Ухвала
від 07.08.2012 по справі 2а-17241/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-17241/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В.

Суддя-доповідач: Безименна Н.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" серпня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Безименної Н.В.,

суддів: Кучми А.Ю. та Бєлової Л.В.,

при секретарі Проценко А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 9 квітня 2012 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва про скасування податкового повідомлення -рішення від 22.08.2011 року № 801/17-01, -

В С Т А Н О В И Л А:

У листопаді 2011 року ОСОБА_2 звернулася в Окружний адміністративний суд м. Києва з позовом, в якому просила скасувати податкове повідомлення -рішення відповідача від 22.08.2011 року № 801/17-01.

Постановою Окружного адміністративного суду від 9 квітня 2012 року позов задоволено. Рішення суду вмотивовано тим, що зважаючи на доведеність з боку позивача наявності обставин, з якими підпункт 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» пов'язує наявність підстав для не включення до загального оподаткованого доходу суми доходу, отриманого внаслідок відчуження земельної ділянки сільськогосподарського призначення безпосередньо отриманої платником податку у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельного законодавства, а також виходячи з того, що обов'язок щодо сплати відповідних податкових зобов'язань, у разі встановлення факту їх виникнення та несплати, при здійсненні операцій з відчуження об'єктів нерухомого майна в порядку, передбаченому в статті 11 цього Закону, покладається на нотаріуса як податкового агента, суд дійшов висновку про необґрунтованість та, відповідно, протиправність податкового повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва від 22.08.2011 №801/17-01.

Не погоджуючись із судовим рішенням, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким у позові відмовити повністю. В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що оскільки позивач отримала вказану земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства в процесі безоплатної передачі земельної ділянки, а не в порядку приватизації, оскаржуване податкове повідомлення відповідає вимогам чинного законодавства.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції залишити без змін, виходячи з наступного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі міста Києва проведено камеральну перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб громадянки ОСОБА_2, за результатами якої складено акт перевірки від 09.08.2011 №7/17-01/НОМЕР_1.

Під час проведення перевірки у зв'язку з тим, що позивачем документально не підтверджено наявність пільги, яка передбачена підпунктом 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», а саме не надано свідоцтва про право власності на майновий пай члена колективного сільськогосподарського підприємства (майновий сертифікат), податковим органом зроблено висновок про необхідність включення суми доходу, отриманої від відчуження земельної ділянки на підставі договору від 10.11.2010, до суми оподаткованого доходу за відповідний звітній період.

На підставі акту перевірки державною податковою інспекцією у Шевченківському районі міста Києва прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.08.2011 №801/17-01, яким ОСОБА_2 визначено податкове зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб у розмірі 19575,00 грн.

Рішенням Державної податкової адміністрації у місті Києві від 02.11.2011 №10629/ш/25-214 про результати розгляду скарги податкове повідомлення-рішення від 22.08.2011 №801/17-01 залишено без змін, скаргу ОСОБА_2 - без задоволення.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що позивачем на підставі договору купівлі-продажу від 10.11.2009 відчужено земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства (категорія земель - землі сільськогосподарського призначення), яка попередньо була отримана ним у власність внаслідок безоплатної передачі земель в межах населеного пункту із земель запасу за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування в межах норм безоплатної приватизації.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із вказаним висновком, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням сімнадцятої сесії п'ятого скликання Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 10.08.2009 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,00 га в селі Дмитрівка гр. ОСОБА_2; вилучено із земель запасу Дмитрівської сільської ради земельну ділянку площею 1,00 га, розташовану в с. Дмитрівка; передано безоплатно у приватну власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку площею 1,00 га в с. Дмитрівна для ведення особистого селянського господарства, віднесено її до категорії земель сільськогосподарського призначення.

Між ОСОБА_2 та малим приватним підприємством «Фірма «Промснаб»10.11.2010 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 1,00 га, що знаходиться в с. Дмитрівна Києво-Святошинського району Київської області, кадастровий номер 3222484400:10:004:0279, наданої для ведення особистого селянського господарства.

Право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 1,00 га, кадастровий номер -3222484400:10:004:0279, на момент укладення договору купівлі-продажу від 10.11.2010 підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯЗ №435499, виданим Дмитрівською сільською радою 18.11.2009.

Згідно з підпунктом 11.1.1 пункту 11.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»дохід, отриманий платником податку від продажу не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або частини квартири, кімнати, садового будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), не оподатковується, якщо загальна площа такого житлового будинку, квартири або частини квартири, кімнати, садового будинку не перевищує 100 квадратних метрів. У разі якщо площа такого об'єкта нерухомого майна перевищує 100 квадратних метрів, то частина доходу, пропорційна сумі такого перевищення, підлягає оподаткуванню за ставкою в розмірі 1 відсотка від вартості такого об'єкта нерухомого майна.

Згідно з висновком відповідача, який став підставою винесення оскаржуваного податкового повідомлення, дохід від продажу нерухомого майна, в тому числі земельної ділянки, як іншої (нежитлової) нерухомості, що належить громадянам на праві власності, підлягає оподаткуванню.

Перелік доходів, які не включаються до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу, визначено пунктом 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».

Відповідно до підпункту 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи (що не підлягають відображенню в його річній податковій декларації), сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв), майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації згідно з нормами земельного законодавства.

Згідно з п. в) ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Частиною 6 ст. 118 Земельного кодексу України, яка регулює виключно порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами, передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Відповідно до п. б) ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

Спірна земельна ділянка, яку було відчужено позивачем та відображено отриманий дохід у поданій до податкового органу декларації, була отримана позивачем на підставі пункту (в) частини 3 статті 116 Земельного кодексу України (одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом), зважаючи на наступні характеристики даної земельної ділянки:

- цільове призначення -для ведення особистого селянського господарства;

- розмір -1,00 гектара;

- попередній стан земельної ділянки -вказана земельна ділянка не знаходилася у користуванні позивача (до моменту набуття на неї права власності), а також не перебувала у постійному користуванні державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а позивач не був працівником даних підприємств.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що відповідно до положень підпункту 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», дохід від відчуження земельної ділянки, яку отримано позивачем у власність на підставі Рішення сімнадцятої сесії п'ятого скликання Дмитрівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 10.08.2009, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,00 га в селі Дмитрівка гр. ОСОБА_2, не повинен включатися до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу позивача.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про задоволення позову, тому апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанова суду є обґрунтованою, такою, що винесена з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва -залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 9 квітня 2012 року -залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлено 13 серпня 2012 року.

Головуючий суддя Безименна Н.В.

Судді: Кучма А.Ю.

Бєлова Л.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25666974
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17241/11/2670

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 20.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 23.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні