ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 травня 2012 р. 14:35 Справа №2а-1192/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Бордуленко М.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державного підприємства "Джанкойське лісомисливське господарство"
до Джанкойської об'єднаної Державної фінансової інспекції про визнання протиправними та скасування рішень.
Суть спору: Державне підприємство "Джанкойське лісомисливське господарство" звернулось до адміністративного суду з позовом до Контрольно-ревізійного відділу у м. Джанкої та Джанкойському районі в АР Крим про визнання протиправними та скасування Рішення акту ревізії фінансово - господарської діяльності в Державному підприємстві "Джанкойське лісомисливське господарство" за період з 01.01.2009 року по 01.09. 2011 року за № 31-21/99 від 10.11. 2011 року та письмову вимогу від 26.12. 2011 року № 31-14/1951 Контрольно-ревізійного відділу у м. Джанкої та Джанкойському районі в АР Крим в частині необґрунтованої передачі палива фізичної особі - підприємцю ОСОБА_1 та списання його на трактор, який не обліковується на балансі Джанкойського лісгоспу, що призвело до необґрунтованого списання на витрати паливо-мастильних матеріалів на суму 146 684,16 грн. чим нанесено матеріальну шкоду державному бюджету на суму 119 593,96 грн. та бюджету АР Крим на суму 27 090,20 грн., стягнення з осіб винних у необґрунтованому списанні палива на суму 146 684,16 грн. шкоду у порядку та розміри, встановленому ст. 130,133,136 Кодексу законів про працю.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.01.12. відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду від 19.04.12 року замінено відповідача - Контрольно-ревізійного відділу у м. Джанкої та Джанкойському районі в АР Крим на його правонаступника Джанкойську об'єднану Державну фінансову інспекцію. 26 квітня 2012 року представником позивача було заявлено клопотання про уточнення позовних вимог, а саме: позивач просив визнати не дійсним та скасувати п. 2 Письмових вимог Джанкойської об'єднаної державної фінансової інспекції від 26.12.2011 року № 1951.
Представник позивача у судове засідання 31.05.12 не з'явився про день, час та місце судового засідання був сповіщений належним чином, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача у судове засідання 31.05.12 року не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був сповіщений належним чином.
Суд, враховуючи, що в матеріалах справи є докази повідомлення позивача та відповідача про час та місце судового засідання належним чином, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державне підприємство "Джанкойське лісомисливське господарство" зареєстровано у якості юридичної особи Джанкойською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим 02.10.1998 року, ідентифікаційний код юридичної особи 00992326, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 474455 (а.с.64).
Судом встановлено, що контрольно-ревізійним відділом у м. Джанкої та Джанкойському районі в АР Крим, відповідно до п. 2.13 Плану контрольно-ревізійної роботи КРУ України на 3-й квартал 2011 року, на підставі направлення на проведення ревізії від 06.09. 2011 року № 82, виданого начальником Контрольно-ревізійного відділу в м. Джанкой та Джанкойському районі, головним контролером - ревізором КРВ в м. Джанкой та Джанкойському районі Гришкіною С.В. було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності у Державному підприємстві "Джанкойське лісомисливське господарство" за період з 01.01. 2009 року по 01.09. 2011 року.
За результатами ревізії зроблено висновки, викладені в акті ревізії № 31-21/99 від 10.11. 2011року (далі - акт ревізії) (а.с.8-24).
На підставі акту ревізії начальником Контрольно-ревізійного відділу в м. Джанкої та Джанкойчському районі було пред'явлено вимогу № 31-14/1951 (а.с.37), згідно з п. 2 якої в ході ревізії встановлено порушення вимог п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 966, п. 6 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку № 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 року № 92, п. 12 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку № 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 року № 318 в частині необґрунтованої передачі палива фізичної особі - підприємцю ОСОБА_1 та списання його на трактор, який не обліковується на балансі Державного підприємства "Джанкойське лісомисливське господарство" , що призвело до необґрунтованого списання на витрати паливо-мастильних матеріалів на суму 146 684,16 грн., чим нанесено матеріальну шкоду державному бюджету на суму 119 593,96 грн. та бюджету АР Крим на суму 27 0960,20 грн. Порушення сталося з вини колишнього директора Державного підприємства "Джанкойське лісомисливське господарство" ОСОБА_3, яким затверджені первісні облікові документи на списання палива. Стягнути з осіб винних у необґрунтованому списанні палива на суму 146 684,16 грн. шкоду у порядку та розмірі встановленому ст. ст. 130, 133, 136 Кодексу законів про працю.
Не погодившись з висновками акту ревізії та вимогами про усунення порушень, позивач оскаржив їх до суду.
Згідно ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Змагальність реалізується передусім через доказування, тобто підтвердження сторонами обставин, на які вони посилаються для обґрунтування своїх вимог чи заперечень, доказами. Для забезпечення змагальності обставин в адміністративній справі суд зобов'язаний запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
Згідно з ч. 6, ст. 71 ч 1, КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Що стосується позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування пункту 2 вимоги від 26.12.2011 року № 35-14/1951, суд зазначає наступне. 19 червня 2009 року між Фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 (далі - Виконавець) та Державним підприємством "Джанкойське лісомисливське господарство" (далі - замовник) було укладено Договір про надання послуг № 37 від 119.06.2009 року.
Відповідно до п. 1 зазначеного Договору Виконавець зобов'язується надати Замовникові послуги підготовки ґрунту (код - 01.41.1 - послуги в рослинництві) згідно специфікації, яка є невід'ємною частиною договору.
Згідно п. 2 Договору Ціна за послуги встановлюється в національної валюті і складає 199 975,00 грн.
Відповідно до додаткової угоди до Договору № 37 від 19 червня 2009 року про надання послуг, заправка паливо-мастильними матеріалами здійснюється за рахунок Замовника.
Відповідно до ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно зі ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором. У разі неможливості виконати договір про надання послуг, що виникла не з вини виконавця, замовник зобов'язаний виплатити виконавцеві розумну плату. Якщо неможливість виконати договір виникла з вини замовника, він зобов'язаний виплатити виконавцеві плату в повному обсязі, якщо інше не встановлено договором або законом.
Тобто, Замовник крім оплати вартості наданих послуг зобов'язаний відшкодувати Виконавцю всі фактичні витрати тобто і витрати, пов'язані зі списанням паливо-мастильних матеріалів, згідно Договору № 37 від 19.06.2009 року та додаткової угоди від 22 червня 2009 року.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державного підприємства "Джанкойське лісомисливське господарство" підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати пункт № 2 Письмових вимог Джанкойської об'єднаної державної фінансової інспекції від 26.12. 2011 року № 1951.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Джанкойське лісомисливське господарство" витрати зі сплати судового збору у сумі 32,19 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25364942 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні