ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.08.12 Справа № 7/21/5022-196/2012
Львівський апеляційний господарський суд, в складі колегії:
головуючого-судді: Бойко С.М.,
суддів: Бонк Т.Б.,
Марко Р.І.,
при секретарі Томкевич Н,
з участю представників:
від позивача з'явився,
від відповідача не з'явився
від третьої особи 1 з'явився
від третьої особи 2 з'явився
розглянув апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №08-02-519 від 25.06.2012 р.
на рішення господарського суду Тернопільської області від 29.05.2012 р.
у справі № 7/21/5022-196/2012, суддя Стадник М.С.
за позовом Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної освіти, м. Тернопіль
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
1.Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, м. Тернопіль
2.Тернопільська обласна рада, м. Тернопіль
до Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м. Тернопіль
про стягнення суми,
В С Т А Н О В И В :
рішенням господарського суду Тернопільської області від 29.05.2012 року позовні вимоги Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної освіти задоволено повністю та стягнено з Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на користь позивача 63089,79грн. заборгованості та 1609,50грн. судового збору. Крім цього, повернено позивачу 1073,00грн. зайво сплаченого судового збору.
Рішення суду мотивоване тим, що припинення фінансування санаторію-профілакторію здійснено відповідачем з порушенням умов чинного договору від 31.03.2011р., порядку №16 та чинного законодавства, що призвело до зупинення діяльності санаторію-профілакторію та вимушеного вивільнення працівників за скороченням штату, яким мають бути виплачені компенсаційні виплати. Оскільки відповідач доказів здійснення виплат суду не надав, позовні вимоги про стягнення боргу по заробітній платі та компенсаційних виплатах підлягають до задоволення.
В апеляційній скарзі скаржник (відповідач) просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в частині стягнення 44620,28грн. боргу по заробітній платі та компенсаційних виплатах. Підставою скасування рішення скаржник зазначає неправильне застосування місцевим господарським судом норм матеріального права. Зокрема, положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ та постанови правління Фонду від 25.02.2009р. №16 «Про затвердження порядку часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності». В обґрунтування своїх тверджень апелянт посилається на те, що пунктом 5.1 договору № 93 від 31 березня 2011 року передбачено, що сторони звільняються від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання своїх зобов'язань випадку настання форс-мажорних обставин. На думку скаржника 07 жовтня 2011 року виникли форс-мажорні обставини, які не залежали від їхньої волі і у зв'язку з настанням яких виконання умов договору від 31 березня 2011 року №93 стало неможливим, а саме цього дня набрала чинності постанова правління Фонду від 16.06.2011 року №31 «Про внесення змін до Порядку часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», якою внесено зміни до порядку №16 в частині фінансування за рахунок коштів Фонду санаторіїв-профілакторіїв
підприємств, установ, організацій.
У письмових відзивах на апеляційну скаргу №01/538 від 26.07.2012р. (вх.№4854 від 30.07.2012р.) Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної освіти, №07-1098 від 01.08.2012р. (вх.№4996 від 03.08.2012р.) Тернопільська обласна рада та від 07.08.2012р. (вх.№5096 від 08.08.2012р.) управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації спростовують доводи скаржника та просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення залишити без змін.
В судове засідання 21.08.2012р. представник відповідача не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи. Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності його представника, оскільки в судовому засіданні 08.08.2012р. заслухано його пояснення, а явка повноважних представників сторін у судове засідання 21.08.2012р. визнана судом на власний розсуд.
Суд, розглянувши апеляційну скаргу та дослідивши наявні докази по справі, вважає, що рішення суду слід залишити без змін з наступних підстав.
Судом встановлено, що 31.03.2011року між Тернопільським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (Замовник), Тернопільським обласним комунальним інститутом післядипломної педагогічної освіти (Власник), та Санаторієм - профілакторієм "Освітянин" (Виконавець), укладено договір №93 відповідно до умов якого сторони взяли на себе зобов'язання :
- «Виконавець»зобов'язується надати протягом строку дії договору послуги із санаторно-курортного лікування застрахованим особам - слухачам курсів підвищення кваліфікації «Власника»-інституту, при цьому фінансування Виконавця складається з двох частин, яке забезпечує «Замовник»та «Власник»: - першу частину фінансування відповідно до затвердженого та погодженого із «Замовником»кошторису санаторію - профілакторію здійснює «Замовник», шляхом часткового фінансування «Виконавця»на організацію лікування, харчування, культобслуговування, проведення медичних консультацій спеціалістами, оплату праці працівникам санаторію-профілакторію (за час надання послуг) та підвищення кваліфікації медичних працівників, оплату послуг та інших видатків «Виконавця»відповідно до Порядку часткового фінансування санаторіїв -профілакторіїв за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджений Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 16 від 25.02.2009р. (далі Порядок № 16); - другу частину фінансування пов'язану з господарським утриманням «Виконавця»здійснює «Власник», а саме: будівництво, ремонт приміщень та обладнання, поліпшення матеріально-технічної бази, благоустрій території, господарське утримання «Виконавця»(опалення, освітлення, прибирання території і приміщень, охорона водопостачання, водовідведення, абонентна плата за користування телефоном, тощо), придбання кухонного обладнання та його ремонт, придбання м'якого інвентарю, медичного устаткування, інструментарію та медичної апаратури (її обслуговування та ремонт), дезінфікуючих та миючих засобів (п. 1.1, 3.2.1, 3.4.5 умов договору);
- «Виконавцем»послуги надаються на підставі путівки до санаторію - профілакторію, що частково фінансується за рахунок коштів Фонду, передбаченої датком 1 до Порядку № 16, у кількості, визначеній у додатку № 1 до Кошторису санаторію-профілакторію, що частково фінансується за рахунок коштів Фонду та частково - за рахунок коштів «Власника»( п. 1.2 умов договору);
- у разі припинення фінансування з боку «Замовника»питання компенсаційних виплат працівникам санаторію -профілакторію, які одержували заробітну плату з коштів «Замовника», вирішує сам «Замовник», у встановленому порядку (п.3.2.4 договору);
відповідно до п. 6.2 умов договору, такий набуває чинності з 01.04.2011р. і діє до 31.12.2011р., при цьому, закінчення дії договору не звільняє сторони від виконання своїх зобов'язань, що виникли під час його дії.
Однією з підстав припинення дії договору, є припинення часткового фінансування виконавця на підставі наказу виконавчої дирекції Фонду ( п.4.2 договору).
У відповідності до ст. 11 Цивільного кодексу України та ст. 174 Господарського кодексу України договір є підставою для виникнення цивільних прав і обов'язків (господарських зобов'язань).
Згідно з приписами ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язання є правовідношенням, у якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь іншої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші), чи утриматися від виконання певних дій, а інша сторона має право вимагати виконання такого обов'язку.
Правовідносини між учасниками договору виникли в силу ст.48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі Закон про соціальне страхування), згідно якої за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, в порядку, визначеному правлінням Фонду;
Зокрема, на виконання ст.48 Закону про соціальне страхування прийнятий Порядком №16 (в редакції постанови від 22.12.2010р. №27 чинної на момент укладення договору), згідно п.3.4 якого кошти Фонду згідно із затвердженим кошторисом щомісяця перераховуються на рахунок санаторію-профілакторію виконавчою дирекцією відділення Фонду відповідно до договору, укладеного із власником санаторію -профілакторію, тобто законодавством передбачено обов'язковість укладення договору. Укладений між сторонами договір, враховуючи предмет договору, за своєю правовою природою є договором підряду (надання послуг).
Відповідно до п.п. 1.3-1.5 Порядку №16, часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей із зазначеною метою, а саме за рахунок коштів Фонду передбачаються витрати (часткове фінансування) на харчування, лікування, культобслуговування, проведення медичних консультацій, спеціалістами, оплату праці та підвищення кваліфікації медичних працівників санаторіїв - профілакторіїв, які утримуються за рахунок коштів Фонду, оплату послуг та інших видатків. До витрат на оплату послуг та інших видатків, належать витрати на оплату виконаних уповноваженим банком розрахунково-касових операцій за коштами Фонду та надання банківських послуг, обов'язкові платежі до бюджету з фонду оплати праці працівників санаторію-профілакторію за рахунок коштів Фонду, придбання дискет та дисків для подання державним органам звітів в електронному вигляді, відрядження працівників санаторію-профілакторію до виконавчих дирекцій відділень Фонду з метою погодження кошторисів та подання звітів санаторіїв-профілакторіїв, які частково фінансуються за рахунок коштів Фонду (п. 3.2.8 Порядку №16).
Часткове фінансування надається за умови: наявності путівки заповненої згідно форми передбаченої додатком 1 до Порядку №16, яка є підставою для надання санаторієм-профілакторієм послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей, а також особам, які навчаються у вищому навчальному закладі; -санаторій-профілакторій повинен бути відокремленим підрозділом підприємства, установи, навчального закладу або організації та діяти на основі положення про нього, затвердженого власником санаторію-профілакторію або уповноваженим ним органом, та повинен мати поточний рахунок, відкритий власником в установі банку або в органі Державного казначейства України спеціальний реєстраційний рахунок для надходження та здійснення витрат за коштами Фонду; - власник повинен мати ліцензію Міністерства охорони здоров'я України на право провадження медичної практики, а санаторій-профілакторій - акредитаційний сертифікат (п.п.2.2, 2.6-2.8 Порядку №16).
Як вбачається з матеріалів справи, «Власником»в розумінні Порядку №16 є Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти (нова редакція Статуту затверджена розпорядженням заступника голови Тернопільської обласної ради №83 від 13.05.2005р., та зареєстрованого державним реєстратором 27.05.2005р. запис №16461050001000663, згідно розділу І якого, інститут створений шляхом реорганізації (перетворення) Тернопільського обласного інституту післядипломної освіти згідно з розпорядженням голови Тернопільської обласної ради №133 від 14.06.2000р., є навчально-методичним та науковим закладом спільної власності територіальних громад області, віднесений до вищого навчального закладу ІІІ рівня акредитації, наділений функціями обласного навчального і науково-методичного центру післядипломної педагогічної освіти області, та являється невід'ємною складовою системи післядипломної педагогічної освіти Міністерства освіти і науки України. Відповідно до положень пп. 15.14, п.15, п.п.18, 20 Статуту інститут має право створювати санаторії -профілакторії, метою діяльності яких є медична практика в межах чинного законодавства, які до складу інституту входять на правах структурного підрозділу та функціонують відповідно до положення про нього. Відповідно до ліцензії серії АВ №554780 виданої Міністерством охорони здоров"я України від 20.05.2010р. рішення №14, Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти має право на здійснення медичної практики (перелік лікарських спеціальностей: акушерство і гінекологія, організація і управління охороною здоров"я, стоматологія, терапія; номенклатура спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою: медико -профілактична справа, акушерська справа, сестринська справа, стоматологія).
Виконавцем послуг є санаторій -профілакторій "Освітянин" Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної освіти, який діє на підставі Положення без права юридичної особи, погодженого 03.01.2003р. директором виконавчої дирекції Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та затвердженого 03.01.2003р. директором Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної освіти. Санаторій -профілакторій відповідно до наказу Міністерства охорони здоров"я №114 від 22.06.1995р. відноситься до лікувально -профілактичного типу, який призначений для проведення лікувальної та оздоровчої роботи серед працівників освіти і науки Тернопільської області (лікування вчителів області, які підлягають курсовій підготовці; працівників інституту та санаторію; непрацюючих пенсіонерів галузі); акредитаційний сертифікат серії МЗ №008768 першої категорії виданий головною акредитаційною комісією МОЗ України з терміном дії з 31.08.2010р. по 31.08.2013р; санаторій утримується за рахунок: - власних коштів Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти (будівництво, ремонт, благоустрій території і господарське утримання санаторію-профілакторію "Освітянин": опалення, освітлення, водопостачання, прибирання території, охорона, абонентна плата за користування телефоном, витрати на придбання пломбіровочних матеріалів, медичного устаткування, інструментарію, медапаратури, транспортування продуктів харчування, медикаментів, канцелярських приладів кухонного обладнання і їх ремонт, м'якого інвентарю, а також інші господарські виграти); - частково фінансується за рахунок коштів Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у відповідності до статті 48 Закону соціальне страхування в межах затверджених асигнувань, що визначаються його бюджетом, затвердженого ним кошторису санаторію-профілакторію, затвердженого штатного розкладу санаторію-профілакторію, розмірів заробітної плати персоналу, який утримується за рахунок коштів Фонду, запланованої кількості людино-днів і встановлених правлінням Фонду норм витрат на харчування, лікування, культурне обслуговування та інших витрат з розрахунку на один людино-день. Планування коштів на часткове фінансування санаторію - профілакторію проводиться у розрізі регіональних програм відновлення здоров'я застрахованих осіб та розрахунків до них, які щорічно розробляються і затверджуються управлінням Фонду ( п. 2.7.3 Положення). Санаторій має власний розрахунковий рахунок.
Кошторис санаторію -профілакторію "Освітянин", що частково фінансується за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на 2011рік складений санаторієм -профілакторієм за формою 15-ФСС з ТВП погоджений виконавчою дирекцією Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та затверджений Власником санаторію -профілакторію, згідно якого передбачено часткове фінансування за рахунок коштів Фонду на рік в сумі - 669000,00грн., із них 301425грн. - оплата праці працівників санаторію -профілакторію (Ікврт.-199000.00грн.; ІІкврт. - 382000грн. ІІІкврт. - 502000грн.; ІVкврт. - 669000грн.).
Замовник (Відділення фонду) провів повне часткове фінансування витрат санаторію станом на вересень 2011р. включно, в тому числі 225725грн. (при плані 232628грн.- залишок повернуто Фонду) на оплату праці, що підтверджено актом перевірки №19-01-004/0913 від 11.11.2011р. складеного Територіальною державною інспекцією праці у Тернопільській області за результатами перевірки дотримання санаторієм -профілакторієм законодавства про працю, загальнообов'язкове державно соціальне страхування, яким також встановлено, що працівникам санаторію за відпрацьовано повний жовтень 2011р. не виплачено заробітну плату в сумі 22891,44грн., про що головному лікарю винесено припис №19-01-004/0844 від 11.11.2011р. про усунення порушення законодавства та виплату працівникам заробітної плати у відповідності до вимог ст.115 КЗпП України.
Однак, «Замовник»відмовився фінансувати витрати в четвертому кварталі 2011р. на умовах передбаченому діючим договором та відповідно до затвердженого кошторису, повідомивши листом №01-21-1167/06 від 10.10.2011р. Власника про необхідність внесення змін до порядку часткового фінансування санаторії -профілакторіїв шляхом підписання в строк до 14.10.2011р. договору №199 від 10.10.2011р. на часткове фінансування санаторію-профілакторію на ІVкв. 2011 р., надавши для розгляду два підписаних примірники договору. Згідно запропонованих змін, Фонд припиняє фінансування на оплату праці адміністративного, обслуговуючого персоналу та працівників блоку харчування, та здійснює фінансування в четвертому кварталі в сумі 167000грн., та за умови попереднього фінансування Власником на рівні не менше від обсягу коштів, що мають бути виділені з бюджету Фонду. Підставою внесення змін стала постанова правління Фонду "Про внесення змін до Порядку часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності" (Порядку №16) від 16.06.2011р. №31, яка набрала чинності 07.10.2011р.
Оскільки позивачем не було укладеного запропонованого відповідачем договору, Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинено фінансування санаторію -профілакторію "Освітянин" в четвертому кварталі 2011р., не зважаючи на те, що договір №93 був чинним.
При цьому, Власник (позивач) листом № 01/727 від 31.10.2011р. повідомив Головного лікаря санаторію та виконавчу дирекцію Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, про неможливість підписання запропонованого Фондом договору через відсутність необхідного фінансування, так як інститут фінансується з державного бюджету на підставі кошторису, в якому додаткові видатки на фінансування санаторію не передбачені.
Зважаючи на ситуацію яка склалася, наказом Головного лікаря санаторію від 31.10.2011р. всіх працівників попереджено про майбутнє вивільнення з роботи; у зв'язку з невизначеністю щодо фінансування, наказом №58 від 31.10.2011р. оголошено простій санаторію; згідно наказів по санаторію працівники вивільнені з роботи 30.12.2011р. на підставі ст.40 п.1 КЗпПУ за скороченням штату; для розрахунку з працівниками санаторієм нараховано 64399,79грн. за період з 07.10.2011р. по 31.12.2011р., про що їм видано довідки про заборгованість по заробітній платі та компенсаційні витрати у зв'язку із звільненням, зокрема за жовтень 2011р. -24294,22грн. (з яких зарплата працівникам за період з 07.10-30.10.2011р.: медперсоналу -11357,18грн., адмінгосподарського персоналу та персоналу харчоблоку - 6373,42грн., з 31.10.2011р. -простій - 2/3 тарифних ставок всіх працівників - 551,13грн., нарахування ЄСВ (36,83%) - 6012,75грн.); за листопад 2011р.- 12362,22грн. (з яких зарплата адмінперсоналу за період простою з 01.11. - 30.11.2011р. - 9255,86грн., нарахування ЄСВ (36,83%) - 3106,33грн.); за грудень 2011р. -11794,69грн. (з яких зарплата адмінперсоналу за період простою з 01.12.2011р. - 31.12.2011р. -8511,47грн., нарахування ЄСВ (36,83%) - 3125,72грн. та лікарняні (ОСОБА_2) -157,50грн.); Також при умові припинення фінансування санаторію -профілакторію просить стягнути компенсації за невикористані відпустки - 3716,37грн. вихідна допомога -10446,00грн. нарахування ЄСВ (36,83%) -1305,03грн., разом -15467,40грн., та витрати за послуги банку за період з 07.10.- 30.12.2011р. в сумі 481,00грн.
Відповідачем визнано вимоги в сумі 19719,51 грн., яка зазначена в пояснювальній записці до фінансового звіту санаторію -профілакторію за 2011рік, та складає витрати згідно внесених змін до Порядку №16 в частині виплати медичним працівникам заробітної плати за період з 07 по 30 жовтня 2011 року, а також компенсаційних виплат за невикористані відпустки та вихідних допомог при скороченні.
Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Пунктом 3.8 Порядку №16 передбачено порядок зменшення або збільшення обсягів часткового фінансування санаторію-профілакторію за рахунок коштів Фонду, а саме таке здійснюється згідно з наказом Виконавчої дирекції Фонду при збільшенні або зменшенні в санаторії-профілакторії кількості місць, а також при виділенні додаткових посад за рахунок коштів Фонду за умови:
1/ звернення виконавчої дирекції відділення Фонду та власника щодо зміни кількості місць у ньому, виділення додаткових посад у зв'язку з відкриттям нових лікувальних кабінетів;
2/ надання довідки виконавчою дирекцією відділення Фонду щодо зменшення обсягів часткового фінансування санаторію-профілакторію за рахунок коштів Фонду з одночасним коригуванням штатів і кількості місць при систематичному невиконанні санаторієм-профілакторієм плану лікування, встановлених норм навантаження для медперсоналу протягом фінансового року, зменшенні лікувальної бази або відсутності попиту на путівки.
Крім цього, згідно п.4 2. договору №93 від 31.03.2011року, дія даного договору припиняється у випадку припинення часткового фінансування «Виконавця»на підставі наказу виконавчої дирекції Фонду.
Зважаючи на викладене, згідно п.3.8 Порядку №16 та п.4.2 умов договору №93 від 31.03.2011року припинення часткового фінансування «Виконавця», а отже і припинення договору можливе за наявності відповідного наказу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. При цьому, згідно п.3.2.4 договору №93 від 31.03.2011р., у разі припинення фінансування з боку «Замовника»питання компенсаційних виплат працівникам санаторію-профілакторію, які одержували заробітну плату з коштів «Замовника», вирішує сам «Замовник»у встановленому порядку.
Оскільки відповідачем не подано належного доказу, а саме відповідного наказу дирекції Фонду про припинення часткового фінансування «Виконавця», суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність підстав для припинення фінансування санаторію -профілакторію у відповідності до умов чинного договору від 31.03.2011р., та Порядку №16, що привело до зупинення діяльності санаторію -профілакторію та вимушеного вивільнення працівників за скороченням штату, яким мають бути виплачені компенсаційні виплати.
В силу ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Згідно ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог чи заперечень.
Враховуючи викладене, апеляційний суд, приходить до висновку про правильність задоволення позовних вимог щодо стягнення з відповідача 63089,79грн. заборгованості по заробітній платі та компенсаційних витрат по розрахунках з працівниками санаторію-профілакторію "Освітянин".
Щодо доводів скаржника, викладених в апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.
Пунктом 5.1 договору №93 від 31.03.2011року передбачено, що сторони звільняються від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання своїх зобов'язань у випадку настання форс-мажорних обставин. Під форс-мажорними обставинами вважаються обставини, що знаходяться поза контролем волі сторін договору і які роблять виконання його умов неможливими. У п.5.2 наведений перелік обставин, які відносяться до форс-мажорних. До них, зокрема, належить така обставина, як правові зміни в законах, рішення або дії уряду, центральних та місцевих органів виконавчої влади.
Отже, внесення змін Фондом в Порядок №16 не є форс -мажорними обставинами які звільняють від виконання зобов'язання в силу закону, оскільки можуть бути тільки обставиною для звільнення від господарської відповідальності за невиконання зобов'язання, що передбачено частиною першою статті 617 ЦК України, статті 218, 219 ГК України та п. 5.1 договору.
З вищенаведеного доводи скаржника про скасування рішення місцевого суду є безпідставними.
Рішення місцевого суду прийняте у відповідності з вимогами діючого законодавства, а тому підстав для його скасування апеляційний суд не вбачає.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору. Зважаючи на те, що апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності залишено без задоволення, витрати по сплаті судового збору, в порядку ст.49 ГПК України, слід віднести на скаржника.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 ГПК України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
рішення Господарського суду Тернопільської області від 29.05.2012 року у справі за номером 7/21/5022-196/2012 залишити без змін, а апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Матеріали справи повернути в місцевий господарський суд .
Головуючий -суддя: С.М.Бойко
Судді: Т.Б.Бонк
Р.І.Марко
Повний текст постанови виготовлено 22.08.2012р.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2012 |
Номер документу | 25711116 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Бойко С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні