Постанова
від 01.08.2012 по справі 2а/0570/7267/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/7267/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 09-30 год.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Стирана В.В.

при секретарі Тютюннику М.О.

за участю:

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представника відповідача - Васфєєвої О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Держкомзему у місті Краматорську про зобов'язання змінити цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 1412900000:00:016:0225, розташованої за адресою: АДРЕСА_1,

ВСТАНОВИВ :

Позивач 15 червня 2012 року звернулася до суду із зазначеним позовом.

В обґрунтування позовних вимог вказала, що 03.11.2005 року на підставі договору № 239-ПР/12 ДП «Центр державного земельного кадастру» було виготовлена технічну документацію на земельну ділянку для складання державного акту про право приватної власності.

01.11.2006 року, на підставі вказаної документації, їй було видано державний акт на право власності на земельну ділянку та присвоєно кадастровий номер 141290000:00:016:0225, відомості про земельну ділянку внесені до Поземельної книги та видано витяг № 0013000000072011 від 22.11.2011 року.

У 2008 році на вказаній земельній ділянці вона розпочала будівництво магазину непродовольчих товарів, у зв'язку із чим замовила містобудівне обґрунтування магазину непродовольчих товарів по АДРЕСА_1 та узгодила його із містобудуванням та архітектури, управлінням земельних ресурсі та санстанцією міста Краматорська.

За цих підстав було виготовлено робочий проект цієї будівлі, який було погоджено із філією ДП «Укрдержбудекспертизою» 09.02.2011 року.

Вказаний магазин непродовольчих товарів не відноситься до об'єктів житлового фонду, а має нежитлове призначення.

21.05.2012 року вона звернулася до відповідача із заявою про проведення запису у державному акті на право власності на землю у відповідності до виду будівлі, що знаходиться на земельній ділянці, шляхом зміни цільового призначення у межах однієї категорії.

У відповідь на її звернення у правління Держкомзему у своєму листі № 04-1274 від 05.06.2012 року відмовило у задоволенні її заяви, запропонувавши звернутися до Краматорської міської ради для прийняття рішення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки. Для цього необхідно розробити технічну документацію на земельну ділянку.

Вважає, що дії відповідача неправомірними, а доводи, з яких вони ухиляються від оформлення нового акту на прав власності на земельну ділянку, не ґрунтуються на положеннях діючого законодавства.

У своїх доводах позивач посилається на норми ст.ст. 19, 20, 38 Земельного кодексу України, та зазначає, що приписи Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого постановою КМУ від 11.04.2002 року № 502 не розповсюджуються на випадки зміни виду використання земельної ділянки межах її цільового призначення.

Просила зобов'язати управління Держкомзему у місті Краматорську змінити цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 141900000:00:016:0225, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0808 га, яка належить їй на праві приватної власності, що підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 474692 від 01.11.2006 року з «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» на «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі».

У судовому засіданні позивач та її представник підтримали позовні вимоги, мотивуючи їх аналогічно викладеному у позовній заяві. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання позов не визнала, вказала, що вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, суду надала письмові заперечення. Просила у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про наступне.

Позивач - ОСОБА_1 є фізичною особою, яка проживає за адресою: АДРЕСА_2.

Відповідач 1 - відділ Держкомзему у місті Краматорську Донецької області є юридичною особою - територіальним органом Держкомзему, у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Держкомзему, головного управління, а також Положенням про відділ (нова редакція), затвердженого наказом Держкомзему від 08 січня 2010 року № 7.

Судом встановлено, що на підставі рішення Краматорської міської ради від 14.06.2006 року № 2/У-37, ОСОБА_1 видано державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯБ № 474692 від 01.11.2006 року, який зареєстрований у Книзі записів державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010615801832, на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею: 0,080 га.

Цільове призначення (використання) земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Вказаній земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 141290000:00:016:0225.

21.05.2012 року ОСОБА_1 звернулася до управління Держкомзему у місті Краматорську з питання зміни цільового призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Листом від 05.06.2012 року № 04-1274 управління Держкомзему у місті Краматорську відмовлено у зміні цільового призначення земельної ділянки із посиланням на норми Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого постановою КМУ від 11.04.2002 року № 502.

Позивач із вказаним рішенням відповідача не погоджується та вважає, що відповідачем порушуються її права, свободи та інтереси, у зв'язку з чим звернулася до суду із даним позовом.

Проблемою даного спору є питання щодо відмови змінити цільове призначення земельної ділянки.

Згідно з частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем доведено правомірність рішення з наступних підстав.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначені Законом України «Про землеустрій».

Згідно статті 1 зазначеного Закону, цільовим призначенням земельної ділянки є використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до положень статті 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням землі поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Також, у відповідності до норм Земельного кодексу України та Закону України «Про землеустрій» розроблена Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року N 548, зареєстрована у Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за N 1011/18306.

Тобто, законодавець розмежував для юридичних та фізичних осіб можливі види використання земельних ділянок за їх цільовим призначенням в межах категорії земель - землі житлової та громадської забудови, зокрема: 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), та 03.07. - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Встановлення та зміна цільового призначення земель визначено статтею 20 Земельного кодексу України.

В силу положень частин 1-2 зазначеної статті Кодексу, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Частиною 3 статті Кодексу визначено, що зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Разом з тим, законодавцем не визначений порядок (механізм) зміни цільового призначення земельної ділянки в межах саме однієї категорії.

Згідно з положеннями статті 8 КАС України забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.

У зв'язку із зазначеним, у відповідності до частини 7 статті 9 КАС України, суд вважає за доцільне при вирішенні спірних правовідносин виходити із конституційних принципів, які є нормами прямої дії, у зв'язку із чим, за відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, застосовувати закон, що регулює подібні правовідносини (аналогію закону).

Отже, механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 року № 502.

Згідно норм Порядку зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту.

До заяви (клопотання) додаються: копія державного акта на право власності на земельну ділянку; для громадянина - власника земельної ділянки - копія паспорта (серія, номер паспорта, коли і ким виданий та місце проживання); документи щодо встановлених обмежень (обтяжень) та земельних сервітутів на використання земельної ділянки; обґрунтування необхідності зміни цільового призначення земельної ділянки із зазначенням її розміру.

Міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення: складання проекту відведення земельної ділянки, якщо зміні цільового призначення підлягає її частина; перепогодження проекту відведення земельної ділянки з відповідними органами виконавчої влади, якщо зміні цільового призначення підлягає вся земельна ділянка.

Проект відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється, складається державною або іншою землевпорядною організацією на замовлення власника земельної ділянки.

Умови і термін складання проекту відведення земельної ділянки визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем робіт.

Проект відведення земельної ділянки погоджується або перепогоджується з органом земельних ресурсів, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, а також підлягає державній землевпорядній експертизі, після якої замовник подає проектні матеріали відповідно до сільської, селищної, міської ради або до районної держадміністрації для прийняття рішення.

Міська рада розглядає проектні матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки, яка розташована в межах населеного пункту.

Рішення міської ради або відповідного органу виконавчої влади про зміну цільового призначення земельної ділянки є підставою для оформлення громадянину або юридичній особі державного акта на право власності на земельну ділянку із зміненим цільовим призначенням.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, у судовому засіданні не знайшло підтвердження порушення прав позивача ввідповідачем.

За таких обставин, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ :

У задоволенні позову ОСОБА_1 до управління Держкомзему у місті Краматорську про зобов'язання змінити цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 1412900000:00:016:0225, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, відмовити у повному обсязі.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 01 серпня 2012 року.

Повний текст постанови виготовлено 06 серпня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції, або в порядку ч. 2 ст. 186 КАС України.

Суддя Стиран В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25615069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7267/2012

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Постанова від 01.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні