заробітної плати за вересень 2009 року та авансових платежів по заробітній платі за жовтень 2009 року. Вказана бездіяльність управління охорони здоров'я є протиправною, оскільки порушила права трудового колективу та блокувала роботу закладу.
Суд незаконно не допустив до участі в справі в якості представника медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_5 на підставі довіреності від 21.09.2009 року, мотивуючи зазначене тим, що правонаступником медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» є комунальний заклад «Тернопільська міська поліклініка», від імені якої довіреність на представлення інтересів закладу вказаній особі не видавалася.
Наявність правонаступника юридичної особи виключає факт її припинення, тому в суду не було підстав для припинення представництва по довіреності від 21.09.2009 року.
Враховуючи викладене просить постанову суду першої інстанції скасувати та позовні вимоги задовольнити.
Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно статуту медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод», затвердженого на загальних зборах колективу медико-санітарної частини в/о ТКЗ 05.03.1992р. №14 та завідуючим міським відділом охорони здоров'я, зареєстрованим розпорядженням виконкому Тернопільської ради народних депутатів 08.04.1992р. №135 медико-санітарна частина являється державно-комунальним багатопрофільним лікувально-профілактичним закладом з структурними підрозділами. Згідно розділу 4 цього статуту медико-санітарна частина в/о «Тернопільський комбайновий завод» являється державною установою. Приміщення медсанчастини, транспорт і територія знаходяться на балансі в/о «Тернопільський комбайновий завод». Майно медсанчастини є державною власністю і належить їй на праві повного господарського віддання.
Згідно положення «Про медико-санітарну частину виробничого об'єднання «Тернопільський комбайновий завод», затвердженого Генеральним директором в/о «Тернопільський комбайновий завод» 12.03.1993 р. та погодженого керуючим управлінням охорони здоров'я міської адміністрації та головою профкому в/о ТКЗ 11.03.1993р. медико-санітарною частиною виробничого об'єднання «Тернопільський комбайновий завод» є поліклініка, передбачена для надання медичної допомоги робітникам виробничого об'єднання по місцю роботи і проживання. Медико-санітарна частина організована при виробничому об'єднанні «Тернопільський комбайновий завод» і знаходиться на балансі в/о «Тернопільський комбайновий завод». Медико-санітарна частина підпорядкована управлінню охорони здоров'я міської адміністрації, яка очолюється головним лікарем, що назначається і звільняється в установленому порядку. Згідно довідки №22-355 Тернопільського обласного управління статистики медико-санітарна частина виробничого об'єднання «Тернопільський комбайновий завод» є загальнодержавною формою власності.
У відповідності до Положення «Про медико-санітарну частину ВАТ «Тернопільський комбайновий завод», затвердженого головою правління ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» 23.03.1998р. та погодженого керуючим управлінням охорони здоров'я Тернопільської міської адміністрації та головою профкому ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» медико-санітарна частина відкритого акціонерного товариства «Тернопільський комбайновий завод» є самостійним лікувально-профілактичним закладом функціонально-методично підпорядкована управлінню охорони здоров'я міської адміністрації і організована при відкритому акціонерному товаристві «Тернопільський комбайновий завод», приміщення та інші основні фонди знаходяться на балансі ВАТ «Тернопільський комбайновий завод». Засновником закладу є ВАТ «Тернопільський комбайновий завод». Згідно пункту 4 Положення органами управління МСЧ ВАТ «ТКЗ» є засновник, головний лікар, трудовий колектив. Згідно Положення засновник має право затверджувати Положення, а також вносити зміни і доповнення до нього, призначати та звільняти керівника - головного лікаря, вирішувати питання реорганізації та ліквідації поліклініки, при укладанні контракту з головним лікарем засновником визначаються права, строки найняття, обов'язки і відповідальність керівника перед засновником і звільнення з посади. Головний лікар МСЧ ВАТ «ТКЗ» затверджується і звільняється керівництвом ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» за погодженням з адміністрацією міського управління охорони здоров'я. Згідно довідки №22-99 Тернопільського обласного управління статистики медико-санітарна частина ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» є загальнодержавною формою власності. Згідно Статуту відкритого акціонерного товариства «Тернопільський комбайновий завод», затвердженого загальними зборами акціонерів 28.08.2007р., державна реєстрація змін до якого проведена 01.07.2009 р. відкрите акціонерне товариство «Тернопільський комбайновий завод» засновано у відповідності з рішенням міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії України від 04.04.1994р. №70Д. шляхом перетворення державного підприємства «Тернопільський комбайновий завод» у відкрите акціонерне товариство відповідно до Указу Президента України «Про корпоратизацію державних підприємств» №210/93 від 15.06.1993р. Засновником товариства є держава в особі Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії України.
Згідно статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Тернопільський комбайновий завод», затвердженого установчими зборами ТзОВ «Тернопільський комбайновий завод» 26.06.2009р., державна реєстрація юридичної особи якої проведена 01.07.2009р., товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопільський комбайновий завод» створено внаслідок реорганізації шляхом перетворення ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» у товариство з обмеженою відповідальністю на основі рішення, прийнятого загальними зборами акціонерів ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» від 11.04.2009р.
У відповідності до Статуту Комунального закладу «Тернопільська міська поліклініка», затвердженого рішенням міської ради від 27.11.2009р. №5/30/8 комунальний заклад «Тернопільська міська поліклініка» в зв'язку з перейменуванням є правонаступником майнових прав та зобов'язань медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» (створена рішенням виконавчого комітету №281 від 23.04.1982р. при виробничому об'єднанні «Тернопільський комбайновий завод ім. ХХV з'їзду КПРС») і є комунальним закладом охорони здоров'я. Засновник і власник є Тернопільська міська рада. Згідно положень статуту майно закладу є власністю територіальної громади м. Тернополя, належить закладу на правах оперативного управління. Керівництво закладом здійснює його керівник - головний лікар, який призначається на посаду Тернопільським міським головою за поданням начальника Управління охорони здоров'я за контрактом. Розпорядженням міського голови від 01.12.2009р. №417-К призначено ОСОБА_6 на посаду головного лікаря комунального закладу «Тернопільська міська поліклініка» з 01.12.2009р. по 30.11.2010р.
Крім вище зазначеного судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 наказом №90 від 18.03.1998 р. ВАТ «Тернопільський комбайновий завод», який був підписаний головою правління - генеральним директором та погоджений начальником управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради народних депутатів з 13.03.1998р. призначено на посаду головного лікаря медико-санітарної частини ВАТ «Тернопільський комбайновий завод». 25 вересня 2009 року наказом № 42, підписаний головним лікарем ОСОБА_1 перейменовано з 25.09.2009 р. посаду «головний лікар медико-санітарної частини ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» на посаду «головний лікар медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод». Даний наказ був виданий в зв'язку з підтвердженням відомостей про медико-санітарну частину ВАТ «Тернопільський комбайновий завод» в Єдиному державному реєстрі підприємств, установ, організацій, під час якого встановлено, що згідно установчих документів лікувального закладу державну реєстрацію проходив Статут МСЧ з назвою «Медико-санітарна частина в/о «Тернопільський комбайновий завод» і вказана назва відображена в свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи. 19 листопада 2009 року наказом №36, підписаним директором ТзОВ «Тернопільський комбайновий завод», за погодженням начальника управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради звільнено ОСОБА_1 від виконання обов'язків головного лікаря МСЧ ВАТ «ТКЗ» 19.11.2009 р. за одноразове грубе порушення трудових обов'язків (п. 1 ст. 41 КЗпП України).
Розглядаючи спір та відмовляючи у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльність міського голови м. Тернополя з приводу не видачі розпорядження про призначення на посаду головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_1 та зобов'язати міського голови м. Тернополя видати таке розпорядження, суду першої інстанції слід було звернути увагу на ту обставину, що згідно ч.1 та ч. 2 ст. 2 КАС України, в редакції чинній на час розгляду справи, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Згідно п.2 ч.1 ст. 17 КАС України, в редакції чинній на час розгляду справи, компетенція адміністративних судів поширюється на спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби. згідно п. 15 ч.1 ст. 3 КАС України публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, дипломатична служба, інша державна служба, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування. Оскільки посада головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» не є публічною службою, то суд апеляційної інстанції вважає, що провадження у справі в цій частині позовних вимог підлягає закриттю, бо такий спір повинен розглядатись з а правилами ЦПК України. .
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльність управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради з приводу не затвердження взірців підписів, головного лікаря МСЧ в/о «ТКЗ» ОСОБА_1 та головного бухгалтера ОСОБА_2 то судом першої інстанції правильно враховано, що ОСОБА_1 не займав посади головного лікаря МСЧ в/о «ТКЗ», а головний бухгалтер з відповідним позов щодо порушення його прав до суду взагалі не звертався і таких повноважень позивачу не надавав. Управлінням охорони здоров'я ж з приводу завірення підписів керівника та головного бухгалтера листом від 23.10.2009р. №1159/08-2 ОСОБА_1 повідомило, що розгляд даного питання буде проведено після отримання відповіді з прокуратури міста Тернополя з питання правомірності проведення перереєстрації установи МСЧ в/о «ТКЗ».
За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає, що постанову суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльність міського голови м. Тернополя з приводу не видачі розпорядження про призначення на посаду головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_1 та зобов'язати міського голову м. Тернополя видати таке розпорядження слід скасувати, бо судом першої інстанції порушено норми процесуального права, і провадження у справі в цій частині позовних вимог - закрити, в решті постанову суду першої інстанції - залишити без змін.
Керуючись ст. 160, ст. 197, п. 1, 4 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст. 203, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково, постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 05 лютого 2010 року у справі № 2а-153/10 в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльність міського голови м. Тернополя з приводу не видачі розпорядження про призначення на посаду головного лікаря медико-санітарної частини в/о «Тернопільський комбайновий завод» ОСОБА_1 та зобов'язати міського голову м. Тернополя видати таке розпорядження - скасувати, і провадження у справі в цій частині позовних вимог - закрити, в решті постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді В.В. Гуляк
Н.М. Судова-Хомюк
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2012 |
Оприлюднено | 23.07.2012 |
Номер документу | 25318261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні