Рішення
від 26.07.2012 по справі 1854-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

26.07.2012Справа №5002-22/1854-2012

за позовом Державного підприємства «Ялтинський морський торговельний порт»,

до відповідачів:

1.Товариства з обмеженою відповідальністю «Ма «Шатл-Транс»,

2.Granada Logistics S.A.,

Третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство інфраструктури України,

За участю Кримського транспортного прокурора,

про стягнення 326 139, 64 доларів США (2 605 170, 83 грн),

Суддя Калініченко А.А.

представники:

від позивача - Безрученко Н.О., довіреність № 100-55 від 12.07.12, юрисконсульт,

від відповідачів:

1. Здор С.Л. - представник, довіреність б/н від 18.06.12,

2. Лавренко А.В. - представник, довіреність б/н від 25.04.2012,

від третьої особи - Остапенко Н.М., довіреність № 6064/4/14-11 від 23.12.11, представник,

прокурор Курдюк М.А., посвідчення № 09221, помічник Кримського транспортного прокурора,

СУТЬ СПОРУ: Державне підприємство «Ялтинський морський торговельний порт» звернулось до Господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ма «Шатл-Транс» та Granada Logistics S.A. про стягнення заборгованості з портового збору у розмірі 326 139, 64 доларів США (2 605 170, 83 грн).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у порушення вимог п. 27 Положення «Про портові збори», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2000 №1544, п. 6 наказу начальника Державного підприємства «Ялтинський морський торговельний порт» від 22.04.2008 року №145 «Про порядок оформлення та строків передачі у відділ маркетингу підтверджуючих документів на надання послуг при прийманні суден в пасажирському та вантажопасажирському комплексах порту», незважаючи на відсутність заявок судновласника або агента, портом застосовувалася ставка причального збору з суден групи «Б» після закінчення вантажних операцій за простій біля причалу з причин, що залежать від судновласника у розмірі 0,0114 доларів США за куб. метр за добу замість 0,0164 доларів США за куб. метр за годину.

Відповідачем (Granada Logistics S.A.) був наданий відзив на позовну заяву відповідно, в якому він просить в задоволені позовних вимог Державному підприємству «Ялтинський морський торговельний порт» відмовити у повному обсязі та звертає увагу, що низка фактів, які мають безпосереднє значення для розгляду даної справи не потребують доказування, оскільки встановлені постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 22 березня 2012 року у справі №2а-2848/12/0170/1.

Відповідачем (Товариством з обмеженою відповідальністю «Ма «Шатл-Транс») також, був наданий відзив на позовну заяву, в якому він просить в задоволені позовних вимог Державному підприємству «Ялтинський морський торговельний порт» відмовити у повному обсязі та зазначає, що свої зобов'язання з своєчасної оплати виставлених портом рахунків він виконав в повному обсязі. Відповідальність за правильність і своєчасність розрахунків, покладених в основу дисбурсментських рахунків, несе виключно порт.

Представником третьої особи надані письмові пояснення, третя особа просить позов Державного підприємства «Ялтинський морський торговельний порт» задовольнити та пояснює, що пунктом 27 Положення «Про портові збори» передбачено, що із суден груп «А» та «Б» після закінчення вантажних (пасажирських) операцій за простій біля вантажного (пасажирського) причалу з причин, що залежать від судна або судновласника, причальний збір справляється з моменту закінчення навантаження-розвантаження та закріплення вантажу за 1 куб. метр об'єму судна за такими ставками: 0,0164 долара США за годину - із суден у закордонному плаванні; 0,00164 долара США за годину - із суден у каботажному плаванні.

Нормативний час на огляд судна та висадку пасажирів розраховано у відповідності до спільного наказу Державної митної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Мінтрансзв'язку, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства аграрної політики, Міністерство охорони навколишнього середовища, Міністерства культури і туризму від 28.11.2005 №1167/886/824/643/655/424/858/900 «Про затвердження Часових нормативів виконання контрольних операцій посадовими особами, які здійснюють контроль осіб, товарів і транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.12.2005 за №1557/11837, а саме: часовий норматив виконання контрольних операцій по огляду судна складає 9 годин, пропуску пасажирів -35 хвилин на 1 особу.

Таким чином щодот/х «Отеgа-С» виникла заборгованість у вигляді недотриманих доходів від причального збору за 2009 рік на загальну суму 326 139,64 доларів США

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи та прокурора, суд

ВСТАНОВИВ:

24.11.2008 ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» та ТОВ «МА «Шатл-Транс» укладений договір № 354Д, відповідно до умов якого, він визначає порядок відносин між сторонами при здійсненні заходів до Порту суден, які знаходяться під обслуговуванням агента.

Відповідно до п.1.2 договору агент здійснює оплату портових зборів у відповідності з Постановою КМУ № 1544 від 12.10.2000, наказом МТУ № 214 від 27.06.1996 зі змінами та доповненнями, тарифами порту на надані послуги та інши платежі, які передбачені зазначеним договором.

Згідно з п.2.1 договору порт надає послуги суднам згідно заявок Агенту за діючими в Порту тарифами, з обов'язковим оформленням підтверджуючих документів на ці послуги (довідки, квитанції) та своєчасним наданням їх Агенту.

Відповідно до п.2.2 договору до виходу судна з порту на підставі заявки агента, порт надає агенту рахунок на оплату портових зборів та послуг за судозахід агентіруємого судна. У випадку надання послуг Портом після виписки рахунка, порт надає рахунок на доплату за фактично надані послуги протягом 1 робочого дня після виходу судна з порту.

Згідно з п.2.3 договору порт надає агенту встановлені в порту тарифи, а при їх зміні негайно сповіщає про це Агента. Нові тарифи діють з моменту їх введення.

Згідно з п.3.5 договору Агент має завчасно, до підходу судна в порт самостійно отримати в комерційній службі порту попередній розрахунок за судозахід агентуємого судна, складеного у відповідності до Постанови КМУ № 1544 від 12.10.2000, наказу МТУ № 711 від 15.12.00 та діючими тарифами порту.

Відповідно до п.3.6 договору після заходу судна в порт, не пізніше 2 робочих днів після виходу судна з порту Агент зобов'язаний самостійно отримати в комерційній службі порту кінцевий рахунок з урахуванням доплати за всі фактично надані послуги. При цьому, Агент отримує 2 екземпляри довідок на надання послуг Портом та завіряє їх підписами та печатками відповідальних осіб Агенту та (або) судновласника. Другі екземпляри довідок Агент передає до комерційної служби порту.

Згідно з п.4.1 договору Агент сплачує портові збори та послуги на підставі попереднього рахунку, зазначеного в п.3.5 зазначеного договору, шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Порту до відходу судна. Доплату у відповідності з кінцевим рахунком, зазначеним в п.3.6 зазначеного договору, Агент здійснює протягом 5 днів з дня отримання кінцевого рахунку.

Також, 20.03.2008 між Компанією «Granada Logistics S.A.» (Судновласником) та ТОВ Морським агентством «МА «Шатл-Транс» (Агентом) було укладено агентську угоду, відповідно до якої Судновласник призначає Агента бути його генеральним агентом в портах Ялти, Євпаторії, Севастополя. Зазначена угода відноситься до всіх суден власних/зафрахтованих/таких, що знаходяться в оперативному підпорядкуванні Судновласника/Фрахтувальника.

Відповідно до п.1.1 агентської угоди до прав та обов'язків Агента відноситься: захист та сприяння інтересам Судновласника/Фрахтувальника у всіх відносинах, представлення інтересів Судновласника/Фрахтувальника перед портовою та іншою владою, установами та комерційними підприємствами, які мають до нього відношення, а також підтримання з ними належних контактів. Надання Судновласнику/Фрахтувальнику повної інформації з питань, які стосуються предмету зазначеної Угоди та спеціальним запитам Судновласника/Фрахтувальника та його Представників.

Згідно з п.1.2 агентської угоди, до прав та обов'язків Агенту відноситься надання послуг та виконання формальностей, що відносяться до суден Судновласника/Фрахтувальника, вантажам, пасажирам та екіпажам (Додаток 1) до та при прибутті судна, під час його стоянки в портах, а також після його відходу. У випадку, якщо знадобляться будь-які інші послуги, не зазначені в зазначеному Додатку, Агент надасть їх за взаємною згодою.

Відповідно до п.1.4 агентської угоди Агент зобов'язаний у випадку необхідності інформувати Судновласника/Фрахтувальника про зміну тарифів та зборів.

Згідно з п.1.5 агентської угоди Агент має готувати та передавати капітанам суден та відправляти Судновласнику/Фрахтувальнику дісбурсментські рахунки та всі документи, що відносяться до суден Судновласника/Фрахтувальника, фрахту, пасажирам та екіпажу.

Відповідно до п.4.4 агентської угоди оплата зборів, послуг, робіт, постачання, дісбурсментських витрат судна здійснюється агентом за наявності рахунків постачальників послуг (третіх осіб).

Згідно з п.4.9 агентської угоди розмір портових зборів, сплат та інших платежів, які сплачуються судном в портах України, визначається у відповідності до діючих тарифів, затверджених Кабінетом Міністрів України та Міністерством транспорту України.

Відповідно до п.7.2 агентської угоди угода вступає в силу в день підписання її сторонами та укладена на невизначений строк. Угода вважається розірваною після спливу 30 днів з дня отримання письмового повідомлення про розірвання Угоди.

У 2009 році на виконання умов договору № 354-Д від 24.11.2008, укладеного між ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» та ТОВ «МА «Шатл-Транс», ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» були виставлені ТОВ «МА «Шатл-Транс» рахунки на загальну суму 56307,88 доларів США, що підтверджується рахунками №130/А від 27.09.2009, № 121/А від 08.09.2009, № 105/А від 24.08.2009, № 90/А від 11.08.2009, № 067/А від 28.07.2009, № 057/А від 14.07.2009, № 044/А від 30.06.2009, № 034/А від 16.06.2009, № 019/А від 18.05.2009, № 010/А від 01.05.2009, № 003/А від 05.04.2009, № 134/А від 12.10.2009, № 140/А від 27.10.2009, № 146/А від 17.11.2009, № 147/А від 05.12.2009, № 108/А від 20.08.2009.

ТОВ «МА«Шатл-Транс» виставлені ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» рахунки за 2009 рік сплачені в повному обсязі, що підтверджується: актом звірки ТОВ «МА «Шатл-Транс» та ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» станом на 01.02.2010, з якого вбачається, що сальдо на 01.02.2010 на користь ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» складає 0,00 гривень; актом звірки від 22.03.2012 взаємних розрахунків між ТОВ «МА «Шатл-Транс» та ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» з січня по грудень 2009, з якого вбачається, що сальдо на користь ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» складає 159,62 гривень.

Крім того, позивач не заперечував повної сплати сум, зазначених у рахунках з боку ТОВ «МА «Шатл-Транс».

На виконання умов агентської угоди від 25.03.2009, укладеної між Granada Logistics S.A. та Морським агентством «Шатл-Транс ЛТД», ТОВ «МА «Шатл-Транс» в 2009 році були виставлені дісбурсментські рахунки на загальну суму 87291,00 доларів США, що підтверджується дісбурсментськими рахунками № 140 від 27.10.2009, № 134 від 12.10.2009, № 146 від 17.11.2009, № 147 від 05.12.2009, № 132 від 05.10.2009, № prda від 18.08.2009, № 3 від 04.04.2009, № 10 від 01.05.2009, № 19 від 18.05.2009, № 34 від 16.06.2009, № 44 від 30.06.2009, № DA 67 від 28.07.2009, № 90 від 11.08.2009, № 105 від 24.08.2009, № 121 від 08.09.2009, № 130 від 27.09.2009.

Факт сплати Granada Logistics S.A. вказаних дісбурсментських рахунків підтверджується: штампами «сплачено», проставленими ТОВ «МА «Шатл-Транс» на зазначених дісбурсментських рахунках; листом ТОВ «МА «Шатл-Транс» № 141 від 21.03.2012, з якого вбачається, що компанія ТОВ «Шатл-Транс ЛТД» підтверджує, що у компанії Granada Logistics S.A. була відсутня заборгованість перед ТОВ «Шатл-Транс ЛТД» за період з 01.01.2009 по 31.12.2009. В листі зазначено, що за період з 01.01.2009 по 31.12.2009 претензій за несплаченими рахунками від ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» не надходило.

Листом від 13.03.2012 № 06/06-334 ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» повідомив компанію Granada Logistics S.A. про те, що згідно акту КРУ Міністерства транспорту України для теплоходу «OМЕГА-G» була донарахована сума причального збору під час стоянки в ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» в період з 01.01.2009 по 21.12.2009 в розмірі 326139,64 доларів США.

З 20.10.2010 по 30.11.2010 на виконання наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 19.10.2010 № 128-Г «Про проведення позапланової перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 19.11.2010 № 147-Г «Щодо продовження терміну позапланової перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Ялтинський морський торгівельний порт», призначеною комісією було проведено позапланову перевірку окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП «Ялтинський морський торгівельний порт», ЄДРПОУ 01125591, за період з 01.01.2009 по 30.09.2010, за результатами проведення якої було складено акт від 30.11.2010 № 14-2-03/31 (надалі - акт перевірки).

В акті перевірки вказано, що у порушення вимог п.27 Положення про портові збори, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2000 № 1544, п.6 наказу начальника ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» від 22.04.2008 № 145 "Про порядок оформлення та строків передачі у відділ маркетингу підтверджуючих документів на надання послуг при прийманні суден в пасажирському та вантажопасажирському комплексах порту", незважаючи на відсутність заявок судновласника або агента, портом застосовувалася ставка причального збору з суден групи «В» після закінчення вантажних операцій за простій біля причалу з причин, що залежать від судновласника, в розмірі 0,0114 доларів США за куб. метр за добу, замість 0,0164 долара США за куб. метр за годину.

В акті перевірки зазначено, що за 2009 рік портом нарахована сума причального збору з операцій за простій суден "Omega-G" та "Princessa Elena" (закордонне плавання) біля причалів порту після закінчення вантажних операцій на суму 16725, 03 доларів США замість 493920,48 дол. США.

Також, в акті зазначено, що відсутність контролю за правильністю нарахування портових зборів з боку заступника начальника порту з інвестицій, маркетингу та персоналу Барінова О.В. (згідно п. 3.1.19 тимчасового положення про службу маркетингу, логістики та інвестицій від 29.10.2008, зазначені обов'язки покладено саме на заступника начальника порту з інвестицій, маркетингу так персоналу) що призвело до втрати ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» у 2009 році фінансових ресурсів (доходів від причального збору) у сумі 477195,45 доларів США, що в еквіваленті на дату виставлення рахунків становить 3711223,63 гривень.

З розрахунку суми недотриманих доходів з компанії «Granada Logistics S.A.» від причального збору за 2009 рік, що є додатком до акту, вбачається, що сума недоотриманого причального збору за 2009 рік складає 326139,64 доларів США.

Господарський суд не знаходить підстав для задоволення заявлених позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до статті 84 КТМ України у морському порту справляються такі цільові портові збори: корабельний, причальний, якірний, канальний, маяковий, вантажний, адміністративний та санітарний. Інші види зборів можуть встановлюватися законодавчими актами України. Розмір портових зборів установлюється Кабінетом Міністрів України. Використання портових зборів допускається виключно за їх цільовим призначенням.

Згідно статті 73 КТМ України морський порт є державним транспортним підприємством, призначеним для обслуговування суден, пасажирів і вантажів на відведених порту території і акваторії, а також перевезення вантажів і пасажирів на суднах, що належать порту.

Законом України «Про систему оподаткування» №1251-XII від 25.06.1991 (стаття 14, 15), якій діяв протягом 2009 року, портові збори до загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), місцевих податків та зборів (обов'язкових платежів) не віднесені.

Виходячи з цього, суд вважає, що портові збори є платою за послуги порту, як суб'єкта господарювання, особливостю якої є те, що розмір плати та напрямки її використання встановлюються в централізованому порядку - Кабінетом Міністрів України.

Тарифи портових зборів, порядок їх сплати передбачені постановою Кабінету Міністрів України № 1544 від 12.10.2000, якою затверджено Положення про портові збори та наказом Міністерства транспорту України № 214 від 27.06.1996 «Про затвердження зборів та плат за послуги, що надані судам в морських торгових портах».

Відповідно до п. 1 Загальної частини Положення про портові збори, портові збори (корабельний, канальний, маяковий, причальний, якірний, адміністративний та санітарний) справляються у морських портах із суден зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України та іноземним прапором.

Згідно вказаного положення теплохід «OМЕГА-G» відноситься до категорії суден групи «Б» - пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на підводних крилах та пароми, що заходять у порти для виконання вантажопасажирських операцій, криголами, які не належать порту та не орендовані ним.

Відповідно до п. 23 Положення «Про портові збори» причальний збір справляється із суден, що стоять біля причалу.

Пунктом 24 вказаного положення встановлено, що для суден груп А, Б, В (буксири), Г, Д і Е (спортивні судна, приватні яхти, парусні судна та риболовецькі судна, що заходять у порти без виконання вантажних операцій) застосовуються такі ставки: для суден у закордонному плаванні - 0,0114 за куб. метр за добу.

Пунктом 27 передбачено, що із суден груп А та Б після закінчення вантажних (пасажирських) операцій за простій біля вантажного (пасажирського) причалу з причин, що залежать від судна або судновласника, причальний збір справляється з моменту закінчення навантаження-розвантаження та закріплення вантажу за 1 куб. метр об'єму судна за такими ставками: 0,0164 долара США за годину - із суден у закордонному плаванні; 0,00164 долара США за годину - із суден у каботажному плаванні.

Відповідно до п. 28 положення для відстою або закінчення операцій з обслуговування судна за вимогою капітана судна (судновласника) порт зобов'язаний надати судну вільний причал або місце якірної стоянки на рейді.

Відповідно до статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Суд звертає увагу позивача на те, що причальний збір за ставкою 0,0164 долара США за годину справлятись за наявності наступних умов:

1) вантажні (пасажирські) операції на судні закінчені;

2) судно простоює біля вантажного (пасажирського) причалу з причин, що залежать від судна або судовласника.

ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» не надано суду письмових, а також будь-яких інших доказів, які б дозволяли точно встановити момент, з якого на судні «OМЕГА-G» закінчувались вантажні (пасажирські) операції. Позивач прямо вказує, що розрахунок суму недоотриманого причального збору здійснювався не за фактичними обставинам, а за нормативним часом, якій визначався на підставі п. 9.8. «Вантажні операції в порту та комплексне обслуговування суден» Обов'язкових постанов по Ялтинському морському торгівельному порту, введених в дію з 01.03.2005, а також спільного наказу Державної митної служби України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Мінтрансзв'язку, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства аграрної політики, Міністерство охорони навколишнього середовища, Міністерства культури і туризму від 28.11.2005 №1167/886/824/643/655/424/858/900 «Про затвердження Часових нормативів виконання контрольних операції посадовими особами, що здійснюють контроль осіб, товарів і транспортних засобів у пунктах пропуску через державних кордон України».

Однак, слід враховувати, що причальний збір підлягав сплаті на підставі договору №354Д від 24.11.2008, укладеного між ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» та ТОВ «МА «Шатл-Транс», умовами якого не передбачено застосування відповідних нормативів часу.

Крім того, слід враховувати, що пункт 9.8. «Вантажні операції в порту та комплексне обслуговування суден» Обов'язкових постанов по Ялтинському морському торгівельному порту, введених в дію з 01.03.2005 взагалі не може бути застосовано до судна «OМЕГА-G», оскільки передбачені ним часові нормативи стосуються трампових суден, однак згідно Морського комерційного словника-довідника А.І.Соколова (М.: Транспорт, 1975) - трамповим судноплавством вважається морське судноплавство, при якому робота вантажних суден на пов'язана з постійними районами плавання, портами завантаження та вивантаження, не обмежена певним видом вантажу, а ціна перевезення встановлюється за згодою сторін. До трампових вантажів в основному відносяться масові насипні та наливні вантажі. Разом з тим, матеріалами справи підтверджується факт здійснення судном «Omega-G» протягом 2009 року регулярних рейсів на вантажопасажирській лінії між портами Ялта - Стамбул.

Також, позивачем не доведено, що судно «Omega-G» простоювало біля вантажного (пасажирського) причалу з причин, що залежать від судна або судовласника.

В судову засіданні представники відповідачів надали пояснення, згідно яких місцем розташування теплоходу «OМЕГА-G» у Ялтинському морському торгівельному порті постійно був вантажопасажирський причал № 3, який є єдиним причалом, який обладнаний пунктом митно-прикордонного контролю, та може приймати судна у закордонному плаванні. Іноді, коли вказаний причал був затребуваний, судно знаходилося тимчасово на якірної стоянці на рейді.

Після закінчення вантажних (пасажирських) операцій (у деяких випадках вантаж знаходився на судні до моменту виходу із порту Ялта), капітаном теплоходу «OМЕГА-G» належним чином, у виконання п. 28 Положення «Про портові збори» негайно надавалась заявка по «Ялта-Радіо» про закінчення завантаження/розвантаження та переведення судна до «відстою» та воно продовжувало знаходитися у відстою, так як інший причал адміністрацією Ялтинського морського торгівельного порту не надавався. Діючим законодавством України прямо не передбачена форма надання заявки капітана судна на переведення його до відстою, у зв'язку з чим відповідач ввжаєа, що надання вказаної заявки в усній формі не суперечить нормам чинного законодавства.

ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» не змогло послатись на будь-який нормативно-правовий акт, або локальний акт порту, якій би чітко встановлював форму заявки про закінчення завантаження/розвантаження та переведення судна до «відстою», однак надало службові записки посадових осіб порту (т.3 а.с. 115, 116) в яких вказано про відсутність будь-яких заявок про закінчення вантажних операцій на судні «OМЕГА-G».

На думку суду, встановлені вище обставини слід оцінювати у сукупності з наступною обставиною.

Причальний збір підлягав сплаті на підставі договору №354Д від 24.11.2008, укладеного між ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» та ТОВ «МА «Шатл-Транс».

Відповідно до п.2.2 договору до виходу судна з порту на підставі заявки агента, порт надає агенту рахунок на оплату портових зборів та послуг за судозахід агентіруємого судна. У випадку надання послуг Портом після виписки рахунка, порт надає рахунок на доплату за фактично надані послуги протягом 1 робочого дня після виходу судна з порту.

Відповідно до п.3.6 договору після заходу судна в порт, не пізніше 2 робочих днів після виходу судна з порту Агент зобов'язаний самостійно отримати в комерційній службі порту кінцевий рахунок з урахуванням доплати за всі фактично надані послуги. При цьому, Агент отримує 2 екземпляри довідок на надання послуг Портом та завіряє їх підписами та печатками відповідальних осіб Агенту та (або) судновласника. Другі екземпляри довідок Агент передає до комерційної служби порту.

Фактично, ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» в односторонньому порядку визначав вартість та обсяг наданих ним послуг у відповідних рахунках.

У 2009 році на виконання умов договору № 354-Д від 24.11.2008, укладеного між ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» та ТОВ «МА «Шатл-Транс», ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» були виставлені ТОВ «МА «Шатл-Транс» рахунки на загальну суму 56307,88 доларів США, що підтверджується рахунками №130/А від 27.09.2009, № 121/А від 08.09.2009, № 105/А від 24.08.2009, № 90/А від 11.08.2009, № 067/А від 28.07.2009, № 057/А від 14.07.2009, № 044/А від 30.06.2009, № 034/А від 16.06.2009, № 019/А від 18.05.2009, № 010/А від 01.05.2009, № 003/А від 05.04.2009, № 134/А від 12.10.2009, № 140/А від 27.10.2009, № 146/А від 17.11.2009, № 147/А від 05.12.2009, № 108/А від 20.08.2009 .

Агентом ТОВ «МА «Шатл-Транс» виставлені ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» рахунки за 2009 рік сплачені в повному обсязі, що представниками позивача не заперечується.

Таким чином, суд виходить з того, що у позивача відсутні правови підстави для застосування ставки у розмірі 0,00164 долара США за 1 годину за 1 куб. метр об'єму судна для визначення суми причального збору за стоянку судна «Omega-G» протягом 2009 року біля причалу порту, в той же час корабельний збір за ставкою 0,0114 за 1 куб. метр судна за добу сплачений в повному обязі, що підтверджується матеріалами справи.

Отже, на момент розгляду спору в суді, заборгованість ТОВ «МА «Шатл-Транс» або Компанії «Granada Logistics S.A.» з причального збору за період з 01.01.2009 по 21.12.2009 перед позивачем, відсутня.

Крім того, суд звертає увагу позивача на те, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.03.2012 у справі №2а-2848/12/0170/1, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.04.2012 встановлений факт відсутності заборгованості ТОВ «МА «Шатл-Транс» перед ДП «Ялтинський морський торгівельний порт» за 2009 рік.

Згідно пункту 38 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 12.03.2009 №01-08/163 «Про деякі питання, порушені у доповідних записках про роботу господарських суден України у другому півріччі 2008 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України» за змістом і направленістю положень статті 35 ГПК України рішення суду з адміністративної справи, що набрало законної сили, є обов'язковим для господарського суду щодо фактів, які встановлені судом і мають значення для вирішення спору, - з тих же підстав, що й рішення суду з цивільної справи (частина четверта статті 35 ГПК). Відсутність безпосередньої вказівки з цього приводу в зазначеній статті ГПК України зумовлена виключно тією обставиною, що її формулювання належить до того періоду часу, коли адміністративного судочинства як такого ще не існувало.

Тому суд розглядає факт, встановлений постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.03.2012 у справі №2а-2848/12/0170/1 як такий, що має преюдиційне значення.

У судовому засіданні були оголошені вступна та резолютивна частини рішення згідно статті 85 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 31 липня 2012 року.

З огляду на викладене, керуючись статтями 82-84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволені позову відмовити.

Суддя А.А. Калініченко

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.07.2012
Оприлюднено02.08.2012
Номер документу25466064
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1854-2012

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Ухвала від 05.09.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ю.А. Шаратов

Рішення від 26.07.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

А.А. Калініченко

Ухвала від 11.06.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Калініченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні