Ухвала
від 19.02.2013 по справі 2а/0270/2404/12
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2013 року м. Київ К/9991/55239/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Бим М.Є.(доповідач), Харченка В.В., Чалого С.Я.

розглянувши в попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Металопласт" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 6 липня 2012 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15 серпня 2012 року у справі №2а/0270/2404/12 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Металопласт" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування розпоряджень, -

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ "Металопласт" звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправними та скасування розпоряджень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №54-В від 13.04.2012 щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод»в зупиненні обігу акцій та №55-В від 13.04.2012 щодо відмови ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод»в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 6 липня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15 серпня 2012 року, в задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі позивач просить скасувати зазначені судові рішення, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів доходить висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "Металопласт" в результаті проведення реорганізації являється правонаступником ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод»на підставі протоколу №1 загальних зборів акціонерів ВАТ «Вінницький монтажно-заготівельний завод»від 16.10.2002.

У зв'язку з вказаною реорганізацією, 26.12.2011 позивачем була подана заява до відповідача про зупинення обігу акцій підприємства та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.

Розпорядженнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №54-В та №55-В від 13.04.2012 в задоволенні вказаної заяви відмовлено, у зв'язку із невідповідністю останньої вимогам "Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій", а саме: через відсутності копій опублікованих повідомлень про проведення загальних зборів акціонерів ВАТ 16.10.2002; відсутності довідки засвідченої підписами та печаткою реєстратора; порушення ст. 41 Конституції України, оскільки у ВАТ рахується 429 акціонерів, а у ТОВ 54 особи; зменшено розмір статутного фонду; не відповідність витягу з протоколу від 16.10.2002; не відповідність довідки до протоколу загальних зборів; витяг з протоколу №1 від 16.10.2002 підписано особою без зазначення прізвища, ім'я та по батькові; не своєчасність повідомлення про загальні збори.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про господарські товариства" (в редакції на момент реорганізації позивача) господарськими товариствами цим Законом визнаються підприємства, установи, організації, створені на засадах угоди юридичними особами і громадянами шляхом об'єднання їх майна та підприємницької діяльності з метою одержання прибутку. До господарських товариств належать: акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, повні товариства, командитні товариства. Товариства є юридичними особами.

Акціонерне товариство має право випускати цінні папери відповідно до вимог, встановлених Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. У разі додаткового випуску акцій без реєстрації попереднього випуску акцій усі договори купівлі-продажу акцій додаткового випуску вважаються недійсними з наслідками, передбаченими частиною п'ятою статті 30 цього Закону, що визначено статтею 26 вищезазначеного Закону.

Зокрема, абзацом 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»(в редакції на момент звернення до суду позовом) визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Положення ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»( в редакції на момент звернення до суду позовом), національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 3 даного Закону передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;

Отже, єдиним органом який здійснює державне регулювання ринку цінних паперів є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Порядок зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій здійснюється у відповідності до Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року № 222 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 березня 1999 року № 180/3473.

Згідно ст. 43 Закону України "Про господарські товариства" про проведення загальних зборів акціонерів держателі іменних акцій повідомляються персонально передбаченим статутом способом. Крім того, загальне повідомлення друкується в місцевій пресі за місцезнаходженням акціонерного товариства і в одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України чи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Розділом III Порядку встановлена послідовність дій при здійсненні скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його реорганізації, та передбачається, що скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій здійснюється тільки після проведення процедури зупинення обігу акцій, а також товариством подаються до територіального управління наступні документи: заява про скасування реєстрації випуску акцій, де, зокрема, обов'язково вказується реквізит "Дата видачі розпорядження про зупинення обігу акцій та номер відповідного розпорядження"; рішення загальних зборів акціонерів товариства про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, що засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства. У разі ж, якщо рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про:

загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів;

кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах;

найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи;

розмір статутного фонду;

кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу;

порядок голосування;

Також, до територіального управління подається звіт про наслідки обміну акцій у статутному фонді товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, який повинен містити інформацію щодо фактичної дати початку і фактичної дати закінчення обміну, кількості акцій, на які видані письмові зобов'язання, кількості акцій, на які не були видані письмові зобов'язання, із зазначенням причин та кількості акцій, що були викуплені в акціонерів. Звіт про наслідки обміну акцій у статутному фонді товариства, що реорганізовується, на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариств, що створюються внаслідок реорганізації, засвідчується підписом голови комісії та печаткою товариства, яке прийняло рішення про реорганізацію, підписами та печатками аудитора (аудиторської фірми); статут або зміни до статуту всіх товариств, що беруть участь у реорганізації, чи нотаріально засвідчені копії цих документів; передавальний акт або розподільчий баланс, що затверджені вищим органом товариства та засвідчені підписом та печаткою товариства; довідка, засвідчена підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при додатковому випуску акцій у документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження; копія опублікованого згідно із вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про затвердження передавального акта або розподільчого балансу, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства; копія повідомлення (оголошення) про реорганізацію акціонерного товариства, опублікованого в друкованих засобах масової інформації відповідно до вимог статті 105 Цивільного кодексу України, статті 59 Господарського кодексу України; копії свідоцтв про реєстрацію юридичних осіб - правонаступників акціонерного товариства та оригінали свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що реорганізується.

Так, п. 8. розділу 1 Порядку передбачено, що відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій складається у разі: а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства; б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства; в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства. Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.

Відповідно до п. 9 розділу 1 Порядку визначено, що відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій оформлюється у вигляді розпорядження про відмову із зазначенням підстав для відмови і підписується уповноваженою особою реєструвального органу. У разі відмови в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій усі подані документи залишаються в реєструвальному органі.

Оскільки подані позивачем документи не відповідали вимогам Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, тому суди дійшли вірного висновку про необгрунтвоаність позовних вимог.

Доводи касаційної скарги не містять обґрунтувань щодо помилковості висновків судів попередніх інстанцій, не спростовують їх і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно ч.3 ст. 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст.ст. 220 1 , 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Металопласт" - відхилити.

Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 6 липня 2012 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15 серпня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, що встановлені статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.02.2013
Оприлюднено20.02.2013
Номер документу29433945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2404/12

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 06.07.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні