Постанова
від 07.08.2012 по справі 1570/693/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/693/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.

за участю секретаря Марінгос І.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Одеса адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»до Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання противоправним та скасування податкового повідомлення - рішення

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов адміністративний позов ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД», за результатом якого позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення -рішення № 0002892350 від 06.12.2011 року, обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги наступними доводами.

Як зазначає позивач, 23.11.2011 року, співробітниками ДПІ у Приморському районі м. Одеси була проведена невиїзна позапланова документальна перевірка товариства, щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи яка мала правові відносини з платником податків -ТОВ «Альянс Регіон»за період лютий 2011 року.

За результатами перевірки, 23.11.2011 року, було складено акт № 8531/23-5/32190411 за висновками якого було встановлено порушення товариством п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, в результаті чого було занижено суму ПДВ, яка підлягала нарахуванню до сплати в бюджет за лютий 2011 року на загальну суму 510 239,14 грн., а також визнано правочини укладені з ТОВ «Альян Регіон»нікчемними.

На підставі вищезазначеного акту перевірки, ДПІ у Приморському районі м. Одеси було винесено податкове повідомлення -рішення від 06.12.2011 року № 0002892350 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 510 239, 14 грн. за основним платежем, 1 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Позивач зазначає, що підставою висновків відповідача про порушення товариством норм податкового законодавства, є акт перевірки його контрагенту -ТОВ «Альянс Регіон», а саме: акт невиїзної документальної позапланової перевірки проведеної ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя № 160/23-253/36534887 від 04.05.2011 року.

У зазначеному акті перевірки, були встановлені порушення ТОВ «Альянс Регіон»вимог податкового та цивільного законодавства, у зв'язку з чим, були зроблені висновки, що всі операції ТОВ «Альянс Регіон» не спричиняють реального настання правових наслідків, є нікчемними, що тягне за собою визнання неправомірним формування податкового кредиту по взаємовідносинам з постачальниками товариства у перевіряємий період.

Позивач зазначає, що з висновками відповідача він не погоджується, оскільки по взаємовідносинам з ТОВ «Альянс Регіон», ним були виконані всі вимоги чинного законодавства. По господарським операціям, проведеним з вказаним контрагентом, були оформлені всі первинні документи, необхідні для ведення бухгалтерського та податкового обліку. Під час укладення господарських операцій, ТОВ «Альянс Регіон»мав повну господарську правосуб'єктність -був зареєстрований в установленому законом порядку, мав ліцензії та дозволи на проведення діяльності в сфері будівництва, мав діюче свідоцтво платника ПДВ.

Податковий кредит по взаємовідносинам з вказаним контрагентом було сформовано на підставі податкових накладних, отриманих за результатами проведених товариством розрахунків та оформлених, у відповідності до вимог чинного законодавства.

Позивач вказує, що взаємовідносини з зазначеним контрагентом було відображено у податковій звітності, а саме, вказане товариство -контрагент було зазначено в розрізі контрагентів в додатку № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за перевіряємий період.

Щодо формування податкового кредиту, ТОВ «Альянс Регіон»по взаємовідносинам з його постачальниками, позивач вказує, що жодного відношення до цього не має, точно так же, як й не має можливості контролювати фінансову діяльність свого контрагенту та впливати на його сумлінність в виконанні обов'язку по сплаті податків.

Позивач вказує, що господарські договори, укладені ним з ТОВ «Альянс Регіон», жодним чином не порушують публічний порядок, оскільки не містять в собі складу порушень передбачених ст. 228 Цивільного Кодексу України.

Окрім зазначеного, позивач вважає, що він не може нести відповідальність за діяльність свого контрагенту, оскільки відповідальність за порушення фінансової та податкової дисципліни покладається виключно на платника податків, який припустив порушення вимог податкового законодавства.

З урахуванням викладеного, позивач просить задовольнити заявлені ним позовні вимоги у повному обсязі.

В ході розгляду справи, представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача, ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС, заявлені позовні вимоги не визнав, в задоволенні їх просив відмовити, наполягаючи на законності та обґрунтованості прийнятого податкового повідомлення -рішення.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, приходить до наступного висновку.

Як встановлено в ході розгляду справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»зареєстровано 20.02.2003 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради. Свідоцтво про державну реєстрацію від 20.02.2003 р. № 260861. Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ 32190411.

ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»взято на податковий облік в органах державної податкової служби 11.03.2003 року за № 8103, та перебуває на обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС.

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.04.2003 р. № 23190568, виданого ДПІ у Приморському районі м. Одеси, ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.04.2003 року, індивідуальний податковий номер - 321904115532.

Судом встановлено, що 23.11.2011 року, ДПІ у Приморському районі м. Одеси була проведена невиїзна позапланова перевірка ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ «Альянс Регіон»код ЄДРПОУ 36534887 за період лютий 2011 року.

За результатами перевірки було встановлено порушення ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено суму ПДВ, яка підлягала нарахуванню до сплати в бюджет за лютий 2011 року на суму 510 239, 14 грн., про що було складено акт перевірки № 8531/23-5/32190411 від 23.11.2011 року.

На підставі акту перевірки, ДПІ у Приморському районі м. Одеси було винесено податкове повідомлення -рішення від 06.12.2011 року № 0002892350 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 510 239,14 грн. за основним платежем, 1 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

В обґрунтування своїх доводів, відповідач посилається на результати перевірки, проведеної ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя відносно ТОВ «Альянс Регіон».

Так, згідно акту про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ «Альянс Регіон», № 160/23-253/36534887 від 04.05.2011 року, встановлено, що згідно системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України по ТОВ «Альянс Регіон»виявлено розбіжності по взаємовідносинам з ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»на суму 510 239,14 грн.

Окрім викладеного встановлено, що в ВПМ ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя в наявності є інформація відносно ТОВ «Альянс Регіон», а саме, по зазначеному підприємству виявлено незаконне формування податкового кредиту з ПДВ за період лютий 2011 року підприємствам -контрагентам.

ТОВ «Альянс Регіон»є вірогідною «податковою ямою»не має власних або орендованих виробничих та складських приміщень, кількісний склад працівників складає 1 особу.

Встановлення відсутності у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно -матеріальних цінностей, дозволило податковому органу зробити висновок щодо нікчемності правочинів укладених ТОВ «Альянс Регіон»з покупцями та постачальниками у тому числі й з позивачем.

Перевіряючи правильність висновків відповідача, з метою встановлення факту здійснення господарських операцій між зазначеними контрагентами та формування витрат для цілей визначення податкового кредиту з податку на додану вартість судом були з'ясовані наступні обставини.

Згідно зі ст. 1 Закону України від 16.07.1999 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового Кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до положень ст. 9 Закону України, від 16.07.1999, № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

В ході розгляду справи, ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»на підтвердження проведення господарських операцій з ТОВ «Альянс Регіон», були наданні копії первинних документів, з яких вбачається наступне.

У період, що перевірявся, ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»мав взаємовідносини з ТОВ «Альянс Регіон»та відніс до складу податкового кредиту суми ПДВ за господарськими операціями з вказаним підприємством у загальному розмірі 510 239 грн. 14 коп. та до податкових зобов'язань 76 079,78 грн. за лютий 2011 року. Між позивачем та ТОВ «Альянс Регіон»було укладено наступні договори:

договір №10/09-10 від 10 вересня 2010 року , предметом якого є виконання ТОВ «Альянс Регіон»будівельних робіт по будівництву та ремонту перевантажувального комплексу на території Миколаївського Морського торгівельного порту, а саме: монтаж інженерних металоконструкції силосів, монтаж транспортерного обладнання, монтаж вагового обладнання, монтаж пристроїв контролю та освітлення, виготовлення та монтаж інженерних транспортних та допоміжних металоконструкції. Згідно п. 3.1. зазначеного договору, вартість робіт є диференційованою та підлягає корегуванню по факту їх виконання та підписання представниками сторін відповідних актів виконаних робіт по формі КБ-2в;

договір №25/10-10 від 25 жовтня 2010 року , предметом якого є виконання ТОВ «Альянс Регіон»будівельних робіт по будівництву складів зберігання та відвантаження зернових на території ТОВ «ІСРЗ»у м. Іллічівську, а саме: виготовлення та монтаж інженерних транспортних та допоміжних металоконструкцій, монтаж транспортного обладнання, монтаж вантажно-розвантажувального обладнання, монтаж електросилового обладнання та обладнання мереж електроживлення та електроосвітлення. Згідно п. 3.1. зазначеного договору, вартість робіт є диференційованою та підлягає корегуванню по факту їх виконання та підписання представниками сторін відповідних актів виконаних робіт по формі КБ-2в;

договір купівлі-продажу № 08/02-11 від 08 лютого 2011 року , предметом якого є купівля ТОВ «Альянс Регіон»у ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД» будівельного обладнання, а саме вентилятору центробіжного РК 902 N/2 зі звукопоглиначем у кількості 6 штук. Відповідно до п. 5.1.2 зазначеного Договору, Позивач зобов'язаний надати ТОВ «Альянс Регіон»рахунок-фактуру, товарну накладну та податкову накладну встановленого зразка.

Зазначене будівельне обладнання було придбано Позивачем у ТОВ «Грінтур-Екс»на підставі Договору №ГР-04/02-1-2001 купівлі-продажу від 04.02.2011 року. При виконанні зазначеного договору були оформлені Специфікація, Рахунок-фактура №СЕ-0000019, Видаткова накладна №РН-0000001 та податкова накладна №14 .

Згідно пункту 1 наказу Мінрегіонбуду від 04.12.2009 № 554 затверджено типові форми первинних облікових документів у будівництві №КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт»та №КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», а також запроваджено їх обов'язкове застосування у будівництві.

Судом встановлено, що ТОВ «Альянс Регіон»надавав позивачу будівельні послуги, які оформлювалися шляхом підписання актів приймання виконаних підрядних робіт та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати у встановлених формах, а саме:

Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2011 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2011 року до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 1 295 079,17 грн., у т.ч. ПДВ 215 846,53 грн. ;

Акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2011 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2011 року до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 343 620,36 грн,, у т.ч, ПДВ 57 270,06 грн. ;

Акт №3 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2011 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2011 року до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 743 121,13 грн., у т.ч. ПДВ 123 853,52 грн. ;

Акт №4 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2011 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2011 року до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 491 468,38 грн., у т.ч. ПДВ 81 911,40 грн. ;

Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2011 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2011 року до Договору №25/10-10 від 25 жовтня 2010 року на суму 188 145,76 грн., у т.ч. ПДВ 31 357,63 грн .

Всього між позивачем та ТОВ «Альянс Регіон»було підписано актів виконаних робіт на суму 3 049 454,80 грн., у т.ч. ПДВ на суму - 510 239, 14 грн.

Також, у період що перевірявся Позивач продав ТОВ «Альянс Регіон»вищезазначений товар, що було оформлено шляхом підписання видаткової накладної, а саме, видаткова накладна №СЕ-0000001 від 8 лютого 2011 року на суму 456 478,67 гри, у т.ч. ПДВ 76 079,78 грн.

Відповідно, ТОВ «Альянс Регіон»виписало на користь Позивача податкові накладні на загальну суму 3 049 454,80 грн., (у т.ч. ПДВ 510 239Д4 грн.) , а саме ПН від 04.02.2011 р. №12 на суму 1295 079,17 грн. (у т.ч. ПДВ 215 846,53 грн.), ПН від 04.02.2011 р. №13 на суму 343 620,36 грн. (у т.ч. ПДВ 57 270,06 грн.), ПН від 04.02.2011 р. №14 на суму 743 121,13 грн. (у т.ч. ПДВ 123 853,51 грн/), ПН від 04.02.2011 р. №15 на суму 491 468,38 грн. (у т.ч. ПДВ 81 911,40 грн.), ПН від 03.02.2011 р.№7на суму 188 145,76 грн. (у т.ч. ПДВ 31 357,63 грн) .

Зазначені податкові накладні зареєстровані Позивачем в реєстрі отриманих податкових накладних , а суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту в лютому 2011 року у розмірі 510 239, 14 грн.

Відповідно до п. 201.10 ПК, податкова накладна є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Таким чином Позивачем правомірно було віднесено 510 239.14 грн. податку до податкового кредиту по відносинах з ТОВ «Альянс Регіон».

В оплату за виконані роботи позивач перерахував на користь ТОВ «Альянс і Регіон»грошові кошти загальному розмірі 3 049 454 , 80 грн. у т.ч. ПДВ 510 239.14 грн., що

підтверджується банківськими виписками з рахунку позивача, а саме:

по Акту №1 до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року - грошові кошти у розмірі на суму 1295 079,17 грн., у т.ч. ПДВ 215 846,53 грн. платіжними документами №77 від 17.02.2011, №88 від 21.02.2011 та №98 від 23.02.2011 року згідно з виписки по рахунку у ПАТ «МАРФІН БАНК» ;

по Акту №2 до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 343 620,36 грн., у т.ч. ПДВ 57 270,06 грн. платіжним документом №99 від 23.02.2011 згідно з виписки по рахунку у ПАТ «МАРФІН БАНК»;

по Акту №3 до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 743 121,13 грн., у т.ч. ПДВ 123 853,52 грн. платіжним документом №101 від 01.03.2011 згідно з виписки по рахунку у ПАТ «МАРФІН БАНК»та платіжними документами №67 від 08.02.2011 та №87 від 14.02.2011 згідно з виписки по рахунку у АБ «ПІВДЕННИЙ» ;

по Акту №4 до Договору №10/09-10 від 10 вересня 2010 року на суму 491 468,38 гри., у т.ч. ПДВ 81 911,40 грн. платіжним документом №106 від 01.03.2011 згідно з виписки по рахунку у ПАТ «МАРФІН БАНК»та Протоколом про залік взаємних вимог від 02.03.2011 року ;

по Акту №1 до Договору №25/10-10 від 25 жовтня 2010 року на суму 188 145,76 грн., у т.ч. ПДВ 31 357,63 грн. платіжним документом №63 від 04.02.2011 згідно з виписки по рахунку у АБ «ПІВДЕННИЙ».

Згідно положень п. 198.1, 198.2, 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Згідно положень п. 201.6, п. 201.7, п. 201.8 ст. 201 Податкового Кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Судом встановлено, що на момент вчинення господарських операцій у контрагента позивача -ТОВ «Альянс Регіон»була повна податкова правосуб'єктність, підприємство було зареєстрованим, знаходилось на податковому обліку, мало статус платника податку на додану вартість, а також дозвільні документи (ліцензія) на провадження діяльності в сфері будівництва. Відповідачем не було доведено, що позивач був обізнаним у дефекті правового статусу його контрагенту, а саме у визнанні його податковими органами «податковою ямою», та навмисно скористався їх послугами з метою штучного створення податкового кредиту.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача, як на обґрунтування своїх висновків, на відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної економічної діяльності у контрагента позивача -ТОВ «Альянс Регіон», оскільки такі висновки не можливо зробити без перевірки діяльності суб'єкта господарювання. Відповідно до акту перевірки № 8531/23-5/32190411 від 23.11.2011 р., планові виїзні перевірки ТОВ «Альянс Регіон»не проводились. Використаний акт перевірки ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя був складений за результатами проведеної документальної невиїзної перевірки, якою не перевірялися: наявність господарсько - правових стосунків з іншими суб'єктами господарювання по оренді основних засобів виробництва, складських приміщень, транспортних засобів; наявність правовідносин по зберіганню матеріальних цінностей; наявність правовідносин по перевезенню матеріальних цінностей із залученням сторонніх перевізників; наявність укладених цивільно -правових угод з фізичними особами, щодо надання послуг або виконання робіт.

Висновки про відсутність умов у ТОВ «Альянс Регіон» для здійснення фінансово -господарської діяльності зроблені на підставі службової інформації, що є недостатнім для визнання угод, укладених з ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД» нікчемними.

Окрім викладеного, судом в ході розгляду справи було встановлено, що за результатами розгляду адміністративної справи за позовом ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»до ДПІ у Приморському районі м. Одеси про визнання недійсним податкового повідомлення -рішення № 0000982350/0 від 31.05.2011 року, Одеським окружним адміністративним судом в постанові від 16.11.2011 року, яка набрала законної сили 13.12.2011 року, було встановлено протиправність висновків податкового органу, щодо визнання нікчемними правочинів, укладених між вказаними контрагентами та визнано правомірним формування податкового кредиту за період з 01.01.2011 р. по 31.01.2011 року.

Відповідно до статі 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам, особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності, волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно статі 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Відповідно до ч.1 статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно статті 216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Відповідно до ст. 228 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним. У разі недодержання вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним. Якщо визнаний судом недійсним правочин було вчинено з метою, що завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то при наявності умислу у обох сторін - в разі виконання правочину обома сторонами - в дохід держави за рішенням суду стягується все одержане ними за угодою, а в разі виконання правочину однією стороною з іншої сторони за рішенням суду стягується в дохід держави все одержане нею і все належне - з неї першій стороні на відшкодування одержаного. При наявності умислу лише у однієї із сторін все одержане нею за правочином повинно бути повернуто іншій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного за рішенням суду стягується в дохід держави.

Як встановлено судом, в момент вчинення укладених між ТОВ «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»та ТОВ «Альянс Регіон»договорів поставки та монтажу обладнання, сторонами угод були дотримані вимоги ст. 203 Цивільного кодексу України, що на думку суду свідчить про чинність зазначених договорів та необґрунтованість висновків відповідача, щодо їх невідповідності п.1, п. 2 ст. 215, п. 1, п. 5 ст. 203, 228 Цивільного кодексу України .

Згідно положень ч. 3 ст. 215, ч. 3 ст. 228 Цивільного кодексу України недійсність правочину повинна встановлюватись судом. Однак, рішення суду про недійсність правочинів, укладеного між позивачем та його контрагентами, до суду надано не було.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9,11-14,70,71, 86, 159-164 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕЛЕВАТОРБУД»- задовольнити.

Визнати противоправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002892350 від 06.12.2011 року Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлений судом 07 серпня 2012 року.

Суддя Н.В.Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2012
Оприлюднено20.08.2012
Номер документу25641010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/693/2012

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 27.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні