Ухвала
від 21.08.2012 по справі 15/91-б
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

21.08.12 № 15/91-б

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Верховця А.А.

суддів: Гарник Л.Л.

Мартюк А.І.

при секретарі судового засідання: Шмиговській А.М.

за участю представників:

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвали господарського суду міста Києва від 20.06.2012р.

у справі № 15/91-б (суддя: Хоменко М.Г.)

за заявою Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України

про визнання банкрутом

В С Т А Н О В И В :

Ухвалою господарського суду м. Києва від 20.06.2012 у справі № 15/91-б визнано кредиторами по відношенню до банкрута Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України у справі №15/91-б у тому числі ОСОБА_2 з грошовими вимогами на суму 12 1856,00 грн.-вимоги другої черги; затверджено реєстр вимог кредиторів Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України, зобов"язано ліквідатора Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України арбітражного керуючого Мирутенка М.М. внести відповідні зміни до реєстру та інше.

Іншою ухвалою господарського суду міста Києва від 20.06.2012 р. у даній справі затверджено звіт ліквідатора, затверджено ліквідаційний баланс станом на 10.04.2012, ліквідовано банкрута - Штаб Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України, як юридичну особу в зв'язку з банкрутством, зобов'язано Київське міське управління статистики виключити банкрута - Штаб Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України з державного реєстру підприємств та організацій України, зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва зняти банкрута з податкового обліку, зобов'язано Державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України та внести про це запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, припинено дію мораторію, припинено провадження у справі про банкрутство № 15/91-б та інше.

Не погоджуючись із вказаними ухвалами суду першої інстанції, ОСОБА_2 подав до Київського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу від 07.07.2012 р., в якій просив скасувати ухвалу господарського суду м. Києва від 20.06.2012 р. у справі № 15/91-б - про ліквідацію банкрута - Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України, та припинити провадження у даній справі; скасувати ухвалу господарського суду міста Києва від 20.06.2012 р. у справі № 15/91-б, якою відмовлено в частині визнання інфляційного збільшення суми боргу та 3% річних та визнано ОСОБА_2 кредитором по відношенню до банкрута Штабу Державної спеціалізованої (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України на суму 12 1856,00 грн. та передати дану справу на новий розгляд до місцевого господарського суду.

Скаржник в апеляційній скарзі зазначив, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної ухвали було порушено норми матеріального та процесуального права.

Зокрема, скаржник відмічає, що суд під час підготовчого засідання не зобов'язав заявника подати оголошення про порушення справи про банкрутство до офіційних друкованих органів, що унеможливило виявити всіх кредиторів; судом порушено ч. 3 ст. 209 Господарського кодексу України; судом було безпідставно відмовлено в частині визнання інфляційного збільшення суми боргу та 3% річних.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 13.08.2012 р. апеляційну скаргу ОСОБА_2 прийнято до провадження та призначено до розгляду на 21.08.2012 р.

Розпорядженням заступника голови Київського апеляційного господарського суду від 21.08.2012 р. у звязку з перебуванням суддів Разіної Т.І. та Пантелієнка В.О. у відпустці, змінено склад судової колегії: головуючий суддя - Верховець А.А., судді Гарник Л.Л., Мартюк А.І.

В судовому засіданні 21.08.2012 р. ліквідатор Штабу Державної спеціалізованої (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України просив суд відмовити в задоволенні апеляційної скарги в частині визнання інфляційного збільшення суми боргу та 3% річних.

Представник скаржника в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце судового засідання повідомлявся. Суд апеляційна інстанції вважає за можливе здійснити перевірку ухвали суду першої інстанції у даній справі в апеляційному порядку за відсутності представника скаржника за наявними матеріалами справи.

Судова колегія, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до частини 2 статті 41 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно частини 1 статті 5 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. N 2343-XII (із змінами і доповненнями) (далі по тексту - Закон), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.03.2010 р. порушено провадження у справі за № 15/91-б з урахуванням особливостей застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, передбачених ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Необхідною передумовою для звернення з такою заявою є дотримання ліквідатором (ліквідаційною комісією) вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, зокрема: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення, згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу.

Так, в матеріалах справи наявні документи, що підтверджують дотримання ліквідатором вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, зокрема, Наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 21.07.2007 р № 496 про ліквідацію штабу, оголошення про ліквідацію Штабу Державної спеціалізованої (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України, висновок про вартість майна та інше (а.с. 54-70, Т.1)

Постановою господарського суду міста Києва від 09.06.2010 р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Мирутенка Миколу Миколайовича.

Як вбачається з матеріалів справи, зазначеною постановою суд зобов'язав ліквідатора подати до офіційного друкованого органу Верховної Ради України чи Кабінету Міністрів України оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури з метою виявлення, встановлення кредиторів боржника, що ліквідується власником та повідомлення їх (кредиторів) про визнання зазначеного боржника банкрутом.

Оголошення про визнання банкрутом Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України (код ЄДРПОУ 33887486) було опубліковано у газеті "Урядовий кур"єр" №122(4273) від 07.07.2010 р.

Крім того, відповідно до листа Вищого господарського суду України від 05.02.2010 р. N 05-06/520/78 порядок виявлення кредиторів по ст. 51 Закону про банкрутство передбачений шляхом опублікування оголошення в офіційному друкованому органі. У зв'язку з цим усі кредитори, в т. ч. і органи державної податкової служби, зобов'язані в місячний термін звернутися з грошовими вимогами до ліквідатора банкрута.

За наведеного, враховуючи особливість застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, не приймається до уваги твердження скаржника про те, що місцевий господарський суд не зобов'язав заявника подати оголошення про порушення справи про банкрутство, до офіційних друкованих органів, що унеможливило виявити всіх кредиторів.

Суд апеляційної інстанції вважає твердження скаржника, щодо порушення місцевим господарським судом ч. 3 ст. 209 Господарського кодексу України необґрунтованими виходячи з наступного.

Згідно з цим Кодексом визначено, що суб'єктом банкрутства може бути лише суб'єкт підприємницької діяльності. Перелік суб'єктів банкрутства, поданий у ньому, є невичерпним, оскільки Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", як спеціальний нормативний акт по відношенню до кодексу, його уточнює та розширює. Так, ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до суб'єктів банкрутства віднесені всі юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності (в тому числі юридичні особи, що діють у формі споживчих товариств, благодійних та інших фондів), а також фізичні особи - підприємці.

З довідки № 12754/07 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вбачається, що правовий статус Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України визначений як юридична особа.

Відповідно до ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якою прийнято рішення про ліквідацію, недостатня для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому вказаним законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Згідно частини 3 статті 110 Цивільного кодексу України якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Крім того, згідно пункту 18 постанови Кабінету Міністрів України від 03.2001 № 213 «Про затвердження Порядку державної реєстрації аварійно-вальних служб» реєстрація аварійно-рятувальної служби скасовується у разі визнання служби банкрутом згідно із законодавством.

Відповідно до п. 26 статуту Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС ліквідація та реорганізація Штабу ДСВАРС здійснюється за рішенням МНС, а також за рішенням суду в установленому чинним законодавством України порядку (а.с.48, Т.1).

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 21.07.2007 р № 496 прийнято рішення про ліквідацію штабу. Таким чином, не вбачається порушення місцевим господарським судом норм господарського права, суд першої інстанції правомірно порушив провадження у справі про банкрутство Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України.

У судовому засіданні, що відбулось 20.06.2012 р., суд першої інстанції розглянув реєстр вимог кредиторів Штабу Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби МНС України, наданий ліквідатором-арбітражним керуючим Мирутенком М.М., до якого включені наступні вимоги, зокрема ОСОБА_2 на суму 129 198, 19 грн. Суд визнав ОСОБА_2 кредитором по відношенню до боржника з грошовими вимогами на суму 84 082, 49 грн. - вимоги другої черги, відмовивши в частині визнання інфляційного збільшення суми боргу та 3% річних.

Як встановлено, вимоги ОСОБА_2 є вимогами другої черги. Згідно ст. 31 Закону у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства. Отже, у даному випадку мають місце трудові правовідносини між сторонами.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом " кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Нарахування індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3% річних від простроченої суми передбачено ст. 625 Цивільного кодексу України та здійснюється у випадку прострочення грошового зобов'язання, що має цивільно-правовий характер.

З вказаної статті вбачається, що боржник, який прострочив виконання основного зобов'язання, повинен повернути не лише суму основного боргу, а і, на вимогу кредитора, індекс інфляції та 3% річних. Отже, помилковим є твердження скаржника, що його трудові відносини із Штабом закінчились 02.03.2009 р., а нарахування індексу інфляції та 3% річних починається з квітня 2009 р.

Таким чином, відповідно до ст. 95 Кодексу Законів про працю України заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

Колегія суддів Київського апеляційного господарського суду вважає, що судом першої інстанції правомірно включено до реєстру вимог кредиторів ОСОБА_2 з грошовими вимогами на суму 121 856, 00 грн..

За насідками системного аналізу фактичних обставин справи та норм чинного законодавства Київський апеляційний господарський суд доходить висновку про те, що порушення норм матеріального та процесуального права, які могли привести до скасування оскаржуваної ухвали господарського суду міста Києва від 20.06.2012р. у справі № 15/91-б, в розумінні ст. 104 ГПК України, судом не вбачається.

Керуючись, ст.ст. 99, 101-106 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвали господарського суду міста Києва від 20.06.2012 р. у справі № 15/91-б залишити без задоволення.

2. Ухвали господарського суду міста Києва від 20.06.2012 р. у справі №15/91-б залиши без змін.

3. Матеріали справи повернути до господарського суду міста Києва.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.

Головуючий суддя А.А. Верховець

Судді: Л.Л. Гарник

А.І. Мартюк

Головуючий суддя Верховець А.А.

Судді

Гарник Л.Л.

Мартюк А.І.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25766506
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/91-б

Ухвала від 31.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 20.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 16.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 16.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 20.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 20.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 03.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

Ухвала від 29.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Панова I. Ю.

Ухвала від 21.08.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Верховець А.А.

Ухвала від 19.07.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Доманська М.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні