ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м.Вінниця
06 липня 2012 р. Справа № 2а/0270/2404/12
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Чернюк Алли Юріївни ,
Суддів: Віятик Наталії Володимирівни
Шаповалової Тетяни Михайлівни
за участю:
секретаря судового засідання: Котюжанському В.О.
представника позивача: Скальського І.Б.
представника відповідача: Іванова Л..Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Металопласт"
до: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
про: визнання протиправними та скасування розпоряджень
ВСТАНОВИВ :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Металопласт" (надалі - позивач) до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - відповідач) про визнання протиправними та скасування розпоряджень.
Адміністративний позов мотивований тим, що відповідачем на заяви ТОВ «Металопласт» від 26.12.2011р., неправомірно винесені розпорядження № 54-В від 13.04.2012р. щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно - заготівельний завод» в зупиненні обігу акцій та № 55-В від 13.04.2012р. щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно - заготівельний завод» в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію виписку акцій. Неправомірність яких полягає у тому, що при їх оформленні відповідач керувався «Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій» затвердженого рішенням № 222 в редакції рішення Комісії від 14.07.2005р. № 398, стосовно подій які відбулись в 2002р.
Представник позивача даний адміністративний позов підтримав та просив його задовольнити в повному об'ємі.
Представник відповідача в судовому засіданні просив у задоволенні позовних вимог відмовити на підставі заперечень, які містяться в матеріалах справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відкрите акціонерне товариства «Вінницький монтажно-заготівельний завод» зареєстроване виконкомом Замостянської районної ради народних депутатів м. Вінниці від 18.08.1994р. (а.с.47). У відповідності до свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відкритих акціонерних товариства, створених в процесі корпоратизації ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод» від 19.09.1994р. внесений до реєстру цінних паперів та здійснює випуск акцій (а.с.59).
Як свідчить витяг з протоколу № 1 від 16.10.2002р., ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод» змінило організаційну правову-форму ВАТ та ТОВ (а.с.33-35). У зв'язку з чим правонаступником Відкритого акціонерного товариства «Вінницький монтажно-заготівельний завод» затверджено товариство з обмеженою відповідністю «Монтажник», яке зареєстроване виконавчим комітетом Вінницької міської ради за ідентифікаційним кодом 01412638 (а.с.48).
26.12.2011р. позивач звернувся до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з заявами про скасування реєстрації випуску акцій та про зупинення обігу акцій (а.с.18,46).
На підставі чого відповідачем по справі винесено розпорядження № 54-В від 13.04.2012р. щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно - заготівельний завод» в зупиненні обігу акцій та № 55-В від 13.04.2012р. щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно - заготівельний завод» в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію виписку акцій (а.с.14-15).
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про господарські товариства" (в редакції на момент реорганізації позивача) господарськими товариствами цим Законом визнаються підприємства, установи, організації, створені на засадах угоди юридичними особами і громадянами шляхом об'єднання їх майна та підприємницької діяльності з метою одержання прибутку. До господарських товариств належать: акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, повні товариства, командитні товариства. Товариства є юридичними особами.
Акціонерне товариство має право випускати цінні папери відповідно до вимог, встановлених Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. У разі додаткового випуску акцій без реєстрації попереднього випуску акцій усі договори купівлі-продажу акцій додаткового випуску вважаються недійсними з наслідками, передбаченими частиною п'ятою статті 30 цього Закону, що визначено статтею 26 вищезазначеного Закону.
Зокрема, абзацом 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (в редакції на момент звернення до суду позовом) визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Положення ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» ( в редакції на момент звернення до суду позовом), національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 3 даного Закону передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
Тобто, дані норми права передбачають, що єдиним органом який здійснює державне регулювання ринку цінних паперів є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» ( в редакції на момент звернення до суду позовом), цінні папери - документи встановленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчують грошові або інші майнові права, визначають взаємовідносини особи, яка їх розмістила (видала), і власника, та передбачають виконання зобов'язань згідно з умовами їх розміщення, а також можливість передачі прав, що випливають із цих документів, іншим особам.
Частиною 1 ст. 6 вищезазначеного Закону визначено що акція - іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, включаючи право на отримання частини прибутку акціонерного товариства у вигляді дивідендів та право на отримання частини майна акціонерного товариства у разі його ліквідації, право на управління акціонерним товариством, а також немайнові права, передбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств, і законодавством про інститути спільного інвестування. Акція є неподільною. Порядок реалізації прав співвласників акції (акцій) визначається Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.
У відповідності до розділу 1 «Положення про порядок реєстрації випуску акцій закритих акціонерних товариств» затвердженого рішенням від 16 липня 2002 р. за N 587/6875 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) реєстрація випуску акцій здійснюється уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - реєструвальний орган) відповідно до встановленого порядку і є підставою для внесення випуску акцій до Загального реєстру випуску цінних паперів. Реєстрація випуску акцій, що здійснюється реєструвальним органом, не може розглядатися як гарантія вартості акцій. Реєстрація випуску акцій здійснюється протягом 30 календарних днів з дати подання заяви та всіх необхідних документів до реєструвального органу. Пунктом 1.10. розділу 1 даного положення передбачалось, що після реєстрації випуску цінних паперів емітенту видається свідоцтво, яке є підставою для друкування бланків сертифікатів акцій, якщо акції випускаються у документарній формі. Якщо акції випускаються у бездокументарній формі, то свідоцтво є підставою для оформлення глобального сертифіката.
Як свідчать матеріали справи, ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод» видано свідоцтво про реєстрацію випуску цінних паперів відкритих акціонерних товариства, створених в процесі корпоратизації у відповідності до якого останній внесений до реєстру цінних паперів та здійснює випуск акцій (а.с.59).
У відповідності до протоколу № 1 від 16.10.2002р., з метою спрощення процедури управління, ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод» змінило організаційну правову-форму ВАТ та ТОВ (а.с.33-35) крім того, правонаступником Відкритого акціонерного товариства «Вінницький монтажно-заготівельний завод» по всіх правах та обов'язках визнано товариство з обмеженою відповідністю «Монтажник» (а.с.48).
Судом встановлено, що 26.12.2011р. позивач звернувся до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з заявою про скасування реєстрації випуску акцій та заявою про зупинення обігу акцій
По розгляду яких відповідачем прийнято :
розпорядження № 54-В з підстав: відсутності копій опублікованих повідомлень про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ 16.10.2002р.; відсутності довідки засвідченої підписами та печаткою реєстратора; порушення ст. 41 Конституції України, адже у ВАТ рахується 429 акціонерів, а у ТОВ 54 особи; зменшено розмір статутного фонду; не відповідність витягу з протоколу від 16.10.2002р.; не відповідність довідки до протоколу загальних зборів; витяг з протоколу № 1 від 16.10.2002р. підписано особою без зазначення призвіща, ім'я та по батькові; не своєчасність повідомлення про загальні збори.
розпорядження № 55-В з підстав : відсутності копій опублікованих повідомлень про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ 16.10.2002р.; відсутності довідки засвідченої підписами та печаткою реєстратора; порушення ст. 41 Конституції України, адже у ВАТ рахується 429 акціонерів, а у ТОВ 54 особи; зменшено розмір статутного фонду; відсутність звіту про наслідки обміну акцій у статному фонду; відсутність передавального акту або розподіл сього балансу; довідку до загальних зборів акціонерів.
Так, процедура зупинення акцій скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій закріплена «Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій» затверджена рішенням від 14.07.2005р. № 398 Державної комісії цінних паперів та фондового ринку (надалі - Порядок).
Відповідно до п.1 Порядку, зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій здійснюються уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або її територіальних органів (далі - реєструвальний орган) відповідно до цього Порядку.
У відповідності до п.1 розділу 3 Порядку, у разі, якщо серед правонаступників акціонерного товариства, що припиняє свою діяльність шляхом його реорганізації (далі - реорганізація), є хоча б одне акціонерне товариство, то скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій у зв'язку з реорганізацією здійснюється відповідно до вимог Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 № 221 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.03.99 за № 37/3430 (із змінами та доповненнями). При цьому у свідоцтвах про реєстрацію випуску акцій правонаступників акціонерного товариства, що підлягає реорганізації, здійснюється запис про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що припиняє свою діяльність у процесі реорганізації.
Положення п.2 розділу передбачають, що в разі, якщо жоден з правонаступників акціонерного товариства, що реорганізовується, не є акціонерним товариством, порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій включає таку послідовність дій:
Протягом семи робочих днів після прийняття рішення про реорганізацію товариство повинно подати до реєструвального органу такі документи: а) заяву про зупинення обігу акцій (додаток 2); б) рішення про реорганізацію і призначення комісії, що засвідчується головою комісії та печаткою товариства. У разі, якщо рішення про реорганізацію і призначення комісії прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про: - загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів; - кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах; - найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; - розмір статутного фонду; - мету та предмет діяльності; - розміщення раніше випущених в обіг цінних паперів (перелік і результати попередніх випусків цінних паперів із зазначенням свідоцтв про реєстрацію випусків цінних паперів та органів, що видали відповідні свідоцтва (із зазначенням за кожним випуском кількості іменних акцій, простих та привілейованих акцій, процентних та безпроцентних облігацій, номінальної вартості та загальної суми випуску, форми випуску); - кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про реорганізацію і призначення комісії; - порядок голосування; - відомості щодо реорганізації товариства (із зазначенням інформації про товариство, що реорганізовується, форму його реорганізації та інформації про товариства, що створюються під час реорганізації. Інформація про товариства, що створюються під час реорганізації, повинна включати дані про організаційно-правову форму, найменування, місцезнаходження товариств, розмір статутного фонду, кількість учасників); - порядок та умови обміну акцій у статутному фонді акціонерного товариства, що реорганізовується, на частки у статутному фонді товариств, що створюються внаслідок реорганізації; - строк оцінки та викупу акцій в акціонерів, які вимагають цього, у разі, якщо ці акціонери не голосували за прийняття загальними зборами рішення про реорганізацію і звернулись до товариства з письмовою заявою; в) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження. Довідка також повинна містити дані щодо наявності державної частки у статутному фонді емітента на дату прийняття рішення про реорганізацію. У разі самостійного ведення реєстру емітентом надається копія ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності щодо ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів; г) копію опублікованого згідно з вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" (повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про реорганізацію, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення усіх акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчені підписом та печаткою товариства.
Водночас п.3 розділу 3 Порядку визначено процедуру скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства здійснюється у такому порядку: Протягом семи робочих днів з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - правонаступника товариства або останнього з них правонаступник подає до реєструвального органу такі документи (у разі, якщо в процесі реорганізації створюється декілька товариств, документи на скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій подає один з правонаступників): а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій; б) рішення загальних зборів акціонерів товариства про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, що засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства. У разі, якщо рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про: - загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів; - кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах; - найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; - розмір статутного фонду;- кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу; - порядок голосування; в) звіт про наслідки обміну акцій у статутному фонді товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, який повинен містити таку інформацію: - фактичну дату початку і фактичну дату закінчення обміну; - кількість акцій, на які видані письмові зобов'язання; - кількість акцій, на які не були видані письмові зобов'язання, із зазначенням причин; - кількість акцій, що були викуплені в акціонерів. Звіт про наслідки обміну акцій у статутному фонді товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства, яке прийняло рішення про реорганізацію, підписами та печатками аудитора (аудиторської фірми);г) статут або зміни до статуту всіх товариств, що беруть участь у реорганізації, чи нотаріально засвідчені копії цих документів; ґ) передавальний акт або розподільчий баланс, що затверджені вищим органом товариства та засвідчені підписом та печаткою товариства; д) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при додатковому випуску акцій у документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження; е) копію опублікованого згідно із вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства; є) копію повідомлення (оголошення) про реорганізацію акціонерного товариства, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог статті 105 Цивільного кодексу України, статті 59 Господарського кодексу України;ж) копії свідоцтв про реєстрацію юридичних осіб - правонаступників акціонерного товариства; з) оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що реорганізується.
Так, однією із підстав для прийняття оскаржуваних розпоряджень слугувало відсутність копій опублікованих повідомлень про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ 16.10.2002р.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про господарські товариства" ( в редакції на момент реорганізації позивача) вищим органом акціонерного товариства є загальні збори товариства. У загальних зборах мають право брати участь усі акціонери, незалежно від кількості та класу акцій, власниками яких вони є. Брати участь у загальних зборах з правом дорадчого голосу можуть і члени виконавчих органів, які не є акціонерами. Акціонери (їх представники), які беруть участь у загальних зборах, реєструються із зазначенням кількості голосів, яку має кожний учасник. Реєстрація акціонерів (їх представників), які прибули для участі у загальних зборах, здійснюється згідно з реєстром акціонерів у день проведення загальних зборів виконавчим органом акціонерного товариства або реєстратором на підставі укладеного з ним договору. Цей реєстр підписується головою та секретарем зборів. Реєстрація акціонерів - власників акцій на пред'явника здійснюється на підставі пред'явлення ними цих акцій (сертифікатів акцій) або виписок з рахунку у цінних паперах. Право участі у загальних зборах акціонерів мають особи, які є власниками акцій на день проведення загальних зборів (крім випадку проведення установчих зборів).
Зокрема, ст. 43 даного Закону передбачає, що про проведення загальних зборів акціонерів держателі іменних акцій повідомляються персонально передбаченим статутом способом. Крім того, загальне повідомлення друкується в місцевій пресі за місцезнаходженням акціонерного товариства і в одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України чи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку із зазначенням часу і місця проведення зборів та порядку денного. Якщо до порядку денного включено питання про зміну статутного фонду акціонерного товариства, то одночасно з порядком денним друкується інформація, передбачена статтею 40 цього Закону. Повідомлення повинно бути зроблено не менш як за 45 днів до скликання загальних зборів. У разі необхідності може бути зроблено повторне повідомлення в зазначених засобах масової інформації. Загальні збори акціонерів проводяться на території України, як правило, за місцезнаходженням акціонерного товариства, за винятком випадків, коли на день проведення загальних зборів 100 відсотками акцій товариства володіють іноземці, особи без громадянства, іноземні юридичні особи, а також міжнародні організації.
В матеріалах справи наявний лист щодо повідомлення про загальні збори акціонерів ВАТ "Вінницький монтажно-заготівельний завод", однак з останнього не можливо встановити сам факт належного повідомлення акціонерів про загальні збори позивача, крім того в матеріалах справи відсутні докази щодо загального повідомлення в засобах масової інформації.
Також, оскаржуваними розпорядженнями встановлено, що ВАТ при реорганізації в ТОВ змінило кількість акціонерів , а саме з 429 особи на 54.
Колегією суддів встановлено, що дійсно станом на 16.10.2002р. ВАТ мало в реєстрі власників іменних цінних паперів 429 акціонера (а.с33-36), а після реорганізації позивача склад яких становить 54, в матеріалах справи стосовно даного факту наявні лише пояснення директора ТОВ " Металопласт" інших достовірних доказів, щодо продажу іменних акцій не надано (а.с.74).
Крім того, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку визначено, що позивач в ході реорганізації змінив розмір статутного фонду. Судом досліджено даний факт та встановлено, що у відповідності до статуту ВАТ "Вінницький монтажно-заготівельний завод" статутний фонд становить 1444975 тис. крб., а статутний фонд ТОВ "Монтажник" складає 16 500 грн.
Статтею 39 Закону України "Про господарські товариства" ( в редакції на момент реорганізації позивача) визначено, що рішення про зменшення статутного фонду акціонерного товариства приймається у тому ж порядку, що і про збільшення його статутного фонду. Зменшення статутного фонду здійснюється шляхом зменшення номінальної вартості акцій або зменшення кількості акцій шляхом викупу частини акцій у їх власників з метою анулювання цих акцій. Рішенням акціонерного товариства про зменшення розміру статутного фонду акції, не подані для анулювання, визнаються недійсними, але не раніш як через шість місяців після доведення до відома про це всіх акціонерів передбаченим статутом способом. Акціонерне товариство відшкодовує власнику акцій збитки, пов'язані із змінами статутного фонду. Спори щодо відшкодування цих збитків вирішуються судом або арбітражним судом.
Положення ст. 40 даного Закону також передбачають, що у повідомленні про наступне скликання загальних зборів для вирішення питання про зміни статутного фонду акціонерного товариства повинні міститися: а) мотиви, спосіб та мінімальний розмір збільшення або зменшення статутного фонду; б) проект змін до статуту акціонерного товариства, пов'язаних із збільшенням або зменшенням статутного фонду;в) дані про кількість акцій, що випускаються додатково або вилучаються, та їх загальну вартість; г) відомості про нову номінальну вартість акцій; д) права акціонерів при додатковому випуску акцій або їх вилученні; е) дата початку і закінчення підписки на акції, що додатково випускаються, або їх вилучення; є) порядок відшкодування власникам акцій збитків, пов'язаних із змінами статутного фонду.
В судовому засіданні представником позивача факт зміни розміру статутного фонду не заперечувався, крім того, в матеріалах справи відсутні будь-які докази стовно проведення належної процедури щодо зміни розміру статутного фонду.
В ході судового розгляду справи представником позивача визначено також зазначено, що до заяв ТОВ "Металопласт" була долучена довідка до протоколу № 1 за підписом директора, а не як того вимагає законодавство, за підписом та печаткою реєстратора.
Отже, здійснивши системний аналіз правових норм, дослідивши матеріали справи, надавши всім фактам юридичну оцінку, колегія суддів приходить до висновку, що в порушення вимог Порядку, позивачем порушено процедуру зупинення обігу акцій та скасування реєстрації обігу акцій.
Так, п. 8. розділу 1 Порядку передбачено, що відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій складається у разі: а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства; б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства; в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства. Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
Відповідно до п. 9 розділу 1 Порядку визначено, що відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій оформлюється у вигляді розпорядження про відмову із зазначенням підстав для відмови і підписується уповноваженою особою реєструвального органу. У разі відмови в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій усі подані документи залишаються в реєструвальному органі.
Таким чином, дослідивши оскаржувані розпорядження в розрізі вищезазначених правових норм судом встановлено, що останні прийнятті у межах повноважень та у спосіб що визначений Конституцією та Законами України.
Колегія суддів не бере до уваги посилання представника позивача з приводу того, що неправомірність даних розпоряджень полягає у тому, що відповідачем не вірно застосовано нормативно - правовий акт, адже необхідно було застосувати Порядок який чинний був не момент реорганізації ВАТ «Вінницький монтажно - заготівельний завод».
Водночас на запитання головуючого по справі, яким чином національна комісія цінних паперів та фондового ринку уповноважена винести рішення за наслідками поданих заяв 26.12.2011р. на підставі порядку який втратив чинність, відповіді не надано.
Суд відмічає, що відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Колегія суддів погоджується з поясненням представника відповідача, що дія нормативного акту в часі тісно пов'язана з поняттям юридичної чинності (законної чинності) нормативного акту. Цій дії властиві два основних моменти: набрання актом чинності;втрата актом чинності. Нормативні акти набувають чинності: а)або з моменту їхнього прийняття; б) або з моменту їхнього оприлюднення (офіційного публікування) ; в) або з моменту настання строку, зазначеного в самому нормативному акті або в спеціальному акті про введення його в дію; г) або після закінчення певного строку після оприлюднення (офіційного опублікування) нормативного акту (строк набрання чинності не зазначений у самому нормативному акті, але визначений для такого випадку законодавством)д) або з моменту їхнього одержання адресатом (якщо акти відповідно до законодавства не публікуються, а розсилаються).
За загальним правилом, нормативні акти в часі мають пряму дію, і не мають зворотного, що переживає дії. Пряма дія припускає застосування акту у зв'язку з юридичними фактами, що виникли після введення його в дію.
Надані документи не дають можливості встановити правомірність заявлених позовних вимог, адже в узгодження принципу законності суд вирішує справи відповідно до Конституції, законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України
У відповідності до ч.1 ст.11 КАС України, колегія суддів виходить з того, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, що передбачено.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Таким чином, судові витрати стягненню з бюджету не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Головуючий суддя Чернюк Алла Юріївна
Судді Віятик Наталія Володимирівна
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25345415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні