ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 липня 2012 р. 15:24 Справа №2а-3810/12/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Євдокімової О.О., при секретарі Івановій Ю.В. розглянувши за участю представників позивача Бизов В.К., Махно А.А., представника відповідача - Острова Г.В., представників третіх осіб - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за адміністративним позовом Об'єднання «Садівничих товариств Кам'янського масиву»
до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Інспекції Держенергонагляду у Кримському регіоні
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Крименерго», Садівниче товариство «Садко», Обслуговуючий кооператив «Садівниче товариство «Металіст», Садівниче товариство «Консервщик», Садово-огородне товариство «Ізискатель», Садово-огородне товариство «Тавріда», Обслуговуючий кооператив «Садово-огородного товариства «Гвоздіка», Садово-огородне товариство «Пневматика»
про визнання протиправними та скасування припису.
Обставини справи: Об'єднання «Садівничих товариств Кам'янського масиву» (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Інспекції Держенергонагляду у Кримському регіоні (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування припису № 04/03-24-69 від 09.12.2011р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що припис є протиправним та підлягає скасуванню оскільки ПАТ «ДТЕК Крименерго» проводить розрахунки з третіми особами у порушення п. 6.11, 6.13 ПКЕЕ та п. 3.2.2 Договору № 296, у зв'язку з чим у позивача відсутні правові підстави для укладання із третіми особами договорів про технічне забезпечення електропостачанням основного споживача із субспоживачами.
Під час розгляду справи представником позивача були надані додаткові письмові пояснення в обґрунтування позовних вимог.
Відповідач проти позову заперечував, позиція відповідача викладена у запереченнях на позов, які залучені до матеріалів справи, зокрема зазначив, що вимоги припису обґрунтовані та засновані на нормах чинного законодавства.
Представник третьої особи - ПАТ «ДТЕК Крименерго» під час розгляду справи проти позову заперечував, в обґрунтування своєї позиції надав відзив та письмові пояснення по справі.
Представники третіх осіб - Обслуговуючий кооператив «Садівниче товариство «Металіст», Садівниче товариство «Консервщик», Садово-огородне товариство «Ізискатель», Садово-огородне товариство «Тавріда», Обслуговуючий кооператив «Садово-огородного товариства «Гвоздіка», Садово-огородне товариство «Пневматика» проти позову заперечували та підтримали позицію ПАТ «ДТЕК Крименерго».
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, надані докази, заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію, позивач є юридичною особою, ідентифікаційний код 23191310, та станом на 05.06.2012р. перебуває у ЄДРЮОФОП.
08.12.2011р. відповідачем проведено розгляд звернення голови позивача Бизова В.К. щодо неправомірних дій ПАТ «Крименерго» стосовно змін умов договору на постачання електричної енергії № 296 від 27.02.1998р.
За результатами проведення розгляду зазначеного звернення позивача відповідачем складений Акт № 04/03-24-069 від 08.12.2011р. та визначені заходи щодо усунення порушень.
Ні підставі вищезазначеного Акту відповідачем 09.12.2011р. складений Припис, яким позивачу приписані заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства: п. 1 Привести договір на користування електричною енергією № 296 від 27.02.1998р. з ПАТ «Крименерго» у відповідності з НТД (п. 1.6 ПКЕЕ); п. 2 Укласти договір про технічне забезпечення електропостачання основного споживача із субспоживачами - СТ «Садко», ОК СТ «Металіст», СТ «Консервщик», СТ «Ізискатель», СОТ «Тавріда», ОК СТ «Гвоздіка», СОТ «Пневматика» (п. 10.2 (20) ПКЕЕ)); п. 3 Укласти договір про загальне користування технологічних мереж основного споживача з ПАТ «Крименерго».
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулює Закон України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 №575/97-ВР (далі - Закон).
В статті 9 закону визначено, що державний контроль нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року № 929 затверджено Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії незалежно від форм власності та видів діяльності (далі Положення).
Згідно із п. 1 цього Положення державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (далі - Держенергонагляд).
Під час розгляду звернення голови позивача відповідач користувався приписами вищевикладеного законодавства.
Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України № 28 від 31.07.96 затверджені Правила користування електричної енергії. Ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії). Дія цих Правил поширюється на всіх юридичних осіб та фізичних осіб (крім населення) (далі ПКЕЕ).
Пунктами 1.3 та 1.6 ПКЕЕ визначено, що постачання електричної енергії для забезпечення потреб електроустановки здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, або договору про купівлю-продаж електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом. Договір про постачання електричної енергії на основі типового договору (додаток 3) укладається постачальником електричної енергії за регульованим тарифом з усіма споживачами та субспоживачами (крім населення), об'єкти яких розташовані на території здійснення ліцензованої діяльності постачальником електричної енергії за регульованим тарифом.
Відповідно до додатку 3 до ПКЕЕ визначені форма та зміст Типового договору про постачання електричної енергії.
Матеріали справи свідчать про те, що 27.02.1998р. між СРЕС-2 та позивачем укладений договір № 296 про користування електричною енергією.
Згідно з п. 5 зазначеного договору межами відповідальності за стан та обслуговування електроустановок на болтових з'єднаннях прохідних ізоляторів ЗТП № 1047 та на нерухомих роз'єднаннях - 10кв перед КТП 10/0,4кв. Також у цьому пункті зазначена принципова однолінійна схема та встановлено обов'язок для позивача утримувати у справності електрообладнання, що йому належить та забезпечити на своєї території охорону електромереж, що належать енергопостачающей організації.
Пунктом 6 договору визначено, що він укладений на строк до 31.12.1998р., набирає чинності зі дня його підписання та вважається щорічно продовженим, якщо не поступило заяви від однієї зі сторін про його припинення або перегляд.
Але суд вважає за необхідне зазначити, що оскільки нормами чинного законодавства змінена форма та зміст Типового договору про постачання електричної енергії, на думку суду позивач зобов'язаний привести договір на користування електричною енергією № 296 від 27.02.1998р. з ПАТ «ДТЕК Крименерго» у відповідності до п. 1.6 ПКЕЕ, у зв'язку з чим, п. 1 оскаржуваного Припису є таким, що відповідає нормам чинного законодавства та у суду не має правових підстав для його скасування.
Щодо пунктів 2, 3 оскаржуваного Припису суд зазначає наступне.
Законом, що визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі є Закон України «Про електроенергетику».
Частиною 1 ст. 26 цього Закону визначено, що споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Разом з тим, ст. 277 Господарського суду України визначено, що абоненти користуються енергією з додержанням правил користування енергією відповідного виду, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Правилами можуть бути передбачені типові договори постачання окремих видів енергії. Абонент має право відпускати енергію приєднаним до його мереж вторинним споживачам (субабонентам). У цьому випадку субабоненти укладають договір енергопостачання з абонентом і мають права та несуть обов'язки абонента, а абонент має права та несе обов'язки енергопостачальника. Абонент зобов'язаний повідомити перелік субабонентів енергопостачальнику, який має право контролю енергомереж і приладів субабонентів та право контролю за додержанням субабонентами правил користування енергією. Відповідальність за порушення правил користування енергією встановлюється законом.
Як вже було зазначено судом вище, п. 1.3 ПКЕЕ встановлює, що постачання електричної енергії для забезпечення потреб електроустановки здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, або договору про купівлю-продаж електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом.
У разі підключення електроустановок споживача до електричних мереж, власник яких не є постачальником електричної енергії, та виникнення у споживача відповідно до законодавства України зобов'язань уносити плату за перетікання реактивної електроенергії, між споживачем та цим власником електричних мереж на основі типового договору (додаток 1) укладається договір про технічне забезпечення електропостачання споживача (п. 1.5 ПКЕЕ).
Для укладення договору про постачання електричної енергії, договору про технічне забезпечення електропостачання споживача або договору про спільне використання технологічних електричних мереж заявник (споживач, власник технологічних електричних мереж (основний споживач) або субспоживач) має надати відповідній організації такі документи: 1) заяву щодо укладення відповідного договору із зазначенням роду виробничої діяльності, місцезнаходження та банківських реквізитів заявника; 2) акти про розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше); 3) однолінійну схему електропостачання об'єкта (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше); 4) відомості щодо розрахункових засобів обліку (тип, марка, технічні характеристики тощо) (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше); 5) заявку на очікуваний обсяг споживання електричної енергії та величини споживання електричної потужності у години контролю максимального навантаження енергосистеми (за необхідності), довідку про укладені державні контракти (за наявності), відомості про величину приєднаної потужності і категорії надійності електропостачання струмоприймачів; 6) акти екологічної, аварійної та технологічної броні споживача (за наявності); 7) копію свідоцтва про державну реєстрацію та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); 8) копію документа, яким визначено право власності чи користування на об'єкт (приміщення) або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об'єкта); 9) копію належним чином оформленої довіреності на право укладати договори особі, яка уповноважена підписувати договори; 10) копію акта допуску про підключення електроустановки та у визначених законодавством випадках - сертифіката відповідності, що видається Держархбудінспекцією та її територіальними органами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 N 923 "Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" (із змінами) (для новозбудованих та реконструйованих електроустановок);11) паспортні дані силових трансформаторів, кабельних та/або повітряних ліній передачі електричної енергії (для споживачів, у яких розрахункові засоби обліку встановлені не на межі балансової належності) (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше); 12) довідку про перелік субспоживачів (у разі їх наявності), дані (зазначені у підпункті 4 цього пункту) розрахункових засобів обліку субспоживачів (у разі укладення відповідного договору щодо об'єктів, які вводяться в експлуатацію вперше).
При цьому, ініціатором укладення відповідного договору може бути будь-яка із сторін такого договору (п. 5.4 ПКЕЕ).
Постачальник електричної енергії за регульованим тарифом зобов'язаний надати на розгляд проект договору про постачання електричної енергії протягом 7 робочих днів для споживачів із приєднаною потужністю до 150 кВт та протягом 14 робочих днів для споживачів із приєднаною потужністю 150 кВт та більше від дати прийняття від споживача документів, зазначених у пункті 5.4 цих Правил (п. 5.3 ПКЕЕ).
Аналізуючи вищевикладене, слідує, що формування пакету документів, передбаченого п. 5.4 є діями, що передують отриманню проекту договору від енергопостачающей організації та наступному його укладанні.
Відповідач та третя особа - Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Крименерго» посилаються на те, що позивач у відповідності до п. 10.2 (20) ПКЕЕ зобов'язаний укласти договір про технічне забезпечення електропостачання основного споживача із субспоживачами та укласти договір про загальне використання технологічних мереж.
З цього приводу суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Матеріали справи свідчать про те, що будівництво електрифікації Кам'янського масиву було здійснено на підставі наступного.
21.04.1987р. укладений договір підряду на капітальне будівництво № 26 із Кримською мехколоною № 8. 10.12.1987р. укладений новий договір підряду на капітальне будівництво № 10 із Кримською мехколоною № 8, предмет договору той самий. 09.11.1988р. укладений договір із інститутом «Кримнііпроект» на корегування робочого проекту електропостачання, у зв'язку із зміною цін в будівництві, що стало передумовою для укладання нового договору підряду на капітальне будівництво № 28 від 07.04.1989р.
Документи, що підтверджують витрати на проектування та будівництво електропостачання Кам'янського масиву також залучені до матеріалів справи.
Розпорядженням виконкому Сімферопольської міськради від 12.12.1990р. № 479-р була призначена державна комісія з приймання до експлуатації завершених будівництвом об'єктів.
Згідно актів державної приймальної комісії у період з квітня 1991р. по вересень 1995р. були введені в експлуатацію високовольтні лінії 0.4 кв, 18 трансформаторних підстанцій та ЗПТ.
Як вже було зазначено судом вище, у п. 5 договору № 296 зазначена принципова однолінійна схема та встановлено обов'язок для позивача утримувати у справності електрообладнання, що йому належить та забезпечити на своєї території охорону електромереж, що належать енергопостачающей організації.
В зазначену принципову однолінійну схему входять підстанції, які побудував позивач та постачання електроенергії на які закріплено умовами Договору № 296 від 27.02.1998р.
Постачання електроенергії позивачу здійснюється через один головний прибор обліку ЗРУ 1047 на трансформаторні підстанції: 1. ТП-1048, 2. ТП-1049, 3. ТП-1050, 4. ТП-1051, 5.ТП-1052, 6. ТП-1078, 7. ТП-1079, 8. ТП-1047, 9. ТП-1081, 10. ТП-1082, 11.ТП-1115, 12. ТП-1116, 13.ТП-1117, 14. ТП-1210, 15. ТП-1014, 16.ТП-1015, 17. ТП-1118.
Принципова однолінійна схема електропостачання та акт розмежування балансової приналежності є невід'ємною частиною договору № 296 від 27.02.1998р.
Отже, виходячи з вищевикладеного, у позивача відсутні правові підстави для укладання договорів про технічне забезпечення електропостачання основного споживача із субспоживачами - СТ «Садко», ОК СТ «Металіст», СТ «Консервщик», СТ «Ізискатель», СОТ «Тавріда», ОК СТ «Гвоздіка», СОТ «Пневматика» та договору про загальне використання технологічних мереж основного споживача позивача із ПАТ «Крименерго».
Згідно вимог ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
- на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
- безсторонньо (неупереджено);
- добросовісно;
- розсудливо;
- з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
- з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
- своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так зокрема, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є одночасно і орієнтиром при реалізації повноважень владного суб'єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури. Критерій прийняття рішення, вчинення (невчинення) дії обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення або вчинення дії, відо бражає принцип обґрунтованості рішення або дії. Він вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі. Суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, об ґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які на справді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішен ня повинно бути вмотивованим.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Тобто, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування покладається в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен подати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Доказів правомірності, законності та обґрунтованості пунктів 2,3 оскаржуваного припису відповідачем суду не надано.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності в порядку статей 69,70,86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
В судовому засіданні 18.07.2012р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
У повному обсязі постанову складено та підписано 23.07.2012 року.
Керуючись ст. ст. 7, 9, 69-71, ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати пункти 2, 3 Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Інспекції Держенергонагляду у Кримському регіоні № 04/03-24-034 від 09.12.2011р.
В задоволенні інший частини позову - відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2012 |
Оприлюднено | 23.08.2012 |
Номер документу | 25456082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні